Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 27 augustus 2016, 11:51 uur
Ook henk westbroek Tweet erover...
Das weer een die veel te jong gaat... Rip Ab
Das weer een die veel te jong gaat... Rip Ab
0
geplaatst: 27 augustus 2016, 13:18 uur
Ab Tamboer - ja, een welbekende naam op LP-binnenhoezen. Earth & Fire en Het Goede Doel zijn de bekendste bands waar hij deel van uitmaakte, maar als gastmuzikant deed hij mee aan de meest uiteenlopende projecten, van Jan Akkerman en Kaz Lux tot Stars on 45 en Kinderen voor Kinderen (bij die laatste ook als componist trouwens).
Volgens de Nederlandse popencyclopedie was hij betrokken bij producties van onder meer Cashmere, Ekseption, Kayak, Polle Eduard, Sandy Coast en Tee-set. Zelf vind ik zijn bijdragen aan de pop-LP's van Renee (Renee en Anja Nodelijk) van meer dan behoorlijk gehalte.
R.I.P. Ab Tamboer
Volgens de Nederlandse popencyclopedie was hij betrokken bij producties van onder meer Cashmere, Ekseption, Kayak, Polle Eduard, Sandy Coast en Tee-set. Zelf vind ik zijn bijdragen aan de pop-LP's van Renee (Renee en Anja Nodelijk) van meer dan behoorlijk gehalte.
R.I.P. Ab Tamboer
0
geplaatst: 27 augustus 2016, 13:27 uur
Nou vooruit, laat ik de meest voor de hand liggende clip maar posten als een hommage. De zangeres is de blikvanger, maar Appie Tamboer komt gelukkig ook regelmatig in beeld:
TERUG IN DE TIJD...earth and fire-Weekend - YouTube
Je kunt zeggen wat je wilt van het nummer (persoonlijk kan ik het prima hebben, overigens), maar het drumwerk is lekker luchtig, ritmisch en gedreven. Precies passend bij het nummer. Volgens mij was Ab Tamboer daar wel goed in, in aanvoelen wat een bepaald nummer nodig had.
TERUG IN DE TIJD...earth and fire-Weekend - YouTube
Je kunt zeggen wat je wilt van het nummer (persoonlijk kan ik het prima hebben, overigens), maar het drumwerk is lekker luchtig, ritmisch en gedreven. Precies passend bij het nummer. Volgens mij was Ab Tamboer daar wel goed in, in aanvoelen wat een bepaald nummer nodig had.
0
geplaatst: 27 augustus 2016, 15:09 uur
De voorgaande drummers van Earth&Fire, Cees Kalis en Ton.v.der Kley zijn ook al niet meer onder ons. Respectievelijk overleden in 2006 en 2015.
0
geplaatst: 27 augustus 2016, 21:27 uur
R.I.P. Ab Tamboer............. herinneringen wentelen door mijn kop....... 

0
geplaatst: 29 augustus 2016, 21:47 uur
Geen muzikant, wel de real Willy Wonka... 
RIP Gene Wilder....
Willy Wonka-acteur Gene Wilder overleden | NOS

RIP Gene Wilder....
0
geplaatst: 29 augustus 2016, 21:56 uur
Tja... jij kunt er ook niets doen E-Clect-Eddy
straks Primus - Primus & the Chocolate Factory with the Fungi Ensemble (2014) maar weer eens draaien...
straks Primus - Primus & the Chocolate Factory with the Fungi Ensemble (2014) maar weer eens draaien...
0
geplaatst: 29 augustus 2016, 22:29 uur
freakey schreef:
Dat Primus album ken ik nog niet... zal 'em eens opgooien.
0
geplaatst: 29 augustus 2016, 22:45 uur
De Primus bewerking vande originele Soundtrack Walter Scharf - Willy Wonka & the Chocolate Factory (1971) - MusicMeter.nl
0
geplaatst: 29 augustus 2016, 22:52 uur
freakey schreef:
RIP Gene Wilder....

RIP Gene Wilder....
Toch wel degelijk de zanger van een klassiek filmlied:
Daarnaast natuurlijk een geweldig acteur. Akelig nieuws, maar 83 is een mooie leeftijd. Rust in vrede.
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 10:53 uur
R.I.P. Gene "Willy Wonka" Wilder.
Die film maar eens gaan herzien ook vanwege de score uiteraard.
Die film maar eens gaan herzien ook vanwege de score uiteraard.

0
geplaatst: 30 augustus 2016, 11:29 uur
Dat doet die Juan Gabriel toch echt heel erg goed en mooi zo aan het strand, mooie vondst Assurancetourix
Ken Juan vooral van tribute albums en nummer die hij voor andere geschreven heeft.
Ken Juan vooral van tribute albums en nummer die hij voor andere geschreven heeft.
0
Assurancetourix
geplaatst: 30 augustus 2016, 13:03 uur
E-Clect-Eddy schreef:
Dat doet die Juan Gabriel toch echt heel erg goed en mooi zo aan het strand, mooie vondst Assurancetourix
Niet om op te scheppen, maar ik ben redelijk goed bekend met z'n muzikale ouvre en ik moest wel even iets recht zetten na die stuitend slechte reportage in "het oog op morgen" van de NOS, wat een stel tenenkrommende onbenullen zitten daar toch !@#$%&*
0
geplaatst: 7 september 2016, 15:01 uur
Op 30/8 kreeg je als abonnee al een mailtje met de vraag om hen te steunen. De licentie voor de club was toen tijdelijk ingetrokken t.g.v. het drugsgerelateerd overlijden van een tweetal 18-jarigen in de club. Nu is de licentie permanent ingetrokken - er staan nog wel wat cd-releases op stapel.
'Culture of drugs' at London's Fabric nightclub causes licence to be revoked - BBC Newsbeat - bbc.co.uk
0
geplaatst: 7 september 2016, 15:24 uur
Mjuman schreef:
Op 30/8 kreeg je als abonnee al een mailtje met de vraag om hen te steunen. De licentie voor de club was toen tijdelijk ingetrokken t.g.v. het drugsgerelateerd overlijden van een tweetal 18-jarigen in de club. Nu is de licentie permanent ingetrokken - er staan nog wel wat cd-releases op stapel.
'Culture of drugs' at London's Fabric nightclub causes licence to be revoked - BBC Newsbeat - bbc.co.uk
Ja, weet ik. De petitie heb ik ondertekend met veel hoop op een goede afloop. Het mocht niet baten.(quote)
0
geplaatst: 8 september 2016, 20:05 uur
Op Twitter zojuist het bericht dat Prince Buster is overleden.
David Rodigan (@DavidRodigan) | Twitter
R.I.P. Prince Buster
David Rodigan (@DavidRodigan) | Twitter
R.I.P. Prince Buster
0
geplaatst: 8 september 2016, 20:07 uur
RIP Prince Buster
gisteren nog kwam een nieuwe single uit van z'n grote fans in Madness
gisteren nog kwam een nieuwe single uit van z'n grote fans in Madness
0
geplaatst: 8 september 2016, 20:17 uur
0
geplaatst: 8 september 2016, 20:31 uur
0
geplaatst: 8 september 2016, 21:21 uur
Vaarwel Prince Buster, een Mod Icon.
Hieronder z'n enige hit in Nederland:
Dance, Cleopatra - Prince Buster (1967) (HD Quality) - YouTube
Hieronder z'n enige hit in Nederland:
Dance, Cleopatra - Prince Buster (1967) (HD Quality) - YouTube
0
geplaatst: 9 september 2016, 08:29 uur
De man die me altijd " in de weg zat" tijdens een zoektocht naar Prince items... vanwege de alfabetische volgorde.
Nu gaan ze nog in t zelfde jaar ook... zonder Prince had ik de beste man niet eens gekend..
Rip
Nu gaan ze nog in t zelfde jaar ook... zonder Prince had ik de beste man niet eens gekend..
Rip
0
geplaatst: 9 september 2016, 08:50 uur
Toch wel een hele grote pionier en een van de beste in zijn genre. One Step Beyond/Al Capone is een van de beste dubbele a-kanten uit de popgeschiedenis.
RIP
RIP
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.