MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
zaaf
Dat is wel zo'n beetje wat ik bedoel ja. De nadruk op 'in dit topic'.

Robertus
zaaf schreef:
Dat is wel zo'n beetje wat ik bedoel ja. De nadruk op 'in dit topic'.

Ja, daar kan ik helemaal in meegaan. Het bediscussiëren van de relevantie van een artiest hoort in principe gewoon in het artiestentopic. Maar het lastigste is nog dat wanneer er toch onverhoopt iemand een slecht getimed kritisch bericht plaatst in dit topic (hypothetisch gezien) dat het moeilijk is als user om dat volledig te negeren.

Dat ben ik wel gemerkt bij Bowie, maar die discussies vonden vooral plaats bij het albumtopic van Blackstar. Daar kwam de mod nog regelmatig bezemen, omdat de gesprekken niet over het album gingen.

Kwam onderstaande foto tegen via dit artikel in The Guardian.
Keith en zijn onafscheidelijke Moog.
Mooi beeld van een groot musicus...
https://i.guim.co.uk/img/media/ca3851b5c9268185f387b9c0cfd00a3697393b0b/0_327_6101_3661/master/6101.jpg?w=1920&q=55&auto=format&usm=12&fit=max&s=0ede3837c0a3c3f48ca13921b4e72669
Keith Emerson rehearsing at Montreal’s snowy Olympic stadium in February 1977.

buizen
Dat is zeker een mooie foto, een mooi gevangen moment, van Keith.

Een pracht foto.

Wat een geluid zal dat geven, Emerson alleen met z'n keyboards in een enorm leeg stadion!

Ze gaven dus zelfs grote stadionconcerten in de winter zo te zien, best apart.

Mooie foto inderdaad.

De synth die hij op deze foto bespeelt, de Yamaha GX1, is veel exclusiever dan zijn Moog. Daar zijn er minder dan 10 van gemaakt.
Prachtige foto van een fantastische toetsenist...

vigil schreef:
Ze gaven dus zelfs grote stadionconcerten in de winter zo te zien, best apart.

Fanfare for the Common Man - Emerson, Lake & Palmer (Olympic Stadium Montreal) - YouTube

Tenzij het nog steeds een rehearsal is was de populariteit idd immens destijds.

Fedde
R.I.P. Frank Sinatra jr.
72 jaar, stierf gisteren plotseling na een hartaanval, vlak voor een optreden

Fedde
Fedde schreef:
R.I.P. Frank Sinatra jr.
72 jaar, stierf gisteren plotseling na een hartaanval, vlak voor een optreden

Ik zie het al: de verslagenheid is groot.
'De zoon van' ... Het valt ook niet mee.

zaaf
ik ben er al weer overheen.

Bericht verwijderd. Dit topic is bedoeld om aandacht te schenken aan net overleden mensen/muzikanten. Niet voor cartoons met een link naar de dood.

Steve Young is overleden. Schreef en zong Seven Bridges Road. Wát een stem had die man.

Als ik het goed heb is dit een scene uit de film Heartworn Highways, R.I.P. Steve Young.

Stijn_Slayer
Cultheld, erg onderschatte songwriter. R.I.P.

kiriyama
RIP Steve Young

Geweldige muzikant. Had wat mij betreft één van de mooiste stemmen uit de muziekgeschiedenis. De uitvoering van 'Alabama Highways' die hierboven staat is een van mijn favoriete nummers. Weinig andere zangers die zó veel gevoel in hun zang kunnen leggen.

Hendrik68
Helemaal mee eens. Een van de allerbeste zangers die er rondliepen. Ik heb de CD Rock Salt & Nails in huis en elke keer als ik die draai sta ik weer versteld van de vocale perfectie. Tja, jammer, maar er zullen nog wel meer helden volgen de komende maanden. R.I.P. Steve Young.

zaaf
R.I.P. Phife Dawg

Kos
kutzooi ;-(

Potver! A Tribe is toch wel een van de beste hiphop groepen die ik ken

45 jaar slechts, hopelijk kan hij elders nog even wat gaan Kicken!

RIP

Die had ik niet aan zien komen

R.I.P.

nedbed
Damn. R.I.P. Phife

R.I.P. Phife Dawg

Drama zeg: 45 jaar...

R.I.P. Phife!

R.I.P. Phife Dawg

Toch wel een favoriete rapper van me. Vorig jaar rapte hij nog mee op een album van Slum Village, dus dit komt voor mij als een grote verrassing. Ik schrik er echt van.

Voor mij zelfs de leukste rapper van A Tribe Called Quest, ik genoot altijd van zijn enthousiasme en zijn humor. En zijn fijne stemgeluid.

R.I.P. Phife . Ik wist dat hij al enige tijd sukkelde met zijn gezondheid (hij had diabetes), maar toch komt dit vrij onverwacht. Mijn ontdekkingsreis van hiphop buiten de hitlijsten begon toch o.a. met artiesten uit de gouden tijden als ATCQ, die ook nog steeds in mijn top 10 staan. Een van de fijnste, leukste en wellicht zelfs simpelweg beste combi qua rappers: Phife en Q-Tip.

Droevig nieuws. ATCQ blijft een van de leukste hiphopgroepen met albums die bij mij met name in de zomermaanden regelmatig de revue passeren. Phife speelt daar zekere een belangrijke rol in met zijn fijne flow en positieve teksten.

Straks The Low End Theory nog eens draaien!

R.I.P. Malik Taylor

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:04 uur

geplaatst: vandaag om 18:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.