MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
in New York wordt nu ook de beveiliging opgeschroefd

Op de facebook van de EODM staat het volgende:

"We are still currently trying to determine the safety and whereabouts of all our band and crew. Our thoughts are with all of the people involved in this tragic situation."

Laatste nieuws via euronews is niet best. Gijzeling wel over maar nu sprake van 5 handgranaten gebruikt tijdens gijzeling en er is sprake van een slachting binnen.... Dodental van boven de 100 lijkt waarschijnlijk daardoor.... De totale waanzin regeert meer en meer in de wereld helaas

Dit is zo ongelooflijk triestig

wat een drama, wat een wereld............waarschijnlijk 140 doden...OMG

Alleen al in Bataclan 100 doden.... ..ms eerder moeten bestormen rijst de vraag?

Over het drama: ik ben er stil van. Jullie zijn zelf ook naar concerten geweest.
Over the Eagles of Death Metal: ik zag ze een fantastisch en vrolijk optreden geven in de Lotto Arena in Antwerpen op 3 november 2009 als voorprogramma van the Arctic Monkeys. En nu lees, zie en hoor je dit. Ongelooflijk, je gaat het voor je zien.
Over het dodental. Ik hoorde net een echt aangrijpend interview met de loco-burgemeester van Parijs. Hij sprak de verwachting uit dat er veel meer doden bij zouden komen, nog los van de Bataclan. Hij had het ook over 6/7 aanslagen.

R.I.P. voor al die mensen die op vrijdagavond naar het restaurant, café, concert of voetbal gingen in Parijs op 13 november en niet meer thuis kwamen.

buizen
Het zomaar kunnen bezoeken van een metal- of rockconcert, in onze vrije wereld heb ik altijd als een groot en dankbaar goed gezien. Maar in Bukarest en Parijs.. Wat een gekke wereld leven we in.
A.s. dinsdag een concert in Dusseldorf (Motörhead). Zou het nog wel kunnen? Pff.
R.I.P. aan de betrokken Parijzenaren.

Dit komt ineens heel erg dichtbij. Ik heb het nieuws de hele avond gevolgd en de woede en het verdriet is groot. Raar dat ik EODM dit jaar al twee keer zag, en ze volgende week op Speedfest zou gaan zien.

R.I.P. voor alle mensen die vanavond overleden zijn.

Ja ik heb volgende week Amsterdam in de planning..maar ben ook bang geworden..kwestie van tijd dat t ook naar hier verplaatst..

Of je het nu overleefd hebt of niet, zo'n avondje uit in de Bataclan heeft je leven geruïneerd. ik kan dit maar moeilijk plaatsen, wij als muziekliefhebbers kunnen ons sowieso zeer makkelijk identificeren met de concertgangers in Parijs deze avond...Samenleving zal sowieso rechtser worden en de polarisering extremer...ik ben vrij pessimistisch over de nabije toekomst. Ik zie niet meteen een oplossing.
Misschien vreemde redenering, maar ik dacht meteen ook aan Marine Le Pen, die hierdoor ongetwijfeld weer wat stemmen zal bij krijgen...En waar gaat dat toe leiden...Ik ben bang en dat is net wat de radicalisten willen bereiken. Een zwarte dag en 2015 is een enorm zwart jaar voor Europa.

Wat een drama

Dit had op elk moment op elke plaats en dus ook in elke concertzaal kunnen gebeuren. Dat maakt het zo ongelofelijk eng. Zelf bij een concert ben je niet meer veilig. ik hoorde het nieuws net nadat zielsgelukkig zat na te genieten van het concert CHVRCHES in de Melkweg. En dan besef je opeens dat er op hetzelfde moment op een vergelijkbare locatie iets verschrikkelijks plaatsvindt. Echt bizar, ongelofelijk triest. Een gitzwarte dag wel in de recente geschiedenis. Qua impact waarschijnlijk de grootste terreurdaad in de Westerse wereld sinds 9/11.

Dit is in en in triest.

Het wil nog niet in volle vorm en impact tot me doordringen, omdat ik het eigenlijk niet wil geloven. Het is naar wakker worden met dergelijk nieuws. Ook bij mij tast het gevoelens van veiligheid en vrijheid aan, misschien wel juist omdat het bij een concert gebeurt... Ik heb nog nooit bedacht dat iets dergelijks bij een concert, voor mij iets waar je juist ziet dat een ieder vrij is om zijn leven op je eigen manier te (be)leven, zou kunnen gebeuren. Dat gevoel zal nooit meer zo zijn, want nu is het gebeurd.
Ik weet niet of de wereld steeds gekker wordt, of dat de impact van de paar gekke mensen steeds groter wordt. Hoe dan ook word je er in en in triest van.
Ik leef mee met alle slachtoffers en iedereen die dit op de één of andere manier mee heeft moeten maken.

RIP alle omgekomen concertgangers in Bataclan.
Laten we ons sterk uitspreken voor de democratie en culturele vrijheid.
Geen band mag omwille van politiek of religieus extremisme het zwijgen worden opgelegd.

Ik hoorde dat de AZC's in Nederland extra bescherming krijgen tegen wraakacties van extreem rechts. Het bizarre is, dat de AZC's juist vol zitten met mensen die zelf ook zijn gevlucht voor IS.

Ik probeer niet te pessimistisch te zijn, maar na de afgelopen weken op veel verschillende basisscholen te hebben gewerkt, heb ik al veel nagedacht over waar we met zijn allen mee bezig zijn. Het lijkt wel of alles naar de kloten gaat.....

En dan zelf volgende week naar LGW?!

luigifort schreef:
Ja ik heb volgende week Amsterdam in de planning..maar ben ook bang geworden..kwestie van tijd dat t ook naar hier verplaatst..

Dit is juist wat die extremistische hufters willen. We moeten ze zielig vinden. Medelijden met ze hebben dat ze zo beknopt zijn.

Als ze je bang maken hebben ze hun doel bereikt.

Ja ik snap je punt..maar zelf dit meemaken wil je ook niet...

luigifort schreef:
Ja ik snap je punt..maar zelf dit meemaken wil je ook niet...

Nee uiteraard. Maar met bang zijn ga je dit niet voorkomen.

Nee das waar maar je denkt er toch aan als je naar n concert gaat..kan overal gebeuren...

Passend...

Dit maakt mij wel heel verdietig en nederig. Ik zie mijzelf al in Oosterpoort of Paradiso, waar de uitgang geblokkeerd wordt door iemand met een geladen pistool. Willekeurig schietend. The Horror.

ik leef mee met de overledenen, en zeer zeker ook met de overlevenden. Zij zijn getekend voor het leven. Hun plezier in concerten is voorgoed ontnomen.

Ja id..

Deftones die er vandaag zouden optreden waren gister nog in de zaal..15 minuten voordat het gebeurde..dus op tijd vertrokken...

Damn...

De beelden zjjn ook continue op het nieuws.

Vreselijk.

Ontzettend verschrikkelijk, wat gebeurd is in Parijs. Hoe die mensen het jaar zijn moeten beginnen en eindigen met vreselijke aanslagen, dat wens je niemand toe... RIP RIP RIP, en dat het spoedig gedaan mag zijn met die terrorismegolf

Verschrikkelijke beelden

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:27 uur

geplaatst: vandaag om 20:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.