Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
1
geplaatst: 5 november 2024, 19:11 uur
lennon schreef:
Tyka, ook bij Countdown ging het destijds alleen maar over haar beroemde (half) broer.
Tyka, ook bij Countdown ging het destijds alleen maar over haar beroemde (half) broer.
Tyka was de enige volbloed zus van Prince, de rest is halfbroer of halfzus.
Na de dood van Cat toch best wel een kleine schok. Niet zozeer omdat ik fan van haar was en wat ze voor de Prince estate deed boeide me niet zo, maar wel hoe snel het allemaal voorbij kan zijn. Prince, Cat en Tyka werden nu niet echt heel oud en zelf begin ik die leeftijd van hun ook wat te naderen. Een raar idee.
1
geplaatst: 9 november 2024, 16:58 uur
gaucho schreef:
Tja, Marc Anthony debuteerde in '88 met een freestyle-plaat (hij was toen 19, ik had hem jonger geschat). Dus in theorie zou het kunnen, maar de kans lijkt me toch klein.
Tja, Marc Anthony debuteerde in '88 met een freestyle-plaat (hij was toen 19, ik had hem jonger geschat). Dus in theorie zou het kunnen, maar de kans lijkt me toch klein.
Er is ook nog een zanger Mark Anthony, met een K dus. Die bracht in 1988 het album Jumpin' Off uit, met als hitsingle 1919 Main St.. Dat nummer is geschreven en geproduceerd door Preston Glass. En Glass is de man die in datzelfde jaar ook het debuutalbum van Tyka Nelson mede schreef en produceerde. Toeval? I think not...
1
geplaatst: 11 november 2024, 18:06 uur
Voormalig Kayak bassist Bert Veldkamp is overleden las ik op de Facebook page van Ton Scherpenzeel. Bassist op oa Royal Bed Bouncer en Close to the Fire van het herenigde Kayak. Eerder dit jaar ook al Max Werner. Ik zet Royal Bed Bouncer op.
0
geplaatst: 11 november 2024, 18:20 uur
Ach, ook rond Close to the Fire nog wel live gezien bij Kayak.
R.I.P. Bert Veldkamp
R.I.P. Bert Veldkamp
1
geplaatst: 11 november 2024, 20:10 uur
Dank voor het delen, Kramer! Donaldson is mijn favoriete bebopsaxofonist met zijn speelse aanpak. 98 jaar! Op deze video bij een verjaardag van label Blue Note was hij 87 en ook in latere jaren trad de man nog op...
Bij dat label een fraai overzicht van 's mans carrière.
Bij dat label een fraai overzicht van 's mans carrière.
0
geplaatst: 12 november 2024, 07:49 uur
Waren idd mooie concerten!
R.I.P. Bert Velkdmap. 72 is echt veel te jong.
0
geplaatst: 12 november 2024, 10:47 uur
Op 3 november is Andy Leek overleden. Andy Leek trad op z'n 21e toe tot Dexy's Midnight Runners. Dat was in 1979 en de band was toen nog onbekend. Hij speelde toetsen op een viertal nummers van hun debuutalbum, 'Searching for the young soul rebels'. Toen de debuutsingle Geno enorm populair dreigde te worden stapte Leek uit de band; hij had geen behoefte aan bekendheid en sterrendom. Een week of wat later bereikte 'Geno' de eerste plaats in de Britse hitlijst. Leek ging solo en beleefde, wellicht tot zijn eigen tevredenheid, een muziekcarrière in de schaduw. Hij overleed vorige week aan de gevolgen van de ziekte van Parkinson en is 66 jaar oud geworden.
2
geplaatst: 14 november 2024, 23:15 uur
Gisteren overleed producer Shel Talmy. De Amerikaan Talmy werkte begin jaren '60 als geluidstechnicus in een studio in Los Angeles. Op een vijfweekse vakantie in 1962 in Engeland rolde hij via een bijbaantje de studio van Decca in en daar groeide hij uit, aanvankelijk via the Bachelors, maar al snel via een reeks grote hits van the Kinks, tot een succesvolle producer. Aansluitend werd Talmy door the Who benaderd om voor hen singles te produceren. Voor the Easybeats produceerde hij hun wereldwijde doorbraak. Ook andere '60's-bands scoorden hits via zijn producties. In de jaren '70 verlegde hij zijn aandacht ook naar het uitgeven van boeken en het maken van films.
Enkele hits waarin hij de hand had:
the Kinks: You really got me/ All day and all of the night/ Tired of waiting for you/ Set me free/ Till the end of the day/ Dedicated follower of fashion/ A well respected man/ Dead end street/ Sunny afternoon/ Mister pleasant/ Waterloo sunset
the Who: My generation/ I can't explain/ Anyway, anyhow, anywhere
Manfred Mann: Ha! ha! said the clown
Amen Corner: (If paradise is) Half as nice
the Easybeats: Friday on my mind
the Creation: Painter man
etc. etc. etc....
Talmy is 87 jaar oud geworden.
Enkele hits waarin hij de hand had:
the Kinks: You really got me/ All day and all of the night/ Tired of waiting for you/ Set me free/ Till the end of the day/ Dedicated follower of fashion/ A well respected man/ Dead end street/ Sunny afternoon/ Mister pleasant/ Waterloo sunset
the Who: My generation/ I can't explain/ Anyway, anyhow, anywhere
Manfred Mann: Ha! ha! said the clown
Amen Corner: (If paradise is) Half as nice
the Easybeats: Friday on my mind
the Creation: Painter man
etc. etc. etc....
Talmy is 87 jaar oud geworden.
0
geplaatst: 15 november 2024, 18:31 uur
Peter Sinfield mede oprichter van King Crimson is gister overleden. Vooral tekstueel veel invloed op de beginjaren van KC . Wel echt een prog rock held en founding father RIP
2
geplaatst: 15 november 2024, 18:37 uur
Said the straight man to the late man..... toepasselijk en volgens wikipedia zijn favoriete lyrics . I talk to the wind
0
geplaatst: 15 november 2024, 20:10 uur
Met zijn band toch echt wel een baanbrekend album gemaakt.
R.I.P. Pete Sinfield
R.I.P. Pete Sinfield
2
geplaatst: 16 november 2024, 18:14 uur
steven schreef:
Said the straight man to the late man.....
Said the straight man to the late man.....
"Where have you been?
I've been here and I've been there
And I've been in between
"Al is het voor mij m.n. de tekst van Epitaph die mij echt raakt:
"Confusion will be my epitaph
As I crawl, a cracked and broken path
If we make it, we can all sit back and laugh
But I fear tomorrow I'll be crying"
R.I.P. Peter Sinfield.
Zo'n naam waarbij de wereld net wat leger voelt, nu hij er niet meer is.
0
geplaatst: 18 november 2024, 12:40 uur
Afgelopen nacht overleed Charles Dumont. De Franse componist en zanger is vooral bekend vanwege zijn samenwerking met Edith Piaf. Zo schreef hij voor haar haar signature song Non, je ne regrette rien. Daarnaast zong Piaf nog ruim dertig andere nummers van zijn hand, waaronder hun gezamenlijke duet 'Les amants'.
Na de dood van Piaf in 1963 werkte Dumont ook nog samen met o.a. Jacques Brel en Barbra Streisand. Daarnaast was hij actief als zanger. Dumont heeft de gezegende leeftijd van 95 jaren bereikt.
Na de dood van Piaf in 1963 werkte Dumont ook nog samen met o.a. Jacques Brel en Barbra Streisand. Daarnaast was hij actief als zanger. Dumont heeft de gezegende leeftijd van 95 jaren bereikt.
1
geplaatst: 18 november 2024, 18:25 uur
Russische balletdanser Vladimir Sjkljarov overlijdt bij val van balkon - nos.nl
Een val van een balkon is sowieso al twijfelachtig, maar in Rusland vind ik het altijd wel erg verdacht.
Een val van een balkon is sowieso al twijfelachtig, maar in Rusland vind ik het altijd wel erg verdacht.
1
geplaatst: 19 november 2024, 09:03 uur
Glenn De Gendt, een van de zangers van de Belgische boysband Get Ready! op 50-jarige leeftijd overleden.
1
geplaatst: 19 november 2024, 15:57 uur
Onlangs overleed Jaap de Jonckheere, een van de oprichters en gitarist van Urban Heroes. De Jonckheere speelde in 1979 in de Haagse jazzrockgroep Storm en richtte eind dat jaar Urban Heroes op. Met die band scoorde hij de hitsingles Get it, Not another world war en Habadaba riwikidi. In 1985 evolueerden de Urban Heroes in Boom Boom Mancini; drie UH-leden vonden zich daarin terug, inclusief De Jonckheere. Daarna gitareerde hij nog in de Règâgs en maakte hij twee solo-albums.
0
geplaatst: 20 november 2024, 12:28 uur
J Saul Kane, aka trip-hop pioneer Depth Charge, dies aged 55 | DJ Mag - djmag.com
55 nog maar, niet echt een favoriet van mij maar wel een bekende producer.
55 nog maar, niet echt een favoriet van mij maar wel een bekende producer.
0
geplaatst: 20 november 2024, 12:31 uur
trebremmit schreef:
J Saul Kane, aka trip-hop pioneer Depth Charge, dies aged 55 | DJ Mag - djmag.com
O jee. Daar heb ik een hoop plezier bij beleefd, zo'n vijfentwintig jaar geleden. Zal 'm dit weekend voor een laatste keer draaien.
0
geplaatst: 22 november 2024, 12:39 uur
* denotes required fields.