Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
0
geplaatst: 4 juni 2025, 10:41 uur
Gelukkig halen sommige artiesten ook wel een mooie leeftijd.
Japanese composer and glitch pioneer Yasunao Tone dies aged 90 · News ⟋ RA
Japanese composer and glitch pioneer Yasunao Tone dies aged 90 · News ⟋ RA
The multi-hyphenate artist and his radical theory of 'anti-music' helped pave the way for labels like Warp and Mille Plateaux.
0
geplaatst: 4 juni 2025, 14:52 uur
Gisteren overleed Frank Faas, alias Frank Ferrari, de zanger van de jaren '70-groep Ferrari. De groep scoorde een aardige serie middle of the road-hits, waarvan 'Sweet love' (een nummer dat Faas componeerde) in Nederland de eerste plaats bereikte. In 1980 stopte de band en ging Faas solo door, waarbij hij zich, met toestemming van de overige bandleden, de naam Frank Ferrari aanmat. Faas was daarnaast actief als producer. Hij is 80 jaar oud geworden.
0
geplaatst: 4 juni 2025, 16:01 uur
Frank Faas/Ferrari, dat herinner ik me wel. Mijn ouders vonden dat leuk. Dat was al reden genoeg om argwaan te hebben. Qua sound leende de groep, en later ook Faas zelf, veel van de George Baker Selection. Veel van het oude groepswerk heeft hij ook opnieuw opgenomen. Er zal vast wel iemand zijn die de beste man mist.
1
geplaatst: 6 juni 2025, 13:51 uur
0
geplaatst: 9 juni 2025, 22:10 uur
Fantastische artiest en producer, zonder Sly geen Prince bijvoorbeeld. De recente documentaire van Questlove is erg goed, een aanrader. Op zich een wonder dat Sly nog leefde, hij maakte het zichzelf niet altijd makkelijk, maar was wel een rasmuzikant die bruggen bouwde tussen zwart en blank en een serie weergaloze albums achterlaat (de eerste 6 zijn stuk voor stuk klassiekers).
RIP Mr Stone.
RIP Mr Stone.
0
geplaatst: 9 juni 2025, 23:02 uur
Grote naam. Nog bijna een wonder dat hij 82 is geworden met zijn levensstijl. Maar wat een belangrijke meneer, extreem invoedrijk. Je hoort hem terug in zowat alles tussen pakweg Lenny Kravitz en Kendrick Lamar.
2
geplaatst: 9 juni 2025, 23:23 uur
Het verbaasde mij dat hij nog zo oud werd. Een jaar of 10/15 geleden een documentaire over hem gezien en daarin kwam er weinig zinnigs uit hem - alsof de cocaïne zijn complete herseninhoud had verteerd. Muzikaal wel echt een icoon voor mij, met zijn band de voornaamste bruggenbouwer tussen soul, funk en psychedelische rock in de jaren '60. Heb ooit nog eens een Greatest Hits-editie voor Sly and the Family Stone georganiseerd op het forum hier.
En hij was ook nog eens kruiwagen voor ene Jimi Hendrix, maar dat terzijde.
En hij was ook nog eens kruiwagen voor ene Jimi Hendrix, maar dat terzijde.
1
geplaatst: 9 juni 2025, 23:46 uur
RIP Sly Stone. Ik dacht eigenlijk dat hij al overleden was. Met zijn crack verslaving toch nog 82 jaar worden, is een wonder op zich. Eind jaren zeventig stond hij na Keith Richards op 2.
0
geplaatst: 10 juni 2025, 07:26 uur
Pionier en icoon.
Inderdaad wonderlijk dat hij de 82 nog aangetikt heeft.
R.I.P. Sly Stone
Inderdaad wonderlijk dat hij de 82 nog aangetikt heeft.
R.I.P. Sly Stone
1
geplaatst: 10 juni 2025, 07:26 uur
Damn Sly...grote held. Niet alleen funk pioneer maar destijds ook activistisch met zijn Family Stone.
En ja hij heeft zijn hele herseninhoud kapot gesnoven en zijn longen aan gort gerookt, maar iemand is niet zijn verslaving mensen.
Laten we hem vooral eren om wie hij was. Een hele grote funk meneer. R.I.P Sylvester!
En ja hij heeft zijn hele herseninhoud kapot gesnoven en zijn longen aan gort gerookt, maar iemand is niet zijn verslaving mensen.
Laten we hem vooral eren om wie hij was. Een hele grote funk meneer. R.I.P Sylvester!
0
geplaatst: 10 juni 2025, 13:48 uur
Zijn optreden op Woodstock - we moesten ons behelpen met de film - was legendarisch, een echte funkmachine.
R.I.P. Sly - een van de grondleggers van de funk!
R.I.P. Sly - een van de grondleggers van de funk!
0
geplaatst: 10 juni 2025, 22:18 uur
Heb Sly pas vrij laat ontdekt, maar hij is één van mijn muzikale helden geworden dankzij het geniale There's a Riot Goin' On. Die zet ik nu toch maar weer eventjes op ter ere van hem!
3
geplaatst: 11 juni 2025, 19:09 uur

Heb er geen woorden voor. Goede reis, Brian, de drie Wilson broers zijn weer samen.
https://img.redbull.com/images/c_crop,x_1143,y_0,h_3386,w_2539/c_fill,w_450,h_600/q_auto:low,f_auto/redbullcom/2019/10/03/b94f9600-37d1-48aa-9efa-7a286f662611/brian-wilson-pet-sounds-studio
0
geplaatst: 11 juni 2025, 19:29 uur
Ze hebben hier boven wel twee hele grote vissen aan de haak geslagen…RIP
0
geplaatst: 11 juni 2025, 19:29 uur
Brian…
In het dorp waar ik woon hebben ze ooit een album opgenomen.
In het dorp waar ik woon hebben ze ooit een album opgenomen.
0
geplaatst: 11 juni 2025, 19:30 uur
Dat is wel een hele belangrijke naam.... R.I.P. Brian Wilson
Ook met het verlies van Sly Stone er bij worden de jaren '60 rake klappen uitgedeeld.
Ook met het verlies van Sly Stone er bij worden de jaren '60 rake klappen uitgedeeld.
0
geplaatst: 11 juni 2025, 19:30 uur
Sly Stone en Brian Wilson in een week. Ze zijn daarboven toch niks van plan? 

* denotes required fields.