Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 25 februari 2024, 22:55 uur
't Lijkt me een zekerheid dat Mustii (BE) gaat scoren, het is een verrassend goede productie. Een song die blijft hangen dankzij het laatste deel, solide inzending. Als hij dat live ook kan waarmaken, that is.
Frankrijk weet me ook te bekoren. Verder zitten er (slechts) een paar aanstekelijke gevallen tussen (nog niet alles gehoord), maar wat nu precies van wie of waar komt, ben ik alweer kwijt in m'n hoofd. Allemaal niet zo mee bezig. Nu nog benieuwd naar de volledige versie van het duizelingwekkende nummer van Olly.
Frankrijk weet me ook te bekoren. Verder zitten er (slechts) een paar aanstekelijke gevallen tussen (nog niet alles gehoord), maar wat nu precies van wie of waar komt, ben ik alweer kwijt in m'n hoofd. Allemaal niet zo mee bezig. Nu nog benieuwd naar de volledige versie van het duizelingwekkende nummer van Olly.
0
geplaatst: 29 februari 2024, 16:38 uur
Zwitserland:
1. Kroatië
2. Zwitserland
3. Noorwegen
4. Oekraïne
5. Italië
6. België
7. Estland
8. Litouwen
9. Frankrijk
10. Ierland
11. Polen
12. Albanië
13. Denemarken
14. Slovenië
15. Luxemburg
16. Letland
17. Malta
18. Tsjechië
19. Spanje
20. Moldavië
21. San Marino
22. Finland
23. Duitsland
1. Kroatië
2. Zwitserland
3. Noorwegen
4. Oekraïne
5. Italië
6. België
7. Estland
8. Litouwen
9. Frankrijk
10. Ierland
11. Polen
12. Albanië
13. Denemarken
14. Slovenië
15. Luxemburg
16. Letland
17. Malta
18. Tsjechië
19. Spanje
20. Moldavië
21. San Marino
22. Finland
23. Duitsland
0
Onweerwolf
geplaatst: 29 februari 2024, 16:54 uur
Bij mij begint nu echt een kwartje voor Spanje te vallen.
Kroatië vond ik na 1x luisteren wel okay maar het kwam op mij nog niet direct over als de nieuwe Waterloo of zo.
Kroatië vond ik na 1x luisteren wel okay maar het kwam op mij nog niet direct over als de nieuwe Waterloo of zo.
1
geplaatst: 29 februari 2024, 16:56 uur
En dan Nederland:
1. Kroatië
2. Nederland
3. Zwitserland
4. Noorwegen
5. Oekraïne
6. Italië
7. België
8. Estland
9. Litouwen
10. Frankrijk
11. Ierland
12. Polen
13. Albanië
14. Denemarken
15. Slovenië
16. Luxemburg
17. Letland
18. Malta
19. Tsjechië
20. Spanje
21. Moldavië
22. San Marino
23. Finland
24. Duitsland
1. Kroatië
2. Nederland
3. Zwitserland
4. Noorwegen
5. Oekraïne
6. Italië
7. België
8. Estland
9. Litouwen
10. Frankrijk
11. Ierland
12. Polen
13. Albanië
14. Denemarken
15. Slovenië
16. Luxemburg
17. Letland
18. Malta
19. Tsjechië
20. Spanje
21. Moldavië
22. San Marino
23. Finland
24. Duitsland
0
geplaatst: 29 februari 2024, 17:00 uur
Onweerwolf schreef:
Eh, dat was 10 seconden.
Eh, dat was 10 seconden.
Que?
Ik kan totaal niet inschatten hoe dit het gaat doen. Ik vind de hysterie van Zwitserland leuk, Kroatië pakt, maar een Finland doet me niks.
Ik heb niks met Gabber, maar ben Joost Klein wel gaan waarderen. Ik weet niet of ik dit nu één van zijn betere nummers durf te noemen. Ik laat het maar even bezinken.
0
geplaatst: 29 februari 2024, 17:02 uur
Onweerwolf schreef:
Na 10 seconden houdt het filmpje op.
Na 10 seconden houdt het filmpje op.
Niet bij mij hoor.
0
geplaatst: 29 februari 2024, 17:03 uur
Ik vind het voor Nederlandse ESF begrippen wel een tof nummer eigenlijk. Easy naar de finale.
1
Onweerwolf
geplaatst: 29 februari 2024, 17:07 uur
Inmiddels werkt het wel. Eerst had ik alleen maar de laatste 10 seconden. Maar YT doet wel vaker lastig de laatste tijd aangezien ze constant de boel aanpassen om adblockers tegen te gaan.
Anyway, ik vind het wel een behoorlijk leuke inzending en ik denk dat we hier ook wel degelijk kans mee maken. Ik weet alleen niet of we topfavoriet of outsider gaan zijn.
0
geplaatst: 29 februari 2024, 17:09 uur
Die break is wel tof ja.
Hij heeft veel fans in Europa, maar is dat stempubliek die avonden? Ik kan dit niet inschatten. De odds maar in de gaten houden denk ik. Dat geeft vaak wel een indicatie.
Hij heeft veel fans in Europa, maar is dat stempubliek die avonden? Ik kan dit niet inschatten. De odds maar in de gaten houden denk ik. Dat geeft vaak wel een indicatie.
0
geplaatst: 29 februari 2024, 17:10 uur
Eerste indruk: Oei, is het dat maar?
Tot zover deze weinig waardevolle onderbreking van mijn kant.
Tot zover deze weinig waardevolle onderbreking van mijn kant.
1
geplaatst: 29 februari 2024, 17:11 uur
Onweerwolf schreef:
Anyway, ik vind het wel een behoorlijk leuke inzending en ik denk dat we hier ook wel degelijk kans mee maken. Ik weet alleen niet of we topfavoriet of outsider gaan zijn.
Ik ben opgelucht hahaha. Als iemand kritisch is en waar chauvinisme geen rol speelt

Ik vond zijn muziek eerst niks, maar ben al een tijd verslaafd aan zijn albums en dit nummer draai ik nu voor de 4e keer en het wordt steeds leuker.
Probleem is wel: dat meer landen met dit soort acts komen (ja er is verschil, maar de grote massa gooit het op 1 hoop).
Ik zie er niet de winnaar in waar iedereen het vooraf over had, daarvoor is het gewoon wat te veilig

0
geplaatst: 29 februari 2024, 17:15 uur
Is er al een lijst met alle cameo's? Ik ben niet zo goed in mensen herkennen (maar dacht in ieder geval Stien, Donnie en Emma te zien).
0
geplaatst: 29 februari 2024, 17:20 uur
Poek schreef:
Is er al een lijst met alle cameo's? Ik ben niet zo goed in mensen herkennen (maar dacht in ieder geval Stien, Donnie en Emma te zien).
vergeet René Froger niet
1
Onweerwolf
geplaatst: 29 februari 2024, 17:21 uur
Ik vind het echt leuk. Echt, echt leuk. Zeker wel de beste inzending tot dusverre. Al heeft de helft nog niet voldoende rijptijd gehad bij mij.
Luister het vaker, het zit verbluffend goed in elkaar. Het is voldoende camp maar de tekst draagt ook juist een oprecht classy eerbetoon aan Europa. Waar ik een groot fan van ben. (Schengen
)
Leuke clip ook maar echt een sterke inzending.
Ik ben heel enthousiast.
Luister het vaker, het zit verbluffend goed in elkaar. Het is voldoende camp maar de tekst draagt ook juist een oprecht classy eerbetoon aan Europa. Waar ik een groot fan van ben. (Schengen
)Leuke clip ook maar echt een sterke inzending.
Ik ben heel enthousiast.

0
geplaatst: 29 februari 2024, 17:27 uur
Onweerwolf schreef:
Ik vind het echt leuk. Echt, echt leuk. Zeker wel de beste inzending tot dusverre. Al heeft de helft nog niet voldoende rijptijd gehad bij mij.
)
Leuke clip ook maar echt een sterke inzending.
Ik ben heel enthousiast.
)Leuke clip ook maar echt een sterke inzending.
Ik ben heel enthousiast.
Ja, ik heb nu de single gedownload met als tweede nummer het emotionele outro, klinkt dan ook beter dan op tv net en op YouTube. Ik ga even mijn lijstje aanpassen

0
geplaatst: 29 februari 2024, 17:33 uur
Heel leuk nummer! Ik ben ook zeer positief en zie kansen voor sws de top 5
Joost, held
Joost, held

0
geplaatst: 29 februari 2024, 17:35 uur
Joost Klein, zeer sympathieke artiest. Zijn muziek (wat ik ken) vind ik vreselijk. Ook dit nummer gruw ik persoonlijk van (ook die clip). Maar zou het zo maar goed kunnen doen. Top 10 is reëel. Mss zelfs helemaal onderaan in de top 5. Op z’n best, schat ik in (zonder verder iets van de andere inzendingen gehoord te hebben).
0
Onweerwolf
geplaatst: 29 februari 2024, 17:35 uur
Mooie shout-out ook naar Stromae. Dit is echt een goede manier van expressie geven aan een tragedie zoals wat beide artiesten hebben meegemaakt toen ze jong waren. Dit gaan heel veel mensen herkenbaar vinden.
1
geplaatst: 29 februari 2024, 17:43 uur
Of het echt goed is vraag ik me af maar ik vind het een erg leuk liedje met een topclip jonguh!
0
geplaatst: 29 februari 2024, 18:07 uur
En natuurlijk moeten we ook een dancebop erbij hebben. Dat doet Cyprus dit jaar:
1. Kroatië
2. Nederland
3. Zwitserland
4. Noorwegen
5. Oekraïne
6. Italië
7. België
8. Estland
9. Litouwen
10. Frankrijk
11. Albanië
12. Ierland
13. Denemarken
14. Polen
15. Cyprus
16. Slovenië
17. Luxemburg
18. Letland
19. Malta
20. Tsjechië
21. Spanje
22. Moldavië
23. San Marino
24. Finland
25. Duitsland
1. Kroatië
2. Nederland
3. Zwitserland
4. Noorwegen
5. Oekraïne
6. Italië
7. België
8. Estland
9. Litouwen
10. Frankrijk
11. Albanië
12. Ierland
13. Denemarken
14. Polen
15. Cyprus
16. Slovenië
17. Luxemburg
18. Letland
19. Malta
20. Tsjechië
21. Spanje
22. Moldavië
23. San Marino
24. Finland
25. Duitsland
0
geplaatst: 29 februari 2024, 20:16 uur
0
geplaatst: 29 februari 2024, 20:28 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.