MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
R.I.P. Lemmy!

Laatste rockgod.... rust zacht Lemmy.

Gisterenavond kwam zo rond half 11 Ace of Spades nog langs in de Top 2000 en ging in huize Graf de volumeknop in het rood. Een mooi eerbetoon dus, al had ik dat op dat moment nog niet door.

R.I.P. Lemmy

Ook gister bij het eerder opgenomen Top 2000 tv programma sloten ze af met Ace of Spades... Blijkbaar moest het zo zijn.

Het grootste hardrock icoon is niet meer!

R.I.P. Lemmy

vigil schreef:
Ook gister bij het eerder opgenomen Top 2000 tv programma sloten ze af met Ace of Spades... Blijkbaar moest het zo zijn.

Och ja, dat was Leo's keuze aan het eind. Heb hem onlangs ook nog in 2 afleveringen van The Comic Strip gezien, een keer als zichzelf en een keer in een kleine bijrol:

http://45.media.tumblr.com/8754ffbc5fafe99d7d2b42a3ee2d1dcf/tumblr_o03pjg0Gws1qedb29o1_500.gif

Zag laatst een zeer boeiende docu over de man.

Niet mijn stijl muziek maar een zeer interessant persoon.

Dat hij überhaupt deze leeftijd heeft bereikt met zijn levensstijl mag een wonder heten denk ik.
jurado schreef:
Laatste rockgod.... rust zacht Lemmy.

Zijn ozzy, plant en page ook al dood?

Fuck, altijd gedacht dat ie onsterfelijk was.

R.I.P. Lemmy

R.I.P. Lemmy - geen achternaam nodig.

R.I.P. Lemmy

Gister tijdens de top 2000 nog even keihard Ace Of Spades gedraaid

Oh, het zat er wel aan te komen
Wat een kerel, r.i.p. Lemmy

Lemmy is killed by death. Maar wat een leven heeft die man gehad. Cheers.

Schrik er wel van, Lemmy was er altijd, iemand waarvan je denk dat hij het eeuwige leven heeft.
Maar goed, welbeschouwd is hij met zo'n levensstijl wel oud geworden.

Verder wat Bennerd zegt, Lemmy was de allergrootste rock baas ever.

Zephyr
R.I.P. ´Lemmy´

Onderweg en lees het net. Heb alleen Inferno bij me. Gelijk maar even vol aanzetten dan. Lemmy, keep on rocking, rest in loudness!

Altijd al een sympathieke man gevonden. En een ROCK ICOON tot de laatste snik !!!

R. I. P. LEMMY !

Zo erg genoten van alles wat Lemmy heeft gemaakt met Motörhead en Hawkwind en zijn tal van andere samenwerkingen met artiesten. Zijn eenvoudige levenswijze en krachtige muzikale uiteenzettingen maken hem met recht een legende. Tijd om de documentaire Lemmy maar weer eens op te zetten. 49% Mother F**ker, 51% Son Of A Bitch

R.I.P Lemmy

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/67/Lenny.jpg

E-Clect-Eddy schreef:
Mooi nummer, Friday on My Mind. RIP Stevie

Natuurlijk was dat zijn grootste hit. Maar Stevie Wright blijft voor mij toch vooral tot in de eeuwigheid verbonden met deze ongelooflijke kraker:

Stevie Wright - "Evie" (The Whole Thing) - YouTube

Bij Stevie Wright zat het er nog meer aan te komen dan bij Lemmy. Was al jarenlang gesloopt door excessief drank- en drugsgebruik. Van Lemmy zelf kun je ook zeggen dat-ie 'geleefd' heeft. Ik heb weinig met de muziek van Motorhead, maar hij was natuurlijk al vanaf zijn Hawkwind-tijd een legende. Helaas blijken ook die niet onsterfelijk...

R.I.P. Stevie Wright
R.I.P. Lemmy (alleen z'n bijnaam is idd voldoende, dat zegt ook iets over zijn status)

Fuck. Dit is naar wakker worden. Een bijzonder portret wat Rock 'n Roll leefde, is er niet meer.
R.I.P. Lemmy

Alweer een ware rocklegende heengegaan.
R.I.P. Lemmy.

Heeft Nietzsche uiteindelijk toch gelijk.

Met alle afzeggingen en halverwege stopgezette shows van dit jaar had ik al een voorgevoel dat zoiets eraan zat te komen, maar man o man wat is het dan k*t om te horen dat het voorgevoel juist was.

R.I.P. Legendarische rock 'n roll god

Nooit een echte liefhebber geweest, maar altijd veel respect gehad voor Motorhead.
Een hardwerkende band met een uitstekende livereputatie.
Lemmy was de grote aanjager en Motorhead zijn levenswerk.

Ik begrijp uit de berichtgeving dat recentelijk een zeer agressieve vorm van kanker was ontdekt.

R.I.P Lemmy

bikkel2 schreef:
Nooit een echte liefhebber geweest, maar altijd veel respect gehad voor Motorhead

Wat was dat een kabaal.

R.I.P. Lemmy....

Casartelli (moderator)
In de media is het uiteraard enkel Motörhead wat de klok slaat en ook hier duurde het een pagina, maar dan wordt Hawkwind toch ook vernoemd.
HugovdBos schreef:
Zo erg genoten van alles wat Lemmy heeft gemaakt met Motörhead en Hawkwind en zijn tal van andere samenwerkingen met artiesten.

R.I.P. Lemmy

Robertus
lennon schreef:
Zag laatst een zeer boeiende docu over de man.

Heb ik ook gezien, en daar komt dit stukje uit: Lemmy's Bass Sound - YouTube

Moddervet basspel, geweldig.

Lemmy, R.I.P. en buizen, sterkte he! Ik kan me zomaar voorstellen dat hij voor jou wel erg veel betekend moet hebben. (bij mij valt het nog mee).

dix
Lemmy !

Omgerekend is ie toch mooi 105 geworden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:00 uur

geplaatst: vandaag om 14:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.