MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
Gecondoleerd Luc met het verlies.

Allereerst LucM condoleren. Ouders verliezen is voor de meeste van ons niet te vermijden en vrij veel mensen hier zijn rond die leeftijd. Dat neemt niet weg dat het lastig is. Er sterft een stukje van jezelf. Iemand die je al heel goed kende toen je nog geen besef van de wereld had. Sterkte.

Nog lang niet alles weten we, maar je kunt je bij Liam Payne afvragen of de druk van de muziekindustrie een rol heeft gespeeld in zijn dood. Hij leek niet echt in staat op de rem te trappen (zoals Zayn Malik) of er zelfs wel goed op te gaan (zoals Harry Styles).

Sterkte Luc.

LucM schreef:
Vandaag is mijn ma overleden. Ze was 86. Ik zal haar heel hard missen.
R.I.P. Mary Dereyck.

Gecondoleerd! Mooie leeftijd, maar ouders missen is altijd erg, we willen ze hoe dan ook bij ons houden.
Sterkte!

zaaf
niet altijd hoor

Volgens The Metal Voice is Paul Di'Anno overleden. Zij voeren daarvoor een bron op die dicht bij de familie staat.

Paul Di'Anno, artiestennaam van Paul Andrews, is niet de eerste, maar wel de eerste zanger van Iron Maiden waarmee dingen werden opgenomen. Hij was 66 jaar. Voor velen nog altijd dé zanger van Maiden.

Na Maiden dook hij in verschillende projectjes op zoals Gogmagog en Battlezone. Verder waren er nog wat soloplaten. Maar zijn optredens stonden altijd bol van het prehistorische Maidenwerk.

We lachten wel eens om hem maar toch heeft de man geschiedenis gemaakt. En misschien is het buiten alles om ook eens leuk om zijn versie van Living In America nog eens te tippen. Erg leuke cover van James Brown.

Erg gezond oogde hij helaas al een tijdje niet meer.

Former Iron Maiden Singer Paul Di'Anno Dead at Age 66 - themetalvoice.com

https://static.wixstatic.com/media/4a394c_56d43330f10349aa80466e9ab781b814~mv2.jpg/v1/fill/w_568,h_358,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/4a394c_56d43330f10349aa80466e9ab781b814~mv2.jpg

Update: Iron Maiden reageert op het overlijden van Di'Anno.

Sir Spamalot (crew)
RIP Paul Di'Anno

Het wordt ondertussen ook bevestigd door Conquest Music op verzoek van zijn familie.

R.I.P Paul Di'Anno (1958 - 2024) - Iron Maiden - ironmaiden.com

Papaver
Een welgemeend RIP Paul Di'Anno!

Voor mij DE zanger van Iron Maiden.

De eerste 2 albums van Maiden uit 80 en 81 met Di'Anno als zanger zijn wat mij betreft hun beste.

Godspeed!

R.I.P. Paul Di'Anno!! Wat een fantastische muziek staat er op de eerste twee Maiden albums. Dit komt wel ff binnen.

Ik kreeg het vandaag doorgestuurd, R.I.P. deze legend.

R.i.p. Paul Di Anno
Maiden was minstens evenwaardig met hem aan de microfoon.

RIP Paul Di'Anno

Die eerste twee Iron Maiden albums zijn klassiekers en mede ook door Paul Di'Anno.

R.i.p. Paul Di'Anno.

Heb de Maiden mannen in 1980 voor het eerst in het voorprogramma van Kiss gezien. Kende de band totaal niet. En werd helemaal van mijn sokjes geblazen. Met het verdwijnen van Paul Di'Anno verdween ook langzaam maar zeker mijn interesse in de band.
R.I.P. Paul Di'Anno !

RIP Joshua Perahia.

Top gitarist die onder de namen Joshua Perahia, Perahia en M-pire een flink altijd uitstekende albums heeft gemaakt.

Afgelopen maandag overleed op 95-jarige leeftijd Flory Anstadt. De programmamaakster/ regisseuse startte in 1955 bij de Vara als scriptgirl. Zo schreef ze de dramaserie Koning Oidipoes. Daarna werkte ze ook op de documentaire-afdeling van die omroep. In de jaren '70 bedacht ze de kinderprogramma's Roffel en 't Spant Erom. De grootste bekendheid verwierf ze in 1980 als bedenkster van de regelrechte hit Kinderen voor Kinderen, een format dat, in licht gewijzigde vorm, tot op de dag van vandaag een jaarlijks succes is. Het begon met deze grote hit:

dix
Sh*t ... toch geklikt.

RIP dan maar

Nog een berichtje m.b.t. het overlijden van Paul. Zijn opvolger stond ook even stil bij zijn overlijden:

Ik kom er nu pas achter dat de tot voor kort levende legende Pieter Bouwman is overleden. Een lange carrière in theater, radio en televisie. Onder andere bekend van Mannen van de Radio, Radio Bergeijk en Poelmo, waarvoor hij een niet te overschatten bijdrage leverde aan hits als Duits Bier en Mooie Meisjes Helpen Met Het Instuderen Van De Pasjes Voor De Schoolmusical.

Jack Jones, zanger van de Love Boat-song, overleden

Een van zijn bekendste nummers was het lied The Love Boat, dat tussen 1977 en 1987 meer dan tweehonderd keer klonk aan het begin van elke aflevering van de hitserie over een cruiseschip.

Meer dan tweehonderd keer aan het begin van elke aflevering? Dat moet een lange zit zijn geweest voor de kijkers...

Vroeger toch veel naar gekeken, naar die serie.

Laten we ze nog even voorbij komen: captain Merrill Stubing, Doc Bricker, purser Gopher, barman Isaac, Vicki en Julie.

R.i.p. Jack Jones.

RIP Phil. Misschien wel mijn favoriete lid van Grateful Dead, met zijn geluidsbepalende basspel (zoals op Jack Straw op Barton Hall 1977) en zijn kenmerkende harmoniezang tijdens de vroege jaren van the Dead. En natuurlijk min favoriete nummer van ze, Box of Rain.

Such a long time to be gone, and a short time to be there.

Onweerwolf
Ik vermoed dat Grateful Dead de beroemdste Westerse band is die ik volgens mij nog nooit heb gehoord.

Last.fm zegt wel dat ik in 2013 een scrobble heb geproduceerd maar daar weet ik niets meer van.

Onweerwolf schreef:
Ik vermoed dat Grateful Dead de beroemdste Westerse band is die ik volgens mij nog nooit heb gehoord.

Last.fm zegt wel dat ik in 2013 een scrobble heb geproduceerd maar daar weet ik niets meer van.

Ze staan dan ook niet in de top 2000. Maar daar zal de dood van Phil Lesh ook niet veel verandering in brengen vrees ik.

Kan je nieuwe top 10 wel waarderen trouwens

Och nee, Jack Jones. Mooie leeftijd gehaald. Fijne zanger; Old Man River, Lady, The Impossible Dream en Wives and Lovers (Grammy winnaar) zijn vaste songs in mijn playlist.

R.I.P. Jack Jones.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:05 uur

geplaatst: vandaag om 18:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.