Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 11 februari 2024, 09:29 uur
Italië (tenzij ze vandaag zegt niet te willen gaan, wat zelden gebeurt):
1. Noorwegen
2. Italië
3. Oekraïne
4. Frankrijk
5. Slovenië
6. Ierland
7. Luxemburg
8. Albanië
9. Letland
10. Malta
11. Tsjechië
12. Spanje
13. Finland
1. Noorwegen
2. Italië
3. Oekraïne
4. Frankrijk
5. Slovenië
6. Ierland
7. Luxemburg
8. Albanië
9. Letland
10. Malta
11. Tsjechië
12. Spanje
13. Finland
1
geplaatst: 12 februari 2024, 08:02 uur
Joy4ever schreef:
OMG. Ierland. Geweldig!!
OMG. Ierland. Geweldig!!
Ik ben helemaal fan van Ierland!
1
geplaatst: 12 februari 2024, 19:22 uur
Ik kreeg zonet toen ik het p had staan de opmerking 'ik vind dit niet zo leuk'. Waarop ik als antwoord gaf: 'maar ik wel'

0
geplaatst: 12 februari 2024, 19:28 uur
Kennen we Erika Vikman nog?
Zij had in toch de Finse voorronde in 2020 moeten winnen?
Nu heeft ze samen met Käärijä een nummer opgenomen:
Zij had in toch de Finse voorronde in 2020 moeten winnen?
Nu heeft ze samen met Käärijä een nummer opgenomen:
0
geplaatst: 17 februari 2024, 09:07 uur
Duitsland gaat weer voor veilig:
1. Noorwegen
2. Italië
3. Oekraïne
4. Frankrijk
5. Slovenië
6. Ierland
7. Luxemburg
8. Albanië
9. Letland
10. Malta
11. Tsjechië
12. Spanje
13. Finland
14. Duitsland
1. Noorwegen
2. Italië
3. Oekraïne
4. Frankrijk
5. Slovenië
6. Ierland
7. Luxemburg
8. Albanië
9. Letland
10. Malta
11. Tsjechië
12. Spanje
13. Finland
14. Duitsland
0
geplaatst: 17 februari 2024, 14:35 uur
Duitsland wordt graag laatste blijkbaar. Dit is een potentieel 0 punten nummer van het publiek. En veel meer dan een handvol punten van de jury zie ik ook niet voor me. Saai. Matige compositie. Hij kan zingen, maar ik hou niet van zijn stem.
Vorig jaar vond ik de laatste plaats van Duitsland erg onrechtvaardig, maar dit is dat niet.
Duitsland zou vol voor een moderne schlager moeten durven gaan Een die klinkt als 2024 en in het Duits is . En met een knipoog gestaged wordt. Een beetje iets als een moderne versie van de zweedse schlager en winnaar Take me to your Heaven, maar dan in Duits.
Vorig jaar vond ik de laatste plaats van Duitsland erg onrechtvaardig, maar dit is dat niet.
Duitsland zou vol voor een moderne schlager moeten durven gaan Een die klinkt als 2024 en in het Duits is . En met een knipoog gestaged wordt. Een beetje iets als een moderne versie van de zweedse schlager en winnaar Take me to your Heaven, maar dan in Duits.
0
geplaatst: 17 februari 2024, 15:19 uur
Even door alle nummers heen gescrold.
Tot nu toe bevalt de mogelijke kandidaat van Kroatië, Rim Tim Tagi Dim, me nog het beste. Tof nummer.
Die zangeres van Noorwegen komt live niet geweldig uit de verf. De zanger van Duitsland daarentegen weer wel en is ook een prima song, wel veilig misschien. Maar van wat ik verder al heb gehoord hoeft hij zeker niet laatste te worden. Het niveau van de nummers tot nu toe vind ik tegenvallen.
Tot nu toe bevalt de mogelijke kandidaat van Kroatië, Rim Tim Tagi Dim, me nog het beste. Tof nummer.
Die zangeres van Noorwegen komt live niet geweldig uit de verf. De zanger van Duitsland daarentegen weer wel en is ook een prima song, wel veilig misschien. Maar van wat ik verder al heb gehoord hoeft hij zeker niet laatste te worden. Het niveau van de nummers tot nu toe vind ik tegenvallen.
0
geplaatst: 17 februari 2024, 15:36 uur
Poeha schreef:
Ze zijn knettergek als ze dat niet kiezen natuurlijk, maar zulke dingen gebeuren vaker dus vingers gekruisd. Wint het dan heb ik een nieuwe nummer 1.
Ook ik heb nog niet echt enorme favorieten tot nu toe.
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 februari 2024, 17:20 uur
Jeetje wat een druk wordt hier op de schouders van Kroatië gelegd. Ik benieuwd wat ik er van ga vinden.
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 februari 2024, 17:24 uur
starbright boy schreef:
Modern Talking anno 2025 dus. Modern fout met een onweerstaanbare godenproductie. Alleen het theoretische concept is al voldoende voor een plek in mijn Top 250 aller tijden.
0
geplaatst: 17 februari 2024, 18:46 uur
Onweerwolf schreef:
Jeetje wat een druk wordt hier op de schouders van Kroatië gelegd. Ik benieuwd wat ik er van ga vinden.
Het is niet heel spectaculair hoor
Alleen in dit deelnemersveld steekt het er bovenuit. Maar goed, het blijft smaak en een mening. Misschien zijn er wel enorme liefhebbers voor Duitsland 
0
geplaatst: 17 februari 2024, 23:05 uur
Moldavië stuurt Natalia Barbu voor de tweede keer:
Estland:
Denemarken:
Litouwen (The Roop heeft het net niet gehaald deze keer):
1. Noorwegen
2. Oekraïne
3. Estland
4. Italië
5. Litouwen
6. Frankrijk
7. Ierland
8. Albanië
9. Denemarken
10. Slovenië
11. Luxemburg
12. Letland
13. Malta
14. Tsjechië
15. Spanje
16. Moldavië
17. Finland
18. Duitsland
Estland:
Denemarken:
Litouwen (The Roop heeft het net niet gehaald deze keer):
1. Noorwegen
2. Oekraïne
3. Estland
4. Italië
5. Litouwen
6. Frankrijk
7. Ierland
8. Albanië
9. Denemarken
10. Slovenië
11. Luxemburg
12. Letland
13. Malta
14. Tsjechië
15. Spanje
16. Moldavië
17. Finland
18. Duitsland
0
geplaatst: 18 februari 2024, 17:29 uur
Litouwen zou dit jaar weleens eindelijk hun best scorende inzending kunnen overtreffen en dus top 4 worden.
0
geplaatst: 19 februari 2024, 10:15 uur
Polen:
1. Noorwegen
2. Oekraïne
3. Estland
4. Italië
5. Litouwen
6. Frankrijk
7. Ierland
8. Polen
9. Albanië
10. Denemarken
11. Slovenië
12. Luxemburg
13. Letland
14. Malta
15. Tsjechië
16. Spanje
17. Moldavië
18. Finland
19. Duitsland
1. Noorwegen
2. Oekraïne
3. Estland
4. Italië
5. Litouwen
6. Frankrijk
7. Ierland
8. Polen
9. Albanië
10. Denemarken
11. Slovenië
12. Luxemburg
13. Letland
14. Malta
15. Tsjechië
16. Spanje
17. Moldavië
18. Finland
19. Duitsland
0
geplaatst: 20 februari 2024, 09:11 uur
België. Prima nummer, maar net iets te degelijk of zo. Beetje saai. Maar de bookmakers zijn overtuigd blijkbaar, want in de top 10 en met het deelnemersveld tot nu moet België een mooie score kunnen halen.
1. Noorwegen
2. Oekraïne
3. Estland
4. Italië
5. Litouwen
6. Frankrijk
7. Ierland
8. België
9. Polen
10. Albanië
11. Denemarken
12. Slovenië
13. Luxemburg
14. Letland
15. Malta
16. Tsjechië
17. Spanje
18. Moldavië
19. Finland
20. Duitsland
1. Noorwegen
2. Oekraïne
3. Estland
4. Italië
5. Litouwen
6. Frankrijk
7. Ierland
8. België
9. Polen
10. Albanië
11. Denemarken
12. Slovenië
13. Luxemburg
14. Letland
15. Malta
16. Tsjechië
17. Spanje
18. Moldavië
19. Finland
20. Duitsland
0
geplaatst: 20 februari 2024, 17:11 uur
Donderdag 29 februari zal het nummer van Joost Klein bekend gemaakt gaan worden. De titel is Europapa (een nummer over zijn vader).
En Baby Lasagna heeft nu ook een video:
Het grappige is dat hij pas op het laatste moment aan de line-up is toegevoegd omdat er een uitvaller was en nu maakt hij grote kans Kroatië te vertegenwoordigen.
En Baby Lasagna heeft nu ook een video:
Het grappige is dat hij pas op het laatste moment aan de line-up is toegevoegd omdat er een uitvaller was en nu maakt hij grote kans Kroatië te vertegenwoordigen.
0
geplaatst: 21 februari 2024, 23:19 uur
Het gerucht gaat dat Israël weleens last minute kan afhaken. Ze zouden aansturen op deelname met een lied dat verwijst naar de Hamas aanval uit oktober. EBU zou willen dat de tekst gewijzigd wordt. Israël zou dat weigeren.
edit: Inmiddels bevestigd dat er gesprekken zijn. EBU schijnt het lied (het heet October Rain) eerder te hebben goedgekeurd en wil nu toch wijzigingen, KAN (de israelische omroep) weigert dat.
Israel will withdraw from Eurovision if the EBU disqualifies its song over political lyrics | wiwibloggs
edit: Inmiddels bevestigd dat er gesprekken zijn. EBU schijnt het lied (het heet October Rain) eerder te hebben goedgekeurd en wil nu toch wijzigingen, KAN (de israelische omroep) weigert dat.
Israel will withdraw from Eurovision if the EBU disqualifies its song over political lyrics | wiwibloggs
0
geplaatst: 22 februari 2024, 00:03 uur
starbright boy schreef:
Het gerucht gaat dat Israël weleens last minute kan afhaken. Ze zouden aansturen op deelname met een lied dat verwijst naar de Hamas aanval uit oktober. EBU zou willen dat de tekst gewijzigd wordt. Israël zou dat weigeren.
Zonder dat ik het politiek wil maken of mijn mening hierover te geven denk ik wel dat dit een goede uitvlucht voor alle partijen is. Als je nu al de haat ziet (ook richting de deelneemster uit Luxemburg) en alle gedoe er omheen is dit misschien wel een 'chique' manier voor alle betrokkenen om de eer aan henzelf te houden. Je weet nu al wat er gaat gebeuren als de Israëlische delegatie straks aanwezig is in Malmö.
EBU niet meer met een knoop in de maag. De anti-Israel sentimenten tevreden dat ze thuis blijven en Israel zelf kunnen zeggen dat ze zich vasthielden aan een tekst en dat niet gingen aanpassen, dus ook met opgeheven hoofd.
Het is dit jaar sowieso niet erg leuk om bij elke deelnemer dit gedoe te lezen, want ja dat gebeurt volop. Genieten van muziek zonder politiek is daardoor niet meer mogelijk. Dus ik hoop eigenlijk dat Israel thuisblijft, en dat zeg ik zonder politieke mening.
1
geplaatst: 22 februari 2024, 07:54 uur
Sterker nog: Het is zo perfect dat ik een opgezet spel vermoed. Inclusief lek naar de pers in Israël. Hoe kunnen we het chique houden. Dan kiezen wij een nummer met October in de titel en een paar regels die je politiek kunt interpreteren en keuren jullie het af en slaan we een jaar over en hopen we op meer rust volgend jaar. Zoiets.
0
geplaatst: 22 februari 2024, 09:29 uur
starbright boy schreef:
Sterker nog: Het is zo perfect dat ik een opgezet spel vermoed.
Sterker nog: Het is zo perfect dat ik een opgezet spel vermoed.
Denk ik ook, want je maakt mij niet wijs dat er een nummer is waarin verwezen wordt naar de gebeurtenissen in oktober. Dat zou betekenen dat ze daarna pas dat nummer hebben geschreven en dat lijkt me wel kort dag allemaal.
Nogmaals: het is voor alle partijen beter denk ik dat Israel een jaar overslaat.
Sowieso: Nederland deed twee keer niet mee omdat ze het ongepast vonden tijdens dodenherdenking, lijkt me nu wel een andere situatie. We gaan het zien.
0
Onweerwolf
geplaatst: 22 februari 2024, 20:35 uur
starbright boy schreef:
Sterker nog: Het is zo perfect dat ik een opgezet spel vermoed. Inclusief lek naar de pers in Israël. Hoe kunnen we het chique houden. Dan kiezen wij een nummer met October in de titel en een paar regels die je politiek kunt interpreteren en keuren jullie het af en slaan we een jaar over en hopen we op meer rust volgend jaar. Zoiets.
Nou, inderdaad zeg.
2
Onweerwolf
geplaatst: 22 februari 2024, 20:38 uur
starbright boy schreef:
En nog een nieuwtje. Jan smit stopt als commentator.
En nog een nieuwtje. Jan smit stopt als commentator.
Wow, Luxemburg terug, Jan Smit weg. Topeditie!

1
geplaatst: 23 februari 2024, 15:55 uur
De tekst van het Israelische liedje. Met het als extra opmerking dat verwijzingen naar bloemen in Israel vaak metaforen zijn voor soldaten.
Stand with me
Look into my eyes and see
People go away but never say goodbye
Someone stole the moon tonight
Took my light
Everything is black and white
Who’s the fool who told you
Boys don’t cry
Hours and hours and flowers
Life is no game for the cowards
Why does time go wild
Every day I’m loosing my mind
Holding on in this mysterious ride
Dancing in the storm
We got nothing to hide
Take me home
And leave the world behind
And I promise you that never again
I’m still wet from this october rain
October Rain
Living in a fantasy
Ecstasy
Everything’s meant to be
We shall pass but love will never die
Why does time go wild
Dancing in the storm
We got nothing to hide
Take me home
October Rain
October Rain
There’s no air left to breath
There’s no space
I’m gone day by day
Everyone is good kids one by one
Past 100% in mijn beeld van opzetje. Is politiek te interpreteren, maar niet heel expliciet. Het kan ook gaan over het overwinnen van een ander soort tegenslag zoals een liefde die bij je weggaat.
Maar je moet wel heel naïef zijn als je denkt dat deze tekst niet over de situatie gaat.
Stand with me
Look into my eyes and see
People go away but never say goodbye
Someone stole the moon tonight
Took my light
Everything is black and white
Who’s the fool who told you
Boys don’t cry
Why does time go wild
Dancing in the storm
We got nothing to hide
Take me home
October Rain
Living in a fantasy
Ecstasy
Everything’s meant to be
We shall pass but love will never die
Why does time go wild
Dancing in the storm
We got nothing to hide
Take me home
October Rain
October Rain
There’s no air left to breath
There’s no space
I’m gone day by day
Everyone is good kids one by one
Past 100% in mijn beeld van opzetje. Is politiek te interpreteren, maar niet heel expliciet. Het kan ook gaan over het overwinnen van een ander soort tegenslag zoals een liefde die bij je weggaat.
Maar je moet wel heel naïef zijn als je denkt dat deze tekst niet over de situatie gaat.
0
geplaatst: 23 februari 2024, 23:29 uur
Baby Lasagna lijkt het te worden bij Kroatië. De plaat staat als een huis, maar dat kan niet gezegd worden van het optreden.
Slechte zang, staging, camerawerk, kleding, druk
Lijkt bovendien veel op Finland vorig jaar. Druk doen met witte armen ipv groene etc.
Met een compleet ander optreden kan dit nummer serieus ESF2024 winnen.
Slechte zang, staging, camerawerk, kleding, druk
Lijkt bovendien veel op Finland vorig jaar. Druk doen met witte armen ipv groene etc.
Met een compleet ander optreden kan dit nummer serieus ESF2024 winnen.
0
geplaatst: 23 februari 2024, 23:43 uur
Djarune schreef:
Met een compleet ander optreden had dit nummer serieus ESF2024 kunnen winnen.
Met een compleet ander optreden had dit nummer serieus ESF2024 kunnen winnen.
Ik denk dat we een grote kanshebber voor een hoge notering hebben (mocht ie Kroatië echt gaan vertegenwoordigen), maar vocaal was het inderdaad niet heel best (maar wees eerlijk: dat is er tegenwoordig bijna geen eentje), zeer rommelige staging inderdaad (had dat dansje uitgebuit en uitvergroot), doet te veel denken aan Cha Cha Cha (kleding).
Dus laten we hopen dat ie Dora wint en dat de boel daarna compleet omgegooid gaat worden, want Kroatië maakt kans om heel hoog te scoren, maar dan moet het wel kloppen allemaal, en dat doet het nu niet.
Ter vergelijk Let3 (liever niet nog een keer, maar wel gelikter):
Het zou me niet verbazen als ze weer gaan winnen.
Ik vrees nu toch ook een beetje voor waar Joost Klein mee gaat komen.
3
Onweerwolf
geplaatst: 24 februari 2024, 00:02 uur
aERodynamIC schreef:
Haha, het jaarlijks terugkerende vrezen van Eric voor de Nederlandse inzending is begonnen. ESC 2024 komt er aan!

0
geplaatst: 25 februari 2024, 09:51 uur
San Marino stuurt een Spaanse band (en wederom: de studioversie klinkt beter):
1. Noorwegen
2. Oekraïne
3. Estland
4. Italië
5. Litouwen
6. Frankrijk
7. Ierland
8. België
9. Polen
10. Albanië
11. Denemarken
12. Slovenië
13. Luxemburg
14. Letland
15. Malta
16. Tsjechië
17. Spanje
18. Moldavië
19. San Marino
20. Finland
21. Duitsland
1. Noorwegen
2. Oekraïne
3. Estland
4. Italië
5. Litouwen
6. Frankrijk
7. Ierland
8. België
9. Polen
10. Albanië
11. Denemarken
12. Slovenië
13. Luxemburg
14. Letland
15. Malta
16. Tsjechië
17. Spanje
18. Moldavië
19. San Marino
20. Finland
21. Duitsland
1
geplaatst: 25 februari 2024, 22:41 uur
En Baby Lasagna it is voor Kroatië! Nu nog een beetje aan die zang werken en de act aanpassen 
1. Kroatië
2. Noorwegen
3. Oekraïne
4. Italië
5. België
6. Estland
7. Litouwen
8. Frankrijk
9. Ierland
10. Polen
11. Albanië
12. Denemarken
13. Slovenië
14. Luxemburg
15. Letland
16. Malta
17. Tsjechië
18. Spanje
19. Moldavië
20. San Marino
21. Finland
22. Duitsland

1. Kroatië
2. Noorwegen
3. Oekraïne
4. Italië
5. België
6. Estland
7. Litouwen
8. Frankrijk
9. Ierland
10. Polen
11. Albanië
12. Denemarken
13. Slovenië
14. Luxemburg
15. Letland
16. Malta
17. Tsjechië
18. Spanje
19. Moldavië
20. San Marino
21. Finland
22. Duitsland
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.