Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 18 juli 2016, 11:01 uur
Dat is wat men hier pleegt te doen - albums te draaien wanneer een artiest is overleden. In dit geval levert dat meer op dan wanneer het doet - dat plegen tenminste.
Vega werd hier nog regelmatig gedraaid - m.n het album met Martin Reb - en dat zal niet veranderen.
R.I.P.
3
geplaatst: 29 juli 2016, 17:38 uur
Ik vind 92 worden in nog geen 88 jaar tijd eigenlijk eerder vooruitstrevend te noemen. 

0
geplaatst: 10 augustus 2016, 19:26 uur
Lees zojuist dat artiestenmanager Cees van Leeuwen is overleden (dus niet de bassist van kayak en kortstondig staatssecretaris).
Manager van oa Shocking Blue, Dolly Dots en Anouk.
0
geplaatst: 10 augustus 2016, 19:39 uur
Gisteren overleed Padraig Duggan, mede-oprichter van Clannad. 67 jaar slechts.
0
geplaatst: 10 augustus 2016, 22:25 uur
echoes schreef:
Lees zojuist dat artiestenmanager Cees van Leeuwen is overleden (dus niet de bassist van kayak en kortstondig staatssecretaris).
Geen familie van Robbie ook. R.I.P.
0
geplaatst: 16 augustus 2016, 17:23 uur
Zojuist lees ik dat Bobby Hutcherson, meester op de vibrafoon, is overleden.
Bobby Hutcherson, Jazz Legend of the Vibraphone, Dies at 75 | KQED Arts - ww2.kqed.org
R.I.P. Bobby Hutcherson
Bobby Hutcherson, Jazz Legend of the Vibraphone, Dies at 75 | KQED Arts - ww2.kqed.org
R.I.P. Bobby Hutcherson
0
geplaatst: 16 augustus 2016, 20:16 uur
Bobby Hutcherson leren kennen door zijn geweldige bijdrage op Eric Dolphy's Out to Lunch.
Binnenkort eens wat werk van hemzelf opzoeken,...
Binnenkort eens wat werk van hemzelf opzoeken,...
0
geplaatst: 16 augustus 2016, 20:26 uur
Vooral een man die een ongelooflijk herkenbare bijdrage kon leveren bij anderen. Out to Lunch inderdaad, maar hij maakte ook een onuitwisbare indruk in de collectieven van Jackie Maclean. Daarnaast maakte hij ook z'n eigen droom waar met Dialogue waarop hijzelf een keertje optrad als leider; zeker niet onverdienstelijk. De rest van zijn soloworpen eigenlijk nog nooit opgetrommeld. Een man in ieder geval, die een respectvolle bezinning verdiend.
RIP meneer Hutcherson.
RIP meneer Hutcherson.
0
geplaatst: 17 augustus 2016, 17:53 uur
R.I.P. James Woolley (Nine Inch Nails)
Alternative Nation-link
Alternative Nation-link
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 21 augustus 2016, 08:05 uur
R.I.P. Matt Roberts (ex-3 Doors Down): klik.
0
geplaatst: 21 augustus 2016, 13:46 uur
Ook Lou Pearlman, manager van o.a. de Backstreet Boys en N'sync is kennelijk overleden. Volgens de berichten geen fijne man (verhalen over fraude en seksueel misbruik ontsieren zijn levensloop) maar wel een bepalend figuur binnen de popmuziek van de jaren negentig: link
0
geplaatst: 21 augustus 2016, 14:05 uur
Yup, las het eerder. Overleden in de gevangenis, volgens mij moest ie 25 jaar brommen. Bye bye bye!
0
geplaatst: 22 augustus 2016, 10:04 uur
Toots Thielemans (94) overleden
Muzikant Toots Thielemans (94) overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Goede sfeerherinneringen. Uniek geluid en persoon.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/72/21/3e/72213e448f627296660977546b465352.jpg
Muzikant Toots Thielemans (94) overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Goede sfeerherinneringen. Uniek geluid en persoon.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/72/21/3e/72213e448f627296660977546b465352.jpg
0
geplaatst: 22 augustus 2016, 10:35 uur
Het moest gewoon een keer gebeuren... Geweldig dat we zo lang van Toots hebben mogen genieten. Veel mensen denken bij Toots Thielemans meteen aan zijn mondharmonica maar ook zijn gitaarspel en gefluit waren van uitzonderlijke klasse. En hoewel hij door de hele jazzwereld op handen werd gedragen, bleef hij altijd de bescheidenheid zelve. Dit noemen we nog eens een rijk en welbesteed leven.
0
geplaatst: 22 augustus 2016, 10:46 uur
Een ware legende... Wat een mooie manier om te gaan... RIP Toots
0
geplaatst: 22 augustus 2016, 10:56 uur
Toets Tielemans, een mooi mens en een begenadigd muzikant, volgens mij een van de grootste die Vlaanderen ooit heeft voortgebracht, tot ver over de grenzen. Een keer blazen, en je wist, daar blaast Toets.
R.I.P.
R.I.P.
0
Misterfool
geplaatst: 22 augustus 2016, 11:15 uur
R.I.P Toots Thielemans.
De baantjer-theme is nog steeds in mijn hoofd gegriefd:
Toots Thielemans - Circle of smile (Baantjer theme) - YouTube
De baantjer-theme is nog steeds in mijn hoofd gegriefd:
Toots Thielemans - Circle of smile (Baantjer theme) - YouTube
0
geplaatst: 22 augustus 2016, 11:21 uur
R.I.P. Toots Thielemans. 94 jaar. Mondharmonicalegende en gaf mijn idool S.K. muzikale ondersteuning in het alternatieve Belgisch volkslied "J'aime Mon Pays". Toots merci........
Sandra & Toots - "J'aime Mon Pays/Ik Hou van Mijn Land" 1988
Sandra & Toots - "J'aime Mon Pays/Ik Hou van Mijn Land" 1988
0
geplaatst: 22 augustus 2016, 11:59 uur
R.I.P Toots.
Een ware legend. Wat heeft de man geweldige bijdragen geleverd voor de muziek in het algemeen.
Een ware legend. Wat heeft de man geweldige bijdragen geleverd voor de muziek in het algemeen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.