Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
1
geplaatst: 25 juli 2023, 17:58 uur
Maar als ik het goed begrijp is Dave Berry dus niet dood en z'n verschrikkelijke vrouw evenmin. Ben ik hier bij de Story beland?
4
zaaf
geplaatst: 25 juli 2023, 18:14 uur
Chubby leeft ook nog en zijn lieftallige Haarlemse eega ook. Now, ain't that good news! Sam Cooke niet trouwens, grumpf.
1
geplaatst: 25 juli 2023, 18:31 uur
zaaf schreef:
Chubby leeft ook nog en zijn lieftallige Haarlemse eega ook. Now, ain't that good news! Sam Cooke niet trouwens, grumpf.
De grote vraag luidt dan: Twist de levende Rod the Mod dan nog wel eens een echt luisterwaardige night away ?
0
geplaatst: 25 juli 2023, 18:50 uur
dix schreef:
Dat wil ik niet op mijn geweten hebben. Bijdragen verwijderd.
Ben ik hier bij de Story beland?
Dat wil ik niet op mijn geweten hebben. Bijdragen verwijderd.
1
geplaatst: 25 juli 2023, 20:54 uur
Dank je wel, chartsmaster, voor de link naar Lonely old world, ook omdat ik nu zie hoeveel er van Raymond Froggatt op YouTube aan muziek te vinden is. Dit is echter een veel latere en "opgepimpte" live-versie. De studioversie zoals ik die ken kan ik op YouTube niet vinden, wel op spotify als je zoekt op froggatt lonely en dan het nummer met het zwart-witte hoesje (Froggatt en band bij een muur en een boom gezeten) aanklikt. Wees gewaarschuwd voor een sterke gelijkenis met de Bee Gees anno toen.
1
geplaatst: 26 juli 2023, 00:11 uur
trebremmit schreef:
Niet zo'n fan van ghetto house, maar hij was wel een bekende en een pionier in dat genre.
Rust in vrede Deeon.
Niet zo'n fan van ghetto house, maar hij was wel een bekende en een pionier in dat genre.
Rust in vrede Deeon.
Mooi stuk.
Remembering DJ Deeon, the Low End King That Brought the Funk · Feature ⟋ RA
0
geplaatst: 26 juli 2023, 19:51 uur
0
geplaatst: 26 juli 2023, 19:56 uur
Wat een zwaar leven heeft zij moeten doorstaan. Hopelijk heeft zij nu eindelijk rust en vrede gevonden.
R.I.P.
R.I.P.
5
geplaatst: 26 juli 2023, 20:14 uur
In mijn top 100 schreef ik:
Hier een clipje waarin ze blij aan het zingen en dansen is op de achtergrond.
Ik kan me de eerste keer dat ik dit nummer hoorde nog herinneren. Sinead was te gast bij Countdown en ze moest eerst uitleggen waarom ze kaal was. Destijds suggereerde ze dat het een statement was, later suggereerde ze dat ze zich niet veilig voelde in haar jeugd met mooi haar. Enfin, boeie, maar toen ging ze haar liedje zingen. Wow. De strijkers, de zang, de opbouw. Ik vraag me wel eens af hoe het is om een grijsgedraaid nummer als Bohemian Rhapsody voor het eerst te horen, maar ongetwijfeld vergelijkbaar met mijn ervaring toen.
De volgende dag (denk ik) ging ik meteen naar de V&D om de cassette The Lion and the Cobra te kopen om die vervolgens heel vaak te luisteren op mijn walkman (het is misschien wel het album dat ik het vaakst gehoord heb). En weer: de strijkers, de zang, wow. Of, meer in Sinead-stijl, wooohoooowoooooow. Het is jammer dat ze later een grote hit kreeg met een zeiknummer en daardoor werd ik wat minder fan, maar het eerste album blijft geweldig!
De volgende dag (denk ik) ging ik meteen naar de V&D om de cassette The Lion and the Cobra te kopen om die vervolgens heel vaak te luisteren op mijn walkman (het is misschien wel het album dat ik het vaakst gehoord heb). En weer: de strijkers, de zang, wow. Of, meer in Sinead-stijl, wooohoooowoooooow. Het is jammer dat ze later een grote hit kreeg met een zeiknummer en daardoor werd ik wat minder fan, maar het eerste album blijft geweldig!
Hier een clipje waarin ze blij aan het zingen en dansen is op de achtergrond.
0
geplaatst: 26 juli 2023, 20:16 uur
Was er al bang voor dat ze niet erg oud zou worden, maar als het dan toch gebeurt is het wel een schok.
Heb haar ooit live gezien op Sziget, waar een Hongaarse speciaal voor haar kwam en het hele concert voluit aan het huilen en meezingen tegelijk was. Kan me niet heugen eerder zoveel emotie te hebben gezien bij een concert. Troy en Mandinka werden toen niet eens gespeeld, overigens. Maar Troy live kun je gelukkig af en toe terugkijken op YouTube:
Sinéad O'Connor - Troy (Pinkpop Festival 1988)
En van deze fraaie song (een van haar beste) voelt de tekst ineens ook nog wat schrijnender:
Sinead O'Connor - Success Has Made a Failure of Our Home (Official Music Video)
Heb haar ooit live gezien op Sziget, waar een Hongaarse speciaal voor haar kwam en het hele concert voluit aan het huilen en meezingen tegelijk was. Kan me niet heugen eerder zoveel emotie te hebben gezien bij een concert. Troy en Mandinka werden toen niet eens gespeeld, overigens. Maar Troy live kun je gelukkig af en toe terugkijken op YouTube:
Sinéad O'Connor - Troy (Pinkpop Festival 1988)
En van deze fraaie song (een van haar beste) voelt de tekst ineens ook nog wat schrijnender:
Sinead O'Connor - Success Has Made a Failure of Our Home (Official Music Video)
4
Onweerwolf
geplaatst: 26 juli 2023, 20:16 uur
Na Dolores nu ook Sinéad. Triest. Ik heb O'Connor altijd erg gewaardeerd.
Wat zij op Pinkpop 1988 liet horen behoort tot het allerbeste wat livemuziek ooit heeft geboden wat mij betreft. Eenzame klasse.
Wat zij op Pinkpop 1988 liet horen behoort tot het allerbeste wat livemuziek ooit heeft geboden wat mij betreft. Eenzame klasse.
0
geplaatst: 26 juli 2023, 20:26 uur
Erg verdrietig nieuws. Rust zacht, Sinéad O'Connor. Ik zal nooit vergeten hoe mijn moeder iedere week de was streek met The Lion and the Cobra op op volumetje 100. Één van de weinige liefdes waar mijn moeder me echt mee aan heeft gestoken (al durfde ik dat als tiener toen ik nog thuis woonde nog niet toe te geven).
Heb haar ooit nog eens live Troy ten gehore zien brengen in het Gelredome, hoogtepuntje wel.
Heb haar ooit nog eens live Troy ten gehore zien brengen in het Gelredome, hoogtepuntje wel.
0
geplaatst: 26 juli 2023, 20:29 uur
R.I P Sinead O'Connor.
Mandinka en Success Has Made a Failure of Our Home vind ik nog steeds wel toffe nummers. Verder had ik niet zoveel met haar muziek. Maar spijtig is het zeker op die leeftijd en ook haar zoon vorig jaar verloren door zelfmoord.
Mandinka en Success Has Made a Failure of Our Home vind ik nog steeds wel toffe nummers. Verder had ik niet zoveel met haar muziek. Maar spijtig is het zeker op die leeftijd en ook haar zoon vorig jaar verloren door zelfmoord.
0
geplaatst: 26 juli 2023, 20:49 uur
Godver, dat is echt droevig. Wat had ik deze kunstenaar een grootse wederopstanding gegund, in de muziekwereld of daarbuiten. Dat ze dat niet meer heeft mogen meemaken voelt oneerlijk. Sinéad O'Connor laat na een schrijnend leven in elk geval een bijzonder oeuvre na.
0
geplaatst: 26 juli 2023, 20:50 uur
Niet onverwachts, ze had het vorig jaar, na de dood van haar zoon al aangekondigd.
RIP Sinead.
RIP Sinead.
0
geplaatst: 26 juli 2023, 21:44 uur
Net Jackie op gezet, mijn favoriete Sinead song.
Wat een triest einde.
Wat een triest einde.

0
geplaatst: 26 juli 2023, 21:51 uur
Ach jee... ze zat nog in het outro van het concert van The Murder Capital begin dit jaar in Paradiso. Dat kwam harder binnen dan verwacht.
0
geplaatst: 27 juli 2023, 08:44 uur
Weer verliezen we een waarlijk unieke artiest 
R.I.P. Sinéad O'Connor

R.I.P. Sinéad O'Connor
0
geplaatst: 27 juli 2023, 08:46 uur
Veel te jong, maar tragisch genoeg ook niet geheel onverwacht.
R.I.P. Sinead.
R.I.P. Sinead.
* denotes required fields.