Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
Hendrik68
geplaatst: 15 mei 2015, 18:42 uur
Best wel jammer. Hieronder een prachtig verhaal.
IN MEMORIAM: B.B. KING 15 SEPTEMBER 1925 - 14 MEI 2015 - bluesmagazine.nl
IN MEMORIAM: B.B. KING 15 SEPTEMBER 1925 - 14 MEI 2015 - bluesmagazine.nl
0
geplaatst: 15 mei 2015, 20:16 uur
Het grote voordeel dat ontstaat als zulke gasten sterven, is dat de kans groter wordt dat ze eens wat op de radio draaien. Vanochtend onderweg naar het kantoor via 3fm eens kunnen genieten van BB King in plaats van voor de zoveelste keer kotsend het laatste singletje van Kensington wegdrukken.
0
geplaatst: 15 mei 2015, 22:54 uur
west schreef:
Ooit bleef hij maar door spelen in de grote hal in Den Haag op NSJ. Steeds meer mensen moesten weg, ook om de laatste trein te halen. Hij vroeg een steeds kleiner publiek: "zullen we doorgaan". Natuurlijk zeiden we ja. Na 2,5 uur ergens in de nacht was een geweldig optreden van dit fenomeen dan toch voorbij.
RIP B.B. King
Ooit bleef hij maar door spelen in de grote hal in Den Haag op NSJ. Steeds meer mensen moesten weg, ook om de laatste trein te halen. Hij vroeg een steeds kleiner publiek: "zullen we doorgaan". Natuurlijk zeiden we ja. Na 2,5 uur ergens in de nacht was een geweldig optreden van dit fenomeen dan toch voorbij.
RIP B.B. King
Mooi stukje.
0
geplaatst: 15 mei 2015, 23:51 uur
Vrijwel tegelijkertijd met de grote blueslegende is ook Terry Jones, voorganger van cultgezelschap Pagan Altar, ten onder gegaan in zijn strijd tegen de kanker.
http://frontrowforever.files.wordpress.com/2014/02/paganaltar.jpg
Helaas geen plaatje van gehoord op 3fm overigens.
http://frontrowforever.files.wordpress.com/2014/02/paganaltar.jpg
Helaas geen plaatje van gehoord op 3fm overigens.
0
Misterfool
geplaatst: 16 mei 2015, 00:37 uur
Nadat de eerste King in 1977 dood ging, nu dus ook het heengaan van de tweede King.
R.I.P BB King.
R.I.P BB King.
0
geplaatst: 16 mei 2015, 12:19 uur
Misterfool schreef:
Nadat de eerste King in 1977 dood ging, nu dus ook het heengaan van de tweede King.
R.I.P BB King.
R.I.P BB King.
Vergeet Albert & Freddie niet.
0
geplaatst: 16 mei 2015, 13:07 uur
Misterfool schreef:
Nadat de eerste King in 1977 dood ging
Nadat de eerste King in 1977 dood ging
Koning Elvis leeft nog hoor, vraag maar Rudi S

0
geplaatst: 16 mei 2015, 13:26 uur
0
geplaatst: 16 mei 2015, 18:22 uur
Casartelli schreef:
en Peter de Koning niet te vergeten
en Peter de Koning niet te vergeten
Toevallig is er net dit jaar een nieuwe versie van Het Is Altijd Lente uitgebracht, door de groep Aangeschoten Wild, waar Peter de Koning aan meedoet.
Totaal niet relevant, maar moest er aan denken bij je opmerking.Wel opvallend dat Ben E. King en B.B. King zo snel achter elkaar overlijden.
R.I.P. Ben E., B.B., Errol Brown en alle andere overledenen. Het gaat hard.

0
geplaatst: 16 mei 2015, 20:33 uur
Edwynn schreef:
King B is er ook nog.
King B is er ook nog.
Klopt:
King Bee - Back By Dope Demand - YouTube
en als we toch bezig zijn: B.B. Queen natuurlijk ook...
B.B. Queen blueshouse - YouTube
0
geplaatst: 16 mei 2015, 21:01 uur
Misschien wordt het tijd voor een nieuwe King.
Ik zie dat sommigen al hebben geoefend en zijn hoofd is inmiddels koninklijk genoeg:
It's good to be king - Tom Petty
http://musicology-101.com/wp-content/uploads/2013/03/TomPetty001.jpg
Ik zie dat sommigen al hebben geoefend en zijn hoofd is inmiddels koninklijk genoeg:
It's good to be king - Tom Petty
http://musicology-101.com/wp-content/uploads/2013/03/TomPetty001.jpg
0
geplaatst: 16 mei 2015, 22:03 uur
Edwynn schreef:
rip Tom Petty.
rip Tom Petty.
Don't believe the hype

Moet er onderhand niet even goed gebezemd worden?
0
geplaatst: 16 mei 2015, 23:02 uur
Vervelend gezeur hiero over alle zgn kings en queens - or not. Alleen een dimwit noemt B.B. en de GDA (Graceland Drug Addict) in één zinsnede; dat die zgn 'King o Pop', notoir pedofilatelist, ook nog wordt genoemd doet voldoende afbreuk.
Voor iemand die veel (rhythm&)bluesgiganten heeft gezien - Muddy Waters. Rufus Thomas, Linda Hopkins, Albert Collins, Bo Diddley, Solomon Burke, Sam McLain en ook B.B. - is veel van deze posterij swaspelspraak die nergens over gaat. Old blues soldiers fade away: Collins 61, Muddy: 70; B.B: 90.
No more B.B: The Thrill Is Gone
Voor iemand die veel (rhythm&)bluesgiganten heeft gezien - Muddy Waters. Rufus Thomas, Linda Hopkins, Albert Collins, Bo Diddley, Solomon Burke, Sam McLain en ook B.B. - is veel van deze posterij swaspelspraak die nergens over gaat. Old blues soldiers fade away: Collins 61, Muddy: 70; B.B: 90.
No more B.B: The Thrill Is Gone
0
Misterfool
geplaatst: 16 mei 2015, 23:34 uur
Mjuman schreef:
Vervelend gezeur hiero over alle zgn kings en queens
Vervelend gezeur hiero over alle zgn kings en queens
Ik vond de achternaam van B.B en de titel van Elvis(een andere muzieklegende, ondanks dat zijn muziek niet mijn ding is) wel een grappige overeenkomst tussen de twee heren. Een beetje relativerende humor moet kunnen en ik heb mij kostelijk vermaakt met de verdere reacties daarop
.De oude grootmeesters vallen nu inderdaad een voor een om, maar weetje "C'est La Vie". De muziek blijft over en dat is wat telt. Het Is daarnaast toch eigenlijk wel een geniaal gegeven... De beste man is overleden, maar ik hoef maar Live at the Regal op te zetten en, zie/hoor daar,B.B King zingt/speelt de ziel uit zijn lijf alsof er niks aan de hand is.
0
geplaatst: 17 mei 2015, 10:40 uur
Entered this topic...
Saw Tom Petty...
Gave me a fucking heart attack...
Saw Tom Petty...
Gave me a fucking heart attack...
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 17 mei 2015, 12:50 uur
B.B. was artistiek en fysiek al wel op. Tijdens concerten moest hij op adem komen en praatte de boel dan maar vol tegen een achtergrond van een bandje dat flauwtjes doorspeelt. Solo's op de automatische tour, voorspelbare setlists, en op One Kind Favor na kan ik me geen enkel memorabel album herinneren sinds de jaren 80. Voor iemand met diabetes is 89 bewonderingswaardig.
De koning van de blues gaat mij dan ook wat te ver, maar hij was hoe dan ook een icoon met een enorme staat van dienst en altijd een schitterende toon uit zijn Lucille. Op plaat niet altijd even goed tot zijn recht komend, maar veel van zijn songs en liveshows uit de jaren 50-70 staan niet ter discussie.
De koning van de blues gaat mij dan ook wat te ver, maar hij was hoe dan ook een icoon met een enorme staat van dienst en altijd een schitterende toon uit zijn Lucille. Op plaat niet altijd even goed tot zijn recht komend, maar veel van zijn songs en liveshows uit de jaren 50-70 staan niet ter discussie.
0
geplaatst: 17 mei 2015, 17:25 uur
Chinx (Drugz), French Montana's opkomende rapper, is eerder vandaag beschoten en vermoord tijdens een overval.
R.I.P.
R.I.P.
0
geplaatst: 17 mei 2015, 17:44 uur
Lees zojuist dat Peter Sjardin oprichter en artistieke leider van de 60's band Group 1850 is overleden.
Sjardin was een tijd spoorloos. Muziekblad Lust For Life vond hem een paar jaar geleden terug en een interview verscheen in het blad.
Een aparte man waar gekte en genialiteit hand in hand ging.
R.I.P Peter Sjardin.
Sjardin was een tijd spoorloos. Muziekblad Lust For Life vond hem een paar jaar geleden terug en een interview verscheen in het blad.
Een aparte man waar gekte en genialiteit hand in hand ging.
R.I.P Peter Sjardin.
0
Zephyr
geplaatst: 17 mei 2015, 18:17 uur
Nee.....
Het genie en brein achter mijn nr. - 1 album is niet meer
R.I.P. Peter Sjardin, en dank voor je geweldige bijdrage aan de Nederpop.
Het genie en brein achter mijn nr. - 1 album is niet meer

R.I.P. Peter Sjardin, en dank voor je geweldige bijdrage aan de Nederpop.
0
geplaatst: 17 mei 2015, 19:36 uur
RIP Tom Petty. Toevallig gisteren Tom Petty & The Heartbreakers - s/t weer eens opgezet.
0
geplaatst: 17 mei 2015, 19:58 uur
Yestsida schreef:
Chinx (Drugz), French Montana's opkomende rapper, is eerder vandaag beschoten en vermoord tijdens een overval.
R.I.P.
R.I.P.
Die rap wereld is en blijft ondergedompeld in een vreselijke soort van geweldadige way of life.
Ik ken Chinx verder niet hoor. Maar hij zal zeker niet de laatste zijn die door geweld gaat omkomen.....
0
geplaatst: 17 mei 2015, 20:03 uur
korenbloem schreef:
RIP Tom Petty. Toevallig gisteren Tom Petty & The Heartbreakers - s/t weer eens opgezet.

Tom Petty is niet overleden...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.