Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 14 november 2015, 11:06 uur
Parijs, 125 keer R.I.P, en voor wat? Vrijdagavond even naar een concert, uit eten, naar een voetbalwedstrijd, en dan plots duikt de hel op.
Europa wordt steeds meer een warzone, het Midden-Oosten conflict verplaatst zich naar Europa.
Door terreur en angst te zaaien worden dadelijk hele naties ontwricht met alles gitzwarte scenario's die daarbij te bedenken zijn. Lets hope for peace.
Europa wordt steeds meer een warzone, het Midden-Oosten conflict verplaatst zich naar Europa.
Door terreur en angst te zaaien worden dadelijk hele naties ontwricht met alles gitzwarte scenario's die daarbij te bedenken zijn. Lets hope for peace.
0
geplaatst: 14 november 2015, 11:30 uur
Geen grap gewoon een constatering: Death Metal heeft een extra betekenis gekregen, of je het nu wilt of niet.
0
buizen
geplaatst: 14 november 2015, 11:35 uur
EttaJamesBrown schreef:
Geen grap gewoon een constatering: Death Metal heeft een extra betekenis gekregen, of je het nu wilt of niet.
Ondanks hun naam is het absoluut geen death metal. Meer garagerock. (wist ik ook niet).
Vrijdag de 13e heeft wel weer een extra betekenis gekregen.
0
geplaatst: 14 november 2015, 11:47 uur
buizen schreef:
Ondanks hun naam is het absoluut geen death metal. Meer garagerock. (wist ik ook niet).
(quote)
Daarom schrijf ik 'een extra betekenis', net als bijvoorbeeld Helter Skelter. Lostprophets is een slechter voorbeeld.
Je zou ook 'extra lading' kunnen zeggen.
0
geplaatst: 14 november 2015, 11:54 uur
Wat je zegt. Dodelijk metaal dus. Zal me benieuwen hoe de band dit gaat hanteren in de toekomst.
0
geplaatst: 14 november 2015, 11:55 uur
Heb The Eagles of Death Metal wel eens live gezien en dat vond ik heel leuk. Aanstekelijke positieve garagerock.
De band wel, maar de man die hun merchandise verkoopt is waarschijnlijk niet meer, lees ik op een aantal plekken.
Al met al intriest. Livemuziek is voor mij misschien wel de fijnste ontspanning die bestaat, moet er niet aan denken dat je dat zo ontnomen wordt (dan wel door zelf neergeschoten te worden, danwel door het ternauwernood te overleven).
freakey schreef:
Leden van Eagles of Death Metal veilig na aanslagen Parijs | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Leden van Eagles of Death Metal veilig na aanslagen Parijs | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
De band wel, maar de man die hun merchandise verkoopt is waarschijnlijk niet meer, lees ik op een aantal plekken.

Al met al intriest. Livemuziek is voor mij misschien wel de fijnste ontspanning die bestaat, moet er niet aan denken dat je dat zo ontnomen wordt (dan wel door zelf neergeschoten te worden, danwel door het ternauwernood te overleven).
0
geplaatst: 14 november 2015, 12:24 uur
musician schreef:
RIP alle omgekomen concertgangers in Bataclan.
Laten we ons sterk uitspreken voor de democratie en culturele vrijheid.
Geen band mag omwille van politiek of religieus extremisme het zwijgen worden opgelegd.
Ik hoorde dat de AZC's in Nederland extra bescherming krijgen tegen wraakacties van extreem rechts. Het bizarre is, dat de AZC's juist vol zitten met mensen die zelf ook zijn gevlucht voor IS.
RIP alle omgekomen concertgangers in Bataclan.
Laten we ons sterk uitspreken voor de democratie en culturele vrijheid.
Geen band mag omwille van politiek of religieus extremisme het zwijgen worden opgelegd.
Ik hoorde dat de AZC's in Nederland extra bescherming krijgen tegen wraakacties van extreem rechts. Het bizarre is, dat de AZC's juist vol zitten met mensen die zelf ook zijn gevlucht voor IS.
Ook mee eens.
0
geplaatst: 14 november 2015, 12:51 uur
lennon schreef:
Dit is juist wat die extremistische hufters willen. We moeten ze zielig vinden. Medelijden met ze hebben dat ze zo beknopt zijn.
Als ze je bang maken hebben ze hun doel bereikt.
(quote)
Dit is juist wat die extremistische hufters willen. We moeten ze zielig vinden. Medelijden met ze hebben dat ze zo beknopt zijn.
Als ze je bang maken hebben ze hun doel bereikt.
Wel moeilijk, niet bang te worden. Ik kan naar mijn idee hooguit kiezen te doen alsof ik niet bang ben (stoer doen heet dat ook wel). Ik snap wel wat je bedoelt hoor, je gunt ze niet dat ze hun doel bereiken. Maar is doen alsof ze hun doel niet bereiken dan de beste reactie?
Ik weet ook niet wat een betere reactie is hoor. Wie het weet mag het zeggen.
0
Rigardus
geplaatst: 14 november 2015, 12:57 uur
Ik ben gisteravond naar een concert geweest van The Gentle Storm in De Boerderij. Zangeres/frontvrouw Anneke van Gierbergen noemde de sfeer tijdens het concert "micro world peace". Een paar uur verderop verliep een ander optreden helaas anders...
Rest in Peace/Rock in Peace voor alle slachtoffers van deze nietsontziende terreur.
Rest in Peace/Rock in Peace voor alle slachtoffers van deze nietsontziende terreur.
0
Fedde
geplaatst: 14 november 2015, 13:15 uur
matthijs schreef:
Wel moeilijk, niet bang te worden. Ik kan naar mijn idee hooguit kiezen te doen alsof ik niet bang ben (stoer doen heet dat ook wel). Ik snap wel wat je bedoelt hoor, je gunt ze niet dat ze hun doel bereiken. Maar is doen alsof ze hun doel niet bereiken dan de beste reactie?
(quote)
Bang zijn mag, zolang het je idealen en gedrag niet gaat beheersen. Bang zijn en toch het goede doen. Zoiets heet moed.
0
geplaatst: 14 november 2015, 13:35 uur
Ik zie een hoop indirect of direct politieke berichten hier. Ik zou het fijn vinden om deze plek te bewaren voor medeleven en rouw, en om discussie op andere platformen te voeren.
0
geplaatst: 14 november 2015, 14:10 uur
Vuurwerk ivm een bruiloft lees ik net. Heel handig.
1 Lid van de Eagles zou het overigens niet overleefd hebben. Tour is gecanceld.
Ah, de merchandiseman dus. R.I.P.
0
buizen
geplaatst: 14 november 2015, 14:22 uur
En dan zag je op het nieuws dat er mensen zijn die de overheid nu gaan vragen of het veilig is om een stedentrip naar Parijs te doen (reisadvies). Wat denk je zelf? De overheid kan er geen zinnig woord over zeggen. Wel is er net een reeks aanslagen geweest. Dus: beslis zelf.
Nergens is het meer zoals het was. 17 nov. een metalgebeuren met Girlschool/Saxon/Motörhead in Dusseldorf. Dusseldorf klinkt voor mij net zo als Parijs of Londen: internationaal, multicultureel, anoniem kunnen zijn onder 500.000 inwoners, etc.
Behalve als de Duitse overheid op basis van concrete aanwijzingen in Dusseldorf de noodtoestand afkondigt gaat dat concert gewoon door en ga ik er ook ook gewoon heen. En zal als ik er ben even stil staan bij wat er gebeurd is in Parijs, en opletten. Concertbezoek wordt misschien wel een klein beetje anders. Maar ik ga de overheid niet om een reisadvies vragen.
Nergens is het meer zoals het was. 17 nov. een metalgebeuren met Girlschool/Saxon/Motörhead in Dusseldorf. Dusseldorf klinkt voor mij net zo als Parijs of Londen: internationaal, multicultureel, anoniem kunnen zijn onder 500.000 inwoners, etc.
Behalve als de Duitse overheid op basis van concrete aanwijzingen in Dusseldorf de noodtoestand afkondigt gaat dat concert gewoon door en ga ik er ook ook gewoon heen. En zal als ik er ben even stil staan bij wat er gebeurd is in Parijs, en opletten. Concertbezoek wordt misschien wel een klein beetje anders. Maar ik ga de overheid niet om een reisadvies vragen.
0
geplaatst: 14 november 2015, 14:26 uur
herman schreef:
Livemuziek is voor mij misschien wel de fijnste ontspanning die bestaat, moet er niet aan denken dat je dat zo ontnomen wordt...
Livemuziek is voor mij misschien wel de fijnste ontspanning die bestaat, moet er niet aan denken dat je dat zo ontnomen wordt...
Dat dus ja. Potverdorie, je zal toch maar bij zo'n avond aanwezig zijn...
0
geplaatst: 14 november 2015, 14:29 uur
buizen schreef:
...Behalve als de Duitse overheid op basis van concrete aanwijzingen in Dusseldorf de noodtoestand afkondigt gaat dat concert gewoon door en ga ik er ook ook gewoon heen. En zal als ik er ben even stil staan bij wat er gebeurd is in Parijs, en opletten. Concertbezoek wordt misschien wel een klein beetje anders
...Behalve als de Duitse overheid op basis van concrete aanwijzingen in Dusseldorf de noodtoestand afkondigt gaat dat concert gewoon door en ga ik er ook ook gewoon heen. En zal als ik er ben even stil staan bij wat er gebeurd is in Parijs, en opletten. Concertbezoek wordt misschien wel een klein beetje anders
Zo is het!
Misschien wat voorzichtiger zijn, maar laat je niet leiden door de angst. Dan bereiken de terroristen hun doel. Mensen, blijf naar concerten gaan!
0
geplaatst: 14 november 2015, 14:40 uur
herman schreef:
Inderdaad. De mensen die dit overleefd hebben, dragen dit ook voor de rest van hun leven mee.
Wat gisteren gebeurd is (en wat helaas veel te vaak gebeurd overal ter wereld) is niet onder woorden te brengen. Verschrikkelijk.
0
geplaatst: 14 november 2015, 15:22 uur
buizen schreef:
17 nov. een metalgebeuren met Girlschool/Saxon/Motörhead in Dusseldorf. Dusseldorf klinkt voor mij net zo als Parijs of Londen: internationaal, multicultureel, anoniem kunnen zijn onder 500.000 inwoners, etc.
17 nov. een metalgebeuren met Girlschool/Saxon/Motörhead in Dusseldorf. Dusseldorf klinkt voor mij net zo als Parijs of Londen: internationaal, multicultureel, anoniem kunnen zijn onder 500.000 inwoners, etc.
Mooie gezegd, zo sta ik er ook in.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 14 november 2015, 15:25 uur
Kramer schreef:
Ik zie een hoop indirect of direct politieke berichten hier. Ik zou het fijn vinden om deze plek te bewaren voor medeleven en rouw, en om discussie op andere platformen te voeren.
Precies, hier is MusicMeter ook niet het platform voor. Berichten verwijderd.
Ik ben ook al eens bij een Eagles of Death Metal concert geweest, geweldige act om live te zien. Wat er gisteren gebeurd is, is natuurlijk vreselijk voor alle betrokkenen.
0
geplaatst: 14 november 2015, 15:32 uur
EoDM heeft, begrijpelijk, hun tour gecancelled, en spelen dus ook niet op Speedfest
http://www.omroepbrabant.nl/?news/239551862/Eagles+of+Death+Metal+definitief+niet+naar+Speedfest+Eindhoven+na+bloedbad+in+concertzaal+Parijs.aspx
http://www.omroepbrabant.nl/?news/239551862/Eagles+of+Death+Metal+definitief+niet+naar+Speedfest+Eindhoven+na+bloedbad+in+concertzaal+Parijs.aspx
0
geplaatst: 14 november 2015, 16:18 uur
Foo Fighters cancelen ook de rest van hun tour na de gebeurtenissen van gisteravond/nacht.
0
geplaatst: 14 november 2015, 16:45 uur
Ik ga dit album uit respect voor de slachtoffers in Parijs en in het bijzonder bij het concert van deze band op 1 zetten in mijn rotatielijst: Eagles of Death Metal - Zipper Down (2015)
Doen jullie mee?
Zelf heb ik ze zien optreden in 2009.
Doen jullie mee?
0
geplaatst: 14 november 2015, 17:15 uur
west schreef:
Ik ga dit album uit respect voor de slachtoffers in Parijs en in het bijzonder bij het concert van deze band op 1 zetten in mijn rotatielijst: Eagles of Death Metal - Zipper Down (2015)
Doen jullie mee?
Doen jullie mee?
Dat is een prima initiatief. Ik ga daarnaast voor Les Negresses Vertes - Mlah.
0
geplaatst: 14 november 2015, 17:23 uur
Wat een verwarring heerst er weer over een bandnaam. Death metal een nieuwe betekenis. My gawd. . Lang leve de (social) media-diarree. Frits Barend deed bij Pauw niets anders dan gehaast de twitterfeed voorlezen. Kwaliteit van de info? Onbelangrijk kennelijk. Komt later wel.
Gisteren hoorde ik een NPO verslaggever reppen van Angels of Death. Dan zou men nog kunnen denken dat het aan Slayer ligt.
Gisteren hoorde ik een NPO verslaggever reppen van Angels of Death. Dan zou men nog kunnen denken dat het aan Slayer ligt.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 14 november 2015, 18:06 uur
Zijn ze ook al simpelweg Eagles genoemd?
0
geplaatst: 14 november 2015, 18:10 uur
0
geplaatst: 14 november 2015, 18:14 uur
buizen schreef:
Dusseldorf klinkt voor mij net zo als Parijs of Londen: internationaal, multicultureel, anoniem kunnen zijn onder 500.000 inwoners, etc.
Dusseldorf klinkt voor mij net zo als Parijs of Londen: internationaal, multicultureel, anoniem kunnen zijn onder 500.000 inwoners, etc.
Met alle respect voor Dusseldorf, maar het is geen Parijs, London, Barcelona, Berlijn of New York.
Dat soort steden zijn wereldwijd bekend en qua maximale media-impact zullen dat soort steden het het zwaarst te verduren krijgen.
Ik vrees ook met grote vrezen dat het binnen afzienbare tijd de beurt is aan Amsterdam.
Dit waren dan nog ''maar'' 8 terroristen...je moet er niet aan denken wat een nog grotere groep kan bewerkstelligen in een maatschappij waar elke militair en politieman eerst schriftelijk toestemming moet aanvragen voor elke af te vuren kogel.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.