Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
1
geplaatst: 17 maart 2024, 15:10 uur
Erg eens met aERodynamIC
Duitsland is vaste prik bij de onderste vijf en wordt zelfs wel heel vaak laatste in de finale. Vorig jaar deed Duitsland uitgesproken en werden ze weer laatste. Onterecht. Het jaar daarvoor was het een soort slappe mix van singer songwriter en b-keus eminem. Laatste. En het jaar daarvoor was het een mislukte fun entry die niet fun was en meer leek op een act van de bonte avond van de middelbare school. In 2019 hadden ze een hemeltergend vervelend nummer over vrouwen dat totaal niet uit de verf kwam terwijl in hetzelfde jaar het thematisch verwante betere nummer van Noord Macedonie de juryscore won. Voor een (terecht) goed resultaat moeten we naar 2018 en meteen daarvoor zitten weer megaflops. Duitsland kiest naar de mislukking van vorig jaar voor een veilige poging tot allemansvriendje met een zanger die kan zingen. Alleen is dat het recept voor een flop als het liedje zo kleurloos is als Always On The Run. Haast net zo'n niksig liedje als bijvoorbeeld UK 2019 ofzo. Isaak kan zingen maar klinkt qua stijl te aanstellerig voor me. Als Duitsland niet laatste wordt dit jaar komt dat door jurystemmen. Ik denk dat het bij het publiek zelfs een 0-punter gaat worden.
Duitsland had na vorig jaar gewoon moeten zeggen we gaan door met eigenzinnigheid. Dan was er vanzelf een jaar gekomen dat het goed was gevallen en ze weer eens linkerrijtje zouden staan. Maar dit is echt de verkeerde kant.
1. Zweden
2. Duitsland
Duitsland is vaste prik bij de onderste vijf en wordt zelfs wel heel vaak laatste in de finale. Vorig jaar deed Duitsland uitgesproken en werden ze weer laatste. Onterecht. Het jaar daarvoor was het een soort slappe mix van singer songwriter en b-keus eminem. Laatste. En het jaar daarvoor was het een mislukte fun entry die niet fun was en meer leek op een act van de bonte avond van de middelbare school. In 2019 hadden ze een hemeltergend vervelend nummer over vrouwen dat totaal niet uit de verf kwam terwijl in hetzelfde jaar het thematisch verwante betere nummer van Noord Macedonie de juryscore won. Voor een (terecht) goed resultaat moeten we naar 2018 en meteen daarvoor zitten weer megaflops. Duitsland kiest naar de mislukking van vorig jaar voor een veilige poging tot allemansvriendje met een zanger die kan zingen. Alleen is dat het recept voor een flop als het liedje zo kleurloos is als Always On The Run. Haast net zo'n niksig liedje als bijvoorbeeld UK 2019 ofzo. Isaak kan zingen maar klinkt qua stijl te aanstellerig voor me. Als Duitsland niet laatste wordt dit jaar komt dat door jurystemmen. Ik denk dat het bij het publiek zelfs een 0-punter gaat worden.
Duitsland had na vorig jaar gewoon moeten zeggen we gaan door met eigenzinnigheid. Dan was er vanzelf een jaar gekomen dat het goed was gevallen en ze weer eens linkerrijtje zouden staan. Maar dit is echt de verkeerde kant.
1. Zweden
2. Duitsland
0
geplaatst: 17 maart 2024, 15:15 uur
Onweerwolf schreef:
Oh maar hij kan dus wel degelijk live zingen. Die discussie kan wel op slot verder. Ik heb hier wel een goed gevoel bij hoor. Dit kàn winnen, het hangt volgens mij voornamelijk af van hoe sterk de concurrentie gaat zijn. Waar we bij ESC vaak van over the top spreken is dit nou eigenlijk precies zo'n inzending die dus net top is en niet erover. Het is tegelijkertijd superuitgesproken maar ook heel bewust gedoseerd, dat voel en hoor je aan alles.
(quote)
Oh maar hij kan dus wel degelijk live zingen. Die discussie kan wel op slot verder. Ik heb hier wel een goed gevoel bij hoor. Dit kàn winnen, het hangt volgens mij voornamelijk af van hoe sterk de concurrentie gaat zijn. Waar we bij ESC vaak van over the top spreken is dit nou eigenlijk precies zo'n inzending die dus net top is en niet erover. Het is tegelijkertijd superuitgesproken maar ook heel bewust gedoseerd, dat voel en hoor je aan alles.
Ik heb werkelijk geen idee hoe dit het gaat doen. Finale halen lijkt me wel een zekerheid, maar dan? In Nederland en België leeft het enorm, maar dat is niet genoeg. Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk zullen ook nog wel televote punten leveren, maar ik kan geen conclusies trekken van wat er op internet leeft.
Kijk ik naar de commentaar video's dan zou je denken: winst (maar ja die doen ook alles voor de views en ik kijk de andere reacties niet). Polls? vallen tegen. Reacties op sites als Wiwi Blogs? Die poll goed, maar in de comments wordt NL niet genoemd. Top 37 filmpjes op YouTube? Valt ook weer tegen. Gaat dus alle kanten op.
Het boeit me dit jaar eigenlijk niet wat het nummer gaat doen. Voor Joost is dit al een mega-succes en het is gewoon leuk te zien dat kleine kinderen hier gek op zijn, maar ook bejaarden. Ik negeer de complot wappies gewoon even op dit gebied
Het kan zeker winnen, maar het kan ook enorm tegen gaan vallen. Dat maakt deze inzending wel bijzonder. Denk dat we meer duidelijkheid gaan krijgen als de podium presentatie bekend is. En zelfs dan: de hele heisa rondom dit nummer is al zo leuk, dit jaar kan niet meer kapot (weten we vorig jaar nog?).
0
geplaatst: 17 maart 2024, 15:20 uur
Nou nou, wat een negativiteit over Duitsland. Saai, zeker, maar niet saaier dan het gemiddelde songfestivallied, en bovendien goed uitgevoerd. Een laatste plaats lijkt me ridicuul, tenzij de livezang uitgesproken slecht is.
1. Duitsland
2. Zweden
1. Duitsland
2. Zweden
0
geplaatst: 17 maart 2024, 15:20 uur
starbright boy schreef:
Duitsland had na vorig jaar gewoon moeten zeggen we gaan door met eigenzinnigheid.
Duitsland had na vorig jaar gewoon moeten zeggen we gaan door met eigenzinnigheid.
Er werd gefluisterd dat GROSSSTADTGEFLÜSTER mee zou doen met de voorrondes met dit nummer. Dat zou te gek geweest zijn, maar de band kwam zelf met deze verklaring:
"Because of the many people asking us if we would participate in the ESC:
Certainly, it would have been an honor for us to secure the last place for Germany
However, we didn't apply because we're pretty terrible at meeting deadlines, and on top of that, we tend to develop a mysterious skin irritation whenever we walk too close to a German flag
Reading all your comments and watching you attempt to pronounce our name despite the abundance of consonants was a lot of fun. Respect! We invite all of you to come see us at our shows and we're excited for everyone who gives our upcoming album, 'Das Über-Icke,' a listen when it drops in a few weeks. Sending love to the ESC community. You all are sweet! And lots of fun to all participating artists"
Het kan dus wel, maar ik denk dat Duitsland hetzelfde probleem heeft wat NL jarenlang had totdat Anouk ging: niemand wil dat Eurovisie podium op met zulke resultaten.
0
geplaatst: 17 maart 2024, 15:26 uur
Kramer schreef:
Een laatste plaats lijkt me ridicuul,
Een laatste plaats lijkt me ridicuul,
Bij het publiek niet. Want geen hond vind dit het beste van de avond. En nummers zonder stemmen worden laatste. Niet nummers die de meeste mensen het slechtst vinden. Jury zou hem weleens kunnen redden dit jaar, maar onderste vijf is zo goed als zeker.
0
geplaatst: 17 maart 2024, 15:30 uur
starbright boy schreef:
Bij het publiek niet. Want geen hond vind dit het beste van de avond. En nummers zonder stemmen worden laatste. Niet nummers die de meeste mensen het slechtst vinden. Jury zou hem weleens kunnen redden dit jaar, maar onderste vijf is zo goed als zeker.
(quote)
Ik denk doorlopend aan VK 2021. Zelfde vibe. Goede zanger, zelfde soort lied, maar als de staging net zo beroerd gaat zijn voor Duitsland dit jaar zoals het VK toen had vrees ik toch echt het ergste.
Dit soort muziek is prima voor op de radio, maar het Songfestival is nu eenmaal een andere categorie. Niks ridicuuls aan zoals Kramer zegt natuurlijk, zo werkt het daar nu eenmaal

0
geplaatst: 17 maart 2024, 15:42 uur
Het kan natuurlijk goed dat Duitsland laatste wordt gezien het stemsysteem. Mijn lijstje (dat tot nu toe uit twee nummers bestaat) maak ik vanuit de gedachte 'wat vind ik het beste nummer', en niet 'welk nummer gaat het beste scoren' - misschien sta ik daar alleen in. Ik verwacht dan ook niet veel van de voorspellende gaven van mijn lijstje.
0
geplaatst: 17 maart 2024, 16:04 uur
Kramer Dat doe ik ook, maar tegelijk doe ik voorspellingen over de uitslag en Duitsland is favoriet voor de laatste plek in de finale. In mijn eigen lijstje denk ik wel bottom 5 maar niet helemaal onderin. Maar aan dit nummer zit vooral zo weinig smaak, zo weinig eigens en is zo geschreven op het maken van een radiohit die muzikaal behang wordt dat het me stoort. Veel radiozenders programmeren vooral muziek die niet irriteert en snijden alles weg wat ook maar een beetje buiten de lijntjes gaat. De nummers die na dat soort selecties overblijven, dat is wat dit nummer is. Ik wordt veel blijer van de Duitse inzending van vorig jaar. Niet mijn stijl, maar wel veel minder inwisselbaar.
1
geplaatst: 17 maart 2024, 16:11 uur
Nee hoor, Je mist er niks aan. Maar Europapa was een themaatje in wappenland inderdaad.
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 maart 2024, 17:14 uur
De studioversie van de Duitse inzending is gecensureerd hoorde ik zojuist. Dat vind ik echt grenzeloos irritant.
0
geplaatst: 17 maart 2024, 19:05 uur
Kramer schreef:
Het kan natuurlijk goed dat Duitsland laatste wordt gezien het stemsysteem. Mijn lijstje (dat tot nu toe uit twee nummers bestaat) maak ik vanuit de gedachte 'wat vind ik het beste nummer', en niet 'welk nummer gaat het beste scoren' - misschien sta ik daar alleen in. Ik verwacht dan ook niet veel van de voorspellende gaven van mijn lijstje.
Het is de bedoeling dat ieder zijn eigen favorieten lijstje opstelt, en niet wat je voorspelt (dat doen we meestal op de avonden zelf)

Apart vermeld ik wel wat ik verwacht dat ze gaan doen, maar dat staat los van mijn lijstje.
1
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 17 maart 2024, 19:27 uur
Nooit verwacht dat ik aan zou haken in dit topic; de afgelopen jaren is mijn interesse in ESF wat groeiende dus een mooi moment om mee te doen. Eén liedje per dag is niet teveel gevraagd.
1. Zweden; inderdaad een flauwe Faithless rip-off en die twee broertjes vind ik irritant
2. Duitsland; de zanger poogt te klinken als Rag 'n' Bone Man maar komt niet verder dan een calorie-arme variant
1. Zweden; inderdaad een flauwe Faithless rip-off en die twee broertjes vind ik irritant
2. Duitsland; de zanger poogt te klinken als Rag 'n' Bone Man maar komt niet verder dan een calorie-arme variant
0
geplaatst: 17 maart 2024, 22:48 uur
1. Zweden 4,5*
2. Duitsland 3,0*
Faithless hoor ik niet echt in Zweden, meer de standaardhitlijsten-EDM. Vervelend, maar niet zo vervelend als Duitsland wat voor mij ook een soort Rag'n'Bone Man van de Aldi is.
2. Duitsland 3,0*
Faithless hoor ik niet echt in Zweden, meer de standaardhitlijsten-EDM. Vervelend, maar niet zo vervelend als Duitsland wat voor mij ook een soort Rag'n'Bone Man van de Aldi is.
0
geplaatst: 17 maart 2024, 23:06 uur
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 maart 2024, 23:17 uur
Zweden
De vergelijking met Faithless ligt er zeer dik bovenop. Zo erg dat het wel een beetje gejat klinkt. Helaas. Maar anderzijds maakt dat het nummer instrumentaal best wel tof, vind ik. Maar je kunt hier ook duidelijk aan zien dat echt goede bands vaak een optelsom zijn van meerdere sterke elementen. Want waar de geniale vocalen van Maxi Jazz hier niet hadden misstaan is het flestige gejengel van deze mooiboytweeling natuurlijk maar net een paar ladderspots verheven boven tenenkrommend. Hier had wel echt meer ingezeten. Slecht is het niet en de finale gaat wel gehaald worden, zeker ook met de nodige tienerstemmen.
01. Zweden
De vergelijking met Faithless ligt er zeer dik bovenop. Zo erg dat het wel een beetje gejat klinkt. Helaas. Maar anderzijds maakt dat het nummer instrumentaal best wel tof, vind ik. Maar je kunt hier ook duidelijk aan zien dat echt goede bands vaak een optelsom zijn van meerdere sterke elementen. Want waar de geniale vocalen van Maxi Jazz hier niet hadden misstaan is het flestige gejengel van deze mooiboytweeling natuurlijk maar net een paar ladderspots verheven boven tenenkrommend. Hier had wel echt meer ingezeten. Slecht is het niet en de finale gaat wel gehaald worden, zeker ook met de nodige tienerstemmen.
01. Zweden
2
Onweerwolf
geplaatst: 17 maart 2024, 23:20 uur
aERodynamIC schreef:
Er zal dit jaar een nieuwe regel ingevoerd gaan worden. Vanaf nu mag er al gestemd gaan worden door het publiek zodra het eerste nummer dat optreed van start gaat.
Er zal dit jaar een nieuwe regel ingevoerd gaan worden. Vanaf nu mag er al gestemd gaan worden door het publiek zodra het eerste nummer dat optreed van start gaat.
WTF?
Welke primaat heeft dat nou weer bedacht? Dat slaat totaal nergens op.
0
geplaatst: 17 maart 2024, 23:24 uur
Ja, duidelijk hoorbaar inderdaad, was me eerder nog niet opgevallen. Maar het is meer een los citaat dan dat het nummer verder echt als Faithless klinkt.
0
geplaatst: 17 maart 2024, 23:44 uur
Onweerwolf schreef:
WTF?
(quote)
WTF?
En Zweden opent puur toevallig het bal dit jaar. Jazeker

Daarbij mogen de finalisten nu ook optreden in de halve finales, dus net als de andere landen zien de mensen die nummers dan twee keer.
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 maart 2024, 23:45 uur
Duitsland
Blijkbaar had André Hazes in Duitsland nog een zoon rondlopen en die hebben ze nu opgegraven om een wel heel erg gedateerd, dertien-in-het-dozijn Troskompascoreblauwdrukje in te laten zingen.
Echt heel slecht is het niet, maar ik kan hier niets mee. De man kan zingen en de aardige dynamiek in het nummer zorgt dat het nog net boven de bottom van de lijst uitkomt maar dat is het verder wel.
#1 Zweden
#2 Duitsland
Blijkbaar had André Hazes in Duitsland nog een zoon rondlopen en die hebben ze nu opgegraven om een wel heel erg gedateerd, dertien-in-het-dozijn Troskompascoreblauwdrukje in te laten zingen.
Echt heel slecht is het niet, maar ik kan hier niets mee. De man kan zingen en de aardige dynamiek in het nummer zorgt dat het nog net boven de bottom van de lijst uitkomt maar dat is het verder wel.
#1 Zweden
#2 Duitsland
0
geplaatst: 17 maart 2024, 23:46 uur
Onweerwolf schreef:
Slecht is het niet en de finale gaat wel gehaald worden, zeker ook met de nodige tienerstemmen.
Slecht is het niet en de finale gaat wel gehaald worden, zeker ook met de nodige tienerstemmen.
Staan ze al

0
geplaatst: 17 maart 2024, 23:47 uur
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 maart 2024, 23:49 uur
Ik zei ook nergens dat het een hele gewaagde voorspelling van me was. 

0
geplaatst: 17 maart 2024, 23:50 uur
Onweerwolf schreef:
Zweden
De vergelijking met Faithless ligt er zeer dik bovenop. Zo erg dat het wel een beetje gejat klinkt.
Zweden
De vergelijking met Faithless ligt er zeer dik bovenop. Zo erg dat het wel een beetje gejat klinkt.
Je gaat mij in ieder geval niet vertellen dat ze Faithless nooit hebben gehoord. Evenals Daft Punk, inderdaad Poek.
Maargoed, denk dat bij de gemiddelde luisteraar Salva Mea niet direct heel hekend is dus dat zal niet tegenwerken.
0
geplaatst: 17 maart 2024, 23:51 uur
Arrie schreef:
Je gaat mij in ieder geval niet vertellen dat ze Faithless nooit hebben gehoord.
Je gaat mij in ieder geval niet vertellen dat ze Faithless nooit hebben gehoord.
Ga eens met die twee praten: ze beweren bij hoog en laag dat ze dat nummer nog nooit gehoord hebben

1
geplaatst: 17 maart 2024, 23:56 uur
aERodynamIC schreef:
Ga eens met die twee praten: ze beweren bij hoog en laag dat ze dat nummer nog nooit gehoord hebben
(quote)
Oh maar dat geloof ik wel... Hun producers daarentegen

1
geplaatst: 18 maart 2024, 00:09 uur
Ik vind Duitsland met een wat volwassener nummer komen dan Zweden. Dat zorgt er voor mij voor dat Duitsland Zweden voorlopig van de nog prille troon stoot. Dat is een stukje persoonlijke smaak, want wat betreft de keus voor een inzending snap ik die van Zweden veel beter. Er gebeurt tenminste iets op het podium en de jongens hebben in ieder geval iets van uitstraling.
Ik voel niet bepaald de neiging om de Duitse inzending nog eens op te zetten, maar ik erger me er ook niet aan wanneer hij voorbijkomt.
1. Duitsland
2. Zweden
Ik voel niet bepaald de neiging om de Duitse inzending nog eens op te zetten, maar ik erger me er ook niet aan wanneer hij voorbijkomt.
1. Duitsland
2. Zweden
3
geplaatst: 18 maart 2024, 06:47 uur
Duitsland is gewoon oerdegelijk, ik kan me er in elk geval niet aan storan-nan-na-hey ran-nan-na-hey.
1. Duitsland
2. Zweden
1. Duitsland
2. Zweden
1
geplaatst: 18 maart 2024, 12:36 uur
Onweerwolf schreef:
WTF?
Is het niet om het voordeel van landen die later beginnen tegen te gaan?(quote)
WTF?
Ik ga overigens niet alles van tevoren beluisteren, wil me nog een beetje laten verrassen in mei..
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.