Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
0
Mssr Renard
geplaatst: 30 maart 2024, 20:51 uur
Ik wist niet dat Ray Shulman een jaar geleden overleden was. Of ik was het vergeten, maar ik kreeg deze video in mijn updates van Gentle Giant zelf:
1
geplaatst: 30 maart 2024, 23:40 uur
R.I.P. Brother Jimmy, dank voor je prachtige blaaspartijen op al die platen van Caravan.
0
geplaatst: 1 april 2024, 23:34 uur
Vandaag overleed Chris Cross, de bassist van Ultavox. Cross, die eigenlijk Chriss Allen heette, is 71 jaar oud geworden.
0
geplaatst: 2 april 2024, 01:32 uur
Op de facebookpagina van Gruppo Sportivo is te lezen dat na een kort ziekbed toetsenist Peter Calicher is overleden.
RIP Peter Calicher
RIP Peter Calicher
2
geplaatst: 2 april 2024, 05:26 uur
Een slechte 1 april grap...
R.I.P Chris Cross wiens eigen naam Chris Allen was
Een mooi statement op de socials van Midge Ure:
You were the glue that held the band together. You were the logic in the madness and the madness in our lives.
R.I.P Chris Cross wiens eigen naam Chris Allen was

Een mooi statement op de socials van Midge Ure:
You were the glue that held the band together. You were the logic in the madness and the madness in our lives.
0
geplaatst: 3 april 2024, 00:33 uur
Net we nu the greatest hits Ultravox spelen, RIP Chris Cross. Volgens berichten al op 25 maart overleden…
1
geplaatst: 3 april 2024, 17:17 uur
Gisteren las ik op Instagram, op het officiële Ultravox-account, dat Chris Allen overleden was. Ik had niet meteen door dat dit de echte naam van bassist Chris Cross was. Maar toen ik de vele emotionele reacties op dat bericht las, werd het al snel duidelijk.
Later zag ik ook een bericht van zanger Midge Ure dat Ultravox bassist Chris Cross op 71-jarige leeftijd was overleden. Het bleek dat hij op 25 maart was overleden.
Pff, dat zag ik niet aankomen. Ik heb Ultravox nog gezien, met Chris Cross, in 2010 in Amsterdam en in 2012 in Tilburg. Dat waren onvergetelijke avonden voor mij als Ultravox liefhebber. Rest in Peace Chris Cross.
Later zag ik ook een bericht van zanger Midge Ure dat Ultravox bassist Chris Cross op 71-jarige leeftijd was overleden. Het bleek dat hij op 25 maart was overleden.
Pff, dat zag ik niet aankomen. Ik heb Ultravox nog gezien, met Chris Cross, in 2010 in Amsterdam en in 2012 in Tilburg. Dat waren onvergetelijke avonden voor mij als Ultravox liefhebber. Rest in Peace Chris Cross.
0
geplaatst: 5 april 2024, 18:41 uur
Op 1 april is zangeres Sue Chaloner overleden. Chaloner werd geboren in Londen. Ze volgde een theateropleiding en had in 1969, op haar zestiende, een hoofdrol in de musical 'Hair'. Hiermee trad ze ook op in Amsterdam, waarna ze besloot in Nederland te blijven wonen.
In de jaren '70 vormde ze met John Russell het duo Spooky & Sue (alhoewel Iwan Groeneveld samen met haar de podiumpresentatie deed). Grote hits hadden ze als funky tegenhanger van Mouth & MacNeal onder meer met de top 10-hits Swinging on a star, You talk too much en I've got the need. Eind jaren '70 ging het duo uit elkaar en startte Chaloner een helaas weinig succesvolle solocarrière. Daarnaast bleef ze actief as achtergrondzangeres en werd ze lerares zang, dans en drama. Ze trad op met haar eigen band Soul Train. Chaloner was overigens ook de moeder van oud-AZ-trainer Pascal Jansen. Ze is 71 jaar oud geworden.
In de jaren '70 vormde ze met John Russell het duo Spooky & Sue (alhoewel Iwan Groeneveld samen met haar de podiumpresentatie deed). Grote hits hadden ze als funky tegenhanger van Mouth & MacNeal onder meer met de top 10-hits Swinging on a star, You talk too much en I've got the need. Eind jaren '70 ging het duo uit elkaar en startte Chaloner een helaas weinig succesvolle solocarrière. Daarnaast bleef ze actief as achtergrondzangeres en werd ze lerares zang, dans en drama. Ze trad op met haar eigen band Soul Train. Chaloner was overigens ook de moeder van oud-AZ-trainer Pascal Jansen. Ze is 71 jaar oud geworden.
0
geplaatst: 5 april 2024, 20:22 uur
Oei das wel te jong nog, 71. R.i.p. Sue Chaloner
Het album Appreciation uit 92 heb ik grijsgedraaid en was een soort volwassen versie van het eveneens op Pulse8 label album van Rozalla.
Het album Appreciation uit 92 heb ik grijsgedraaid en was een soort volwassen versie van het eveneens op Pulse8 label album van Rozalla.
0
geplaatst: 5 april 2024, 21:42 uur
Ook overleden: Keith LeBlanc, lid van o.a. Tackhead, en gewerkt met Nine Inch Nails en Grandmaster Flash:
Keith LeBlanc, Drummer and Nine Inch Nails Producer, Dead
Keith LeBlanc, Drummer and Nine Inch Nails Producer, Dead
0
geplaatst: 5 april 2024, 21:56 uur
R.I.P. Sue Chaloner. In 1986 had ze ook wel een hit mogen hebben met Don't try to change me, het themanummer uit de film Mama is boos!, maar dat bleef helaas in de tipparade steken. Dijk van een stem.
0
zaaf
geplaatst: 6 april 2024, 06:20 uur
Ook wel interessant solomateriaal uitgebracht. RIP Keith LeBlanc
0
geplaatst: 8 april 2024, 14:03 uur
Firehouse Singer CJ Snare Dead at 64 - ultimateclassicrock.com
CJ Snare was de leadzanger van de band Firehouse, een redelijk grote naam in kringen van AOR/melodieuze hardrockliefhebbers. Fijn bandje, heb zelf alleen hun eerste twee CD's.
CJ Snare was de leadzanger van de band Firehouse, een redelijk grote naam in kringen van AOR/melodieuze hardrockliefhebbers. Fijn bandje, heb zelf alleen hun eerste twee CD's.
1
geplaatst: 8 april 2024, 21:31 uur
https://kqkinews.com/wp-content/uploads/2024/04/243c4bbccef0fc0acdbd3f7e68e3c4f7.jpg
RIP Clarence "Frogman" Henry
RIP Clarence "Frogman" Henry
0
geplaatst: 9 april 2024, 09:25 uur
Op 5 april overleed drummer Rocket Norton (echte naam: Gary Wanstall) van de groep Prism. Die Canadese band had tussen 1977 en 1983 aardig wat succes in Canada en de VS; ze verkochten ruim 2 miljoen albums. Norton is 73 jaar oud geworden.
Dit 'Don't let him know' is het enige nummer van Prism dat ik ooit op de Nederlandse radio langs heb horen komen; een prima AOR-track.
Dit 'Don't let him know' is het enige nummer van Prism dat ik ooit op de Nederlandse radio langs heb horen komen; een prima AOR-track.
0
geplaatst: 10 april 2024, 08:52 uur
Deze maand overleed Bob Luiten, de zanger/ bassist van de Enschedese groep the Buffoons. Dat was een close harmony-groep die tussen 1967 en 1973 veel succes had in Nederland, o.a. met zes top 10-noteringen. Ook internationaal gezien bouwden ze aardig naam op; zo bezochten ze John Lennon en Yoko Ono tijdens hun bed-in in het Amsterdamse Hilton en verzorgden ze bijna het voorprogramma van the Beach Boys tijdens een Europese tournee. Bijna, want the Beach Boys vonden dat the Buffoons het Beach Boys-repertoire beter zongen dan zijzelf, en dat kon toch echt niet.
De exacte geboortedatum van Bob Luiten weet ik niet; hij is 80 of 81 jaar oud geworden.
Dit was hun grootste hit, en helaas voor Luiten nog toepasselijk ook; bereikte de top 3 in 1968.
De exacte geboortedatum van Bob Luiten weet ik niet; hij is 80 of 81 jaar oud geworden.
Dit was hun grootste hit, en helaas voor Luiten nog toepasselijk ook; bereikte de top 3 in 1968.
0
geplaatst: 10 april 2024, 20:15 uur
Gisteren overleed zanger, drummer en percussionist Max Werner. Vanaf 1973 speelde hij in Kayak. Werner wilde helemaal geen zanger zijn, maar ja hij 'moest' wel, want Kayak had al een drummer: Pim Koopman. En met Werner als zanger had Kayak nog succes ook, dus toen durfde Werner al helemaal niet te stoppen met zingen. Pas nadat Koopman na vijf albums de band verliet durfde Werner eindelijk te zeggen dat die microfoon voor z'n neus weg moest. Hij stapte over op drums (had ik ook een opleiding in gehad aan de Hilversumse muziekschool) en Edward Reekers kwam naar binnen als nieuwe zanger.
Nadat die groep zich in 1981 ophief begon Werner een solocarrière, die hem direct een hit opleverde: top 3 in Nederland, top 10 in Vlaanderen en #74 in de Billboard Hot 100. Goed geluisterd naar de roffels van Phil Collins, dat dan weer wel. Later werkte Werner ook nog als postbode.
Max Werner is 70 jaar oud geworden.
Nadat die groep zich in 1981 ophief begon Werner een solocarrière, die hem direct een hit opleverde: top 3 in Nederland, top 10 in Vlaanderen en #74 in de Billboard Hot 100. Goed geluisterd naar de roffels van Phil Collins, dat dan weer wel. Later werkte Werner ook nog als postbode.
Max Werner is 70 jaar oud geworden.
0
geplaatst: 10 april 2024, 20:20 uur
R.I.P. Max Werner. Ik heb met bewondering naar je gekeken in 1976 en 1979.
0
geplaatst: 10 april 2024, 20:40 uur
R.I.P. Max Werner.
Beste stem die Kayak ooit heeft gehad.
Dus dat was tussen 1972-1977. Daarna nog eenmaal in 2000.
Opvallend aanwezig in 1981 met solowerk en de single Rain in May.
Veel te jong natuurlijk.
Beste stem die Kayak ooit heeft gehad.
Dus dat was tussen 1972-1977. Daarna nog eenmaal in 2000.
Opvallend aanwezig in 1981 met solowerk en de single Rain in May.
Veel te jong natuurlijk.
0
geplaatst: 10 april 2024, 22:43 uur
Ach jee... R.I.P. Bob Luiten. Ik heb de singles van The Buffoons nog ergens liggen. Samen met vriendinnetje wat mee zitten blèren met The Buffoons.
2
geplaatst: 11 april 2024, 07:53 uur
Max Werner is dood. Dat bericht komt wel even binnen. Ik ben opgegroeid met Kayak en heb de band mijn (en hun) hele leven lang gevolgd. Het overlijden van Pim Koopman raakte me destijds al hard, en hetzelfde kan nu gezegd worden van die andere drummer van de band.
Inderdaad, de man die Kayak met zijn zangstem het karakter gaf dat nodig was voor een progressieve symfonische rockband. Later werd Edward Reekers zijn plaatsvervanger achter de microfoon. Ook goed, en technisch waarschijnlijk een beter geschoolde zanger, maar het werd nooit meer zo bijzonder als ten tijde van pak 'm beet Royal Bed Bouncer. Die plaat - naar mijn idee de beste die Kayak ooit heeft gemaakt - gaat vanavond maar weer eens op de draaitafel.
R.I.P. Max Werner.
Inderdaad, de man die Kayak met zijn zangstem het karakter gaf dat nodig was voor een progressieve symfonische rockband. Later werd Edward Reekers zijn plaatsvervanger achter de microfoon. Ook goed, en technisch waarschijnlijk een beter geschoolde zanger, maar het werd nooit meer zo bijzonder als ten tijde van pak 'm beet Royal Bed Bouncer. Die plaat - naar mijn idee de beste die Kayak ooit heeft gemaakt - gaat vanavond maar weer eens op de draaitafel.
R.I.P. Max Werner.
* denotes required fields.