MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Onweerwolf
Kleine herinnering voor de Scorewiz stemming.

Op Scorewiz kun je zelf je punten (12-10-8-7-6-5-4-3-2-1) invullen en na afloop kun je een animatie zien van een ESC scoreboard waarin ieders punten één voor één worden opgeteld.

Je hebt tot vandaag 18:00 de tijd om je punten in te vullen. Zorg wel dat je het in één keer goed doet want aanpassen kan niet en de website is niet al te stabiel dus doe het met beleid. Zorg tevens dat je als naam je exacte MusicMeter username invult, zodat iedereen weet waar de punten vandaan komen en ik je op de taglijst kan zetten voor volgend jaar.

Voor de duidelijkheid; het gaat om je persoonlijke smaak, dus niet om je voorspelling voor de winst.

de link voor dit jaar: Stemmen!

123poetertjes
Aoibhin
Ataloona
Ayreonfreak
catdog
Djarune
El Ninjo
Emile93
FinisTerra
Gretz
Hedser
jeroentjuhh
Joy4ever
JSPR_G
kaj_666
Karl
L_T_B
Môrthul
motel matches
Mrs. Walker
musicborst
musicfriek
NewYorkCityLight
nico1616
Nicolage Rico
Pnoom
Poeha
Poek
ranboy
remcodulac
Rudi S
sereen
SirNoodle
staralfur
starbright boy
stoepkrijt
Svendra
thelion
Urbanoetang
vigil

Wil je liever van bovenstaand taglijstje worden verwijderd stuur me dan even een pm.

'Sander' is SanderT? Of is het vigil? Of iemand anders?

Onweerwolf
starbright boy schreef:
(quote)

Dat blijkt. Je hebt echt geen idee. De paar terzijdes her en der over Nederlandse tintjes waar je een handvol stukjes over had verbleken echt met het gehak op de Nederlandse inzending, Op jan Smit en Cornald Maas en op Duncan Laurence. Op de NPO en weet ik veel wat. Gisteren werd schijnbaar is de best bekeken talkshow van het land nog betoogd dan Duncan in 2019 ook volkomen onterecht heeft gewonnen. Ik heb het niet gezien want ik kijk dat niet. Maar ik weet wel wat er speelt.

Volgens zijn dit twee dingen die juist naast elkaar bestaan. Er zal best kritiek zijn op Nederlandse inzendingen maar tegelijkertijd wordt er wel uitgesproken dat we door moeten gaan.

Ik heb hier in het topic ook mensen gezien die in de ene post zeggen dat Nederland het niet verdient om door te gaan en in de volgende post zeggen dat ze hopen dat Nederland wel doorgaat.

En dat is mijn probleem want daarmee vind je dus dat het land waar je toevallig bent geboren meer succes moet hebben dan een land waarvan je vindt dat ze het eigenlijk meer verdienen. Ik vind dat misplaatst en begrijp niet dat mensen zo kunnen denken.

Support gewoon voor het liedje dat je raakt of de artiest die je hoog hebt zitten en laat dat nationalisme achterwege.

Onweerwolf
En om nog een voorbeeld te geven. Bij het JESC mag je stemmen op je eigen land en al die presentatoren van de afgelopen jaren zitten tijdens de uitzending de godganse tijd de kijkende kinderen van Nederland op te jutten om toch vooral op Nederland te stemmen. Vind ik echt waardeloos.

Onweerwolf schreef:

maar tegelijkertijd wordt er wel uitgesproken dat we door moeten gaan.
.

Dit jaar echt door niemand. Althans in officiële media. Er zijn vast individuele meningen te vinden. En ik ben bang dat die smerige en extreme negatieve stemming van dit jaar grote gevolgen gaat hebben. De bereidheid om het risico te nemen om mee te doen zal flink afnemen.Die om een nummer te schrijven ook. De roep om een voorronde is ook wel zo groot dat het daar wellicht naar toe gaat en op zich zou ik dat nog best ok vinden als we het konden. Maar als Nederland dat gaan doen heb je in het beste geval een kreupele show als die uit 2012 en in het slechtste geval wordt het zo'n beschamende vertoning als de show waar Sieneke gekozen werd of de show waarin Treble gekozen werd.

Onweerwolf
Ik denk dat het allemaal wel meevalt. In 2021 scoorde Nederland ook superslecht en dat had ik ook geen gevolgen. Vorig jaar was succesvol, dit jaar niet en over het algemeen gaat het al een decennium lang vrij goed. En de mening van mensen in de media die janken en zeuren over dingen waar ze geen kaas van hebben gegeten zijn we volgende week weer vergeten.

De les die je kunt leren is dat weinig live ervaring een risico is dat goed maar dus ook slecht kan uitpakken en dat een goede performer zijn niet betekent dat je ook een goede songwriter bent.

En verder verliest elk land wel eens in de semi's. Dat is niet erg.

Een een nationale voorronde hoeft niet per se slecht te zijn. In Zweden werkt dat uitstekend.

Onweerwolf schreef:
Ik denk dat het allemaal wel meevalt. In 2021 scoorde Nederland ook superslecht en dat had ik ook geen gevolgen. Vorig jaar was succesvol, dit jaar niet en over het algemeen gaat het al een decennium lang vrij goed. En de mening van mensen in de media die janken en zeuren over dingen waar ze geen kaas van hebben gegeten zijn we volgende week weer vergeten.

De les die je kunt leren is dat weinig live ervaring een risico is dat goed maar dus ook slecht kan uitpakken en dat een goede performer zijn niet betekent dat je ook een goede songwriter bent.

En verder verliest elk land wel eens in de semi's. Dat is niet erg.

Een een nationale voorronde hoeft niet per se slecht te zijn. In Zweden werkt dat uitstekend.

Echt dit jaar is compleet onvergelijkbaar met 2021. Toen waren er een paar mensen die over woke begonnen en grapjes over broccoli, maar in dat jaar ging het uiteindelijk vooral over de organisatie van de show en dat dat goed ging. Dat overschaduwde de inzending compleet. Ik volg het songfestival al sinds het begin van de jaren '80 en wat ik dit jaar zag heb ik letterlijk nog nooit meegemaakt. Zelfs niet met Sieneke of een van de andere keren in de acht jaar droogte. Toen was er vooral desinteresse. Nu is er een backlash van jewelste na de toegenomen aandacht va de jaren ervoor.

Ik heb er vrede mee dat het niet goed genoeg was en snap heel goed dat ze eruit liggen. Dat was gewoon terecht. Ik ben heel erg van uithuilen en opnieuw beginnen. Maar om de reden juist vind ik de stemming van nu zo schadelijk.

Een nationale voorronde als in zweden: graag. Maar zweden doet dat al sinds ergens in de jaren '60 en heel consequent. Daar is het onderdeel van het hele circus. Zou lang niet zo goed werken als ze daar dit jaar mee beginnen. En de track record van Nederland is dramatisch.

Onweerwolf
starbright boy schreef:
(quote)

Echt dit jaar is compleet onvergelijkbaar met 2021. Toen waren er een paar mensen die over woke begonnen en grapjes over broccoli, maar in dat jaar ging het uiteindelijk vooral over de organisatie van de show en dat dat goed ging. Dat overschaduwde de inzending compleet. Ik volg het songfestival al sinds het begin van de jaren '80 en wat ik dit jaar zag heb ik letterlijk nog nooit meegemaakt. Zelfs niet met Sieneke of een van de andere keren in de acht jaar droogte. Toen was er vooral desinteresse. Nu is er een backlash van jewelste na de toegenomen aandacht va de jaren ervoor.

Okay, ik merk dit niet maar ik kijk geen praatprogramma's en ik hou niet van social media, dus ja.

We gaan het zien of er dingen veranderen voor volgend jaar. Van mij mag het maar het hoeft niet.

Een nationale voorronde als in zweden: graag. Maar zweden doet dat al sinds ergens in de jaren '60 e heel consequent. Daar is het onderdeel van het hele circus. Zou lang niet zo goed werken als ze daar dit jaar mee beginnen. En de track record van Nederland is dramatisch.

Tsja, dat gaat natuurlijk niet over één nacht ijs. Er zal dan eerst een omslag moeten komen waarbij men mensen in dienst gaat nemen die én verstand van zaken hebben én serieus interesse hebben in het ESC en het niet zien als alleen maar exposure voor hun carrière.

Maar voor de duidelijkheid: ook als Nederland weer 10 jaar lang slechte rommel gaat inzenden blijf ik ESC fan en zelfs als we er mee stoppen, wat ik wel jammer zou vinden maar dat vind ik van elk land dat stopt.

Eeehh, ik heb nergens aan meegedaan hoor

Onweerwolf
vigil schreef:
Eeehh, ik heb nergens aan meegedaan hoor

Okay, nou dan heb ik geen idee wie Sander is. Jij bent in ieder geval een Sander die wel eens eerder mee heeft gedaan.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Jij bent in ieder geval een Sander

En zo is het maar net!

Onweerwolf
https://i.vgy.me/s2qKKo.png

De hoogste nieuwe heeft gewoon de top 30 gehaald.

Onweerwolf

Daar heb ik ook wel aan gedacht maar hij heeft nog niet eerder meegedaan dus ik weet het niet.

Onweerwolf
De afvallers van dit jaar.

https://i.vgy.me/P9sOYm.png

Oh ik was net te laat. Heb net nog ingevuld. Ik had een bbq te organiseren...

Onweerwolf
https://i.vgy.me/zd1PFP.png

Konstrakta is uiteraard de klapper van het jaar en er is toch één nieuw nummer de Top 10 binnengeslopen.

Onweerwolf
En met een enorme schok de ontknoping: na 9 jaar is Finland 2011 van de troon gestoten.

https://i.vgy.me/D8WCBw.png

Frida

Iedereen veel kijkplezier vanavond!

Go Estland!

Have fun all!!

Alvast veel plezier, allen!!

Veel luisterplezier.

Iedereen have fun! lovelove

Nee, als Zelensky had mogen spreken was het inderdaad wel érg politiek geworden allemaal

Als de Britten hun eigen popgeschiedenis gebruiken in zo'n show hebben ze tig mogelijkheden.

Ha, S-Express.

edit: MusicMeter is momenteel net zo traag als een slak met hielspoor.

Kramer schreef:
Nee, als Zelensky had mogen spreken was het inderdaad wel érg politiek geworden allemaal

Zeg dat nou niet hardop. Caroline begint nu al te schuimbekken.

Onweerwolf
Verka. ❤️

Cool, die enge Marina Ambramovic van een paar Songfestivals geleden was er ook bij.

Het jaarlijkse optreden van Verka hebben we ook weer gezien.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:50 uur

geplaatst: vandaag om 09:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.