MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
RIP, te jong om te gaan

STP is een beetje langs mij heen gegaan, maar bij Velvet Revolver heb ik wel van hem genoten. R.I.P. Scott Weiland.

R.I.P. Scott Weiland

Helaas weer een fijne rockstem heengegaan.

STP, een band uit "mijn tijd". Deed mij overigens een stuk minder dan de Nirvana's, Soundgardens etc. van die tijd.
Ik vind Plush nog wel steeds een fantastische track.

R.I.P Scott Weiland

Triest. Veel te jong overleden. RIP Scott.

lees t net..

R.I.P.

R.I.P Scott Weiland

Dit komt echt helemaal onverwachts.

dix
ASman schreef:

Dit komt echt helemaal onverwachts.

Sorry? Die worstelde toch al decennia met verslavingsproblematiek?

dix schreef:
(quote)

Vooral onverwacht omdat ik nog een recent interview met hem had gelezen. Had er niet meteen rekening mee gehouden dat het zo snel afgelopen zou kunnen zijn.

Veel naar geluisterd in de 90's toen ik nog een onbegrepen puber was. Niet zo goed als die andere grunge bands maar toch wel een hele fijne zanger. Was hij niet heel lang verslaafd geweest aan de heroine?

Ach, wat jammer. Zo'n goeie zanger. Hij wilde heel graag weer met Velvet Revolver spelen, maar zij niet met hem. En zijn oude band STP die weer waren samengekomen waren ook al tijden niet meer blij met hem. En als je dan ook al 25 jaar alcoholist bent (+nog een lijstje andere drugs) ben je denk ik ook niet zo blij met jezelf.

R.I.P. Scott Weiland

RIP Scott!

dix schreef:
(quote)

Ik zag het eigenlijk ook wel aankomen.

dix
kaztor schreef:

Ik zag het eigenlijk ook wel aankomen.

Weiland ... Groene Zoden ... Het was inderdaad een kwestie van tijd.

Tja, als er één muzikant hoog op de dodenlijst stond, was het Scott Weiland wel....

Ik bedoel dat niet vervelend, maar in nieuwsmedia en op muziekforums kwam zijn verergerende verslaving wel vaak langs, vooral het afgelopen jaar. Er circuleren video's op YouTube van optredens eerder dit jaar waarin hij volledig de weg kwijt is - tragisch en schokkend om te zien; bijna een levende dode.
Natuurlijk zie je dan - naast opmerkingen als 'die maakt het niet lang meer' - regelmatig commentaren waarin mensen in zijn naaste omgeving worden opgeroepen om hem tegen zichzelf in bescherming te nemen, hem te laten opnemen en afkicken etc. Tot het daadwerkelijk te laat is - de vergelijking met Amy Winehouse dringt zich op.

Ik heb niet zoveel met de muziek van STP of Velvet Revolver, maar ben toch geschokt door zijn overlijden, en vooral de manier waarop. Drugs; begin er nooit aan!

R.I.P. Scott Weiland

RIP Scott Weiland. Hier ben ik toch effe nie goed van...

R.I.P. Scott Weiland

Deze man was toch wel een tikkende tijdbom, toch was het even schrikken toen ik het vanochtend las. Vooral met Stone Temple Pilots heeft hij fantastisch werk afgeleverd.

R.I.P. Scott Weiland

Whine & Kotch-zangeres J Capri (23) overleden

De Jamaicaanse zangeres J Capri kreeg afgelopen week een motor-ongeluk.....ze bezweek vandaag aan haar verwondingen........Slechts 23 jaar geworden

dix
Twerking in het R.I.P. topic.

Shake that booty

Is er dan niets meer heilig ?

buizen
dix schreef:

Is er dan niets meer heilig ?

Een drietal concerten, o.a. Hamburg en Berlijn, van Motörhead zijn recent geannuleerd omdat gitarist Phill Campbell in het ziekenhuis was opgenomen. Nu schijnt het dat media opeens kwamen met het bericht dat Phill was overleden

Op de officiele site moest het zelfs ontkracht worden:

"Gothenburg rocked it, Motörhead rocked it, Philip Anthony Campbell double rocked it and the tour is alive and kicking teeth and ears in again! Photos to follow soon...
For ALL members of the media who engage in the modern-age bloodsport of celebrity death-watch-by-internet-rumour-spreading, we hope you feel the shame and shoddiness of your “work”."

http://files.teamrock.com/images/696d616765-565e90718bae22.35884812/320x320.jpg

News - imotorhead.com

In 1993 the Stone Temple Pilots in Vera gezien. Man, wat was dat slecht! Toen dachten wij al dat die groenharige man het niet lang zou maken.

Over de doden niets dan goeds, maar een tikkeltje minder drugs door de jaren heen was niet verkeerd geweest. Blijft evengoed triest.

RIP Scott Weiland

Heeft een paar hele mooie rockers gemaakt die ik nog graag regelmatig draai.

Oer-Stoner rocker vocalist/drummer John Garner
sir lord baltimore zanger o...

RIP Scott Weiland.

Van Plush was ik nooit zo weg, maar Big Bang Baby vond ik vroeger echt fantastisch en heb ik compleet grijsgedraaid. Evenals Trippin' On A Hole In A Paper Heart. Meer hele goede alternatieve rock dan grunge. Ook het optreden op Lowlands 2001, waarin hij enkel een Amerikaanse vlag om zijn middel had geslagen en verder niets aan had, staat me nog goed bij.

One more trip and i'll be gone...

R.I.P Nicholas Smith

De laatste overgebleven acteur van de britse comedy Are You Being Served ?
Smith speelde de afdelingschef Mr.Rumbold.
Hij werd 81 jaar en overleed na een val in huis.

buizen
Och hemeltjelief, Mr. Rumbold is ons ontvallen.
Geweldige serie toen, die typetjes op de mode-afdeling waren dolkomisch.
R.I.P. Nicholas Smith.

Holly came from Miami F.L.A.

(Lou Reed - Take a Walk on the Wild Side)

R.I.P. Holly

Kleurrijke verschijning, mooi dat ze zo vereeuwigd werd. R.I.P. Holly Woodlawn.

CorvisChristi (crew)
Onlangs is op 68-jarige leeftijd Rainer Bloss overleden.
Binnen het Electronic Music-genre is hij vooral bekend om zijn werk samen met Klaus Schulze en heeft hij daarnaast nog wat solo-albums gemaakt.

RIP Rainer.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:30 uur

geplaatst: vandaag om 19:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.