MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
RIP Rob. Mijn moeder was groot fan, dus hij kwam thuis vaak langs (weliswaar uit de speakers ).
Vakman en liefhebber, zoals uit deze Belgische docu blijkt...

Rust zacht Rob.

Mijn kennismaking was met Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, mijnheer? (Bertram Bierenbroodspot).

In de jaren '80 was ik bevriend met iemand die Rob de Nijs goed vond (ik had er niet veel mee) en in de jaren '90 heb ik wat afgedanst op de remix van Banger Hart (ik heb de cd-single nog gekocht).

Daarna verflauwde mijn aandacht weer maar begon ik hem wel wat meer te waarderen.

Denk dat het goed zo is gezien zijn aftakeling. Weer een Nederlandse grootheid minder.

starbright boy schreef:
En ik post hier een guilty pleasure. De Nijs in de jaren 80 en dat is te horen. De speelse tekst over een freind with benefits is van Nijgh, maar De Nijs rapt ook een beetje. In 1984. Geen grote hit. Ik snap dat niet.

(embed)
Ah toch nog een medestander voor deze. Vind het persoonlijk een van zijn tofste nummers, samen met andere uptempo tracks Bo en Zondag. Innemende man ook.

Ten tijde dat Banger hart op 1 stond in de Mega Top 50, was ZZ Top te gast bij 3FM. Ze traden dat weekend op in Nederland. Traditie was dat gasten een plaatje uit de Mega Top 50 mochten laten draaien. De heren kozen voor Rob de Nijs. Voor een moment vroeg ik me af waarom de Texanen voor dít plaatje kozen, maar hun uitspraak van het liedje maakte dat duidelijk. Heb helaas niet kunnen zien wat hun reactie was bij het horen van de muziek.

Een half uur geleden draaide NPO Radio 1 Nog steeds geen rock 'n' roll. Dat album met Daniël Lohues was destijds een aangename verrassing. Rust in vrede, Rob.

RonaldjK schreef:
Ten tijde dat Banger hart op 1 stond in de Mega Top 50, was ZZ Top te gast bij 3FM. Ze traden dat weekend op in Nederland. Traditie was dat gasten een plaatje uit de Mega Top 50 mochten laten draaien. De heren kozen voor Rob de Nijs. Voor een moment vroeg ik me af waarom de Texanen voor dít plaatje kozen, maar hun uitspraak van het liedje maakte dat duidelijk. Heb helaas niet kunnen zien wat hun reactie was bij het horen van de muziek.

Een half uur geleden draaide NPO Radio 1 Nog steeds geen rock 'n' roll. Dat album met Daniël Lohues was destijds een aangename verrassing. Rust in vrede, Rob.

Nooit gehoord, dat verhaal van ZZ Top. En dat was dus járen voordat de jeugd van tegenwoordig een geweldig nummer een 'banger' noemde. Maar die Engelse term kenden de heren van ZZ Top natuurlijk al wel. Hoe ze gereageerd zouden hebben? Ach, ze hadden zelf ook een periode waarin ze de synth onarmden, dus misschien konden ze er wel om lachen...

Dat nummer van en met Daniël Lohues kende ik niet; het hele album niet trouwens. Zó'n fan van Rob was ik nou ook weer niet. Maar dat is - nu ik het voor het eerst hoor - wel een heel leuk nummer, zeg. Zeer on-Rob de Nijs, maar wel met een gezonde portie zelfspot. Hem op het lijf geschreven. Leek me typisch een tekst van Lohues, maar het blijkt wel degelijk door Rob zelf geschreven te zijn. De muziek is wel van Lohues.

gaucho schreef:

Nooit gehoord, dat verhaal van ZZ Top. En dat was dus járen voordat de jeugd van tegenwoordig een geweldig nummer een 'banger' noemde. Maar die Engelse term kenden de heren van ZZ Top natuurlijk al wel.

Je mist wellicht de clou?
'Banger hart' met Engelse uitspraak is 'Bang her hard'...

Okee, die had ik inderdaad niet door. Maar nu je het zegt...

R.I.P. Rob De Nijs.

Gisteren werd bekend dat popfotograaf Herman Nijhof is overleden. Hij was naast OOR werkzaam voor De Twentsche Courant (tegenwoordig Tubantia), Alles Op 10 (een podiumkrant in het oosten des lands) en – als tuin- en landschapsarchitect – de gemeente Enschede. Hij kwam zaterdagmiddag tijdens snoeiwerkzaamheden in Lemelerveld onder een mini-shovel terecht kwam en is aan zijn verwondingen overleden. Hij werd 75 jaar.
https://scontent.fgrq1-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/484654405_1130477282452471_8899937317793659011_n.jpg?stp=dst-jpg_p526x296_tt6&_nc_cat=110&ccb=1-7&_nc_sid=127cfc&_nc_ohc=PrKWEUtrGnQQ7kNvgHC2b-S&_nc_oc=AdhNBLYnlPf_f1XyV3D9WHBSt_QqXf_lm9eyNCESfW4cHX7tj8gXg0NcOCDG0ough7I&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent.fgrq1-1.fna&_nc_gid=1F_7h8-04-R58BvmekzQxA&oh=00_AYHd1YNx0sZ3ylbYiiI2q-kZbw5F11xOnCIFV8BTy0Thsg&oe=67DF1BFC
HIer is een in memoriam van OOR over hem te lezen.

Mooi nummer. Nog vooral bekend via Nirvana's Territorial Pissings volgens mij.

Jef Nassenstein is overleden. Nassenstein was in de jaren '80 de bassist van de groep Spargo; altijd strak gekleed en herkenbaar aan zijn vlinderdas. Na Spargo was Jef actief als tv-producer. Hij is 72 jaar oud geworden.

EvilDrSmith schreef:
Gisteren werd bekend dat popfotograaf Herman Nijhof is overleden

Nog maar een paar maanden geleden presenteerde Nijhof vol trots zijn fotoboek 40 jaar muziekfotografie. Tragisch dat het ook zo'n beetje op die datum stopte voor hem.

AnNa R. is overleden. AnNa R. (haar volledige naam was Andrea Rosenbaum) vormde met Peter Plate tussen 1991 en 2012 het Duitse duo Rosenstolz. De groep had veel succes in de Duitstalige landen, onder andere met de Duitse nummer 1-hit 'Gib mir Sonne'.
Na Rosenstolz was AnNa R. ook solo actief en zong ze in de bands Gleis 8 en Silly. AnNa R. is 55 jaar oud geworden.

Poeha schreef:
Innemende man ook.

Ik moet eerlijk zeggen dat Rob de Nijs me altijd een vervelende man heeft geleken, misschien ook omdat ik van weinig muziek zo erg de kriebels krijg als 'Alles wat ademt', maar ik lees veel anekdotes over hem dat hij echt zo'n sympathieke kerel was. Dan doe ik ook niet moeilijk en geef toe dat ik verkeerd zat.

Eergisteren overleed Aurelio Martínez. Aurelio, afkomstig uit Honduras, was de belangrijkste exponent van de Garifuna-muziek; muziek gemaakt door de Garifuna-bevolkingsgroep, die bestaat uit mensen van gemengd Afrikaanse en inheemse komaf in Centraal-Amerika.
Aurelio kwam om het leven bij een vliegtuigongeluk, waarbij een vliegtuig van de landingsbaan schoot en in zee stortte. Hij werd 55 jaar oud.

chartsmaster schreef:
AnNa R. is overleden. AnNa R. (haar volledige naam was Andrea Rosenbaum) vormde met Peter Plate tussen 1991 en 2012 het Duitse duo Rosenstolz. De groep had veel succes in de Duitstalige landen, onder andere met de Duitse nummer 1-hit 'Gib mir Sonne'.
Na Rosenstolz was AnNa R. ook solo actief en zong ze in de bands Gleis 8 en Silly. AnNa R. is 55 jaar oud geworden.
(embed)

Lees het nieuws nu pas. R.i.P. AnNa R.. Veel naar Rosenstolz geluisterd in m'n tienerjaren. En daarna ook nog wel geregeld.

Helaas nooit live kunnen zien, want ze waren niet populair genoeg in Nederland om hier op te treden

Deze maand overleed mijn oude (school)vriend en band-genoot ( 72/73 ) Bart Fermie. Hij deed nog diverse pogingen met bands zoals Small Talk ( met een piepjonge Mark van Wageningen, die Rocco Prestia verving in Tower Of Power ) en Tabasco Brand, die promoveerden tot de live band achter Margriet Eshuis.

Later stapte hij over naar sessiewerk en ging hij les geven op het Conservatorium. Ondanks dat hij kwa naamsbekendheid hier niet al te veel belletjes zal laten rinkelen, wou ik er hier toch ook even aandacht aan besteden. Rust zacht Bart.

In memoriam Bart Fermie

Bart Fermie CD

R.I.P. Bram Biesterveld (86).

Bij de oudere garde natuurlijk vooral bekend als acteur, en dan met name zijn rol als Pommetje Horlepiep. Maar hij maakte ook verscheidene plaatjes en zelfs een LP. De laatste jaren was Biesterveld ook actief als zanger van Amsterdamse en Nederlandstalige liedjes. Hij trad vooral op voor ouderen op feestjes en in verzorgingstehuizen. Ook dichtte en schilderde hij.

https://nos.nl/artikel/2560945-acteur-bram-biesterveld-86-bekend-van-pommetje-horlepiep-overleden

gaucho schreef:
R.I.P. Bram Biesterveld (86).

Dit was in Nederland in 1975 een tipnotering. Je zingt 'm zo mee

Ach Pommetje Horlepiep. Eerlijk gezegd dacht ik dat hij al jaren geleden was overleden.

R.I.P. Bram Biesterveld

Dit is aan het begin van mijn tijd. Hoewel ik het minder helder heb als Ome Willem, Sesamstraat en Toppop keek ik ook naar Pommetje Horlepiep als kleuter. Ik wist ook niet dat de beste man nog leefde.

Ach, Pommetje Horlepiep. Dat was de opvolger van Swiebertje toendertijd. Was wel veel korter op de buis.

Rust zacht Bram Biesterveld.

Gisteren overleed Wiechert Kenter. In de jaren '60 was de bassist/ trompettist uit Oude Pekela lid van de beatgroep de Ro-d-Ys. Daarna werkte hij in de bouw en had hij een fotozaak. Kenter is 79 jaar oud geworden.

Wiechert Kenter was het groepslid dat graag en veel vertelde over The Ro-d-Ys, dit in tegenstelling tot Harry Rijnbergen. Hij had ook de leukste anekdotes.
RIP Wiechert.

Op 18 maart is Bob Harvey overleden. Harvey was in 1965 een van de oprichters en de originele bassist van Jefferson Airplane. Hij hield het echter niet lang vol; in oktober van dat jaar vonden de overige bandleden dat hij niet het niveau had om mee door te gaan en werd hij vervangen door Jack Casady.
Harvey is altijd wel muzikaal actief gebleven. Hij is 92 jaar oud geworden.

Gisteren overleed acteur/ zanger Richard Chamberlain. Uiteraard is hij vooral bekend als acteur, met name in series als Dr. Kildare, Shogun en The Thornbirds, maar naar aanleiding van zijn populariteit in de titelrol van Dr. Kildare nam Chamberlain begin jaren '60 ook een tweetal albums op.
Richard Chamberlain is 90 jaar oud geworden; morgen zou hij zijn 91e verjaardag hebben kunnen vieren.

R.I.P. Richard Chamberlain

Naar Shogun keken wij vroeger altijd. Eens kijken of het nu nog wat voorstelt.

Poeha schreef:
Naar Shogun keken wij vroeger altijd. Eens kijken of het nu nog wat voorstelt.

Ik heb het destijds gezien, ik kan me er amper iets van herinneren, maar ik ken het karakter Anjin-San nog wel.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:16 uur

geplaatst: vandaag om 13:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.