Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
1
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2023, 20:13 uur
Daar zullen ze wel kijk- en luistercijfers mee scoren volgens hun aannames.
1
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2023, 20:59 uur
De eerste nieuwe binnenkomers uit het prima jaar 2022 verschijnen in de lijst.
https://i.vgy.me/2kO0xr.png
https://i.vgy.me/2kO0xr.png
0
geplaatst: 12 mei 2023, 21:38 uur
Israel voert een reclamecampagne op Youtube om op Unicorn te stemmen. Ik zag net het spotje.
2
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2023, 22:29 uur
https://i.vgy.me/5Ox6ej.png
Elk jaar als ik mijn lijstje draai moet ik ook weer even denken aan user Cerclezot. In 2016 begon hij ook met een top 250 en dat vond ik erg leuk om te volgen.
Hij wordt gemist.
Elk jaar als ik mijn lijstje draai moet ik ook weer even denken aan user Cerclezot. In 2016 begon hij ook met een top 250 en dat vond ik erg leuk om te volgen.
Hij wordt gemist.
0
geplaatst: 12 mei 2023, 22:33 uur
Porcupine Head schreef:
In Nederland hebben veel mensen een handje van het benoemen van Nederlandse 'tintjes', om zo het nationale trots wat op te krikken.
In Nederland hebben veel mensen een handje van het benoemen van Nederlandse 'tintjes', om zo het nationale trots wat op te krikken.
Niet dat het echt helpt. Nederland en trots? In Nederland zeiken ze graag op het eigen land. In andere landen zijn ze vaak trotser als hun land vertegenwoordigd wordt. Veel landen gaan nog vol voor hun land als ze een schemerlamp op het podium zetten en niks meer. In Nederland zijn we goed in afkraken. Iets met hoge bomen. Nationale trots is in ons land juist een vies woord lijkt het soms.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2023, 22:35 uur
Volgens mij is nationale trots in elk land te vinden.
En ja, wat mij betreft is het vies inderdaad.
0
geplaatst: 12 mei 2023, 22:36 uur
Onweerwolf schreef:
Dat laatste wisten we al van je.
Maar laten we nu niet doen alsof Nederland zo'n land is waar nationale trots hoogtij viert. Dat doen ze in andere landen toch echt wel iets anders en meer dan hier. Hier vinden we iets alleen leuk als er gescoord wordt.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2023, 22:37 uur
aERodynamIC schreef:
Maar laten we nu niet doen alsof Nederland zo'n land is waar nationale trots hoogtij viert. Dat doen ze in andere landen toch echt wel iets anders en meer dan hier.
Maar laten we nu niet doen alsof Nederland zo'n land is waar nationale trots hoogtij viert. Dat doen ze in andere landen toch echt wel iets anders en meer dan hier.
Dit is echt onzin.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2023, 22:39 uur
Misschien kun je op het FVD forum gaan klagen over gebrek aan trots op Nederland.
0
geplaatst: 12 mei 2023, 22:45 uur
Onweerwolf schreef:
Misschien kun je op het FVD forum gaan klagen over gebrek aan trots op Nederland.
Is dit nodig?

Anyhow:
Door de oorlog gaat songfestival bij Finse winst waarschijnlijk niet naar Helsinki
De hoofdstad is dus blijkbaar niet in het vizier mocht Finland winnen.
0
geplaatst: 12 mei 2023, 22:48 uur
Onweerwolf schreef:
Don't
0
geplaatst: 12 mei 2023, 22:52 uur
Ik vind altijd dat ik best goed ben in geografie en veel steden van naam ken. Maar ik moet bekennen dat ik bij Finland niet verder kon dan Helsinki.
0
geplaatst: 12 mei 2023, 22:54 uur
starbright boy schreef:
Ik vind altijd dat ik best goed ben in geografie en veel steden van naam ken. Maar ik moet bekennen dat ik bij Finland niet verder kon dan Helsinki.
(quote)
Volgens mij zag ik elders al Tampere voorbij komen. Toen begreep ik niet zo goed waarom (had de rest niet gelezen). Maar blijkbaar om deze reden.
Eerst überhaupt maar zien te winnen van Zweden natuurlijk

2
geplaatst: 12 mei 2023, 23:03 uur
Ik denk dat Finland de semi won. Maar Zweden wint de finale. Finland is de fan favorite. Maar het massapubliek en de jury gaan denk ik toch voor Zweden. Het is indrukwekkend hoe een grote hit Tattoo in verschillende landen al is. Dat heb ik echt nog nooit zo vroeg op deze schaal gezien.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2023, 23:08 uur
starbright boy schreef:
Ik denk dat Finland de semi won. Maar Zweden wint de finale. Finland is de fan favorite. Maar het massapubliek en de jury gaan denk ik toch voor Zweden. Het is indrukwekkend hoe een grote hit Tattoo in verschillende landen al is. Dat heb ik echt nog nooit zo vroeg op deze schaal gezien.
Dat denk ik ook.
Ik denk dat Finland hoogstens 2e wordt, maar 3e of 4e zou me ook niet geheel verbazen.
Ik twijfelde tot aan de semi over Zweden omdat ik Tattoo echt wel minder sterk vind dan Euphoria en op de live versie van Melodienfest vond ik haar niet erg goed zingen, zeker in de coupletten, maar in de semi zong ze heel sterk en de act was echt extreem goed, veel beter dan ik had verwacht. Een van de beste podiumpresentaties ooit op het ESC wat mij betreft. Zweden DeLuxe.
0
geplaatst: 12 mei 2023, 23:15 uur
starbright boy schreef:
De jury zal veel meer punten voor Zweden over hebben en dan moet het verschil met de televoting heel groot zijn (scenario 2019 waar Noorwegen veel punten kreeg via televoting maar de jury er niks voor over had).
En dat verschil gaan we nu bij lange na natuurlijk niet zien. Zweden harkt gewoon veel punten binnen bij jury maar ook televoting. Voor de spanning is dit helaas wel dodelijk, want vorig jaar zag je de winnaar al lang van tevoren aankomen en nu weer. Dus ik blijf hopen op sensatie en waarschijnlijk is Finland de enige die daarvoor kan zorgen. Ik zie geen andere inzending die kan stunten tegen het oppermachtige Zweden dit jaar.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2023, 23:59 uur
Na 10 jaar begint de lijst flink vast te roesten, maar dat hoort zo bij een aller tijden lijst. 
https://i.vgy.me/fQNb2p.png
Morgen de Top 150.

https://i.vgy.me/fQNb2p.png
Morgen de Top 150.
0
geplaatst: 13 mei 2023, 10:15 uur
Ik vind Tattoo kapot geproduceerd. Samen met Unicorn zit daar vermoedelijk het meeste geld in. Loreen zingt erg goed, maar het komt bij mij bijna synthetisch over. Ze kijkt amper tot niet in de camera, maakt theatrale bewegingen en de nagels leiden af. Euphoria was geweldig, maar dit kan mij niet bekoren. Een radiohit hoeft voor mij niet het ESC te winnen.
Hoe anders is Finland. Käärijä zingt misschien niet geweldig, maar geeft geweldige energie en flirt met het publiek.
Hoe anders is Finland. Käärijä zingt misschien niet geweldig, maar geeft geweldige energie en flirt met het publiek.
1
Onweerwolf
geplaatst: 13 mei 2023, 11:33 uur
Ik vind die producties van Zweden en zeker ook Israël (en Cyprus) vooral de reden om die inzendingen te waarderen. De producties doen de aardige nummers boven zichzelf uitstijgen. Ergens is dat ook wel een vorm van armoede misschien maar het is toch knap.
Achter Finland zit overigens ook wel eens flitsende productie die het nummer helpt. Minder opzichtig maar wel effectief.
Achter Finland zit overigens ook wel eens flitsende productie die het nummer helpt. Minder opzichtig maar wel effectief.
3
Onweerwolf
geplaatst: 13 mei 2023, 12:07 uur
Poeh, de NOS heeft uitgevonden dat naast de mama van Slovenië en de schrijver van Estland ook de danser van Finland uit Nederland komt. Ik kan daar nog aan toevoegen dat een Nederlandse kennis van mij goed bevriend is met de zanger van Australië en ik heb ergens gelezen dat de kat van Martin Österdahl vast heeft gezeten in een asiel in de provincie Friesland.
Kan bijna niet meer misgaan vanavond.
Kan bijna niet meer misgaan vanavond.
1
geplaatst: 13 mei 2023, 12:33 uur
De media recyclet die nieuwsfeitjes maar al te graag. Nu.nl heeft vandaag ook zo'n zelfde soort artikel gepubliceerd en tis nu al de tigste keer dat ik die trivia hoor. Mensen, er bestaat zoiets als 'overdoing it'. 
Finale van het Songfestival is een stuk Nederlandser dan je denkt | NU.nl

1
Onweerwolf
geplaatst: 13 mei 2023, 12:43 uur
Porcupine Head schreef:
De media recyclet die nieuwsfeitjes maar al te graag. Nu.nl heeft vandaag ook zo'n zelfde soort artikel gepubliceerd en tis nu al de tigste keer dat ik die trivia hoor. Mensen, er bestaat zoiets als 'overdoing it'.

Mooi trouwens:
Onder luid applaus sluit Laurence zo eigenhandig de medley af.
Nu.nl weet al gewoon dat het optreden van Laurence applaus gaat krijgen. Da's handig. Misschien kunnen ze ook vertellen wie er gaat winnen dan hebben we dat ook vast gehad.
0
geplaatst: 13 mei 2023, 15:23 uur
Onweerwolf schreef:
Dat vind ik iets anders, gaat meer over fascistische verheerlijking van ons superieure volk door een specifieke groep mensen. Dat is helaas in opkomst, maar verder nee; ook bij grote voetbaltoernooien is het meer afkraken dan toejuichen.Misschien kun je op het FVD forum gaan klagen over gebrek aan trots op Nederland.
0
geplaatst: 13 mei 2023, 15:27 uur
starbright boy schreef:
Israel voert een reclamecampagne op Youtube om op Unicorn te stemmen. Ik zag net het spotje.
Ik ook, daar worden ze niet sympathieker van. Sowieso natuurlijk een land dat niet op Eurovisie thuishoort, maar daar zou ik me bij hun inzendingen, die verder niet om hun regime hebben gevraagd, weinig van aantrekken.Israel voert een reclamecampagne op Youtube om op Unicorn te stemmen. Ik zag net het spotje.
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 mei 2023, 15:30 uur
jasper1991 schreef:
(quote)
Dat vind ik iets anders, gaat meer over fascistische verheerlijking van ons superieure volk door een specifieke groep mensen. Dat is helaas in opkomst, maar verder nee; ook bij grote voetbaltoernooien is het meer afkraken dan toejuichen. Het een staat niet los van het ander. Er is een beroemde speech van Trump waarin hij opruit om de term nationalist weer im schwung te krijgen. Ook in de wetenschappelijk literatuur zie je betoogd dat nationalisme en onschuldig patriottisme een basis vormt voor chauvinisme en vervolgens wordt misbruikt om fascisme te voeden.
Ik heb helemaal niet het idee dat het in Nederland meer afkraken is dan toejuichen. Verre van, veel Nederlanders zijn net zo nationalistisch als veel mensen uit andere landen en het neem al jaren toe.
Maar goed, misschien ervaar ik dat in een bubbel.
Ik heb er hoe dan ook een hekel aan en ik vind het jammer dat het onderdeel vormt van ESC.
0
geplaatst: 13 mei 2023, 15:51 uur
Dat blijkt. JIn de context van het ESF heb je echt geen idee. De paar terzijdes her en der over Nederlandse tintjes waar je een handvol stukjes over had verbleken echt met het gehak op de Nederlandse inzending, Op jan Smit en Cornald Maas en op Duncan Laurence. Op de NPO en zowat alles wat Nederland ooit op het ESF deed de laatste jaren. Gisteren werd schijnbaar in de best bekeken talkshow van het land nog betoogd dan Duncan in 2019 ook volkomen onterecht heeft gewonnen. Ik heb het niet gezien want ik kijk dat niet. Maar ik weet wel wat er speelt
Dit jaar was heel extreem en in het jaar van Duncan ging het in de polls al te goed (maar in het prilste begin was "duncan wie?" trending op twitter). Maar de negativiteit is bijna elk jaar echt te groot.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.