MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
R.I.P. Bernie Worrell
Meesterlijke toetsenist. Weer is de wereld een stukje minder fonky geworden.

Bud Spencer (87)

Jeugdheld

Carlo Pedersoli / Bud Spencer R.I.P.

Carlo Pedersoli / Bud Spencer R.I.P.

Een Bud Spencer & Terence Hill film was één van mijn eerst bioscoopbezoeken ooit.

R.I.P. Scotty Moore: respect!

Het was door Scotty, dat Elvis een kans kreeg bij Sam Phillips. Na een auditie bij Scotty thuis, zag Scotty wel iets in Elvis, waardoor deze een echte auditie bij Phillips kreeg, wat in de opname van That's all right resulteerde. Scotty's gitaarsolo's zijn mijn favoriete gitaarsolo's aller tijden. Zoals op Hound Dog, Blue Suede Shoes, Too Much, When it rains it really pours, King Creole en andere songs. Moore was de laatst levende, die bij het allereerste begin van de carrière van Elvis aanwezig was. RIP grootheid.

Renee de Haan 9-7-1954 - 2-7-2016 R.I.P.

Amsterdamse zangeres, bekend van Mannen ( Steeds Weer De Verkeerde)
en de klassieker Vuile Huichelaar.

De naam zei me niets toen ik eerder vandaag het bericht las, maar Vuile Huichelaar kent iedereen wel

2016 is onverbiddelijk en neemt zelfs nederlandse grootheden van ons weg.

Rust in vrede Renée de Haan.

Geneviève Elverum (Ô Paon, Woelv en echtgenote van Phil Elverum) is overleden aan de gevolgen van pancreaskanker.

Bruno_6 schreef:
Geneviève Elverum (Ô Paon, Woelv en echtgenote van Phil Elverum) is overleden aan de gevolgen van pancreaskanker.

Ik wilde dat net posten. Zeer spijtig. Phil was bezig met een inzameling op internet om het bedrag bij elkaar te krijgen voor de behandeling. Dat is kennelijk niet gelukt, of te laat gekomen. Ikzelf heb daar 15$ aan bij gedragen, het is niet veel maar alle beetjes helpen. Ik vind het jammer dat Phil op deze manier de liefde van zijn leven verliest...

R.I.P. Geneviève Elverum. Ze laat ook een 1-jaar oude dochter achter, verschrikkelijk. Dat er maar zoveel mogelijk geld zal worden blijven ingezameld om de behandelmethoden van deze kloteziekte te verbeteren. Zeker deze vorm, volgens mij de meest dodelijk.

R.I.P. Steven Young ( Colourbox en M/A/R/R/S )

heb het eerste Colourbox album plus de 12" van Pump Up The Volume hier liggen, geen idee dat dezelfde persoon erachter zat.

Shit

dix
Niet alleen muzikant maar ook beeldend kunstenaar. Ja, daar gaat een held ...

Misterfool
R.I.P Alan Vega

R.I.P. Alan Vega

In 2011 Suicide live gezien op Primavera Sound en daar schuifelde een broze Vega al moeilijk over het podium. Ik vroeg me toen al oprecht af of hij de rest van zijn verblijf in Barcelona toen niet gewoon achter een rollator of in een rolstoel doorbracht. Het was eigenlijk een beetje treurig. Maar het doet niets af aan zijn muzikale erfenis, want die is geweldig. Het tweede Suicide-album is zeker zo interessant en zijn eerste solo-plaat is ook goed (later werk ken ik verder ook niet).

Suicide - Diamonds, Fur Coat, Champagne (1980) MFEAE - YouTube

Hè, shit

DjFrankie (moderator)
Morgen maar weer eens suicide draaien.
R.i.p. Alan Vega

De excentrieke producer Gary S. Paxton is overleden. Bekend van Skip & Flip waar hij deel van uitmaakte, van de grote hit Alley Oop van The Hollywood Argyles, van Monster Mash van Bobby "Boris" Pickett, en ook van Sweet Pea van Tommy Roe.
Zie: Gary S. Paxton - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

R.I.P. Gary S. Paxton

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:44 uur

geplaatst: vandaag om 11:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.