Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 22 augustus 2016, 14:11 uur
Geweldige man om te zien en te horen spelen, en oh... die videoclip met Stevie Wonder. Samen aan de mondharmonica! G-e-w-e-l-d-i-g!
Rust zacht, Toots!
Toots Thielemans and Stevie Wonder, Polar Music Award - YouTube Toots en Stevie
Rust zacht, Toots!

Toots Thielemans and Stevie Wonder, Polar Music Award - YouTube Toots en Stevie
0
geplaatst: 22 augustus 2016, 14:47 uur
RIP Toots (no longer living legend, just Legend)
Echt veel waardering is er niet voor zijn werk als je kijkt naar zijn albums hier bij MuMe. Nu ben ik zelf ook geen fan van de meeste instrumentale muziek maar blijkbaar alleen geliefd bij de connaisseur.
Deze klinkt wel fijn. Zo even die ander beluister, hoop daar ook een zangeres te horen is.
Echt veel waardering is er niet voor zijn werk als je kijkt naar zijn albums hier bij MuMe. Nu ben ik zelf ook geen fan van de meeste instrumentale muziek maar blijkbaar alleen geliefd bij de connaisseur.
Deze klinkt wel fijn. Zo even die ander beluister, hoop daar ook een zangeres te horen is.
0
geplaatst: 22 augustus 2016, 15:37 uur
Dat mistige rooie beest van Turks Fruit vind ik wel mooi.
Een geweldige muzikant natuurlijk, en een mooie leeftijd om heen te gaan.
Een geweldige muzikant natuurlijk, en een mooie leeftijd om heen te gaan.
0
geplaatst: 22 augustus 2016, 15:58 uur
Diepe respect van wat ik van hem ken; Natuurlijk zijn film-muziek, maar ook vooral Toots Thielemans - The Bras... omdat ik nogal een sucker ben voor Bossa Nova.
0
geplaatst: 22 augustus 2016, 18:39 uur
Er is al veel gezegd en heb weinig toe te voegen.
R.I.P. Baron Toots Thielemans
R.I.P. Baron Toots Thielemans
0
geplaatst: 22 augustus 2016, 20:47 uur
Ondanks zijn vergevorderde leeftijd kwam het toch als een schok binnen. Van zo iemand verwacht je gewoon dat hij eeuwig leeft, maar aan alle mooie liedjes komt dus eind. Zo ook aan Toots' Bluesette. 

0
geplaatst: 23 augustus 2016, 16:54 uur
Rust in vrede Toots Thielemans en heel veel dank voor de heerlijke sound van de mondharmonica.
0
geplaatst: 23 augustus 2016, 20:06 uur
R.I.P. Tom Searle
De gitarist van Architects is afgelopen week overleden aan kanker, hij was 28 jaar oud.
ARCHITECTS
De gitarist van Architects is afgelopen week overleden aan kanker, hij was 28 jaar oud.
ARCHITECTS
0
geplaatst: 25 augustus 2016, 22:57 uur
De man die erbij zat, met de microfoon in de aanslag: Rudy van Gelder (1924-2016)
Ik tag Soledad even, selectief.
0
geplaatst: 25 augustus 2016, 23:02 uur
Sandokan-veld schreef:
De man die erbij zat, met de microfoon in de aanslag: Rudy van Gelder (1924-2016)
Moeten we nu zelf gaan opzoeken wie dit is, of is het echt alleen bedoeld voor 1 persoon? In dat geval was een pm wellicht beter.
1
geplaatst: 25 augustus 2016, 23:11 uur
GrafGantz schreef:
Moeten we nu zelf gaan opzoeken wie dit is, of is het echt alleen bedoeld voor 1 persoon? In dat geval was een pm wellicht beter.
Point taken. (quote)
Wellicht de belangrijkste engineer uit de jazz-geschiedenis: Link
0
geplaatst: 25 augustus 2016, 23:36 uur
Nou dat hoeft niet via PM hoor. In de jazzwereld een extreem grote naam. De zogenaamde RVG jazz serie is een prachtig jazz overzicht. RVG Edition - CDs and Vinyl at Discogs
Hij heeft echt met iedere jazzlegende gewerkt.
RIP Van Gelder
Hij heeft echt met iedere jazzlegende gewerkt.
RIP Van Gelder
0
Misterfool
geplaatst: 25 augustus 2016, 23:36 uur
Jezus. Ik wist niet eens dat hij nog leefde.
GrafGantz dat je de beste man niet kent, ligt waarschijnlijk aan jouw strubbelingen met jazzmuziek.
Rudy van Gelder is echt een legende in de jazzscene.
GrafGantz dat je de beste man niet kent, ligt waarschijnlijk aan jouw strubbelingen met jazzmuziek.
Rudy van Gelder is echt een legende in de jazzscene.
0
geplaatst: 26 augustus 2016, 08:40 uur
Ongetwijfeld, maar het lijkt me toch beter om hier bij een overlijden wat meer achtergrondinfo te geven, tenzij het een artiest van Michael Jacksonachtige proporties betreft. Als bij wijze van spreke Juan Atkins morgen komt te overlijden verwacht ik ook niet dat iedereen zo maar weet wie dat is, terwijl dat toch een van de grootste pioniers uit de muziekgeschiedenis is.
1
geplaatst: 26 augustus 2016, 09:23 uur
Wat Sander zegt vind ik wel mooi.
''He was there.'' Zo simpel als dat. Geweldig waar hij allemaal bij betrokken is geweest. Zo veel hoesjes in mijn kast waar zijn naam ook op staat. Gewoon dat gegeven al. Prachtig.
RIP meneer Van Gelder.
''He was there.'' Zo simpel als dat. Geweldig waar hij allemaal bij betrokken is geweest. Zo veel hoesjes in mijn kast waar zijn naam ook op staat. Gewoon dat gegeven al. Prachtig.
RIP meneer Van Gelder.
1
geplaatst: 26 augustus 2016, 14:15 uur
Geweldige herkenbare producties, en daarna de schitterende remasters.
Diepe buiging voor Rudy van Gelder
Diepe buiging voor Rudy van Gelder
0
Soledad
geplaatst: 26 augustus 2016, 23:18 uur
Sandokan-veld schreef:
Ja Rudy van Gelder. Het schijnt dat sommige mensen moeite met zijn sound hadden maar dat heb ik nooit gehad. Betrokken bij zoveel klassiekers.
R.I.P. Rudy van Gelder
0
geplaatst: 27 augustus 2016, 00:55 uur
Ik lees net op de Facebookpagina van Henk Temming (Het Goede Doel) dat drummer Ab Tamboer overleden is. Leeftijd 65 jaar. Hij was bekend als drummer bij Earth & Fire en bij Het Goede Doel. Ik kan nog niet veel informatie online vinden, ik denk dat het tragische nieuws net bekend is geworden. Omdat het op de FB-pagina van zijn vriend Henk Temming staat, ga ik ervan uit het helaas waar is.
RIP Ab Tamboer 1950-2016
RIP Ab Tamboer 1950-2016
0
geplaatst: 27 augustus 2016, 01:01 uur
Jemig...
RIP Ab Tamboer
Hij speelde ook drums op de mega hit Amadeus van Falco/Bolland & Bolland
RIP Ab Tamboer
Hij speelde ook drums op de mega hit Amadeus van Falco/Bolland & Bolland
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.