Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
0
geplaatst: 17 maart 2024, 15:03 uur
Bah, wat een week weer. R.I.P. Steve Harley, Eric Carmen en Karl Wallinger. Heb notabene zowat alles van die 3.
0
geplaatst: 17 maart 2024, 15:37 uur
Vrij stevige namen waar ik niet dagelijks aan denk. Karl Wallinger is vooral Way Down Now voor me, Een liedje dat nergens zo'n hit was als hier en waar we gelijk in hadden. Ook voor Steve Harley was de typisch Belgisch-Nederlandse hit zijn fijnste. Sebastian. All By Myself is zo'n heerlijk overdramatisch break up lied. Heerlijk over de top.
1
geplaatst: 17 maart 2024, 17:31 uur
R.I.P. Steve Harley.
Uit het nieuwsbericht geleerd dat hij al een poos ziek was.
Toch blij dat ik 'm een aantal jaren terug live heb kunnen aanschouwen.
Uit het nieuwsbericht geleerd dat hij al een poos ziek was.
Toch blij dat ik 'm een aantal jaren terug live heb kunnen aanschouwen.
0
zaaf
geplaatst: 17 maart 2024, 19:34 uur
The Best Years of Our Lives aan t draaien. Een van Steve's platen met veel jeugdsentiment voor mij.
Dankjewel Mr. Harley
Dankjewel Mr. Harley
0
geplaatst: 17 maart 2024, 20:10 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/114000/114987.300.jpg?cb=1608478736
Één van de betere live platen in m'n collectie, fantastische jeugdherinneringen en een aantal keren gezien in Paradiso.
R.I.P. Mr. Harley
Één van de betere live platen in m'n collectie, fantastische jeugdherinneringen en een aantal keren gezien in Paradiso.
R.I.P. Mr. Harley

0
geplaatst: 19 maart 2024, 00:38 uur
Even wat tijd vrij maken om aandacht te besteden aan Don Wise: een man met een eigen wikipagina, maar toch kom ik nergens een overlijdensbericht van 'm tegen. Maar hij is er niet meer; op 1 maart overleden en 81 jaar geworden.
Don Wise was een Amerikaanse saxofonist die in de jaren '70 en '80 met heel wat grote sterren heeft getourd, van Willie Nelson tot Huey Lewis en van de Tower of Power tot Ray Charles. Vanaf 1985 was Wise bijna een kwart eeuw lang een vaste man in de band van Delbert McClinton. Wise nam daarnaast een viertal soloalbums op.
Don Wise was een Amerikaanse saxofonist die in de jaren '70 en '80 met heel wat grote sterren heeft getourd, van Willie Nelson tot Huey Lewis en van de Tower of Power tot Ray Charles. Vanaf 1985 was Wise bijna een kwart eeuw lang een vaste man in de band van Delbert McClinton. Wise nam daarnaast een viertal soloalbums op.
0
geplaatst: 19 maart 2024, 00:53 uur
Op 17 maart overleed, op 81-jarige leeftijd, gospelzangeres Sandra Crouch. Zij was de tweelingzus van gospelzanger/ producer/ dominee Andráé Crouch. Maar zelf kon ze ook wel wat: in 1984 won Sandra een Grammy award voor de beste vrouwelijke soul/gospel-performance van dat jaar, het album 'We sing praises'. Daarop ook dit 'He's worthy'.
0
geplaatst: 19 maart 2024, 01:12 uur
Op 15 maart overleden: schlagerzanger/ componist/ dirigent Hans Blum, alias Henry Valentino. Hans Blum, dat is z'n echte naam, scoorde eind jaren '50 een hitje in Duitsland, maar zijn muziekcarrière kwam niet echt lekker van de grond. Dat liep beter toen hij in de jaren '70 een grote snor liet groeien, de artiestennaam Henry Valentino aannam en met raspende stem ging zingen.
Blum schreef bovendien vier Duitse inzendingen voor het Eurovisie Songfestival: Paradies, wo bist du? (Ulla Wiesner, 1959, eindigde met nul punten op plaats 15), Anouschka (Inge Brück, 1967, #8), Primaballerina (Siw Malmkvist, 1969, #9) en Über die Brücke geh'n (Ingrid Peters, 1986, #8). Hans Blum is 95 jaar oud geworden.
Blum schreef bovendien vier Duitse inzendingen voor het Eurovisie Songfestival: Paradies, wo bist du? (Ulla Wiesner, 1959, eindigde met nul punten op plaats 15), Anouschka (Inge Brück, 1967, #8), Primaballerina (Siw Malmkvist, 1969, #9) en Über die Brücke geh'n (Ingrid Peters, 1986, #8). Hans Blum is 95 jaar oud geworden.
0
geplaatst: 20 maart 2024, 14:00 uur
Hebben we nou echt het overlijden van Gylan Kain gemist? Kain (echte naam: Frank Gallen Oates) was in 1968 een van de oprichters van de Last Poets, een groep activistische spoken word-artiesten die wordt beschouwd als de voorvaderen van de rap/ hiphop. Twee jaar later stapte Kain uit de groep en nam hij het soloalbum The Blue Guerrilla op. Daarna werd hij acteur, in New York, en in de jaren '80 verhuisde hij naar Amsterdam. Ook hier was hij actief als acteur en spoken word-artiest.
Zijn werk is gesampled door the Prodigy en Dr. Dre. Samples die niet officieel gecleard konden worden, omdat Kain zich inmiddels had teruggetrokken uit de belangstelling en erg op zijn privacy gesteld was. Kain overleed op 7 februari in een verzorgingstehuis in Lelystad; hij is 81 jaar oud geworden.
Zijn werk is gesampled door the Prodigy en Dr. Dre. Samples die niet officieel gecleard konden worden, omdat Kain zich inmiddels had teruggetrokken uit de belangstelling en erg op zijn privacy gesteld was. Kain overleed op 7 februari in een verzorgingstehuis in Lelystad; hij is 81 jaar oud geworden.
0
geplaatst: 20 maart 2024, 14:08 uur
Nooit geweten dat een Last Poet in Nederland woonde.
RIP Gylan Kain
RIP Gylan Kain
0
geplaatst: 22 maart 2024, 13:10 uur
R.I.P. Laurens van Rooyen.
88 jaar geworden, maar toch nog onverwacht overleden, lees ik. Op zijn eigen website (die zijn overlijden op het moment van dit schrijven overigens nog niet gemeld heeft) staat te lezen dat hij een nieuwe concertreeks had gepland. Stond dus toch nog midden in het leven, ondanks zijn hoge leeftijd.
Hoewel zijn filmsoundtracks hogelijk worden geprezen, bevatten zijn reguliere albums voornamelijk easy listening. Als tiener en twintiger moest ik hier niets van hebben, maar ja, opgegroeid in een huisgezin waarin Louis van Dijk, Pim Jacobs en het tv-programma Music All-In vaste ingrediënten waren, kwam ik zijdelings ook in aanraking met de muziek van Laurens van Rooijen.
Tegenwoordig kan ik op momenten - zoals de zondagochtend, geheel in de traditie van Willem Duys - wel genieten van prachtig pianospel. En hoewel ik vond en vind dat een Louis van Dijk meer eigenheid had, kun je het pianospel van Laurens van Rooyen ook echt wel hoogstaand noemen. Ik heb inmiddels zelfs een paar CD's van hem (op de kop getikt in de kringloopwinkel, maar toch...)
In het AD lees ik dat hij de partner was van voormalig CPN- en Groen Links-Tweede Kamerlid Ina Brouwer. Dat heb ik nooit geweten.
88 jaar geworden, maar toch nog onverwacht overleden, lees ik. Op zijn eigen website (die zijn overlijden op het moment van dit schrijven overigens nog niet gemeld heeft) staat te lezen dat hij een nieuwe concertreeks had gepland. Stond dus toch nog midden in het leven, ondanks zijn hoge leeftijd.
Hoewel zijn filmsoundtracks hogelijk worden geprezen, bevatten zijn reguliere albums voornamelijk easy listening. Als tiener en twintiger moest ik hier niets van hebben, maar ja, opgegroeid in een huisgezin waarin Louis van Dijk, Pim Jacobs en het tv-programma Music All-In vaste ingrediënten waren, kwam ik zijdelings ook in aanraking met de muziek van Laurens van Rooijen.
Tegenwoordig kan ik op momenten - zoals de zondagochtend, geheel in de traditie van Willem Duys - wel genieten van prachtig pianospel. En hoewel ik vond en vind dat een Louis van Dijk meer eigenheid had, kun je het pianospel van Laurens van Rooyen ook echt wel hoogstaand noemen. Ik heb inmiddels zelfs een paar CD's van hem (op de kop getikt in de kringloopwinkel, maar toch...)
In het AD lees ik dat hij de partner was van voormalig CPN- en Groen Links-Tweede Kamerlid Ina Brouwer. Dat heb ik nooit geweten.
0
geplaatst: 22 maart 2024, 13:15 uur
Volgens Herman van Veen is zijn vriend pianist/composer Laurens van Rooyen overleden, waarmee hij zijn lange muzikale en theater carrière begon. Hij heeft er zelf een prachtig stukje aan gewijd op z'n Facebook Pagina
0
geplaatst: 22 maart 2024, 13:40 uur
0
geplaatst: 22 maart 2024, 13:43 uur
De Iraanse zanger Faramarz Aslani is ook overleden.
Noted Iranian Musician Faramarz Aslani Dies of Cancer - iranwire.com
Age Ye Rooz heb ik veel gedraaid, prachtig nummer.
Noted Iranian Musician Faramarz Aslani Dies of Cancer - iranwire.com
Age Ye Rooz heb ik veel gedraaid, prachtig nummer.
0
geplaatst: 23 maart 2024, 18:50 uur
Daren Ellis bekend van de jungle klassieker Splash - Babylon is overleden, maar 54 geworden.
Darren Ellis, influential jungle artist known for Undercover Agent and Splash 'Babylon', dies | DJ Mag - djmag.com
Darren Ellis, influential jungle artist known for Undercover Agent and Splash 'Babylon', dies | DJ Mag - djmag.com
0
geplaatst: 25 maart 2024, 00:25 uur
'Rotterdamse rapper Def Rhymz overleden in afwachting van donorhart' - 'Rotterdamse rapper Def Rhymz overleden in afwachting van donorhart' - nos.nl
0
geplaatst: 25 maart 2024, 22:04 uur
Damn, dat was toch wel een klein beetje een jeugdheld. Ben hem een aantal jaar geleden nog wel eens tegenkomen op een festival, vriendelijke kerel ook. Veel te jong sowieso. R.I.P.
0
geplaatst: 26 maart 2024, 12:50 uur
Ach...heb de laatste week i.v.m. aanstaande ESF, zijn bijdrage (Wijs Me De Weg) juist weer een aantal keer gedraaid. Best een aanstekelijk nummer.
Rust zacht, man.
Rust zacht, man.
1
geplaatst: 30 maart 2024, 07:30 uur
Gister is Gerry Conway, drummer bij oa Cat Stevens, Jethro Tull en Fairport Convention op 76 jarige leeftijd overleden.
En eerder deze maand op 18 maart is Canterbury Scene muzikant Jimmy Hastings op 85 jarige leeftijd overleden.
R.I.P.
En eerder deze maand op 18 maart is Canterbury Scene muzikant Jimmy Hastings op 85 jarige leeftijd overleden.
R.I.P.
1
Mssr Renard
geplaatst: 30 maart 2024, 07:47 uur
echoes schreef:
Gister is Gerry Conway, drummer bij oa Cat Stevens, Jethro Tull en Fairport Convention op 76 jarige leeftijd overleden.
R.I.P.
R.I.P.
Dat is treurig. Beide muzikanten had ik erg hoog zitten. Respectabele leeftijden, en zo gaat het leven nu éénmaal.
Met name Jimmy vind ik binnen jazzkringen wat ondergewaardeerd, maar ik zet nog even Land of Grey and Pink op in zijn nagedachtenis.
0
geplaatst: 30 maart 2024, 08:10 uur
Beide door mij zeer gewaardeerd. R.I.P. Gerry Conway en Jimmy Hastings
* denotes required fields.