MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
herman schreef:
(quote)

Hij heeft ook aardig wat albums uitgebracht, zijn laatste vorig jaar nog. Hoe origineel die allemaal zijn weet ik ook niet.

Ben zelf altijd wel erg fan geweest van deze remix van hem:
Qua sfeer ook erg passend bij dit nieuws...

Of deze geniale dansplaat.

David Lynch was een bekende en uitstekende regisseur die gerust ook een bekende en uitstekende producer had kunnen zijn als hij zijn focus hierop gelegd had. Gewoon een creatief genie, gezien zijn schilderkunst ook de moeite is.

Wat een pechvogel... Nabij haar huis in Portugal gevallen met haar scooter en ondanks een helm toch zoveel hersenschade opgelopen dat ze vijf weken in coma heeft gelegen en uiteindelijk is overleden. Dan realiseer je je weer eens hoe snel het leven je kan ontglippen.
Haar eerste schreden op weg naar nationale bekendheid zette Kemp als zangeres van the Revellettes in 1988. Daarna probeerde ze het solo. In 1990 maakte ze de overstap naar presentatrice, via de Nationale Postcode Loterij. Later kwamen daar ook programma's als Eigen huis & tuin, Het Swingpaleis en de Vrienden van Amstel live bij.
Verder bleef ze zingen, in hobby- en tribute-bands als Girls wanna have fun (met o.a. de ook pas overleden Neel van der Elst), Cheddarheadz (jaarlijks op Oerol) en de Chicklets (met o.a. Mieke Stemerdink en de Bombita's).

Eergisteren overleed de Amerikaanse countryzangeres Melba Montgomery. Montgomery bouwde vanaf begin jaren '60 vooral een naam op als duet-artiest. Ze scoorde een aantal countryhits met George Jones, vierde daarna successen met Gene Pitney en haalde ook de countrycharts samen met Charlie Louvin.
Haar grote solosucces volgde in 1974 met de eerste opname van het sentimentele lied 'No charge'. Daarmee scoorde ze in de VS een country-#1 en crosste ze eenmalig over naar de Billboard Hot 100 (#39). Twee jaar later scoorde J.J. Barrie met een coverversie er een Britse nummer 1-hit mee. Die mannelijke versie werd op zijn beurt weer gecoverd door Bob Bouber, die er, vertaald tot 'Voor niets', in Nederland een top 3-hit mee behaalde.
Melba Montgomery is 86 jaar oud geworden.

R.I.P. Manuela Kemp.
Heel triest om zo te gaan. Altijd een leuke vrouw gevonden. Was geliefd ook.

RIP Manuela.
Ben haar jaren geleden op vakantie tegengekomen op het Griekse eiland Symi, waar ze een huis had. Hele leuke vrouw zonder kapsones.

Gisteren overleed Imrich Lobo. De zanger scoorde in 1981 een aantal hits onder zijn achternaam. In de slipstream van Stars on 45 nam hij een aantal medley-hits op. 'The caribbean disco show' werd zelfs een Nederlandse nummer 1-hit. Daarna nam het succes rap af, al scoorde hij nog wel met Lobo's gospel show en Soca calypso party.
Naast zijn zangcarrière was hij werkzaam als leraar natuurkunde. Vorig jaar zomer verhuisde hij na zijn pensionering naar Tanzania. Daar is hij tijdens het sporten overleden. Lobo is 69 jaar oud geworden.

dix
Via dit topic komen er soms nummers voorbij die je eigenlijk nooit meer zou willen horen. Nou vooruit, nog één keertje dan

John Sykes is overleden. Hij was 65 jaar. Hij leed aan kanker. Dat meldt zijn familie vandaag via de officiële facebookpagina.

We kenden hem natuurlijk van Thin Lizzy, Tygers Of Pan Tang, Whitesnake en Blue Murder. Waar hij kwam, bracht hij markant gitaarwerk. Daarbij springt het Whitesnake album 1987 het meest in het oor. Dat was groots en pompeus. Dat gaan we wel missen.

https://i.pinimg.com/originals/ed/a2/fe/eda2feee34c52b34ebffafbb3c632681.jpg

RIP John Sykes.

Triest bericht en nog jong en veel mooie dingen gemaakt met Tygers of Pan Tang, Thin Lizzy, Whitesnake en Blue Murder.

Gatverdegetver, ik kreeg het bericht ook net door. Wat superstom!
Blue Murder is een van mijn favoriete hardrockplaten, met name door het magnum opus: die gaat hier even een uur op de repeatknop.

John Sykes in beeld. Dit is officieus uitgeroepen tot een van zijn beste soli:

chartsmaster schreef:
John Sykes in beeld. Dit is officieus uitgeroepen tot een van zijn beste soli:
(embed)
Schiet me nu ineens te binnen: ik had gisteravond tijdens het koken nog '1987' gedraaid. Alsof ik het aanvoelde...?
Schrale troost was dat mijn beide zoons (17 en 19) het een leuke plaat vonden en dat is zeker bij mijn oudste (wars van metal) zeker geen sinecure.

R.I.P. John Sykes. Inderdaad wel een unieke gitarist, met een duidelijke eigen stijl. Veel noten, zeker, maar ook altijd met gevoel. Vooral dat debuut van Blue Murder - dat ik toch een beetje als 'zijn band' beschouw, i.t.t. Thin Lizzy en Whitesnake - heeft fantastische solo's.

Sinds vandaag is the Band officieel uitgestorven. Het laatste originele bandlid, Garth Hudson, overleed vandaag. Hudson werd in 1961 door Ronnie Hawkins gevraagd om bij zijn begeleidingsband the Hawks te komen. Daarin speelden al Levon Helm, Robbie Robertson, Rick Danko en Richard Manuel. Een paar jaar later koppelden the Hawks zich los van Hawkins en noemden ze zich om tot the Band. Na the Band werd Hudson studiomuzikant, o.a. bij Elton John. In 2001 bracht Hudson zijn eerste en enige soloalbum uit.
Garth Hudson werd 87 jaar oud.

R.I.P. Garth Hudson.

Een stuk ouder dan zijn collega's in The Band, maar heeft het uiteindelijk toch het langst uitgehouden.
Multi- instrumentalist en virtuoos.

R.I.P. Garth Hudson.

Als je, zoals ik, zelf al wat langer meeloopt, kom je op een punt dat je in je muziekverzameling meer dode dan levende muzikanten hebt. Ik heb het idee dat het langzaamaan die kant op gaat bij mij. Het maakt je ook meer bewust van je eigen sterfelijkheid.

De muziek van The Band werd grotendeels voor mijn tijd gemaakt, maar ik heb er toch wel diverse albums van. Hoogstaande rootsrock waar de tijd geen vat op gekregen heeft.

R.I.P. Garth Hudson

Een voetnoot in de muziekgeschiedenis, maar die hoeven niet onvermeld te blijven. Gisteren overleed drummer/ bandleider Bob Kuban. Bij ons geen bekende naam, in zijn vaderland de Verenigde Staten een one-hit-wonder met een paar kleine nabranders. Bob Kuban & the In-men scoorden in 1965 een hit (#12 in de Billboard Hot 100) met 'The cheater'. Het jaar daarop volgden nog 'The teaser' (#70) en de Beatles-cover 'Drive my car' (#93), waarna de hitproductie stokte.
Overigens een morbide weetje:
'The cheater' ging over een man in een overspelige relatie. Zanger van de band en dus ook van de single was Walter Scott. Toen de band eind 1983 wilde gaan repeteren voor een reünieconcert verdween Scott plotseling compleet van de radar. Pas vier jaar later dook hij letterlijk en figuurlijk op, in een waterkelder, vastgebonden en in zijn rug geschoten. Als dader kwam de minnaar van zijn overspelige echtgenote aan het licht.

Met Bob Kuban is het gelukkig minder gewelddadig afgelopen. Hij overleed gisteren, 84 jaar oud, aan een hartaanval. Prima liedje trouwens.

Met het overlijden van Garth Hudson is het doek definitief gevallen voor The Band.

Garth Hudson van The Band is dinsdag op 87-jarige leeftijd overleden

Daar waren we ons idd al van bewust.
Nu.nl heeft de neiging een dagje achter te lopen bij sterfgevallen in de rockmuziek.

dix
harm1985 schreef:
Met het overlijden van Garth Hudson is het doek definitief gevallen voor The Band.

Dat doek is met het overlijden van Robbie Robertson al gevallen. Garth Hudson kon in z'n eentje toch niet voor 'band' doorgaan.

Dat krijg je als je te lui bent om omhoog te scrollen in een topic.

R.I.P. Garth Hudson.

harm1985 schreef:
Dat krijg je als je te lui bent om omhoog te scrollen in een topic.

Het valt me trouwens echt al een tijdje op dat nu.nl bij toch niet de minst belangrijke overlijdens als die van John Sykes en Garth Hudson een dag 'te laat' is. Bob Kuban hebben ze helemaal overgeslagen, maar da's dan weer niet zo verwonderlijk.

R.I.P. Johan Slager (1946-2025)

Het gaat hard met de oud-leden van Kayak. Max Werner overleed vorig jaar, evenals onlangs Bert Veldkamp. Nu is Johan Slager ons ontvallen. Mede-oprichter van de band, die hij gedurende negen albums (tot 1982) trouw bleef. en later ook gitarist bij Earth & Fire (vanaf 1980 als invaller bij live-optredens). Ook speelde hij mee op platen van o.a. Ekseption, Bolland & Bolland en andere artiesten.

Dit was volgens Johan Slager zelf een van zijn meest geslaagde solo's

Nog een Nederrocker kwijt:
Gerard van Dooren, alias Gee Carlsberg, is er niet meer. De bassist speelde eind jaren '70 inderdaad in de band Carlsberg en baste verder ook in Ratata, de Wild Romance en Buddy Odor Stop.
Hier met kenmerkende politiepet.

Oei, het gaat hard en het nieuwe jaar is nog maar net begonnen.
R.I.P. Johan Slager en Gee Carlsberg.

Germ (crew)
chartsmaster schreef:
Nog een Nederrocker kwijt:
Gerard van Dooren, alias Gee Carlsberg, is er niet meer. De bassist speelde eind jaren '70 inderdaad in de band Carlsberg en baste verder ook in Ratata, de Wild Romance en Buddy Odor Stop.
Hier met kenmerkende politiepet.
(embed)

Bizar dit.... Ik heb vorige week No Credit Cards van Carlsberg op de kop getikt (eigenlijk puur op basis van de mooie hoes). Op dit moment maakt hij zijn eerste rondje. Even Googlen op de artiest doe ik dan vaak even, lees ik vervolgens dat de naamgever van de band gisteren dus is overleden.

Germ schreef:
lees ik vervolgens dat de naamgever van de band gisteren dus is overleden.

Erg fraaie hoes idd, en muzikaal ook aardig op orde.
Kleine correctie, if you don't mind: de bassist was niet de naamgever van de band, maar andersom: de band is de (bij)naamgever van de bassist. Toen Gerard van Dooren ná Carlsberg bij de Wild Romance ging spelen vond Herman Brood dat hij een stoerdere naam nodig had. Dat werd dus, teruggrijpend op Van Doorens vorige band, Gee Carlsberg.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:13 uur

geplaatst: vandaag om 08:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.