MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
Ik schreef een fictief boek over een jongen uit Los Angeles die naar de Beverly Hills High School ging. Toen ik op internet in de VS voor nadere info op zoek ging naar het jaarboek van de school voor informatie die ik zou kunnen gebruiken, bleek dat ik, geheel onbewust, de jongen had geplaatst in de klas waar ook Richard Chamberlain in zat.
Ik vond het zo grappig, dat ik hem een rolletje gaf in een dialoog, onder de naam Richard Davenport:

“Naast wie ben je eigenlijk gaan zitten?”
“Richard Davenport.”
“Onze stille jongen. Tot aan je examen toe?”
“Hij had altijd wel z’n huiswerk af en z’n toetsen voorbereid. Erg handig. Hij liet mij zonder kritiek meekijken.”
“Hij…..”
“Ja ik weet wat je denkt. Maar nee. Hij heeft wel veel gevraagd naar onze relatie. Wat we altijd deden. Ik dacht….. Hij was nooit onaardig en had ook nooit vervelende opmerkingen.”
“En…..”
“Oké, ik heb hem meermalen uit gevraagd. Ik ben bij hem thuis geweest. Maar hij had zulke strenge ouders. Zijn moeder was altijd thuis en speelde alleen maar voor luistervink. De hele tijd.
“Je reputatie was je vooruit gesneld.”

R.I.P. Richard

Op 26 maart is Leo Boudewijns overleden. Boudewijns heeft diverse functies bekleed in de Nederlandse muziekwereld: hij was directeur van Phonogram, verantwoordelijk voor de vormgeving van platenhoezen, hij was voorzitter van de NVPI, presenteerde een aantal radioprogramma's op Radio 4, was voorzitter van de jury die de Edisons uitreikte en publiceerde het Hoezenboek: De vormgeving van de Nederlandse platenhoes 1950-1970, een interessant boekwerk. Ook publiceerde hij bundels met teksten van Nederlandse liedjes.
Leo Boudewijns is 93 jaar oud geworden.

Oliver Stone's Jim Morrisson is overleden op slechts 65 jarige leeftijd.

RIP Val Kilmer

Och, Val Kilmer

RIP, Doc Holliday

Val Kilmer wel briljant als zanger Nick Rivers in Top Secret

Met Val Kilmer en Tony Sizemore.

RIP Val Kilmer, prachtige rol als Jim Morrison, beter dan Ian Astbury deed.

Toevallig had ik Johnny Tillotson maandagavond opgezocht op Wikipedia, omdat Poetry in Motion in een pubquiz zat (we wisten de artiest niet). Mooi nummer wel.

Bij mij staat er een CD van Johnny Tillotson in de kast; gekocht vanwege de originele versie van It Keeps Right On A-Hurtin’ uit 1962, dat Elvis in 1969 opnam.

De stem van mijn jeugd wat het Journaal betreft.
Goed 1e filmpje ook.

Rust zacht Harmen Siezen.

De muzikale link is natuurlijk dat Siezen als dj en nieuwslezer al sinds 1963 verbonden was aan Radio Veronica. Hoewel ik vermoed dat weinigen hem in die hoedanigheid zullen herinneren. Siezen was natuurlijk voor vrijwel alle Nederlanders van boven de pakweg 30 jaar de man die vele jaren het NOS-Journaal presenteerde.

Al Barile, gitarist van de invloedrijke straight edge hardcore band SSD is vandaag overleden.
RIP
Al Barile of SSD has passed away | Punknews.org

Eergisteren overleed Mariam Doumbia, de helft van het muzikale Malinese duo Amadou & Mariam. Amadou werd 70 jaar oud

Maakte mooie muziek. R.I.P. Amadou

dix
chartsmaster schreef:
Eergisteren overleed Mariam Doumbia, de helft van het muzikale Malinese duo Amadou & Mariam.

Mariam leeft nog, ze heeft haar echtgenoot Amadou dus overleeft.

Had ze graag nog eens samen live gezien, maar dat gaat helaas niet meer.

R.I.P. Amadou Bagayoko.

De concerten van Amadou Bagayoko (70) met Amadou & Mariam eindigden eigenlijk altijd euforisch - NRC

Live een feest! R.I.P. Amadou

dix
Oh daar sterft een wel héél herkenbaar basgeluid

zaaf
dat was een grote, een boegbeeld. RIP Dave

chartsmaster schreef:
Eergisteren overleed Mariam Doumbia, de helft van het muzikale Malinese duo Amadou & Mariam. Amadou werd 70 jaar oud
(embed)

Niets is erger dan je eigen overlijdensbericht tegenkomen.
Sorry Mariam, je bent er nog.
Amadou Bagayoko leeft niet meer. Ook daarvoor: sorry Mariam, mijn medeleven

En nu lees ik dat Blondie drummer (en een korte periode bij Ramones) Clem Burke op 70 jarige leeftijd is overleden. RIP
Blondie drummer Clem Burke has died, aged 70 | Hotpress

https://i2.wp.com/pleasekillme.com/wp-content/uploads/2017/08/Clem-Burke-by-WM-Coupon.jpg?resize=470%2C647

RIP Clem Burke

Slechte tijden voor drummers na het overlijden van Rick Buckler (The Jam) in februari, dus nu Clem Burke.

dix
Clem

In 24 uur tijd zomaar een dijk van een ritmesectie daarboven

RIP Clem Burke

2025 lijkt 2016 wel, weer veel muziekhelden die ons voor voorgoed verlaten
Één van mijn favoriete drummers.

R.I.P. Clem Burke.

Clem Burke, Blondie-drummer, 70 jaar oud is niet meer! R.I.P.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:21 uur

geplaatst: vandaag om 06:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.