MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
Pelé (Edson Arantes do Nascimento) is overleden op 82-jarige leeftijd.

R I P.

Spijtig. Het zat er wel al een tijdje aan te komen.
R.I.P. Pelé.

Pelé, beter dan Cruijff. In ieder geval als zanger:

RIP Pele!

Ach, R.I.P. Pelé. Stiekem toch iets meer genoten van zijn voetbal- dan zijn zangkunsten.

RIP Pelé..... maar Cruijff was als "totaalspeler" - tactisch teaminzicht, spelvernuft e.d. - beter (Messi, Maradona e.d. mogen z'n schoenen strikken). RIP Cruijff.

Foebel is toch verboten op MuMe?

dix
harm1985 schreef:
Foebel is toch verboten op MuMe?
Dood spelmoment mag wel besproken worden

Pelé was toch een zanger? Zie hierboven.

dix
Meer muziek zat er in modeontwerpster Vivienne Westwood, van de veiligheidsspelden. Ook overleden.

Margriet Eshuijs RIP (70).

Ik meen dat iemand hier een aantal dagen geleden dit al vermeldde, en het toen weer weghaalde.

cosmic kid (moderator)
Toevallig hoorde ik verleden week House For Sale en vroeg ik me hoe het met Magriet Eshuijs zou gaan.

Mooi liedje, Black Pearl trouwens ook. RIP Margriet en nu mag het wel klaar zijn dit jaar.

cosmic kid schreef:
Toevallig hoorde ik verleden week House For Sale en vroeg ik me hoe het met Magriet Eshuijs zou gaan.

Bizar, ik had precies dezelfde gedachte.
R.I.P. Margriet Eshuijs

Ach, Margriet Eshuijs... mooie stem... RIP
DPG Media Privacy Gate - ad.nl

DjFrankie (moderator)
Poles Apart schreef:
Margriet Eshuijs RIP (70).

Ik meen dat iemand hier een aantal dagen geleden dit al vermeldde, en het toen weer weghaalde.

Ja was ik, maar ik had geen officiële bevestiging daarvan toen.

Margriet Eshuijs en bedankt voor je bijdrage aan de muziek

God, Margriet Eshuijs ook nog
RIP Margriet

Rip Margriet eshuijs , black Pearl en Joe & jerry vind ik altijd prachtig als ze toevallig voorbij komen

R.I.P Margriet

Och Margriet Eshuijs
Mooie zangstem, had ze.

Rust zacht.

Zangeres Margriet Eshuijs is donderdagavond overleden op 70-jarige leeftijd. Dat heeft haar partner Maarten Peters bekendgemaakt. Eshuijs was al enige tijd ernstig ziek.

De zangcarrière van Eshuijs begon in 1972 met de oprichting van de popgroep Lucifer. In 1974 brak de formatie door met het nummer 'House for Sale'. Daarmee staat Lucifer op nummer 1519 in de Top 2000. Andere hits van de groep zijn 'Black Pearl' en 'Scarlet Lady'.

In 1986 besloot Eshuijs zich toe te leggen op solo-optredens en gaf zij les op het conservatorium. Wel speelde zij nog in de Nijmeegse band The Dream, van haar partner Peters. Voor haar werk ontving Eshuijs meerdere prijzen, waaronder drie Edisons voor de nummers 'On The Move Again' en 'Black Pearl' en het album Right on Time. Zij ontving eveneens een Gouden Harp voor het album Sometimes.

Eshuijs zette zich samen met haar partner in voor het lot van kankerpatiënten en hun naasten. Dat deden zij in het bijzonder door muziek te verzorgen rondom het jaarlijkse Alpe d'HuZes-evenement.

Bron: Upday

R.I.P. Margriet Eshuijs

House for Sale heb ik altijd al een prachtig liedje gevonden. Wat een mooie stem had ze ook! Rust zacht, Margriet!

Ach Margriet Eshuijs...House for sale is zo'n mooi nummer...

RIP Margriet Eshuijs. Dank voor de muziek en de altijd mooie en goed verzorgde concerten.

Ook hier liefde voor House for Sale, maar de eerlijkheid gebiedt me ook te zeggen dat de kennis daarna gauw ophoudt.

RIP Margriet Eshuijs

zaaf
vooral dank voor de achtergrondzang op Street, Margriet! RIP

Ooit een theaterconcert van Margriet bijgewoond - haar verhalen over het vervoeren van een Hammond-orgel en bijbehorende Leslie-box in een Eend (en hoe dat verkering in de weg zat) staan me nog helder bij.

Sprankelende stem die je bijblijft, zangeres die je echt kunt herinneren, zoals Black Pearl R.I.P.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:49 uur

geplaatst: vandaag om 02:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.