Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
1
geplaatst: 11 juni 2025, 19:45 uur
R.I.P. Brian Wilson 
Mr. Wilson where's your sandbox and your beard

Mr. Wilson where's your sandbox and your beard
0
geplaatst: 11 juni 2025, 19:50 uur
I'm a leaf on a windy day
Pretty soon I'll be blown away
How long will the wind blow?
Until I die
R.I.P. Brian Wilson
Pretty soon I'll be blown away
Until I die
R.I.P. Brian Wilson
0
geplaatst: 11 juni 2025, 19:58 uur
Alsof de duivel ermee speelt: 2 muzikale genieën uit de 60s, allebei met een door drugsverslaving getekend leven, overlijden binnen 2 dagen na elkaar op 82-jarige leeftijd 
R.I.P.

R.I.P.
2
geplaatst: 11 juni 2025, 20:04 uur
R.I.P. Brian Wilson
we'll get there fast and then we take it slow
we'll get there fast and then we take it slow
1
geplaatst: 11 juni 2025, 20:10 uur
Titmeister schreef:
Alsof de duivel ermee speelt: 2 muzikale genieën uit de 60s, allebei met een door drugsverslaving getekend leven, overlijden binnen 2 dagen na elkaar op 82-jarige leeftijd...
... in Los Angeles County. Het drinkwater lijkt daar niet goed voor muzikale, getormenteerde genieën op leeftijd.Alsof de duivel ermee speelt: 2 muzikale genieën uit de 60s, allebei met een door drugsverslaving getekend leven, overlijden binnen 2 dagen na elkaar op 82-jarige leeftijd...
2
geplaatst: 11 juni 2025, 20:37 uur
Shit, Brian Wilson.
Met die hele verering van de jaren zestig als mogelijk hoogtepunt van de westerse muziekgeschiedenis kan ik heel weinig, maar de Beach Boys onder leiding van Wilson waren ontzettend goed. Wat heeft die man bizar mooie en mooi bizarre nummers geschreven en opgenomen.
Met die hele verering van de jaren zestig als mogelijk hoogtepunt van de westerse muziekgeschiedenis kan ik heel weinig, maar de Beach Boys onder leiding van Wilson waren ontzettend goed. Wat heeft die man bizar mooie en mooi bizarre nummers geschreven en opgenomen.
4
geplaatst: 11 juni 2025, 21:13 uur
Slechte week dit 
Na Sly Stone, nog zo'n icoon die popmuziek kleur gaf.
Net als Sly niet geheel onverwacht, maar dit komt wel even binnen.
R.I.P. Brian Wilson.

Na Sly Stone, nog zo'n icoon die popmuziek kleur gaf.
Net als Sly niet geheel onverwacht, maar dit komt wel even binnen.
R.I.P. Brian Wilson.
2
geplaatst: 11 juni 2025, 21:46 uur
Een genie is niet meer. Hij laat prachtige melodieën en fabuleuze composities achter. Een ware muzikale held.
R.I.P. Brian Wilson
Uit zijn mooiste (Surf's Up):
The music hall a costly bow
The music all is lost for now
To a muted trumpeter swan
(Bygone, bygone)
R.I.P. Brian Wilson
Uit zijn mooiste (Surf's Up):
The music hall a costly bow
The music all is lost for now
To a muted trumpeter swan
(Bygone, bygone)
0
geplaatst: 12 juni 2025, 00:03 uur
R.I.P. Brian Wilson.en dank voor de verkoelende zee geluiden in popmuziek, het werkt nog steeds.
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 juni 2025, 07:26 uur
RIP Douglas McCarthy zanger van Nitzer Ebb dies at 58
Attention Required! | Cloudflare - brooklynvegan.com
0
geplaatst: 12 juni 2025, 12:43 uur
DjFrankie schreef:
Wat een kutdag.

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 12 juni 2025, 14:33 uur
R.I.P. Sly Stone
R.I.P. Brian Wilson
Met de toevoeging dat met beider levensgeschiedenissen 82 een alleszins respectabele leeftijd is.
R.I.P. Brian Wilson
Met de toevoeging dat met beider levensgeschiedenissen 82 een alleszins respectabele leeftijd is.
7
geplaatst: 12 juni 2025, 16:24 uur
Van de drie B's die ik hoog heb zitten zijn er nu elk nog 2 over...
Waar the Beatles vernieuwing en nostalgie naar het 'good old England' tot thema vermengden, en the Byrds dit deden met de weidsheid van Noord-Amerika (tot in de stratosfeer aan toe), the Beach Boys richtten zich tot het innerlijk. Brian Wilson maakte daarvoor gebruik van het meest emotie oproepende instrument: de menselijke stem. Van de drie B's roepen de BB voor mij de puurste emoties op. Ze hadden dan ook vijf uitstekende vocalisten, t.o. de drie van de Beatles en de drie van de Byrds. De mooiste hitsingle aller tijden is voor mij Good Vibrations, voorbij Penny Lane en Mr. Tambourine Man (om maar een Byrds/Dylan-cover te noemen). Good Vibrations blijft maar vreugde en bewondering wekken, hoevaak ik het ook hoor en waar. Zelfs in de vermaledijde supermarkt sta ik even stil om met een glimlacht te luisteren. Of het niet genoeg is, bevat de rest van het Beach Boys oeuvre nog een paar hoogtepunten die Good Vibriations benaderen, Surf's Up, Do It Again, Sail On Sailor, de hele Pet Sounds en SMiLE. En nòg meer!
Thank you mister Wilson!
Waar the Beatles vernieuwing en nostalgie naar het 'good old England' tot thema vermengden, en the Byrds dit deden met de weidsheid van Noord-Amerika (tot in de stratosfeer aan toe), the Beach Boys richtten zich tot het innerlijk. Brian Wilson maakte daarvoor gebruik van het meest emotie oproepende instrument: de menselijke stem. Van de drie B's roepen de BB voor mij de puurste emoties op. Ze hadden dan ook vijf uitstekende vocalisten, t.o. de drie van de Beatles en de drie van de Byrds. De mooiste hitsingle aller tijden is voor mij Good Vibrations, voorbij Penny Lane en Mr. Tambourine Man (om maar een Byrds/Dylan-cover te noemen). Good Vibrations blijft maar vreugde en bewondering wekken, hoevaak ik het ook hoor en waar. Zelfs in de vermaledijde supermarkt sta ik even stil om met een glimlacht te luisteren. Of het niet genoeg is, bevat de rest van het Beach Boys oeuvre nog een paar hoogtepunten die Good Vibriations benaderen, Surf's Up, Do It Again, Sail On Sailor, de hele Pet Sounds en SMiLE. En nòg meer!
Thank you mister Wilson!
6
geplaatst: 12 juni 2025, 17:37 uur
Casartelli schreef:
R.I.P. Sly Stone
R.I.P. Brian Wilson
R.I.P. Sly Stone
R.I.P. Brian Wilson
Naast de Club van 27 wordt het misschien ook tijd voor de club van 82 (Leonard Cohen, Rob de Nijs...) .
1
geplaatst: 13 juni 2025, 20:59 uur
Chuck Profus werd dood aangetroffen in zijn woning.
De doodsoorzaak is niet bekend gemaakt.
Hij drumde op de eerste drie albums van Agent Steel. Dus ook op het legendarische Skeptics Apocalypse. Hij werd niet ouder dan 61 jaar.
https://www.metal-archives.com/images/1/5/9/8/15985_artist.jpg?360
De doodsoorzaak is niet bekend gemaakt.
Hij drumde op de eerste drie albums van Agent Steel. Dus ook op het legendarische Skeptics Apocalypse. Hij werd niet ouder dan 61 jaar.
https://www.metal-archives.com/images/1/5/9/8/15985_artist.jpg?360
2
geplaatst: 15 juni 2025, 23:12 uur
Vorige maand overleed songschrijver Arthur Hamilton. De Amerikaanse componist is bekend geworden via twee composities. Zijn bekendste is 'Cry me a river', dat in de versie van Julie London een millionseller werd en daarna ook scoorde via covers van Joe Cocker en Mari Wilson. Zijn andere hitsong was 'I can sing a rainbow'; origineel opgenomen door Peggy Lee, een hit geworden in een medley-versie van the Dells, maar vooral een kinderliedje om de kleuren te leren.
Arthur Hamilton heeft de respectabele leeftijd van 98 jaar bereikt.
Arthur Hamilton heeft de respectabele leeftijd van 98 jaar bereikt.
1
geplaatst: 16 juni 2025, 18:31 uur
De Schotse producer/ zanger John Reid is overleden. Reid verwierf in de jaren '90 bekendheid met zijn groep the Nightcrawlers. Hij scoorde in 1995 en 1996 een aantal hits, waaronder de top 10-noteringen 'Push the feeling on' en Surrender your love. John Reid is 61 jaar oud geworden.
0
geplaatst: 16 juni 2025, 18:43 uur
Het origineel was meer een trage soulplaat inderdaad, beetje Simply Red-achtig:
https://www.youtube.com/watch?v=A4tZiThZPdE&ab_channel=lojo00
Wel jong overleden..
https://www.youtube.com/watch?v=A4tZiThZPdE&ab_channel=lojo00
Wel jong overleden..
0
geplaatst: 16 juni 2025, 18:50 uur
Het is idd een feit dat Push the feeling on pas in derde instantie een hit werd. De originele single kwam in 1992 in de UK maar liefst tot plaats 86. De single met de MK mixes bereikte in 1994 in Engeland plaats 22. Maar het grote Europese succes kwam pas een jaar later, via de new MK mixes, die de Nightcrawlers een top 10-hit opleverden in zo'n beetje heel Europa.
De single is in 2003, 2007 en 2012 nogmaals in remixvorm uitgebracht.
De single is in 2003, 2007 en 2012 nogmaals in remixvorm uitgebracht.
8
geplaatst: 16 juni 2025, 20:24 uur
Schilder Reinier Lucassen - een van de pioniers van de Nederlandse popart - is recent overleden. Hij was geloof ik degene die ooit treffend opmerkte dat het fundamentele verschil tussen de Amerikaanse en de Europese popart was, dat de Europese variant óók in de surrealistische traditie staat. Daarom vind ik de Europese variant stiekem vaak een stuk leuker.
Ik heb Lucassen een jaar of vijf geleden mogen interviewen, behoorlijk onverwacht nog wel, want de persafdeling van het Gemeentemuseum Den Haag (waar hij een grote tentoonstelling zou krijgen) had laten weten dat hij eigenlijk niet zo happig was op het geven van interviews. Toen ik groen licht kreeg was ik hartstikke blij, maar ook nerveus. Wat ga je iemand vragen die al zolang in het vak zit?
Terwijl de toenmalige conservator me ophaalde met de auto, vertelde hij me dat Lucassen al de hele dag nerveus was voor het interview. Toen heb ik bij aankomst de schilder maar verteld dat ik het spannend vond om hem te interviewen, waarop hij lachte en het ijs direct gebroken was.
Hij kon nukkig zijn, begreep ik, en toen de fotograaf van het tijdschrift er kwam om een coverfoto van hem te maken, wilde hij dat opeens niet meer. Geen coverartikel uiteindelijk, maar wel een ervaring en een artikel waar ik nog altijd blij mee ben, want die middag was Lucassen een fijne, aimabele gesprekspartner. De opname van het gesprek staat nog steeds op mijn opnameapparaatje en ik word er elke keer weer vrolijk van als ik Lucassen.wav tegenkom.
Rust zacht.
Ik heb Lucassen een jaar of vijf geleden mogen interviewen, behoorlijk onverwacht nog wel, want de persafdeling van het Gemeentemuseum Den Haag (waar hij een grote tentoonstelling zou krijgen) had laten weten dat hij eigenlijk niet zo happig was op het geven van interviews. Toen ik groen licht kreeg was ik hartstikke blij, maar ook nerveus. Wat ga je iemand vragen die al zolang in het vak zit?
Terwijl de toenmalige conservator me ophaalde met de auto, vertelde hij me dat Lucassen al de hele dag nerveus was voor het interview. Toen heb ik bij aankomst de schilder maar verteld dat ik het spannend vond om hem te interviewen, waarop hij lachte en het ijs direct gebroken was.
Hij kon nukkig zijn, begreep ik, en toen de fotograaf van het tijdschrift er kwam om een coverfoto van hem te maken, wilde hij dat opeens niet meer. Geen coverartikel uiteindelijk, maar wel een ervaring en een artikel waar ik nog altijd blij mee ben, want die middag was Lucassen een fijne, aimabele gesprekspartner. De opname van het gesprek staat nog steeds op mijn opnameapparaatje en ik word er elke keer weer vrolijk van als ik Lucassen.wav tegenkom.
Rust zacht.
* denotes required fields.