MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Het is hier niet het topic voor zoals ik al zei, maar als je in een vrij recent interview zegt
'Everything is possible. Genesis might tour in Australia and South America'
dan zeg je dat niet als je zwaar ziek bent en niet meer kunt en/of mag drummen.

Wat is daar zo bizar aan, dat je dat kunt constateren? De vorige keer dat hij zogezegd niets meer kon, verscheen Going back binnen een paar maanden.

Z'n kinderen worden ouder (hij is later nog eens vader geworden) en nu is er weer tijd voor muziek. Dat mag toch? Ik lees verder niets over enge ziektes die hem het touren zouden kunnen belemmeren, dus wat is het probleem?

AC1
Hij is ook een zanger, he. Het einde van z'n drumcarriere betekent niet het einde van Phil Collins de zanger/artiest.

(Geen paniek, jongens, de moderator zal heus wel ingrijpen)

musician schreef:
Dat kan natuurlijk ook om andere redenen nog geadviseerd zijn Er zijn uiteraard evenzovele drummers die nog steeds spelen. Mick Fleetwood hoor ik nooit klagen. Ik vind 66 geen reden om als muzikant werkeloos achter de geraniums te gaan zitten. Er is natuurlijk sprake van een vrije keuze. Maar nogmaals, voldoende artiesten die nog gewoon doorgaan op die leeftijd.

Haha dat zal niet. Zag 3 (?) jaar geleden een concert van Fleetwood Mac helemaal langs de zijkant, en daar zag je gewoon een andere drummer zitten die ongeveer 75% van het concert voor zijn rekening nam inclusief alle solo's.

Kan een interessante discussie opleveren, maar dit is een R.I.P topic.
I

Misterfool
Rust in vrede: "R.I.P-topic"

Misterfool schreef:
Rust in vrede: "R.I.P-topic"

corn1holio1 schreef:
Haha dat zal niet. Zag 3 (?) jaar geleden een concert van Fleetwood Mac helemaal langs de zijkant, en daar zag je gewoon een andere drummer zitten die ongeveer 75% van het concert voor zijn rekening nam inclusief alle solo's.

Knap zeg Sherlock, wat een ervaren rot in het bekijken van concerten ben je toch! En Mick Fleetwood maar 2,5 uur playback drummen! Ook vermoeiend!

Van de website van Opeth...

A few days ago we’re reached by the sad news that Chris Squire had passed away. It’s hard to fathom. One of my very first progressive rock records I ever bought was ”Close to the edge”, if it wasn’t the very first. One thing is for sure and that’s that Yes introduced a whole new world of music to me that I didn’t know existed. Changed me. Changed the way I think about music. Changed how I write music. Changed my record collection. My preferences. Chris Squire certainly had a great part in that. And I’m just one Yes fan in a legion of millions. Thank you Chris from us in Opeth. Condolences to his family and bandmates.

Acid house pioneer Charanjit Singh dies aged 75 - factmag.com

Stond pas nog op Lowlands. Ik zal zijn Ten Ragas weer eens draaien vandaag. RIP.

panjoe (moderator)
RIP. Ben niet bekend met zijn muziek, maar mijn interesse is nu wel gewekt.

R.I.P. Chris Squire........... dat tweede Squackett album zal er wel niet meer komen vrees ik.

De bassist Michael Konovaloff van de Belgische metalband Hell City (2 weken terug nog op Graspop) is gestorven op 35-jarige leeftijd.

Over de doden niets dan goed, behalve deze week dan over Kim Fowley.

Hussein Fatal, lid van 2Pac's rapgroep Outlawz, is gisteren omgekomen in een auto-ongeluk. Hij was 38 jaren oud.

Bron.

The prolific musician, whose work spanned ambient, breakbeat, house and many other corners of electronic music over two decades, passed away aged 54 on March 27 this year, his family has revealed.

Susuma Yokota dies aged 54 - factmag.com

Apart verhaal, is al bijna 4 maanden dood blijkbaar.

Zeer triest nieuws. Arthur Cave - De 15-jarige zoon van Nick Cave - is in het ziekenhuis aan zijn verwondingen overleden na val van een rots.

Nick Cave's Son, 15, Dies in Fall From Cliff | News | Pitchfork

Misterfool
Echt naar nieuws, idd

Godver. Wat een kut nieuws en natuurlijk geldt dat voor iedereen die zoiets overkomt.
Hij leek qua uiterlijk behoorlijk op zijn vader.

Ik krijg er kippenvel van: wat een naar bericht. Als ouders houd je leven (voor een tijd?) op en dan die tweelingbroer.

R.I.P. Arthur Cave

godsamme hey...

dix
Ik kop 'm maar in: was het de eerstgeborene ?

Ik zat ook al aan Tupelo te denken.

kiriyama
RIP Arthur Cave.

Death is not the end...

Heftig hoor, R.I.P. Arthur Cave.

RIP Dieter Moebius

Zeer belangrijk in de invloedrijke electronische/krautrockband Cluster
71 jaar is hij geworden

RIP Josh Greenberg, co-founder of Grooveshark Music

Amper 28 jaar... Zou het verplicht opdoeken van Grooveshark er iets met te maken hebben?

dumb_helicopter schreef:
Amper 28 jaar... Zou het verplicht opdoeken van Grooveshark er iets met te maken hebben?

police said in a tweet that there was “no evidence of foul play or suicide.”

Grooveshark Co-Founder Josh Greenberg Found Dead in Home at Age 28 | SPIN

Misterfool
vigil schreef:
RIP Dieter Moebius
Zeer belangrijk in de invloedrijke electronische/krautrockband Cluster
71 jaar is hij geworden

Lees dit nu pas. R.I.P Moebius

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:29 uur

geplaatst: vandaag om 03:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.