MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
laxus11 schreef:
Rip Sinead.

Troy is een meesterwerk

Ik wist niet wat ik hoorde bij de Avondspits... Echt ondersteboven van die plaat.

Casartelli (moderator)
Zal ik Troy ook nog even memoreren? Doe deze maar.

R.I.P. Sinéad o'Connor

Toch wel een schok, RIP Sinéad

Straks favorieten Three Babies en Jealous eens draaien

Een bijzonder mens is niet meer rust in vrede Sinéad O'Connor en bedankt voor uw muziek.

Outlaw104 schreef:
Ach jee... ze zat nog in het outro van het concert van The Murder Capital begin dit jaar in Paradiso. Dat kwam harder binnen dan verwacht.

Welk nummer?

Pfff, wat een triest nieuws. R.I.P. I Do Not Want What I Haven't Got is één van de mooiste albums ooit gemaakt en Troy is wss wel het nummer dat me het hardst raakt, net als dit nieuws dus

bongmute
R.I.P. Sinéad O'Connor

Een heel bijzondere zangeres met een eigenzinnig oeuvre dat al even grillig is als haar persoonlijkheid. Een rusteloze ziel. Ik hoop dat ze de rust gevonden heeft.

Ik zie haar nog staan nauwelijks zichtbaar op dat podium, het was van heel veraf want ik stond op de berg buiten het Pinkpop-terrein. Er gebeurde daar iets groots.

RIP Sinead

Casartelli schreef:
Doe deze maar.

Ja die zou eens iemand moeten nomineren voor de ladder.

Opnieuw dan

Tja, toch nog een einde, veel te vroeg, maar niemand is verrast..

En ook al weten we niet wat er gebeurd is, weten we allemaal wel wat er is gebeurd.

Rest in peace Sinead...

DIt schreef Morrissey gisteren:

“𝐒𝐡𝐞 𝐡𝐚𝐝 𝐨𝐧đĨ𝐲 đŦ𝐨 đĻ𝐮𝐜𝐡 ‘đŦ𝐞đĨ𝐟’ 𝐭𝐨 𝐠đĸđ¯đž. 𝐒𝐡𝐞 𝐰𝐚đŦ 𝐝đĢ𝐨𝐩𝐩𝐞𝐝 𝐛𝐲 𝐡𝐞đĢ đĨ𝐚𝐛𝐞đĨ 𝐚𝐟𝐭𝐞đĢ đŦ𝐞đĨđĨđĸ𝐧𝐠 𝟕 đĻđĸđĨđĨđĸ𝐨𝐧 𝐚đĨ𝐛𝐮đĻđŦ 𝐟𝐨đĢ 𝐭𝐡𝐞đĻ. 𝐒𝐡𝐞 𝐛𝐞𝐜𝐚đĻ𝐞 𝐜đĢđšđŗđžđ, 𝐲𝐞đŦ, 𝐛𝐮𝐭 𝐮𝐧đĸ𝐧𝐭𝐞đĢ𝐞đŦ𝐭đĸ𝐧𝐠, đ§đžđ¯đžđĢ. 𝐒𝐡𝐞 𝐡𝐚𝐝 𝐝𝐨𝐧𝐞 𝐧𝐨𝐭𝐡đĸ𝐧𝐠 𝐰đĢ𝐨𝐧𝐠. 𝐒𝐡𝐞 𝐡𝐚𝐝 𝐩đĢ𝐨𝐮𝐝 đ¯đŽđĨ𝐧𝐞đĢ𝐚𝐛đĸđĨđĸ𝐭𝐲 … 𝐚𝐧𝐝 𝐭𝐡𝐞đĢ𝐞 đĸđŦ 𝐚 𝐜𝐞đĢ𝐭𝐚đĸ𝐧 đĻ𝐮đŦđĸ𝐜 đĸ𝐧𝐝𝐮đŦ𝐭đĢ𝐲 𝐡𝐚𝐭đĢ𝐞𝐝 𝐟𝐨đĢ đŦđĸ𝐧𝐠𝐞đĢđŦ 𝐰𝐡𝐨 𝐝𝐨𝐧’𝐭 ‘𝐟đĸ𝐭 đĸ𝐧’ (𝐭𝐡đĸđŦ 𝐈 𝐤𝐧𝐨𝐰 𝐨𝐧đĨ𝐲 𝐭𝐨𝐨 𝐰𝐞đĨđĨ), 𝐚𝐧𝐝 𝐭𝐡𝐞𝐲 𝐚đĢ𝐞 đ§đžđ¯đžđĢ 𝐩đĢ𝐚đĸđŦ𝐞𝐝 𝐮𝐧𝐭đĸđĨ 𝐝𝐞𝐚𝐭𝐡 - 𝐰𝐡𝐞𝐧, 𝐟đĸ𝐧𝐚đĨđĨ𝐲, 𝐭𝐡𝐞𝐲 𝐜𝐚𝐧’𝐭 𝐚𝐧đŦ𝐰𝐞đĢ 𝐛𝐚𝐜𝐤. 𝐓𝐡𝐞 𝐜đĢ𝐮𝐞đĨ 𝐩đĨ𝐚𝐲𝐩𝐞𝐧 𝐨𝐟 𝐟𝐚đĻ𝐞 𝐠𝐮đŦ𝐡𝐞đŦ 𝐰đĸ𝐭𝐡 𝐩đĢ𝐚đĸđŦ𝐞 𝐟𝐨đĢ 𝐒đĸ𝐧𝐞𝐚𝐝 𝐭𝐨𝐝𝐚𝐲 … 𝐰đĸ𝐭𝐡 𝐭𝐡𝐞 𝐮đŦ𝐮𝐚đĨ đĻ𝐨đĢ𝐨𝐧đĸ𝐜 đĨ𝐚𝐛𝐞đĨđŦ 𝐨𝐟 “đĸ𝐜𝐨𝐧” 𝐚𝐧𝐝 “đĨ𝐞𝐠𝐞𝐧𝐝”. 𝐘𝐨𝐮 𝐩đĢ𝐚đĸđŦ𝐞 𝐡𝐞đĢ 𝐧𝐨𝐰 𝐎𝐍𝐋𝐘 𝐛𝐞𝐜𝐚𝐮đŦ𝐞 đĸ𝐭 đĸđŦ 𝐭𝐨𝐨 đĨ𝐚𝐭𝐞. 𝐘𝐨𝐮 𝐡𝐚𝐝𝐧’𝐭 𝐭𝐡𝐞 𝐠𝐮𝐭đŦ 𝐭𝐨 đŦ𝐮𝐩𝐩𝐨đĢ𝐭 𝐡𝐞đĢ 𝐰𝐡𝐞𝐧 đŦ𝐡𝐞 𝐰𝐚đŦ 𝐚đĨđĸđ¯đž 𝐚𝐧𝐝 đŦ𝐡𝐞 𝐰𝐚đŦ đĨ𝐨𝐨𝐤đĸ𝐧𝐠 𝐟𝐨đĢ 𝐲𝐨𝐮. 𝐓𝐡𝐞 𝐩đĢ𝐞đŦđŦ 𝐰đĸđĨđĨ đĨ𝐚𝐛𝐞đĨ 𝐚đĢ𝐭đĸđŦ𝐭đŦ 𝐚đŦ 𝐩𝐞đŦ𝐭đŦ 𝐛𝐞𝐜𝐚𝐮đŦ𝐞 𝐨𝐟 𝐰𝐡𝐚𝐭 𝐭𝐡𝐞𝐲 𝐰đĸ𝐭𝐡𝐡𝐨đĨ𝐝 … 𝐚𝐧𝐝 𝐭𝐡𝐞𝐲 𝐰𝐨𝐮đĨ𝐝 𝐜𝐚đĨđĨ 𝐒đĸ𝐧𝐞𝐚𝐝 đŦ𝐚𝐝, 𝐟𝐚𝐭, đŦ𝐡𝐨𝐜𝐤đĸ𝐧𝐠, đĸ𝐧đŦ𝐚𝐧𝐞 … 𝐨𝐡 𝐛𝐮𝐭 𝐧𝐨𝐭 𝐭𝐨𝐝𝐚𝐲! 𝐌𝐮đŦđĸ𝐜 𝐂𝐄𝐎đŦ 𝐰𝐡𝐨 𝐡𝐚𝐝 𝐩𝐮𝐭 𝐨𝐧 𝐭𝐡𝐞đĸđĢ đĻ𝐨đŦ𝐭 𝐜𝐡𝐚đĢđĻđĸ𝐧𝐠 đŦđĻđĸđĨ𝐞 𝐚đŦ 𝐭𝐡𝐞𝐲 đĢ𝐞𝐟𝐮đŦ𝐞𝐝 𝐡𝐞đĢ 𝐟𝐨đĢ 𝐭𝐡𝐞đĸđĢ đĢ𝐨đŦ𝐭𝐞đĢ 𝐚đĢ𝐞 đĒ𝐮𝐞𝐮đĸ𝐧𝐠-𝐮𝐩 𝐭𝐨 𝐜𝐚đĨđĨ 𝐡𝐞đĢ 𝐚 “𝐟𝐞đĻđĸ𝐧đĸđŦ𝐭 đĸ𝐜𝐨𝐧”, 𝐚𝐧𝐝 𝟏𝟓 đĻđĸ𝐧𝐮𝐭𝐞 𝐜𝐞đĨ𝐞𝐛đĢđĸ𝐭đĸ𝐞đŦ 𝐚𝐧𝐝 𝐠𝐨𝐛đĨđĸ𝐧đŦ 𝐟đĢ𝐨đĻ 𝐡𝐞đĨđĨ 𝐚𝐧𝐝 đĢ𝐞𝐜𝐨đĢ𝐝 đĨ𝐚𝐛𝐞đĨđŦ 𝐨𝐟 𝐚đĢ𝐭đĸ𝐟đĸ𝐜đĸ𝐚đĨđĨ𝐲 𝐚đĢ𝐨𝐮đŦ𝐞𝐝 𝐝đĸđ¯đžđĢđŦđĸ𝐭𝐲 𝐚đĢ𝐞 đŦđĒđŽđžđžđŗđĸ𝐧𝐠 𝐨𝐧𝐭𝐨 𝐓𝐰đĸ𝐭𝐭𝐞đĢ 𝐭𝐨 𝐭𝐰đĸ𝐭𝐭𝐞đĢ 𝐭𝐡𝐞đĸđĢ đŖđĸ𝐛𝐛𝐞đĢ-đŖđšđ›đ›đžđĢ … 𝐰𝐡𝐞𝐧 đĸ𝐭 𝐰𝐚đŦ 𝐘𝐎𝐔 𝐰𝐡𝐨 𝐭𝐚đĨ𝐤𝐞𝐝 𝐒đĸ𝐧𝐞𝐚𝐝 đĸ𝐧𝐭𝐨 𝐠đĸđ¯đĸ𝐧𝐠 𝐮𝐩 … 𝐛𝐞𝐜𝐚𝐮đŦ𝐞 đŦ𝐡𝐞 đĢ𝐞𝐟𝐮đŦ𝐞𝐝 𝐭𝐨 𝐛𝐞 đĨ𝐚𝐛𝐞đĨđĨ𝐞𝐝, 𝐚𝐧𝐝 đŦ𝐡𝐞 𝐰𝐚đŦ 𝐝𝐞𝐠đĢ𝐚𝐝𝐞𝐝, 𝐚đŦ 𝐭𝐡𝐨đŦ𝐞 𝐟𝐞𝐰 𝐰𝐡𝐨 đĻđ¨đ¯đž 𝐭𝐡𝐞 𝐰𝐨đĢđĨ𝐝 𝐚đĢ𝐞 𝐚đĨ𝐰𝐚𝐲đŦ 𝐝𝐞𝐠đĢ𝐚𝐝𝐞𝐝. 𝐖𝐡𝐲 đĸđŦ 𝐀𝐍𝐘𝐁𝐎𝐃𝐘 đŦ𝐮đĢ𝐩đĢđĸđŦ𝐞𝐝 𝐭𝐡𝐚𝐭 𝐒đĸ𝐧𝐞𝐚𝐝 𝐎’𝐂𝐨𝐧𝐧𝐨đĢ đĸđŦ 𝐝𝐞𝐚𝐝? 𝐖𝐡𝐨 𝐜𝐚đĢ𝐞𝐝 𝐞𝐧𝐨𝐮𝐠𝐡 𝐭𝐨 đŦđšđ¯đž 𝐉𝐮𝐝𝐲 𝐆𝐚đĢđĨ𝐚𝐧𝐝, 𝐖𝐡đĸ𝐭𝐧𝐞𝐲 𝐇𝐨𝐮đŦ𝐭𝐨𝐧, 𝐀đĻ𝐲 𝐖đĸ𝐧𝐞𝐡𝐨𝐮đŦ𝐞, 𝐌𝐚đĢđĸđĨ𝐲𝐧 𝐌𝐨𝐧đĢ𝐨𝐞, 𝐁đĸđĨđĨđĸ𝐞 𝐇𝐨đĨđĸ𝐝𝐚𝐲? 𝐖𝐡𝐞đĢ𝐞 𝐝𝐨 𝐲𝐨𝐮 𝐠𝐨 𝐰𝐡𝐞𝐧 𝐝𝐞𝐚𝐭𝐡 𝐜𝐚𝐧 𝐛𝐞 𝐭𝐡𝐞 𝐛𝐞đŦ𝐭 𝐨𝐮𝐭𝐜𝐨đĻ𝐞? 𝐖𝐚đŦ 𝐭𝐡đĸđŦ đĻ𝐮đŦđĸ𝐜 đĻ𝐚𝐝𝐧𝐞đŦđŦ 𝐰𝐨đĢ𝐭𝐡 𝐒đĸ𝐧𝐞𝐚𝐝’đŦ đĨđĸ𝐟𝐞? 𝐍𝐨, đĸ𝐭 𝐰𝐚đŦ𝐧’𝐭. 𝐒𝐡𝐞 𝐰𝐚đŦ 𝐚 𝐜𝐡𝐚đĨđĨ𝐞𝐧𝐠𝐞, 𝐚𝐧𝐝 đŦ𝐡𝐞 𝐜𝐨𝐮đĨ𝐝𝐧’𝐭 𝐛𝐞 𝐛𝐨𝐱𝐞𝐝-𝐮𝐩, 𝐚𝐧𝐝 đŦ𝐡𝐞 𝐡𝐚𝐝 𝐭𝐡𝐞 𝐜𝐨𝐮đĢ𝐚𝐠𝐞 𝐭𝐨 đŦ𝐩𝐞𝐚𝐤 𝐰𝐡𝐞𝐧 đžđ¯đžđĢ𝐲𝐨𝐧𝐞 𝐞đĨđŦ𝐞 đŦ𝐭𝐚𝐲𝐞𝐝 đŦ𝐚𝐟𝐞đĨ𝐲 đŦđĸđĨ𝐞𝐧𝐭. 𝐒𝐡𝐞 𝐰𝐚đŦ 𝐡𝐚đĢ𝐚đŦđŦ𝐞𝐝 đŦđĸđĻ𝐩đĨ𝐲 𝐟𝐨đĢ 𝐛𝐞đĸ𝐧𝐠 𝐡𝐞đĢđŦ𝐞đĨ𝐟. 𝐇𝐞đĢ 𝐞𝐲𝐞đŦ 𝐟đĸ𝐧𝐚đĨđĨ𝐲 𝐜đĨ𝐨đŦ𝐞𝐝 đĸ𝐧 đŦ𝐞𝐚đĢ𝐜𝐡 𝐨𝐟 𝐚 đŦ𝐨𝐮đĨ đŦ𝐡𝐞 𝐜𝐨𝐮đĨ𝐝 𝐜𝐚đĨđĨ 𝐡𝐞đĢ 𝐨𝐰𝐧. 𝐀đŦ 𝐚đĨ𝐰𝐚𝐲đŦ, 𝐭𝐡𝐞 đĨ𝐚đĻ𝐞đŦ𝐭đĢ𝐞𝐚đĻ𝐞đĢđŦ đĻđĸđŦđŦ 𝐭𝐡𝐞 đĢđĸ𝐧𝐠đĸ𝐧𝐠 𝐩𝐨đĸ𝐧𝐭, 𝐚𝐧𝐝 𝐰đĸ𝐭𝐡 đĨ𝐨𝐜𝐤𝐞𝐝 đŖđšđ°đŦ 𝐭𝐡𝐞𝐲 đĢ𝐞𝐭𝐮đĢ𝐧 𝐭𝐨 𝐭𝐡𝐞 đĸ𝐧đŦ𝐮đĨ𝐭đĸ𝐧𝐠đĨ𝐲 đŦ𝐭𝐮𝐩đĸ𝐝 “đĸ𝐜𝐨𝐧” 𝐚𝐧𝐝 “đĨ𝐞𝐠𝐞𝐧𝐝” 𝐰𝐡𝐞𝐧 đĨ𝐚đŦ𝐭 𝐰𝐞𝐞𝐤 𝐰𝐨đĢ𝐝đŦ 𝐟𝐚đĢ đĻ𝐨đĢ𝐞 𝐜đĢ𝐮𝐞đĨ 𝐚𝐧𝐝 𝐝đĸđŦđĻđĸđŦđŦđĸđ¯đž 𝐰𝐨𝐮đĨ𝐝 đĄđšđ¯đž 𝐝𝐨𝐧𝐞. 𝐓𝐨đĻ𝐨đĢđĢ𝐨𝐰 𝐭𝐡𝐞 𝐟𝐚𝐰𝐧đĸ𝐧𝐠 𝐟𝐨𝐩đŦ 𝐟đĨđĸ𝐩 𝐛𝐚𝐜𝐤 𝐭𝐨 𝐭𝐡𝐞đĸđĢ 𝐨𝐧đĨđĸ𝐧𝐞 đŦ𝐡đĸ𝐭𝐩𝐨đŦ𝐭đŦ 𝐚𝐧𝐝 𝐭𝐡𝐞đĸđĢ 𝐜𝐨đŦ𝐲 𝐂𝐚𝐧𝐜𝐞đĢ 𝐂𝐮đĨ𝐭𝐮đĢ𝐞 𝐚𝐧𝐝 𝐭𝐡𝐞đĸđĢ đĻ𝐨đĢ𝐚đĨ đŦ𝐮𝐩𝐞đĢđĸ𝐨đĢđĸ𝐭𝐲 𝐚𝐧𝐝 𝐭𝐡𝐞đĸđĢ 𝐨𝐛đĸ𝐭𝐮𝐚đĢđĸ𝐞đŦ 𝐨𝐟 𝐩𝐚đĢđĢ𝐨𝐭𝐞𝐝 đ¯đ¨đĻđĸ𝐭 … 𝐚đĨđĨ 𝐨𝐟 𝐰𝐡đĸ𝐜𝐡 𝐰đĸđĨđĨ 𝐜𝐚𝐭𝐜𝐡 𝐲𝐨𝐮 đĨ𝐲đĸ𝐧𝐠 𝐨𝐧 𝐝𝐚𝐲đŦ đĨđĸ𝐤𝐞 𝐭𝐨𝐝𝐚𝐲 … 𝐰𝐡𝐞𝐧 𝐒đĸ𝐧𝐞𝐚𝐝 𝐝𝐨𝐞đŦ𝐧’𝐭 𝐧𝐞𝐞𝐝 𝐲𝐨𝐮đĢ đŦ𝐭𝐞đĢđĸđĨ𝐞 đŦđĨ𝐨𝐩.”
𝐌𝐎𝐑𝐑𝐈𝐒𝐒𝐄𝐘 𝟐𝟔 𝐉𝐮đĨ𝐲, 𝟐𝟎𝟐𝟑.

Wow... en eigenlijk heeft ie gewoon gelijk op heel veel punten

Nothing compares to her...

R.I.P. Sinead

I am stretched on your grave...

R.i.p. Sinéad.

R.I.P. Sinéad O'Connor

RIP een geweldige zangeres en een mooi mens

E40
R.I.P. Sinead , heel mooie herinneringen aan haar concert in 2020 in Leuven .

Feel So Different, de leegte die Sinéad O’Connor achterlaat.

De donkere dagen voor kerst, ergens in de vooravond van een decemberdag in 1987. Frits Spits kondigt in De Avondspits een onbekende Ierse zangeres aan, die hem met een indrukwekkend nummer Troy genaamd betovert. Vervolgens valt heel Nederland voor haar en als dan de video op televisie voorbij komt heeft iedereen het de volgende dag over dat breekbare meisje dat klein teder begint en daarna haar emoties het overige werk laat doen. Want laten we eerlijk zijn, Sinéad O’Connor is een brok emotie. Troy is guur, kil en koud als de aftellende decemberdagen. De feniks zal herrijzen en zich tegen haar moeder, het geloof en de mannenmaatschappij verzetten.

Al voor de release van The Lion And The Cobra wordt Sinéad O’Connor tegengewerkt. De trotse toekomstige moeder mag niet met een zwangere buik voor de albumhoes poseren. Hoe dierbaar dit toekomstige geluk ook is, de platenmaatschappij gaat er niet mee akkoord. Haar kinderen gaan voor alles, en bewapend met baby rompertje betreedt ze het Pinkpop podium. Deze indrukwekkende Troy performance overtuigt de twijfelaars. Het is niet te vatten hoeveel impact dit moment heeft. De wereld staat eventjes stil en wordt met de neus op de feiten gedrukt. Sinéad O’Connor is het boegbeeld van het vrijgevochten feminisme, maar kan die rol amper dragen. Kwetsbaar gekleineerd en onbegrepen. Haar strijd tegen het conservatieve geloof, waarbij ze het gevoel krijgt voorgelogen te worden levert haar vooral in de Verenigde Staten tegenstanders op.

Ze is tevens de vrouw met de gemeende ontroerende traan. Sinéad O’Connor begrijpt Nothing Compares 2 U van Prince als geen ander, en draagt de song met zoveel liefde uit. Sinéad O’Connor wil alleen maar liefde geven, vooral aan haar nageslacht. Geliefd, gesteund en omarmd door collega’s als The Edge, Massive Attack, Moby, Peter Gabriel, Matt Johnson en John Grant, waarmee ze geslaagde samenwerkingsverbanden aangaat. Echter The World Won’t Listen, dus ze sluit zich steeds verder van die boze wereld af. Voor mij is haar meest fascinerende nummer echter Feel So Different, de openingstrack van I Do Not Want What I Haven’t Got. De zin God grant me the serenity to accept the things I cannot change staat voor de onmacht, dat eeuwige gevecht met haarzelf wat van haar een verbitterde vrouw maakt.

Men wil haar nog steeds als die krachtige persoonlijkheid portretteren, de zwakte schuilt in de toenemende depressies. De prachtige opbloeiende wilde bloem in knop is geknakt, gebroken en breekt definitief als haar zoon Shane door zelfdoding om het leven komt. Ze verwoordt haar verdriet vanuit haar geraakte moederhart: ‘Ik leef sindsdien als een ondood nachtdier. Hij was de liefde van mijn leven, het licht van mijn ziel. We waren één ziel uit twee delen.’ Van binnen sterft ze, er blijft alleen maar leegte over. De donkere zomeravond van 26 juli 2023 staat voor altijd in het teken van dit verschrikkelijke bericht. Grijs. Dublin in a rainstorm.

Toch zal Sinéad O’Connor voor mij altijd die prachtige onschuldig ogende verschijning blijven, een prachtmens, puur en warm. In haar Rememberings biografie vallen de stukken al op de juiste plek, maar de prachtige Nothing Compares documentaire van Kathryn Ferguson die haar vooruitziende feministische blik op de maatschappij terecht met die vrijgevochten heldenstatus beloont. Dichter bij Sinéad O’Connor zal je nooit komen. Een erg gedetailleerd waardig eerbetoon. Er is een groot zangeres overleden, zonder Sinéad O’Connor is girlpower een nietszeggend begrip. Onderschat haar invloed niet, Sinéad O’Connor heeft er mede voor gezorgd dat man en vrouw tegenwoordig binnen de hedendaagse muziekscene gelijkwaardig naast elkaar staan.

Dappere vrouw. Strijdbaar, empathisch en een nimmer aflatend rechtvaardigheidsgevoel. De mensheid kon nog wat van haar leren. Wat zal ze ontvangen zijn aan de andere kant.

Ik was erbij met Pinkpop 1988. Prachtig concert.
Kan me ook nog het kippevel herinneren dat ik kreeg toen ik in de auto voor het eerst Nothing Compares To U hoorde.
Vanavond maar weer eens draaien.
R.I.P. Sinead O'Connor.

R.I.P. Randy Meisner.

Ex Poco en Eagles en gezegend met een prachtige stem.
Ging al jaren niet goed met hem.

Ach tis t weekje wel he

RIP Randy, was volgens velen de meest zachtaardige Eagle.
Tobte idd al jaren met zijn gezondheid â˜šī¸

Met zo'n avatar en zo'n username snap ik dat je even wilt rouwen

R.I.P. Randy Meisner, Eagle van het eerste uur en gezegend met een karakteristieke stem die hun hemelse harmonieën extra diepte gaf.

R.I.P. Randy Meisner.
Geweldige en oorspronkelijke Eagle, liet zich uiteindelijk overstemmen door het duo Frey/Henley.
Te jong weer.

Even een muziekske. Geschreven en gezongen door Meisner.

R.I.P. Randy Meisner.
Genoten van je spel en zang.

R.I.P. Randy Meisner

Wat mij betreft toch wel een van de topvocalisten van Eagles (zonder 'the'). Hij gaf vaak net dat extraatje aan de harmonieën van de band, met name de falsetzang. Om nog maar te zwijgen van de (te) weinige nummers waarin hij solo schitterde, zoals Take it to the limit. Hij stond overigens ook aan de wieg van Poco.

Zijn laatste Eagles-bijdrage, zowel compositorisch als qua leadvocal, was deze:

Top 10 Randy Meisner Songs - ultimateclassicrock.com

Gast
geplaatst: vandaag om 17:24 uur

geplaatst: vandaag om 17:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.