Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 9 september 2016, 08:58 uur
R.I.P. Prince Buster, alleen al vanwege het prachtige Dance Cleopatra dance.
0
geplaatst: 9 september 2016, 09:01 uur
BoyOnHeavenHill schreef:
Zeker weten ,R.I.P. Prince Buster
0
geplaatst: 9 september 2016, 09:19 uur
lennon schreef:
De man die me altijd " in de weg zat" tijdens een zoektocht naar Prince items... vanwege de alfabetische volgorde.
De man die me altijd " in de weg zat" tijdens een zoektocht naar Prince items... vanwege de alfabetische volgorde.
Ha! Ik ken het probleem!

0
geplaatst: 9 september 2016, 10:03 uur
Ik zocht nooit naar Prince items daarom waarschijnlijk nooit aan Prince Buster begonnen, ik ken hem dus verder niet echt goed behoudens wat bekende nummers. Wel heb ik een enorm waardering voor de man die o.a. Madness, The Specials en andere late 70's/early 80's Ska bands zoveel inspiratie gaf.
R.I.P.
R.I.P.
0
geplaatst: 12 september 2016, 11:57 uur
R.I.P. Leonard Haze ,de orginele Y&T drummer.
Original Y&T Drummer Leonard Haze Dead At 61 - Blabbermouth.net
0
geplaatst: 12 september 2016, 12:22 uur
Dat is schrikken, ook al herinner ik me dat ik jaren geleden al eens gelezen had dat hij nogal kwakkelde met zijn gezondheid. 61 is natuurlijk veel te jong om te gaan.
Je zag 's mans naam nooit in de lijstjes met de beste hardrockdrummers, maar wat mij betreft had een top-10 notering voor Leonard Haze daarin niet misstaan. Het was vooral zijn drumwerk dat Y&T een ongekend swingende basis meegaf, zeker voor hardrock-begrippen. Staat me bij dat-ie altijd ook heel veel deed met de hi-hat en de bekkens. Bovendien schreef hij mee aan veel klassiekers van de band. Vanavond maar eens een paar van die geweldige oude LP's van Y&T op de draaitafel leggen.
R.I.P. Leonard Haze.
Y&T - Part 6 - Mean Streak - YouTube
Je zag 's mans naam nooit in de lijstjes met de beste hardrockdrummers, maar wat mij betreft had een top-10 notering voor Leonard Haze daarin niet misstaan. Het was vooral zijn drumwerk dat Y&T een ongekend swingende basis meegaf, zeker voor hardrock-begrippen. Staat me bij dat-ie altijd ook heel veel deed met de hi-hat en de bekkens. Bovendien schreef hij mee aan veel klassiekers van de band. Vanavond maar eens een paar van die geweldige oude LP's van Y&T op de draaitafel leggen.
R.I.P. Leonard Haze.
Y&T - Part 6 - Mean Streak - YouTube
0
geplaatst: 13 september 2016, 10:44 uur
RIP Leonard Haze, fijne drummer!!
0
geplaatst: 23 september 2016, 11:20 uur
R.I.P. DJ Spank-Spank, acid house pionier en lid van Phuture.
RIP DJ Spank-Spank – your music changed the way people dance | Music | The Guardian - theguardian.com
Verplicht luistervoer:
Phuture - Acid Tracks (1987)
RIP DJ Spank-Spank – your music changed the way people dance | Music | The Guardian - theguardian.com
Verplicht luistervoer:
Phuture - Acid Tracks (1987)
0
geplaatst: 23 september 2016, 11:43 uur
Goed dit hij hier genoemd wordt. Acid Tracks is één van de ultieme klassiekers in het genre.
R.I.P.
R.I.P.
0
geplaatst: 25 september 2016, 16:41 uur
RIP Buckwheat Zydeco
Music legend Buckwheat Zydeco dead at 68 - CNN.com - edition.cnn.com
Music legend Buckwheat Zydeco dead at 68 - CNN.com - edition.cnn.com
0
geplaatst: 25 september 2016, 17:03 uur
RIP Earl Smith Jr / Spanky / DJ Spank-Spank
Heb de 90s House heisa grotendeels genegeerd, eigenlijk was alleen de experimentele begin periode 1986-1989 interessant. Hier en daar een nummer van deze pionier gehoord maar waarschijnlijk nog veel meer gehoord niet wetend dat het hem betrof.
RIP Buckwheat Zydeco
Staat nog altijd op mijn lijstje van acts waarvan ik ooit eens een album wil luisteren. Straks dan maar.
Heb de 90s House heisa grotendeels genegeerd, eigenlijk was alleen de experimentele begin periode 1986-1989 interessant. Hier en daar een nummer van deze pionier gehoord maar waarschijnlijk nog veel meer gehoord niet wetend dat het hem betrof.
RIP Buckwheat Zydeco
Staat nog altijd op mijn lijstje van acts waarvan ik ooit eens een album wil luisteren. Straks dan maar.
0
geplaatst: 5 oktober 2016, 15:43 uur
Waaaat? Rod Temperton overleden? 't Blijkt echt waar 
Groot fan van 's mans werk. De songschrijver die bijna niemand lijkt te kennen. Met een onwaarschijnlijk carrièreverloop bovendien: een blanke jongen uit Londen, begonnen als toetsenman bij de Britse soulgroep Heatwave en na zijn ontmoeting met Quincy Jones uitgegroeid tot (mede-)componist van een groot aantal fantastische funk-, pop- en soulsongs annex millionsellers: Thriller, Off the wall, Give me the night, Stomp, Baby come to me, Rock with you, Yah mo b there, Sweet Freedom, Boogie nights... de lijst is eindeloos. Maar altijd goed opgebouwde nummers met een geweldige 'hook'.
R.I.P. Rod Temperton. Ik vraag me af of zijn overlijden in de nieuwsmedia op waarde geschat gaat worden...
Michael Jackson Thriller songwriter dead: Rod Temperton dies aged 66 following battle with cancer - Mirror Online - mirror.co.uk
Geen idee dat-ie ziek was. Maar ja, het was iemand die achter de schermen werkte. In Quincy Jones' productieteam stond-ie bekend als 'The invisible man'.

Groot fan van 's mans werk. De songschrijver die bijna niemand lijkt te kennen. Met een onwaarschijnlijk carrièreverloop bovendien: een blanke jongen uit Londen, begonnen als toetsenman bij de Britse soulgroep Heatwave en na zijn ontmoeting met Quincy Jones uitgegroeid tot (mede-)componist van een groot aantal fantastische funk-, pop- en soulsongs annex millionsellers: Thriller, Off the wall, Give me the night, Stomp, Baby come to me, Rock with you, Yah mo b there, Sweet Freedom, Boogie nights... de lijst is eindeloos. Maar altijd goed opgebouwde nummers met een geweldige 'hook'.
R.I.P. Rod Temperton. Ik vraag me af of zijn overlijden in de nieuwsmedia op waarde geschat gaat worden...
Michael Jackson Thriller songwriter dead: Rod Temperton dies aged 66 following battle with cancer - Mirror Online - mirror.co.uk
Geen idee dat-ie ziek was. Maar ja, het was iemand die achter de schermen werkte. In Quincy Jones' productieteam stond-ie bekend als 'The invisible man'.
0
geplaatst: 5 oktober 2016, 15:48 uur
RIP Rod Temperton, een grote blanke Britse jongen achter de Disco / dance schermen.
Volgens Discogs begon het hier met Heatwave - Boogie Nights
verder zat de man ook in de productie/songwriting zoals Donna Summer (Love Is In Control (Finger On The Trigger)) en M. Jackson (off the wall en thriller) en George Benson (Give me the Night), Quincy Jones, en nog veel meer
Volgens Discogs begon het hier met Heatwave - Boogie Nights
verder zat de man ook in de productie/songwriting zoals Donna Summer (Love Is In Control (Finger On The Trigger)) en M. Jackson (off the wall en thriller) en George Benson (Give me the Night), Quincy Jones, en nog veel meer
0
geplaatst: 5 oktober 2016, 19:59 uur
R.I.P. Soul & Funk witte man Rod Temperton. Wat een mooie songs heb je geschreven zeg!
0
geplaatst: 5 oktober 2016, 20:02 uur
gaucho schreef:
Gelukkig wel:
Temperton, de man die 'Thriller' voor Michael Jackson schreef, overleden | NOS
1
geplaatst: 6 oktober 2016, 08:13 uur
Valt inderdaad niet tegen, ik hoor en lees het ook in de Nederlandse media her en der. De nadruk ligt erg op Thriller, en dat is natuurlijk ook wel logisch voor het grote publiek. Maar Temperton schreef zoveel meer mooie dingen. Pitchfork staat uitgebreider stil bij zijn dood, met een mooie inside-story over zijn grote betekenis voor de popmuziek van eind jaren zeventig en eerste helft jaren tachtig:
http://pitchfork.com/thepitch/1313-heard-but-not-seen-how-rod-temperton-changed-pop/
http://pitchfork.com/thepitch/1313-heard-but-not-seen-how-rod-temperton-changed-pop/
0
geplaatst: 6 oktober 2016, 18:47 uur
R.I.P. Rod Temperton! "Boogie Nights" was een van mijn grote favorieten in de jaren zeventig.
0
geplaatst: 10 oktober 2016, 13:12 uur
R.I.P. Caroline Crawley (zangeres van Shelleyan Orphan en gastvocaliste op het laatste This Mortal Coil album)
http://pitchfork.com/thepitch/1314-the-world-should-remember-caroline-crawleys-voice/?mbid=social_facebook
http://pitchfork.com/thepitch/1314-the-world-should-remember-caroline-crawleys-voice/?mbid=social_facebook
0
geplaatst: 20 oktober 2016, 12:22 uur
Lijkt me 't ultieme moment om nog eenmaal Mieke Telkamp - Waarheen waarvoor - YouTube ten gehore te brengen. Of zou ze zelf hebben gekozen voor The Neville Brothers - Amazing Grace - 10/31/1991 - Municipal Auditorium New Orleans (Official) - YouTube
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.