Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 29 februari 2024, 20:37 uur
Oostenrijk (morgen pas officieel): de nineties zijn hip dit jaar blijkt wel.
1. Kroatië
2. Nederland
3. Zwitserland
4. Noorwegen
5. Oekraïne
6. Italië
7. België
8. Oostenrijk
9. Estland
10. Litouwen
11. Frankrijk
12. Albanië
13. Ierland
14. Denemarken
15. Polen
16. Cyprus
17. Slovenië
18. Luxemburg
19. Letland
20. Malta
21. Tsjechië
22. Spanje
23. Moldavië
24. San Marino
25. Finland
26. Duitsland
1. Kroatië
2. Nederland
3. Zwitserland
4. Noorwegen
5. Oekraïne
6. Italië
7. België
8. Oostenrijk
9. Estland
10. Litouwen
11. Frankrijk
12. Albanië
13. Ierland
14. Denemarken
15. Polen
16. Cyprus
17. Slovenië
18. Luxemburg
19. Letland
20. Malta
21. Tsjechië
22. Spanje
23. Moldavië
24. San Marino
25. Finland
26. Duitsland
0
geplaatst: 29 februari 2024, 21:11 uur
Laatste halve minuut gabber is top, had van mij iets meer uit de band mogen springen, maar wrs is het nu wel veilig genoeg voor ESF...
1
geplaatst: 29 februari 2024, 21:22 uur
Titmeister schreef:
Laatste halve minuut gabber is top, ...
Laatste halve minuut gabber is top, ...
Vind je? Er is ongeveer niets zo erg op deze planeet als gabber. Mijn smaak.
0
geplaatst: 29 februari 2024, 21:34 uur
Ik vind dat ook leuk. Ik hou ervan. Met mate. Finale lijkt me bijna zeker. Er zijn een paar inzendingen die in hetzelfde vijvertje vissen dus ik weet niet hoe ver het daar komt. We gaan het ook veel beter bij het publiek doen dan bij de jury en we hebben een echte love it or hate it inzending. Ook leuk. Beiden hebben we zelden tot nooit gehad.
3
geplaatst: 29 februari 2024, 21:44 uur
Ik ben heel enthousiast, geweldige single in tijdem van opkomende euroscepsis.
0
Onweerwolf
geplaatst: 29 februari 2024, 22:37 uur
Mijn gevoel bij deze inzending is vergelijkbaar met het gevoel wat ik had bij Israël 2018. Qua sound is het vooral Finland 2023 waar het aan doet denken. Ik denk dat het ESC hier wel klaar voor is.
Het enige nadeel aan het nummer is dat mensen het misschien zien als de volgende inzending in een lange rij met nummers met een Europa thema.
En wellicht heeft het te weinig 'moeilijke' vocale stukken om een conservatieve jury te overtuigen.
Het enige nadeel aan het nummer is dat mensen het misschien zien als de volgende inzending in een lange rij met nummers met een Europa thema.
En wellicht heeft het te weinig 'moeilijke' vocale stukken om een conservatieve jury te overtuigen.
0
geplaatst: 29 februari 2024, 23:05 uur
Onweerwolf schreef:
Zaten er “moeilijke stukken” in dan? Laat staan “vocale”…? Maar goed, ik heb het mss niet goed gehoord.

0
geplaatst: 29 februari 2024, 23:05 uur
Onweerwolf schreef:
Mijn gevoel bij deze inzending is vergelijkbaar met het gevoel wat ik had bij Israël 2018.
Mijn gevoel bij deze inzending is vergelijkbaar met het gevoel wat ik had bij Israël 2018.
En wat is dat gevoel?
De bookmakers geloven er vooralsnog niet in, want in plaats van stijgen (wat vaak gebeurt als een land het nummer uitbrengt) zakt Nederland zelfs een plaats.
Reacties op internet zijn een stuk positiever, maar soms ook heel negatief en dat is wel als verwacht. Wat mij het meest opvalt (ook door reacties in mijn directe omgeving) is dat mensen het leuker vinden dan ze vooraf verwacht hadden. Lijkt me positief.
Wat jammer is is dat het merendeel wel aangeeft dat de staging heel goed moet zijn en daar is Nederland zelden sterk in gebleken (ook een centenkwestie).
Als zijn fans flink gaan stemmen zal dat zeker helpen, maar de vraag is of ze bereid zijn dat te doen.
Ik ben zelf liefhebber van de serieuzere inzendingen, maar ben blij dat het dit jaar even compleet wat anders is. Winnen zie ik dit zeker niet doen. Maar verder? Niet verbaasd als het in de halve finale blijft hangen, en ook niet verbaasd als het top 5 zou worden of zo.
0
Onweerwolf
geplaatst: 29 februari 2024, 23:17 uur
Dat het grote kans maakt om te winnen, niet omdat het een fantastisch nummer is maar omdat het een ontzettend leuke oorwurm is. Finland 2006 was er ook een voorbeeld van. Noorwegen 2009 en Oekraïne 2004 wellicht ook.
Van de nummers die ik tot dusverre heb gehoord heeft geen enkele de X-factor volgens mij en Europapa gewoon wel. Dus de concurrentie moet van de laatste 10 komen dan.
0
geplaatst: 29 februari 2024, 23:23 uur
Onweerwolf schreef:
[Dat het grote kans maakt om te winnen, niet omdat het een fantastisch nummer is maar omdat het een ontzettend leuke oorwurm is.
[Dat het grote kans maakt om te winnen, niet omdat het een fantastisch nummer is maar omdat het een ontzettend leuke oorwurm is.
Lastige: dat is Finland ook (die ik dan weer niet zo leuk vind), Kroatië idem (mijn favoriet tot nu toe) en nog wel wat nummers eigenlijk. Ik vind het juist daardoor lastig te voorspellen. Dat Cha Cha Cha vorig jaar ver zou komen was makkelijk te voorspellen omdat er niet veel concurrentie was op dat vlak.
Je ziet dat ook in veel comments: Nederland wil Finland nadoen (dat dat niet klopt om diverse redenen doet er dan verder niet veel meer toe).
0
Onweerwolf
geplaatst: 29 februari 2024, 23:47 uur
Mja, je hebt misschien een punt maar ik denk dat de NL inzending ook wel voldoende op zichzelf staat. Finland is nogal banaal, Kroatië is live niet sterk. NL moet het live ook nog maar waarmaken natuurlijk maar daar heb ik wel vertrouwen in. Geldt ook voor de act en de staging. Deze artiest heeft vast en zeker zelf een grote hand gehad in alle plannen om de gevreesde troskompas scene te voorkomen.
Ik zie werkelijk niet welke inzending gaat winnen van wat er tot nu toe bekend is, buiten Nederland. Heel misschien Noorwegen? Die wil ik nog wel een klein kansje geven. Litouwen? Dat zou toch wel een deceptie zijn hoor. Verder ziek ik het (nog) niet.
Ik zie werkelijk niet welke inzending gaat winnen van wat er tot nu toe bekend is, buiten Nederland. Heel misschien Noorwegen? Die wil ik nog wel een klein kansje geven. Litouwen? Dat zou toch wel een deceptie zijn hoor. Verder ziek ik het (nog) niet.
0
geplaatst: 29 februari 2024, 23:59 uur
Vind de Nederlandse inzending wel aardig op het eerste gehoor. Best gewaagd met de typisch Hollandse invloeden. De gejaagde, gedateerde hardcore roept hier nostalgie op, maar werkt het ook goed in Roemenië of Estland? Ik denk wel finale, maar verder geen hoogvlieger. Het is ook weer niet zo catchy als Cha Cha Cha of Queen of Kings. Maarja, misschien is er iets leuks bedacht voor de podiumact dat goed gaat werken.
0
geplaatst: 1 maart 2024, 10:43 uur
Volgens mij zijn Oostenrijk, Duitsland en alles wat daar ten oosten van ligt niet vies van een beetje trash hoor.
Ik dacht dat de kritiek ook was in het begin dat die landen mee gingen doen dat de trashheidsfactor teveel omhoog ging.
Ik dacht dat de kritiek ook was in het begin dat die landen mee gingen doen dat de trashheidsfactor teveel omhoog ging.
0
geplaatst: 1 maart 2024, 12:26 uur
jasper1991 schreef:
Vind de Nederlandse inzending wel aardig op het eerste gehoor. Best gewaagd met de typisch Hollandse invloeden. De gejaagde, gedateerde hardcore roept hier nostalgie op, maar werkt het ook goed in Roemenië of Estland? Ik denk wel finale, maar verder geen hoogvlieger. Het is ook weer niet zo catchy als Cha Cha Cha of Queen of Kings. Maarja, misschien is er iets leuks bedacht voor de podiumact dat goed gaat werken.
Estland stuurt dit jaar een soortgelijk nummer. Volgens mij zijn die landen er juist dol op. Denk eerder dat je geen punten hoeft te verwachten uit landen als Frankrijk en Italië.
1
geplaatst: 1 maart 2024, 12:43 uur
En de UK:
1. Kroatië
2. Nederland
3. Zwitserland
4. Noorwegen
5. Oekraïne
6. Italië
7. België
8. Oostenrijk
9. Estland
10. Litouwen
11. Frankrijk
12. Albanië
13. Ierland
14. Denemarken
15. Polen
16. Verenigd Koninkrijk
17. Cyprus
18. Slovenië
19. Luxemburg
20. Letland
21. Malta
22. Tsjechië
23. Spanje
24. Moldavië
25. San Marino
26. Finland
27. Duitsland
1. Kroatië
2. Nederland
3. Zwitserland
4. Noorwegen
5. Oekraïne
6. Italië
7. België
8. Oostenrijk
9. Estland
10. Litouwen
11. Frankrijk
12. Albanië
13. Ierland
14. Denemarken
15. Polen
16. Verenigd Koninkrijk
17. Cyprus
18. Slovenië
19. Luxemburg
20. Letland
21. Malta
22. Tsjechië
23. Spanje
24. Moldavië
25. San Marino
26. Finland
27. Duitsland
0
geplaatst: 1 maart 2024, 16:01 uur
We hebben een youtubewinnaar. In hoeverre heeft dat voorspellende waarde?
Songfestivallied Joost Klein binnen een dag twee miljoen keer bekeken - nos.nl
Songfestivallied Joost Klein binnen een dag twee miljoen keer bekeken - nos.nl
0
geplaatst: 1 maart 2024, 16:25 uur
Nog even over Joost: 't Is goed in z'n genre. Volgens mij gaat dit scoren. Wat me in eerste instantie tegenviel, was het feit dat dit zowat exact klinkt zoals je zou verwachten. Tijdens het luisteren van de eerste helft, voelde ik reeds die gabber-break aankomen. 't Kon me op dat vlak gewoon niet verrassen, met uitzondering van het einde. Nadeel: Er zijn nog van die bonkers dit jaar. Voordeel: Joost heeft wel de betere inzending. Ik zie vooral lovende reacties uit NL, BE, DE ... Maar ook heel negatieve uit bepaalde andere gebieden. We'll see. Winnen? Naah.
Olly brengt een Years & Years meets Pet Shop Boys. Ook goed. Eveneens the element of surprise die wat ontbreekt. En de break zou wel wat meer indruk mogen maken. Recht in m'n straatje, dat wel. Olly zie ik ook scoren, maar winnen toch niet. Of zou hij zó graag gezien worden?
Veel 90s dit jaar trouwens.
Olly brengt een Years & Years meets Pet Shop Boys. Ook goed. Eveneens the element of surprise die wat ontbreekt. En de break zou wel wat meer indruk mogen maken. Recht in m'n straatje, dat wel. Olly zie ik ook scoren, maar winnen toch niet. Of zou hij zó graag gezien worden?
Veel 90s dit jaar trouwens.
0
geplaatst: 1 maart 2024, 16:40 uur
Weinig. Hij heeft gewoon een enorm fanatieke aanhang. Fans zoals deze:
Die bekijken deze clip gewoon heel vaak neem ik aan

1
geplaatst: 1 maart 2024, 16:48 uur
Ik heb de clip nog niet gezien, maar het nummer wel beluisterd. Vind hem erg leuk en wat mij betreft is het ook een potentiële winnaar. Het is tegelijkertijd campy en serieus, erg knap.
Met Calm After The Storm, De Diepte en Burning Daylight de beste Nederlandse inzending van deze eeuw.
Met Calm After The Storm, De Diepte en Burning Daylight de beste Nederlandse inzending van deze eeuw.
1
geplaatst: 1 maart 2024, 18:21 uur
Ik heb het nummer sinds gisteravond in m'n hoofd, dat zegt genoeg. De 90s saus is heerlijk en de clip vind ik ook genieten. 

6
geplaatst: 1 maart 2024, 18:35 uur
herman schreef:
Ik heb de clip nog niet gezien
Ik heb de clip nog niet gezien
Mag ik een lans breken voor user VerasFawaz?! Hij is de verantwoordelijke voor deze clip.
Ook heeft ie zelf een album uitgebracht: Het Niets. Een user wiens eigen muzieksmaak hier op deze site gevormd is (vertelde hij me in een pm waar hij mij aanschreef, dus geen artiest die een account op deze site heeft aangemaakt om promo te maken of te kunnen reageren).
Ik vind dat toch wel heel erg tof allemaal, en aangezien ik hem dus achter de Musicmeter schermen per pm heb gesproken maakt me dat best een beetje trots: gefeliciteerd Véras!
2
geplaatst: 1 maart 2024, 19:02 uur
Heb de clip net gekeken. Daar word je ook gewoon blij van. Mooi werk. 

1
geplaatst: 1 maart 2024, 20:02 uur
Europapa is sowieso de grootste banger in tijden!! En het meest catchy nummer dat ik dit jaar gehoord heb. Nu al compleet niet meer uit m'n hoofd te krijgen
Zou er toch vrij zeker van zijn dat Joost hiermee hoge ogen gaat gooien in de finale. Minimaal podium voorspel ik nu
Zou er toch vrij zeker van zijn dat Joost hiermee hoge ogen gaat gooien in de finale. Minimaal podium voorspel ik nu

1
geplaatst: 1 maart 2024, 20:05 uur
aERodynamIC schreef:
Mag ik een lans breken voor user VerasFawaz?! Hij is de verantwoordelijke voor deze clip.
(...)
Ik vind dat toch wel heel erg tof allemaal, en aangezien ik hem dus achter de Musicmeter schermen per pm heb gesproken maakt me dat best een beetje trots: gefeliciteerd Véras!
(quote)
(...)
Vet verhaal! Mocht Joost Eurovisie 2024 winnen dan is dan is het zeker wikiwaardig om dit te vermelden. Heel tof dat Nederlandse artiesten/producers/regisseurs zoals Véras gewoon actief zijn op onze site
MusicMeter in de media - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
2
geplaatst: 1 maart 2024, 20:12 uur
Gretz schreef:
Vet verhaal! Mocht Joost Eurovisie 2024 winnen dan is dan is het zeker wikiwaardig om dit te vermelden. Heel tof dat Nederlandse artiesten/producers/regisseurs zoals Véras gewoon actief zijn op onze site
(quote)
Het is voor mij ook een mooi verhaal. Benaderd worden door een user op deze site via pm waar hij aangeeft dat hij mij kent maar ik hem niet omdat hij mij anoniem volgde vanaf zijn twaalfde en mij en wat andere users op deze site als gids naar zijn favoriete muziek zag.
Om vervolgens uitgenodigd te worden voor de release van zijn debuut album, een album die ik inmiddels erg waardeer. Het is best een beetje onwerkelijk en dat geeft dan gelijk aan hoe mooi deze site eigenlijk is. Nu beoordeel ik zijn muziek en dat vond hij weer heel bijzonder.
En dan nu het maken van deze clip. Geweldig! Overigens is hij al in de prijzen gevallen voor andere videoclips. Ik gun het hem van harte.
4
geplaatst: 1 maart 2024, 20:14 uur
Ik ben echt ontzettend enthousiast over Europapa. Supercatchy, over-de-top, maar toch niet leeghoofdig. En expliciet pro-Europees. Hakkûh!!!
0
geplaatst: 2 maart 2024, 03:30 uur
herman schreef:
...
...
Burning daylight.
O.k.

1
geplaatst: 2 maart 2024, 07:41 uur
esteban schreef:
Een hoog Its a Sin gehalte idd. PSB (Neil) en Olly (Y&Y) zijn ook fans van elkaar, een onbewuste dan wel bewuste inspiratiebron wellicht.
Het is een prima liedje maar ik verwacht geen enorme pottenbreker daar is t niet catchy genoeg voor. Heeft een mooie clip btw
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.