MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
dix

Deze wellicht :

Prince gaat dood en een paar dagen later sneeuwt het in april.....

Dat was gistermorgen ook het eerste wat ik dacht toen ik de gordijnen opentrok... Heb het nummer gisteravond zelfs nog gedraaid. En veel meer van Prince.

Waarschijnlijk zo iets, tja dat komt bij diverse artiesten zo nu en dan om de hoek kijken.
Neil Young dead 2016 : Musician killed by celebrity death hoax - Mediamass - en.mediamass.net

starbright boy schreef:
Prince gaat dood en een paar dagen later sneeuwt het in april.....

Dan hoop ik dat Neil Young nog ff blijft leven. Zit niet bepaald te wachten op een orkaan.

harm1985 schreef:
(quote)

Dan hoop ik dat Neil Young nog ff blijft leven. Zit niet bepaald te wachten op een orkaan.

LOL

RIP Johannes Bauer.... trombonist die veel levendigheid bracht in zijn projecten, waarvan het Peter Brötzmann Tentet mij het bekendst is.. Heb daar ooit door zijn ingeving een rustige klarinetsolo gruwelijk (en hilarisch, en fascinerend) om zeep geholpen zien worden door een moordende partij tromboneherrie... een van mijn concerthoogtepunten!

R.I.P. Isao Tomita (84)

Pionier in de synthesizermuziek, die vooral klassieke stukken herbewerkte en herinterpreteerde tot originele klanktapijten. Zijn internationale debuut Snowflakes are dancing was destijds een sensatie, mede vanwege de voor die tijd opmerkelijk goede geluidskwaliteit.

Isao Tomita - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Rust in vrede Isao Tomita en bedankt voor de mooie vertolkingen van klassieke werken op moderne middelen.

The Scientist schreef:
RIP Johannes Bauer.... trombonist die veel levendigheid bracht in zijn projecten, waarvan het Peter Brötzmann Tentet mij het bekendst is.. Heb daar ooit door zijn ingeving een rustige klarinetsolo gruwelijk (en hilarisch, en fascinerend) om zeep geholpen zien worden door een moordende partij tromboneherrie... een van mijn concerthoogtepunten!

Die kan ik me nog wel herinneren (als mijn herinnering klopt..) toen ik het tentet (+1 of +2) zag. Zijn spel kan ik niet voor de geest halen. Zijn spelplezier wel.

catchup
R.I.P. Candye Kane, wat een levensverhaal...

catchup schreef:
R.I.P. Candye Kane, wat een levensverhaal...

Inderdaad, wat een levensverhaal.
Helaas te jong overleden...

Government Issue is een jammerlijk vergeten band, lijkt het. R.I.P.

Peter Behrens, de drummer van Trio (da da da...) is overleden.

Trio: Peter Behrens ist tot | ZEIT ONLINE

bennerd schreef:
Government Issue is een jammerlijk vergeten band, lijkt het. R.I.P.

Ter ere maar eens hun hele discografie herbeluisteren...
Government Issue - Complete History Volume One (2000)
Government Issue - Complete History Volume Two (2001)

Opnieuw een grootheid overleden: R.I.P. Guy Clark

Guy Clark dead at 74 - tennessean.com

Kennelijk zat het eraan te komen, zijn gezondheid was al langere tijd broos (lees ik nu, maar wist ik ook niet).

Mooie muziek heeft deze man gemaakt:
LA Freeway:
L.A. Freeway, Guy Clark - YouTube

En natuurlijk Desperados Waiting For A Train
Guy Clark - Desperadoes Waiting for a Train (Live, ACL 1990) - YouTube

Ik ken z'n fraaie eerste twee platen. Verdrietig nieuws. R.I.P. Guy Clark.

Klikte net Allmusic aan en las toen dat Guy Clark overleden is. Vooral zijn eerste twee albums zijn erg mooi. Hij leed, als ik mij goed herinner, al enige tijd aan kanker.

R.I.P. Guy Clark

Ah das weer een vreselijke binnenkomer, in 2013 bracht hij nog het prachtige My Favorite Picture of You uit. De Texaanse grootheid zullen we missen.

R.I.P. Guy Clark.

He bah! Een grootheid in het genre, R.I.P.!

Ach, weer een held die de strijd verliest van die ellendige ziekte. RIP Guy Clark, dank je wel voor al die mooie liedjes.

Hendrik68
Tja, My Old No. 1 staat niet voor niks in mijn persoonlijke top 10. Het summum van de Outlaw country. Een beter album zou er niet meer komen, al kwam zijn allerlaatste My Favourite Of Picture dicht in de buurt. Misschien is het ook nog wel een wonder dat hij nog 74 is geworden met zijn alcoholbattles met vriend Townes, maar jammer is het wel. Weer een icoon uit ons midden.

R.I.P.

Ik ben er stil van. 2016 begint onderhand een tragisch jaar te worden als het gaat om dierbare artiesten die deze aardbodem verlaten. Het album My Old No. 1 is idd van uitzonderlijke klasse, maar zelfs op 67 jarige leeftijd wist hij nog tot grote hoogte te stijgen met zijn album 'Somedays the Song Writes You'. Een diepe buiging voor een van de grondleggers van de outlaw country. Luister eens naar:
The Guitar

Pff schrik er stiekem toch wel van, ook een van mijn helden. Begint een beetje een eng jaar te worden zo....'t is pas mei.

Guy Clark

Guy Clark Desperados Waiting For The Train(Old Number 1°) - YouTube
The train just left, RIP mr Guy Clark..

kiriyama
RIP Guy Clark

En dat is muzikale held nummer 5 die in 2016 sterft. Fuck you too 2016.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:22 uur

geplaatst: vandaag om 12:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.