Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
3
geplaatst: 6 januari 2023, 11:29 uur
R.I.P. Gianluca Vialli. 58 was ie toch al en ook maar 58 geworden. Kan me nog levendig herinneren hem te zien spelen. Doet beseffen hoe snel het leven aan je voorbij kan gaan.
1
panjoe (moderator)
geplaatst: 6 januari 2023, 21:04 uur
Hoor nu pas van het overlijden van Gangsta Boo. Een echt grote naam (niet per se NL maar zeker wel in de geschiedenis van Southern hiphop) en zo jong nog, vreselijk. Ze was niet lang geleden nog te gast bij mn favo podcast en leek een geweldige innemende persoonlijkheid.
R.I.P. Gangsta Boo
R.I.P. Gangsta Boo
4
geplaatst: 8 januari 2023, 12:06 uur
Ik kom er net achter dat de russische componist Eduard Artemyev op 29 december 2022 is overleden (1).
Een onbekende naam voor sommigen wellicht, maar voor liefhebbers van de films van Andrei Tarkovsky moet de beste man niet onbekend zijn. Hij verzorgde immers de score voor drie van zijn films: 'Solaris', 'The Miror' en 'Stalker'. Vooral de statige soundtrack voor Solaris (2) zal mij bijblijven. Naast het werk voor Tarkovsky wil ik ook wijzen op zijn bloedmooie score voor 'Urga' (3).
Met 85 jaar heeft hij een respectable leeftijd behaald. R.I.P. Eduard Artemyev
https://pbs.twimg.com/media/DQaGlLzV4AA2r9A?format=jpg&name=small
30 November 1937 – 29 December 2022
Een onbekende naam voor sommigen wellicht, maar voor liefhebbers van de films van Andrei Tarkovsky moet de beste man niet onbekend zijn. Hij verzorgde immers de score voor drie van zijn films: 'Solaris', 'The Miror' en 'Stalker'. Vooral de statige soundtrack voor Solaris (2) zal mij bijblijven. Naast het werk voor Tarkovsky wil ik ook wijzen op zijn bloedmooie score voor 'Urga' (3).
Met 85 jaar heeft hij een respectable leeftijd behaald. R.I.P. Eduard Artemyev
https://pbs.twimg.com/media/DQaGlLzV4AA2r9A?format=jpg&name=small
30 November 1937 – 29 December 2022
0
geplaatst: 8 januari 2023, 20:38 uur
R.I.P. Eduard Artemyev. Mooi interview met hem op de Moskwood Media-dubbel-DVD van Stalker.
0
geplaatst: 9 januari 2023, 17:48 uur
In Memoriam Michael Lange (11 december 1944 - 8 januari 2022), mede-bedenker Woodstock-muziekfestival
0
geplaatst: 11 januari 2023, 16:34 uur
Alicia schreef:
In Memoriam Michael Lange (11 december 1944 - 8 januari 2022), mede-bedenker Woodstock-muziekfestival
Is al een jaar geleden hè, maar blijft gedenkwaardig.
0
geplaatst: 11 januari 2023, 23:08 uur
Facebook meldt "On behalf of his family, it is with deep and profound sadness that we share the news of Jeff Beck’s passing. After suddenly contracting bacterial meningitis, he peacefully passed away yesterday. His family ask for privacy while they process this tremendous loss."
R.I.P. Jeff Beck
R.I.P. Jeff Beck
0
geplaatst: 11 januari 2023, 23:20 uur
Andere media bevestigen het nu ook.
https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-64228780
R.I.P. Jeff Beck
https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-64228780
R.I.P. Jeff Beck
0
geplaatst: 11 januari 2023, 23:49 uur
0
geplaatst: 12 januari 2023, 02:05 uur
Wat een pokken nieuws zeg. Wat mij betreft een van de beste gitaristen ooit.
R.I.P. Jeff Beck.
R.I.P. Jeff Beck.
1
geplaatst: 12 januari 2023, 03:46 uur
R.I.P Jeff Beck. Vrij plotseling blijkbaar door een hersenvliesontsteking. Ik zet straks Amused to Death op met z'n weergaloze gitaarspel.
Ons ook ontvallen op dezelfde dag is Frank Wyatt van Happy The Man. R.I.P.
Ons ook ontvallen op dezelfde dag is Frank Wyatt van Happy The Man. R.I.P.
1
geplaatst: 12 januari 2023, 07:34 uur
Groot verlies weer en erg onverwacht.
Iconische gitarist.
R.I.P. Jeff Beck.
Iconische gitarist.
R.I.P. Jeff Beck.
0
geplaatst: 12 januari 2023, 08:49 uur
R.I.P. Jeff Beck. Onsterfelijk dankzij gastrollen zoals het hierboven al gememoreerde Amused to death, maar natuurlijk ook dankzij zijn eigen werk. Hitjes had-ie in de jaren zestig, solo en met the Yardbirds, maar voor mij is vooral zijn fusionwerk uit de jaren zeventig het meest memorabel.
0
geplaatst: 12 januari 2023, 10:23 uur
Een absolute grootheid; fantastisch gitarist, één van mijn helden die ik (gelukkig) ooit live heb mogen meemaken.
En inderdaad vooral zijn jaren 70 platen zijn het meest memorabel voor mij.
R.I.P. Jeff Beck
En inderdaad vooral zijn jaren 70 platen zijn het meest memorabel voor mij.
R.I.P. Jeff Beck
0
geplaatst: 12 januari 2023, 13:22 uur
Toevallig afgelopen tijd juist veel naar Happy the Man geluisterd. R.I.P. Frank Wyatt
En eveneens R.I.P. Jeff Beck natuurlijk.
En eveneens R.I.P. Jeff Beck natuurlijk.
0
geplaatst: 12 januari 2023, 20:46 uur
Waarom komen zo veel 'gitaargoden' en andere exceptionele, virtuoze rockmuzikanten uit dezelfde Londonse scene van midden jaren '60 (Yardbirds, John Mayall)? Theorie: waar in de VS blues en jazz gescheiden waren geraakt, kwamen ze in Engeland beide als 'import' weer samen. Daarbij werkte het bevrijdend dat de Amerikaanse importmuziek 'vreemd' was in Engeland waardoor men een zekere afstand hield (waar eerder ook The Beatles van profiteerden): de liefhebber wilde niet eens eigentijds zijn maar zocht bewust naar de 'roots' van de blues - zoekend naar een authenticiteit die het als Engelse jongen die blues speelt niet al zelf heeft - en kon ermee experimenteren voor maximaal verbluffend effect op het publiek waarbij de jazz-invloed zich manifesteerde in lange solo's en duels tussen de verschillende muzikanten (dat kenmerkend werd voor de Engelse hardrock).
2
geplaatst: 12 januari 2023, 22:55 uur
Mooie woorden van een andere hele behoorlijke gitaarspeler, te weten Brian May:
He was the Guv’nor. He was inimitable, irreplaceable - the absolute pinnacle of guitar playing. And a damn fine human being.
RIP Jeff Beck
He was the Guv’nor. He was inimitable, irreplaceable - the absolute pinnacle of guitar playing. And a damn fine human being.
RIP Jeff Beck
* denotes required fields.