MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
De lokale coffeeshophouder kan zijn deuren wel sluiten...
RIP Armand

Oef, da's erg triest nieuws. Toch wel een icoon en bijzondere liedjesschrijver. Voor mij zeker. Erg rake teksten die ik heel veel heb gedraaid in m'n tienerjaren (en nog op z'n tijd). Heb 'm altijd eens willen ontmoeten en had een jaar of 2 geleden kaartjes voor een optreden van 'm in de Boerderij in Zoetermeer, maar dat werd wegens ziekte afgelast. Toen dacht ik nog: hij zal toch niet.. maar nee, hij kwam ineens weer flink in de belangstelling zelfs, met de Kik het afgelopen jaar. Kreeg ook niet de indruk dat ie aan z'n eind was. Rust zacht Armand.

buizen
Hemeltjelief, weer een oudere muzikant die ons ontvalt.
Beginjaren '80 in een 'amphitheater' in de Ommer bossen nog eens een fantastische gitarist zien optreden toen: Jan Akkerman. Het was Bissinghpop. Op dat festival trad ook Armand op, het eerst en enige optreden wat ik ooit van hem zag. Een protestzanger.
Dat festival ongroeide al gauw de kleine locatie en ging naar groter. Nu bestaat Bissinghpop niet meer, en Armand is dood.
Rust zacht.

RIP Armand... en op dezelfde dag, voor mij niet onbelangrijk, oom Nickie, eenzelfde type... heeft me veel muziekkennis bijgebracht destijds... RIP Niek!

Sir Spamalot (crew)
R.I.P. David Van Landing: klik.

Rust in vrede Armand en veel dank voor de fraaie protestsongs.

R.I.P. Armand
Vooral 'Ben ik te min' en de lp 'Rue de la Paix' schieten me te binnen als vermakelijke platen. Hieraan denkende ruik ik bijna automatisch een hash lucht voorbij trekken.

Hendrik68
Blij dat ik Armand nog live heb mogen zien. Hij was grote verrassing van Retropop dit jaar, samen met de Kik. "Screw the fucking blues". Rust in vrede.

R.I.P. Armand voor mij hebben je liedjes altijd veel betekend.

R.I.P. Armand

buizen
Mede dankzij The Kik ("..dit zou ie zo gewild hebben") heeft Armand het nog wel even voor elkaar gekregen dat de hele tafel bij Pauw aan de joint zat, incl. de presentator.

dix
buizen schreef:
Mede dankzij The Kik ("..dit zou ie zo gewild hebben") heeft Armand het nog wel even voor elkaar gekregen dat de hele tafel bij Pauw aan de joint zat, incl. de presentator.

Ja, best hilarisch. Maar Pauw kan waarschijnlijk een boete van het mediacommesariaat tegemoet zien, het blijft natuurlijk wel Nederland.

buizen
Vraag me dan altijd af, dix, naar welke mate van 'spontane actie' je zit te kijken. Misschien had Armand 'van boven' wel gevraagd of de joints aan het begin van de uitzending konden worden geconsumeerd, dat zou een aparte uitzending worden dan, maar dat Jeroen zei: Nee, dat kunnen we niet maken.
Ongelooflijk, hoe juist in Nederland een boete (van een mediacommissariaat) wordt opgelegd voor zo'n actie.
Het muisje zal inderdaad nog wel een staartje krijgen.

dix schreef:
(quote)

Ja, best hilarisch. Maar Pauw kan waarschijnlijk een boete van het mediacommissariaat tegemoet zien, het blijft natuurlijk wel Nederland.

Beetje belachelijk, maar eerlijk gezegd denk ik onwaarschijnlijk. Ooit meegemaakt dat er werd opgetreden tegen (talk)shows e.d. waarin wijn of bubbels werden geschonken? CvdM - zoals die club heet - is veel drukker met uitdelen van boetes voor sluikreclames en te frequent reclame maken voor eigen omroep.

dix
Was het niet Hans Teeuwen die in Zomergasten een sigaret opstak, waarna de VPRO moest lappen?

dix schreef:
Was het niet Hans Teeuwen die in Zomergasten een sigaret opstak, waarna de VPRO moest lappen?

Zoiets staat me wel bij. Dat zal het negatief educatieve effect zijn; zou bij nader inzien hier ook wel kunnen spelen. Weet alleen dat ze op commerciele dingen heel erg gespitst zijn - die berichten van boetes daarvoor ze je met de regelmaat van de klok verschijnen.

Misterfool
Ergo, allemaal weer een variatie op het, door mij zo gehate sentiment: "won't somebody think of the childern". Ironisch dat het mediacommissieraat, mochten ze tot boetes overgaan, dan klaarblijkelijk het publiek ook als een soort groot kind ziet. Maar goed, dit wordt al snel een politieke discussie en dat mag hier niet....

R.I.P. Cynthia Robinson, trompettiste van Sly & The Family Stone. Enkele jaren geleden was zij, als een van de oudegedienden, een van de lichtpuntjes op Gent Jazz tijdens een verder abominabel optreden van Sly.

Pussycat-gitarist John Theunissen (66) overleden

Was van '75/ '80 gitarist van deze Limburgse band die midden jaren '70 een aantal hits scoorden en bekend waren ver buiten de landsgrenzen..... Theunissen speelde gitaar op hun allergrootste hit

John Theunissen overleed 19 november

sheep67 schreef:
Pussycat-gitarist John Theunissen (66) overleden

Was van '75/ '80 gitarist van deze Limburgse band die midden jaren '70 een aantal hits scoorden en bekend waren ver buiten de landsgrenzen..... Theunissen speelde gitaar op hun allergrootste hit

John Theunissen overleed 19 november

In de tijd dat Nederlandse bands ook echt Nederlands klonken wist Limburger John een prachtige country & western slide uit zijn gitaar te toveren, die terecht ook veel Amerikanen en de rest van de wereld aansprak. Waaronder dit toen 5 jarige jongetje.

matthijs schreef:
In de tijd dat Nederlandse bands ook echt Nederlands klonken wist Limburger John een prachtige country & western slide uit zijn gitaar te toveren, die terecht ook veel Amerikanen en de rest van de wereld aansprak. Waaronder dit toen 5 jarige jongetje.

Dit. Pussycat heeft natuurlijk altijd een wat truttig imago gehad, en waarschijnlijk ten dele terecht. Maar ere wie ere toekomt - het was natuurlijk niet voor niets dat drie zingende Limburgse zusjes (waren ze voorheen geen telefonistes?) vanuit het niets de halve wereld veroverden met Mississippi. Die eerste country-achtige hits hadden echt wel wat speciaals, niet in de laatste plaats door de zang van Toni Willé, die wat mij betreft de Emmylou Harris van de lage landen genoemd mag worden. Een nummer als My broken souvenirs zou eigenlijk een wereldwijd erkende country-klassieker moeten zijn.

De muzikanten, onder wie dus de overleden John Theunissen, completeerden het muzikale plaatje. Aangenomen dat ze zelf hun studioplaten inspeelden, vermoed ik dat hij onder meer verantwoordelijk was voor die fraaie Spaanse gitaarklanken in een latere Pussycat-hit, Wet day in september.

R.I.P. John Theunissen

Lin
Stone Temple Pilots...Wat heb ik daar vroeger veel naar geluisterd zeg...

R.I.P Scott Weiland

R.I.P. Scott Weiland

Ook voor mij zijn the Stone Temple Pilots een band waar ik veel naar geluisterd heb in een bepaalde periode. Hij had er de leeftijd nog niet voor...

Oei weer een grunger veel te vroeg heen. R.I.P.

johannesA
RIP Scott Weiland

Casartelli (moderator)
Plush!

R.I.P. Scott Weiland

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:17 uur

geplaatst: vandaag om 14:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.