Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
1
geplaatst: 24 april 2025, 16:22 uur
Geen Pere Ubu, maar hier hebben we toch ook allemaal gouden herinneringen aan: gisteren overleed Chris Cauwenberghs, alias Kabouter Lui. Tussen 1997 en 2014 was hij een kabouter bij Studio 100. Daarna trok hij zich vanwege ziekte terug.
Cauwenberghs is 78 jaar oud geworden.
Cauwenberghs is 78 jaar oud geworden.
6
geplaatst: 24 april 2025, 20:47 uur
De teraardebestelling krijgt zo te lezen geen pauselijke allure:
David Lynn Thomas, lead singer of Pere Ubu, Rocket From The Tombs and multiple solo projects, has died after a long illness. He died in his home town of Brighton & Hove, with his wife and youngest step-daughter by his side. MC5 were playing on the radio. He will ultimately be returned to his home, the farm in Pennsylvania, where he insisted he was to be ‘thrown in the barn.’
David Lynn Thomas, lead singer of Pere Ubu, Rocket From The Tombs and multiple solo projects, has died after a long illness. He died in his home town of Brighton & Hove, with his wife and youngest step-daughter by his side. MC5 were playing on the radio. He will ultimately be returned to his home, the farm in Pennsylvania, where he insisted he was to be ‘thrown in the barn.’
0
geplaatst: 24 april 2025, 23:53 uur
Ook niet meer onder ons: vandaag overleed Roy Phillips. Hij was vooral bekend als zanger/ toetsenist van de groep the Peddlers. De Britse band scoorde in eigen land een paar kleine hitjes in 1969 en 1970. De single Girlie bereikte dan weer wél de eerste plaats in Nieuw-Zeeland. Nadat the Peddlers uiteenvielen besloot Phillips daarom om naar Nieuw-Zeeland te verhuizen; daar bestierde hij een aantal jaren een café. In de Lage Landen scoorden the Peddlers in 1970 een hitje met 'Tell the world we're not in'. Ook op deze single geeft Phillips een paar lekkere orgelriedels ten beste.
Roy Phillips is 83 jaar oud geworden.
Roy Phillips is 83 jaar oud geworden.
2
geplaatst: 25 april 2025, 10:40 uur
R.I.P. Roy Phillips. Via een oudere zus ben ik ooit in het bezit gekomen van het singletje Have you ever been to Georgia van The Peddlers, een compositie van Graham Gouldman, spijtig genoeg nergens een hit of zelfs maar hitje. Mooi nummer.
0
geplaatst: 25 april 2025, 11:00 uur
dix schreef:
Iets zegt me dat Franciscus dat ook liever had gehad.
0
geplaatst: 25 april 2025, 11:58 uur
Ik ken Roy Phillips van Girlie, maar vooral van https://youtu.be/2gOLkwj-zVI?si=gRghFqvK8MY9jdBf. N.B. Dit is niet een Lou Reed cover maar een totaal ander nummer. Eigenlijk draai ik deze meer vanwege de drummer maar Roy Phillips kon goed meekomen. Alvast excuses voor de introductie van Roger Whittaker.
RIP Roy Phillips.
RIP Roy Phillips.
2
geplaatst: 25 april 2025, 12:01 uur
Samen met David Thomas? Ik probeer dat te visualiseren maar nee.
3
geplaatst: 29 april 2025, 13:50 uur
Ach wat een vreselijk treurig nieuws.
De goede man heeft meerdere keren kanker overwonnen maar de laatste keer was er eentje te veel
RIP Mike Peters
De goede man heeft meerdere keren kanker overwonnen maar de laatste keer was er eentje te veel

RIP Mike Peters
2
geplaatst: 29 april 2025, 16:05 uur
Het is weer zo'n jaar: wederom veel muziekhelden die ons verlaten.
Nu weer Mike Peters en ook veel te jong natuurlijk.
Hij kreeg in 1996 voor het eerst de diagnose kanker, maar herstelde er van. Tot in 2005 leukemie werd geconstateerd.
Hij stak veel tijd in het organiseren van allerlei evenementen om geld in te zamelen voor de bestrijding tegen kanker.
In 2022 keerde de leukemie weer terug. Heel triest.
R.I.P.Mike Peters
Nu weer Mike Peters en ook veel te jong natuurlijk.
Hij kreeg in 1996 voor het eerst de diagnose kanker, maar herstelde er van. Tot in 2005 leukemie werd geconstateerd.
Hij stak veel tijd in het organiseren van allerlei evenementen om geld in te zamelen voor de bestrijding tegen kanker.
In 2022 keerde de leukemie weer terug. Heel triest.
R.I.P.Mike Peters
5
geplaatst: 29 april 2025, 17:29 uur
Kort voor zijn overlijden nam Mike Peters het nummer Totally Free op, waarin hij zingt over het loslaten van het leven: “I’m free, I’m really free”. De frontman van The Alarm overleed op 66-jarige leeftijd aan bloedkanker. In een persoonlijke afscheidsboodschap op thealarm.com schreef hij: “I’m writing personally to thank you for the love and understanding shown to me and my family during my trials at The Christie Hospital, Manchester, throughout these challenging last few months.”
0
geplaatst: 29 april 2025, 22:47 uur
Via The Quietus begrijp ik dat Alan Lamb overleden is. We kennen hem allemaal van de legendarische opnames van zoemende draden tussen telefoonpalen ergens in de Australische desert.
2
geplaatst: 2 mei 2025, 07:39 uur
Omgekomen bij een brand in haar huis... RIP Jill Sobule.
Ik heb haar ooit mogen fotograferen. Hele aardige vrouw. Haar eerste album was geproduceerd door Todd Rundgren.
Ik heb haar ooit mogen fotograferen. Hele aardige vrouw. Haar eerste album was geproduceerd door Todd Rundgren.
2
geplaatst: 2 mei 2025, 08:28 uur
Jill Sobule, vooral bekend van I Kissed a Girl en de heerlijke clueless song Supermodel, heeft in Nederland één keer de tipparade gehaald. Living Color vond ik destijds al een lekker nummer, had meer succes verdiend.
3
geplaatst: 3 mei 2025, 14:43 uur
Karla Wildschut is overleden. Wildschut was vooral bekend als actrice. Op tienjarige leeftijd werd ze ontdekt door cabareticoon Wim Ibo, en was decennialang actief op de radio, in het theater en op televisie. In 1964 interviewde ze de Rolling Stones naar aanleiding van het legendarische optreden in het Kurhaus. Later vertelt ze hierover in het programma Andere Tijden:
“Ik vind ze nu een stuk aantrekkelijker dan ik ze toen vond. Ik wist helemaal niet wie The Rolling Stones waren en ik had ook geen idee hoe ze eruit zagen. In het Kurhaus zag ik ze voor het eerst. Ik vond het dus geen aantrekkelijke jongens en ik was eigenlijk fan van The Beatles. Ik vond ze raar, een beetje eigenaardig. Ik schaam me nog over de 1e vraag: ‘Do you like Holland?’”
Ze schrikt zich kapot als ze denkt dat Jagger aan haar vraagt om seks met haar te hebben. Maar hij stelt beleefd de vraag: “Do you want a fag?”
Ze schrikt zich kapot als ze denkt dat Jagger aan haar vraagt om seks met haar te hebben. Maar hij stelt beleefd de vraag: “Do you want a fag?”
1
geplaatst: 4 mei 2025, 08:14 uur
Op 22 april is pianist/producer David Briggs op 82 jarige leeftijd overleden. Hij heeft als pianist/producer met grootheden gewerkt als Elvis Presley, Dolly Parton, Johnny Cash, George Harrison, B.B. King, Roy Orbison en Alice Cooper.
2
geplaatst: 13 mei 2025, 07:42 uur
Afgelopen zaterdag is Manfred Tauchen overleden. De Oostenrijker was actief als acteur en cabaretier, maar is in de Lage Landen vooral bekend geworden als een derde van het trio DÖF, dat ten tijde van de Neue Deutsche Welle, in 1983, een nummer 1-hit scoorde met 'Codo'.
Tauchen is 77 jaar oud geworden.
Tauchen is 77 jaar oud geworden.
0
geplaatst: 13 mei 2025, 08:15 uur
Eergisteren overleed John Edwards. Edwards scoorde in de jaren '70 een aantal solohitjes in de Billboard R&B-lijst, zoals Stop this merry-go-round en Careful man. Edwards verwierf wereldwijd pas echt bekendheid toen hij in 1977 solozanger werd van the (Detroit) Spinners. Met hen scoorde hij de wereldhits 'Working my way back to you' en Cupid. Edwards zong bij the Spinners tot 2000. Hij is 80 jaar oud geworden.
0
geplaatst: 13 mei 2025, 08:47 uur
Johan Steevens van de NL ska band Beatbusters overleden op 55-jarige leeftijd: Muzikant Johan Steevens van 'chillen in een bubbelbad' overleden: 'Hij vond 99 procent nooit genoeg' - headliner.nl
0
geplaatst: 13 mei 2025, 11:26 uur
R.I.P. John Edwards. Leuke covers die de leuke originals niet beschaamden.
* denotes required fields.