Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
2
geplaatst: 10 december 2025, 16:37 uur
Eergisteren is Hans Otjes overleden. Otjes was vooral bekend als tv-acteur (Hamelen, Q&Q, Bassie & Adriaan) en theaterkomiek (André van Duin-revue). In 1990 stopte hij met acteren en werd hij regressietherapeut en paragnost. Later schreef en illustreerde hij ook kinderboeken.
Hans Otjes heeft ooit ook eens een muzikale poging gewaagd, maar dat werd geen succes. Hij is 78 jaar oud geworden.
Hans Otjes heeft ooit ook eens een muzikale poging gewaagd, maar dat werd geen succes. Hij is 78 jaar oud geworden.
0
geplaatst: 11 december 2025, 09:09 uur
Afgelopen maand overleed producer Phil Vinall. Als technicus was hij in de jaren '70 en '80 betrokken bij opnamen voor bv the Jam, XTC, Japan en Simple Minds.
In de jaren '90 schoof hij door naar de productiestoel en produceerde hij o.a. Placebo, Pulp en dEUS. Later emigreerde hij naar Mexico en was hij eigenhandig min of meer verantwoordelijk voor de ontwikkeling van Latijns-Amerikaanse indierock, met name als producer van de invloedrijkste Mexicaanse band, Zoé.
In West-Europa is 'Pure morning' van Placebo wellicht de bekendste productie van zijn hand:
In de jaren '90 schoof hij door naar de productiestoel en produceerde hij o.a. Placebo, Pulp en dEUS. Later emigreerde hij naar Mexico en was hij eigenhandig min of meer verantwoordelijk voor de ontwikkeling van Latijns-Amerikaanse indierock, met name als producer van de invloedrijkste Mexicaanse band, Zoé.
In West-Europa is 'Pure morning' van Placebo wellicht de bekendste productie van zijn hand:
2
geplaatst: 11 december 2025, 11:25 uur
chartsmaster schreef:
Eergisteren is Hans Otjes overleden. Otjes was vooral bekend als tv-acteur (Hamelen, Q&Q, Bassie & Adriaan) en theaterkomiek (André van Duin-revue). In 1990 stopte hij met acteren en werd hij regressietherapeut en paragnost. Later schreef en illustreerde hij ook kinderboeken.
(embed)
(embed)
Vergeet niet zijn rol in Q&Q!
1
geplaatst: 15 december 2025, 07:51 uur
'Meathead' Rob Reiner is, begrijp ik van de NOS, overleden.
De schoonzoon van Archie Bunker in de tv serie All in the Family.
Maar natuurlijk vooral, naast acteur, regisseur en politiek activist.
Symbool van de opstandige jeugd begin jaren '70.
Hij is, ook volgens de NOS, samen met zijn vrouw overleden en ze zijn, enigszins luguber op de vroege ochtend, door hun zoon vermoord.
Hier de onvergetelijke begintune van All in the Family:
All in the family tune
R.I.P. Rob Reiner.
De schoonzoon van Archie Bunker in de tv serie All in the Family.
Maar natuurlijk vooral, naast acteur, regisseur en politiek activist.
Symbool van de opstandige jeugd begin jaren '70.
Hij is, ook volgens de NOS, samen met zijn vrouw overleden en ze zijn, enigszins luguber op de vroege ochtend, door hun zoon vermoord.
Hier de onvergetelijke begintune van All in the Family:
All in the family tune
R.I.P. Rob Reiner.
0
geplaatst: 15 december 2025, 08:44 uur
En als regisseur van This Is Spinal Tap (Film, 1984) hoort zijn overlijden ook gewoon in dit topic thuis.
0
geplaatst: 15 december 2025, 10:05 uur
Vreselijk nieuws zeg. Verschrikkelijk om zo aan je einde te komen.
R.I.P. Rob en Michelle Reiner.
R.I.P. Rob en Michelle Reiner.
0
geplaatst: 15 december 2025, 20:55 uur
R.I.P. Carl Carlton
Als je niet bent geïnteresseerd in soul en funk uit de jaren tachtig, zal de naam je waarschijnlijk weinig zeggen. Carlton had een hit met het funky nummer She's a bad mama jama. Althans in de VS, Engeland en enkele andere landen. In Nederland deed het niets.
Carl Carlton (73) overleden.
Als je niet bent geïnteresseerd in soul en funk uit de jaren tachtig, zal de naam je waarschijnlijk weinig zeggen. Carlton had een hit met het funky nummer She's a bad mama jama. Althans in de VS, Engeland en enkele andere landen. In Nederland deed het niets.
Carl Carlton (73) overleden.
3
geplaatst: 15 december 2025, 23:03 uur
Die oranje clown gaat weer lekker infantiel in op het overlijden van een van de meest veelzijdige regisseurs.
Iedere keer legt die megalomane autocraat de lat lager en lager.
Ik lees net een berichtje van een kennis op Facebook dat Jan Boezeroen (1933) is overleden.
Ze zeggen... of hou ik me van de domme, potdomme, ze kletsen maar! Het is toch niet waar?
EDIT: op de Facebookpagina van zijn dochter, Kitty Goverde, staat het vermeld. De laatste fles is geschonken.
Ik lees net een berichtje van een kennis op Facebook dat Jan Boezeroen (1933) is overleden.
Ze zeggen... of hou ik me van de domme, potdomme, ze kletsen maar! Het is toch niet waar?
EDIT: op de Facebookpagina van zijn dochter, Kitty Goverde, staat het vermeld. De laatste fles is geschonken.
0
geplaatst: 15 december 2025, 23:14 uur
Ach, dat nummer zat nog in mijn laatste quiz (tweewoordige titels met alliteratie). Best een leuk nummer.
R.I.P. Jan Boezeroen
R.I.P. Jan Boezeroen
1
geplaatst: 16 december 2025, 06:29 uur
Wie ook heengegaan is is de progressive-country-artiest Joe Ely. Begin jaren '70 speelde hij in de groep the Flatlanders, in 1977 startte hij een solocarrière. In Londen speelde hij eind 70's samen met the Clash; zo doet hij o.m. de achtergrondzang op 'Should I stay or should I go'.
Ely groeide uit tot een van de Americana-helden van de Austin, Texas-scene en bracht een dertigtal soloalbums uit. Daarvan bleek 'Love and freedom' dit voorjaar de laatste te zijn.
Hij overleed aan de gevolgen van Parkinson en dementie en is 78 jaar oud geworden.
Ely groeide uit tot een van de Americana-helden van de Austin, Texas-scene en bracht een dertigtal soloalbums uit. Daarvan bleek 'Love and freedom' dit voorjaar de laatste te zijn.
Hij overleed aan de gevolgen van Parkinson en dementie en is 78 jaar oud geworden.
0
Onweerwolf
geplaatst: 16 december 2025, 18:55 uur
EvilDrSmith schreef:
Die oranje clown gaat weer lekker infantiel in op het overlijden van een van de meest veelzijdige regisseurs.
wtf? Is dit echt?
0
geplaatst: 16 december 2025, 19:02 uur
Geen filmregisseur zou dit kunnen bedenken.
Zelfs de BBC durft erover te schrijven: of ze nou een claim van tien of twintig miljard krijgen, in die orde van grootte maakt het toch geen fluit meer uit.
Zelfs de BBC durft erover te schrijven: of ze nou een claim van tien of twintig miljard krijgen, in die orde van grootte maakt het toch geen fluit meer uit.
0
geplaatst: 16 december 2025, 21:32 uur
Onweerwolf schreef:
ReTruths klinkt alsof het fake is.
Toch is dat, i.t.t. bijna alles van die oranje kwibus, wél echt. Zo heeft hij klaarblijkelijk zijn eigen Truth Social-account op laten stellen. Media buitelen inmiddels over elkaar heen van verontwaardiging en afschuw over deze ordinaire natrapperij. Ach, Trump haalt wel vaker politieke tegenstanders na overlijden door het slijk. Een megalomane narcist volstrekt gespeend van scrupules: hij moet zijn reputatie wel hoog (laag) houden.ReTruths klinkt alsof het fake is.
1
geplaatst: 17 december 2025, 10:04 uur
Zanger Peter ten Seldam van punkband Panic overleden - oor.nl
Mooie fragmentje uit Andere Tijden:
Instagram
Mooie fragmentje uit Andere Tijden:
1
geplaatst: 18 december 2025, 09:00 uur
Eergisteren overleed mode-ontwerper Antony Price. Price was o.a. de ontwerper voor de pakken van Duran Duran in de clip voor 'Rio' en die van David Bowie in As the world falls down. Daarnaast was hij de stylist voor de eerste acht Roxy Music-albums, de achterkant van de hoes van Lou Reeds 'Transformer', en werkte hij samen met the Rolling Stones, Robert Palmer, Steve Strange en Amanda Lear.
Antony Price is 80 jaar oud geworden.
Antony Price is 80 jaar oud geworden.
1
geplaatst: 18 december 2025, 16:29 uur
Tonny Eyk is overleden. Eyk (eigenlijk heette hij Teun Eikelboom) schreef een hele trits aan tunes en herkenningsmelodieën voor tv-programma's. Het bekendst zijn wellicht de tune van Studio Sport en diverse composities voor Van Kooten en De Bie. Ook schreef hij de tunes voor TopPop, AVRO's Wie-kent-kwis en en de herkenningsmelodieën voor Nederland 3.
Daarnaast was Eyk pianist, accordeonist, producer, orkestleider, schrijver van reisboeken over Frankrijk en verzamelaar van wielertruien.
Tonny Eyk is 85 jaar oud geworden.
Daarnaast was Eyk pianist, accordeonist, producer, orkestleider, schrijver van reisboeken over Frankrijk en verzamelaar van wielertruien.
Tonny Eyk is 85 jaar oud geworden.
0
geplaatst: 18 december 2025, 17:48 uur
Och Tonny Eyk. Onze wielrennende pianist, die ook nog wel eens deelnam aan AVRO's Sterrenslag in de jaren 80. Voor de camera in ieder geval een sympathieke man.
Rust zacht!
Rust zacht!
1
geplaatst: 18 december 2025, 17:48 uur
Maar op welke doel jij dan precies? De Tegenpartij of Ballen In Me Buik? Of misschien zelfs Ik Heb Zo Waanzinnig Gedroomd?
0
geplaatst: 18 december 2025, 17:49 uur
Het leek of hij er vroeger altijd was op televisie. Veelzijdige en sympathieke man.
Rust zacht Tony Eyk.
Rust zacht Tony Eyk.
0
geplaatst: 18 december 2025, 18:10 uur
GrafGantz schreef:
Maar op welke doel jij dan precies? De Tegenpartij of Ballen In Me Buik? Of misschien zelfs Ik Heb Zo Waanzinnig Gedroomd?
(quote)
Ik heb 'm hierboven al in de link verstopt
1
geplaatst: 18 december 2025, 18:11 uur
GrafGantz schreef:
Of misschien zelfs Ik Heb Zo Waanzinnig Gedroomd?
Of misschien zelfs Ik Heb Zo Waanzinnig Gedroomd?
Maar ook de twee Kinderen voor Kinderen-classics zijn idd van zijn hand.
0
geplaatst: 18 december 2025, 18:19 uur
Weer iemand uit mijn kindertijd overleden. Voor mij ergens nog het meeste de pianist uit Klassewerk. Kon schijnbaar snel componeren en in zowat elke stijl denkbaar. Vandaar dat bijvoorbeeld van Kooten en de Bie jaren met hem werkten. Vroeger was ook zowat elke Tv tune van zijn hand, met als magnus opus die van Studio Sport. Tegelijk ook een handige man met commerciële kant die zichzelf ook handig wist te verkopen. En iemand die inderdaad vroeger wel dagelijks op Tv leek te zijn.
* denotes required fields.