MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
Jane Birkin is vandaag overleden. Birkin deed voor het eerst van zich spreken in 1966 als actrice met een naaktrol in de cultfilm 'Blow-up'. Twee jaar later ontmoette ze in Frankrijk Serge Gainsbourg. Met het scabreuze 'Je t'aime, moi non plus' pakte het tweetal een grote hit. In de jaren '70 concentreerde Birkin zich weer op haar acteercarrière. Jane Birkin is 76 jaar oud geworden.

DjFrankie (moderator)
RIP Jane

dix
Een laatste zucht ....

Rust in vrede jane.

R.I.P. Jane Birkin

Ach nee

5 jaar terug nog een heel mooie liefdevolle show van haar gezien.

Gisteren overleed de Gentse zanger Daniël Bracke. In 1963 startte hij de groep the Fellows. Later veranderde de naam in the Black Fellows, maar pas toen de band zich the New Inspiration ging noemen kwam het succes. Ook Daniël Bracke veranderde zijn naam en noemde zich voortaan Danny Sinclair.
The New Inspiration scoorde in Nederland (Belgische gegevens heeft zelfs chartsmaster niet paraat) tot 1973 een aantal hits en tips. De laatste jaren van de band werden getekend door veel personeelswisselingen, waarna de groep uiteindelijk uiteenviel. Bracke/ Sinclair ging solo, sloot zich aan bij een bigband, ging in het variëté en speelde een aantal filmrollen. Hij is 76 jaar oud geworden.
De single 'Rainbow (I love you)' schopte het in 1971 tot plaats 31 in de hitparades in Nederland.

Och, de New Inspiration, vroeger via mijn oudere zus het singletje You made a fool of me met op de achterkant M.T. gekregen en grijs gedraaid. Bracke had een mooi apart stemgeluid, en dat singletje deed voor mij niet onder voor de betere Engelse beat. R.I.P. Daniël Bracke.

R.I.P. Jane Birkin

Niet zo'n fan van ghetto house, maar hij was wel een bekende en een pionier in dat genre.

Rust in vrede Deeon.

Even ver terug in de tijd met les Compagnons de la Chanson. Een van de oprichters van dat Franse gezelschap, Marc Herrand, is overleden. Herrand werd in 1925 geboren als Marc Holtz. In de Tweede Wereldoorlog veranderde hij zijn naam, om de Duitse dienstplicht te ontlopen. Herrand zong tussen 1946 en 1952 bij les Compagnons en was daarnaast ook componist en arrangeur voor de groep. Samen met Edith Piaf vierden ze wereldwijd successen.
In 1952 ontmoette Herrand zijn toekomstige vrouw, zangeres Yvette Giraud. Hij ging met haar samenwerken als dirigent, pianist en arrangeur. Over hun leven en werken schreef hij de autobiografie La route enchantée. Herrand is 98 jaar oud geworden.

Bennett was, met z'n 96 jaar, de oudste nog levende artiest met een Nederlandse top 40-hit. In 2011 was hij -toen 85 jaar- de oudste artiest die in de top 40 debuteerde. Dat deed hij in duetvorm met Amy Winehouse.

(Het record 'oudste nog levende artiest met een top 40-hit' is vandaag overgenomen door de 91-jarige Freddy Quinn, die in 1965 en '66 drie top 40-hits scoorde.)

Wat een held! Nog tot zijn 95e op de planken gestaan met Gaga. Net twee weken tekort voor zijn 97e verjaardag. R.I.P. Tony

R.I.P. Tony Bennett

Zack
Dance Lover schreef:
R.I.P. Jane Birkin
Niet meegekregen....ze had iets...

dix
Zack schreef:
(quote)
Niet meegekregen....ze had iets...

Dat moet haast wel de meest minimale eerbetuiging aan een overleden artiest zijn die ik ooit in dit topic heb gelezen

Brad Houser, de oprichter en bassist van Edie Brickell & the New Bohemians, is er niet meer. Hij stierf gisteren op 62-jarige leeftijd, nadat hij exact een week ervoor een beroerte had gehad.

Eergisteren overleed de Britse zanger en songschrijver Raymond Froggatt. Hij scoorde in 1968 een dikke top 10-hit met het vrolijke 'Callow-la-vita' en schreef dat zelfde jaar ook nog de Britse top 10-hit 'Big ship' voor Cliff Richard. Froggatt werd 81 jaar.

Afgelopen vrijdag overleed de Britse crooner Vince Hill. Ondanks dat hij gedurende zijn zangcarrière 25 albums opnam zal hij toch bekend blijven als die zanger van 'Edelweiss'. Hij had met die Rodgers & Hammerstein-klassieker in 1967 een Britse nummer 2-hit.
Hill werd 89 jaar.

Zo, we zijn weer bij

chartsmaster schreef:
Zo, we zijn weer bij

Mooi! Nu even rustig aan doen met overlijden, heren, dames en andere genders musici!

Poek schreef:
Nu even rustig aan doen met overlijden, heren, dames en andere genders musici!

Ik vrees het ergste, Poek... Ik bedoel: zolang mensen muziek blijven maken komen er alleen nog maar meer popsterren bij en ze gaan allemaal richting de uitgang

dix
chartsmaster schreef:
... en ze gaan allemaal richting de uitgang

Behalve Elvis

R.I.P. Raymond Froggatt. Hij had in 1969 ook een klein hitje met Roly, en het suikerzoete maar prachtige B-kantje daarvan Lonely old world was een tijdje een favoriet van de romantische PuberOnHeavenHill. Toch weer een klein stukje van mijn jeugd verdwenen - deze man was slechts een minimale voetnoot in de geschiedenis van de popmuziek, maar voor mij was hij één van die artiesten waarvan ik het fijn vind om te bedenken dat ze nog ergens rondlopen, met als bijvoorbeeld Dave Berry.

dix schreef:

Behalve Elvis

Sterren komen, sterren gaan...

BoyOnHeavenHill schreef:

(quote)

......akkoord, maar dan wel zonder zijn echtgenote erbij, een vreselijk mens. En nog Nederlands ook...

Beetje off topic, maar nu wil ik eigenlijk wel weten wie dat is en waarom ze zo vreselijk is. Staat niks over op Wiki, en Google biedt geen uitkomst aangezien er blijkbaar een veel bekendere Britse TV/Radiopresentator is die ook Dave Berry heet.

Wat er mis is met de vrouw van Dave Berry verneem ik natuurlijk ook graag, maar ik wil nog even terug naar Raymond Froggatt met de favoriet van PuberOnHeavenHill, for old time's sake, for sentimental reasons en dat soort melancholische dingen

De vrouw van Dave Berry, de Nederlandse Rina Lodders, is naast zijn vrouw ook zijn grootste fan, manager en achtergrondzangeres. In hun geval een beroerde combinatie. Dave Berry is een aimable man, zijn vrouw onuitstaanbaar. Ik heb ze een dag meegemaakt in Harderwijk waar Berry gecontracteerd was een handjevol nummers te zingen. Zijn vrouw was veeleisend en werkelijk onuitstaanbaar vervelend. Zelfs zijn fans waren opgelucht toen ze eind van de middag weer vertrokken waren.

Nou moet je me toch fff helpen - ik ken Rina Lodders, ex miss World, als the spouse of King of Twist, Chubby Checker - de bio van David Holgate Grundy (Berry) vermeldt het volgende: It was also in Holland that Dave met his future wife, Marti, with whom he settled down in Chesterfield in the Peak district in 1968.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:37 uur

geplaatst: vandaag om 16:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.