Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
1
geplaatst: 18 maart 2024, 16:33 uur
Slecht is het nummer niet en de beste jongen kan ook nog aardig zingen maar het is wel erg middle of the road. Mee eens dat dit een van de kanshebbers is om laatste te worden.
1. Zweden
2. Duitsland
1. Zweden
2. Duitsland
0
geplaatst: 18 maart 2024, 18:28 uur
https://postimages.org/
3. Frankrijk
Eerste deelname: 1956
Aantal deelnamen: 65
Aantal gewonnen: 5
Hoogste positie: 1ste (1958, 1960, 1962,
1969, 1977)
Laagste positie: laatste (2014)
Frankrijk's laatste winst gaat terug naar 1977 en net als Nederland heeft het land 5 keer gewonnen. Maar Frankrijk snakt ook weer naar een nieuwe winst zoals Nederland dat deed tot aan 2019.
Gaat dat lukken met het nummer Mon Amour van Slimane? Frankrijk bracht het nummer eind vorig jaar al in de openbaarheid, heel erg vroeg, zeker voor hun doen.
Een typische Franse ballade, gezongen door een populaire meneer in Frankrijk en zingen kan ie!
Ik hou er altijd wel van, maar ergens mis ik een beetje de charme die Barbara Pravi zo enorm had. Meneer zet wel heel makkelijk standje orkaankracht in. 'Kijk mij eens zingen'. Daarbij vind ik zijn uitstraling vrij hard en dat helpt niet echt. Maar verder een prima inzending wat mij betreft.
Het valt dit jaar wel op in het deelnemersveld en ben ik niet zo vies van dit soort dramatiek.
Verwachting: 10e-15e plaats
Mijn top 37:
1. Frankrijk
2. Zweden
3. Duitsland
3. Frankrijk
Aantal deelnamen: 65
Aantal gewonnen: 5
Hoogste positie: 1ste (1958, 1960, 1962,
1969, 1977)
Laagste positie: laatste (2014)
Frankrijk's laatste winst gaat terug naar 1977 en net als Nederland heeft het land 5 keer gewonnen. Maar Frankrijk snakt ook weer naar een nieuwe winst zoals Nederland dat deed tot aan 2019.
Gaat dat lukken met het nummer Mon Amour van Slimane? Frankrijk bracht het nummer eind vorig jaar al in de openbaarheid, heel erg vroeg, zeker voor hun doen.
Een typische Franse ballade, gezongen door een populaire meneer in Frankrijk en zingen kan ie!
Ik hou er altijd wel van, maar ergens mis ik een beetje de charme die Barbara Pravi zo enorm had. Meneer zet wel heel makkelijk standje orkaankracht in. 'Kijk mij eens zingen'. Daarbij vind ik zijn uitstraling vrij hard en dat helpt niet echt. Maar verder een prima inzending wat mij betreft.
Het valt dit jaar wel op in het deelnemersveld en ben ik niet zo vies van dit soort dramatiek.
Verwachting: 10e-15e plaats
Mijn top 37:
1. Frankrijk
2. Zweden
3. Duitsland
0
geplaatst: 18 maart 2024, 18:33 uur
Niet slecht of zo, maar als er dan toch Mon Amour gezongen moet worden, hoor ik liever BZN.
2
geplaatst: 18 maart 2024, 21:21 uur
Er zijn volgers die hier een potentiële winnaar in horen en het vergelijken met Barbara Pravi die toch ook tweede werd met een vrij kleine achterstand. Dat geloof ik niet. Dit is een prima liedje, maar Voila is het absoluut niet en of de staging net zo magisch zal worden als bij dat nummer is ook nog lang niet zeker. Dat was een van de beste stagings van de laatste vijf jaar. Vooral vanwege de eenvoud en de briljante camera en het prachtige licht.
Toch mag ik Mon Amour wel. Ik vind het bijna over-de-top drama in de zang wel lekker eigenlijk. De beste man is heel ervaren en kan het live aan. Het is net als de vorige twee meer een jury-inzending in een jaar dat er daarvan wat minder zijn. Ik denk dat het onderin de top 10 beland.
1. Frankrijk
2. Zweden
3. Duitsland
Ben benieuwd wanneer de lijstjes van mij en Aero uit elkaar gaat lopen.
Toch mag ik Mon Amour wel. Ik vind het bijna over-de-top drama in de zang wel lekker eigenlijk. De beste man is heel ervaren en kan het live aan. Het is net als de vorige twee meer een jury-inzending in een jaar dat er daarvan wat minder zijn. Ik denk dat het onderin de top 10 beland.
1. Frankrijk
2. Zweden
3. Duitsland
1
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 18 maart 2024, 21:24 uur
De Franse taal is een instrument op zich en dat is al goed voor een bonuspunt. Ik sluit me, hoe onorigineel, bij Aero en starbright boy. Mevrouw cosmic kid (cosmic girl dus) vind het krachtig en intens.
In ieder geval het eerste nummer wat ik nog wel een keer zou opzetten
1. Frankrijk
2. Zweden
3. Duitsland
In ieder geval het eerste nummer wat ik nog wel een keer zou opzetten
1. Frankrijk
2. Zweden
3. Duitsland
2
geplaatst: 18 maart 2024, 22:06 uur
De Franse inzending kon volgens mij niet heel veel Franser zijn dan dit. Ik denk oprecht dat wanneer je A.I. een Franse inzending voor het songfestival zou laten schrijven, dit nummer het resultaat zou kunnen zijn. Zelfs de titel herken ik als Frans (de overige Franse woorden die ik ken zijn: 'paraplu', 'trottoir', 'voila', en 'omelette du fromage').
En dat vind ik eigenlijk helemaal niet zo vervelend. Het is ook een inzending die wat mij betreft duidelijk tot de kwalitatief betere behoort. De zang is erg fijn en het nummer heeft een mooie opbouw. Het is wel een nummer waarvoor ik in de juiste stemming moet zijn om het te kunnen waarderen. Soms vind ik het allemaal net een beetje te bombastisch en dramatisch.
1. Frankrijk
2. Duitsland
3. Zweden
En dat vind ik eigenlijk helemaal niet zo vervelend. Het is ook een inzending die wat mij betreft duidelijk tot de kwalitatief betere behoort. De zang is erg fijn en het nummer heeft een mooie opbouw. Het is wel een nummer waarvoor ik in de juiste stemming moet zijn om het te kunnen waarderen. Soms vind ik het allemaal net een beetje te bombastisch en dramatisch.
1. Frankrijk
2. Duitsland
3. Zweden
0
geplaatst: 18 maart 2024, 22:13 uur
starbright boy schreef:
Gevoelsmatig liggen wij elk jaar het dichtst bij elkaar qua smaak en inschatting van hoe iets gaat lopen.
2
geplaatst: 18 maart 2024, 22:28 uur
Dat maakt dit topic ook altijd zo leuk vind ik. Je ontmoet gelijkgestemden waarbij je veel herkenning vindt (en soms weet zo iemand iets op een bepaalde manier te verwoorden, waardoor je zelf ook beter begrijpt waarom je iets eigenlijk leuk vindt), maar je komt ook vooral heel veel andere meningen tegen. Soms kan hoe iemand over een nummer schrijft er bij mij ook voor zorgen dat ik er op een andere manier naar ga luisteren.
1
geplaatst: 18 maart 2024, 22:35 uur
Duitsland had dit jaar alleen maar veilige keuzes bij de nationale finalisten. Nu weer een Skyradio poging. Als nummer en zang niet onnaardig, maar erg saai.
Frankrijk heeft een prima nummer, maar de zanger trekt zijn volledige register open nog voor de helft van de tijdsduur. Dit had beter gedoseerd moeten worden om interessant te blijven.
1. Zweden
2. Frankrijk
3. Duitsland
Frankrijk heeft een prima nummer, maar de zanger trekt zijn volledige register open nog voor de helft van de tijdsduur. Dit had beter gedoseerd moeten worden om interessant te blijven.
1. Zweden
2. Frankrijk
3. Duitsland
0
geplaatst: 19 maart 2024, 07:05 uur
Je hoort wel: dit is een sterke inzending. Maar je denkt ook: het wel allemaal wat te luid, te bombastisch, te... Frans naar mijn smaak. Zo ontloopt Frankrijk Duitsland maar nipt wat mij betreft.
1. Frankrijk
2. Duitsland
3. Zweden
1. Frankrijk
2. Duitsland
3. Zweden
0
geplaatst: 19 maart 2024, 15:08 uur
Pff wat een blah-jaar in general.
Vind alledrie maar niks, maar tot nu toe dit als volgorde:
1. Zweden
2. Frankrijk
3. Duitsland
Vind alledrie maar niks, maar tot nu toe dit als volgorde:
1. Zweden
2. Frankrijk
3. Duitsland
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 maart 2024, 16:25 uur
Frankrijk
Frankrijk komt weer eens met een archetypische powerchanson en het is wel een behoorlijke, wat mij betreft. Het duurde even voordat ik hem ging waarderen maar inmiddels vind ik het zeker een van de betere inzendingen van dit jaar. Wat echter wel jammer is is dat dit nummer zich eigenlijk nergens echt lijkt te onderscheiden van zo'n chanson blauwdruk en dat maakt het uiteindelijk dan toch een beetje saai. Het is geen Voila, maar het is wel een goede inzending die ik toch nog net wel een beetje als outsider voor het podium beschouw.
01. Frankrijk
02. Zweden
03. Duitsland
Frankrijk komt weer eens met een archetypische powerchanson en het is wel een behoorlijke, wat mij betreft. Het duurde even voordat ik hem ging waarderen maar inmiddels vind ik het zeker een van de betere inzendingen van dit jaar. Wat echter wel jammer is is dat dit nummer zich eigenlijk nergens echt lijkt te onderscheiden van zo'n chanson blauwdruk en dat maakt het uiteindelijk dan toch een beetje saai. Het is geen Voila, maar het is wel een goede inzending die ik toch nog net wel een beetje als outsider voor het podium beschouw.
01. Frankrijk
02. Zweden
03. Duitsland
0
geplaatst: 19 maart 2024, 17:53 uur
https://postimg.cc/LqzfDz62
4. Italië
Aantal deelnamen: 48
Aantal gewonnen: 3
Hoogste positie: 1ste (1964, 1990, 2021)
Laagste positie: laatste (1966)
Italië behoort tot mijn favoriete Songfestival landen. Zo dat hebben we dan maar even gezegd. Sowieso ben ik dol op Italiaanse pop.
Ik baalde dan ook enorm toen Italië in 1998 besloot niet meer mee te doen omdat San Remo nu eenmaal veel populairder is in dat land. Gelukkig kwam Italië terug in 2011 en niet zonder succes! Sindsdien elk jaar top 10, met uitzondering van 2014 en 2016. En vier keer top 3 waarvan winst in 2021 toen Måneskin won. Een band die misschien wel de grootste bekendheid is gaan genieten sinds de winst van ABBA en Celine Dion. Volle stadions overal ter wereld.
Dat succes gaat Angelina Mango vast niet behalen, maar wederom stuurt Italië een sterk nummer dat het ook goed doet bij de bookmakers momenteel (3e plaats).
En zoals gezegd: ik hou van Italiaanse pop en dit nummer mag aansluiten in dat lange rijtje nummers waar ik wel gek op ben.
Moet gezegd worden dat ik het wel een wat mindere inzending vind dan wat ze de laatste jaren gestuurd hebben. Maar ja ik was Måneskin supporter geworden toen ze nog niet eens gewonnen hadden (en wat heb ik ze aangemoedigd bij de generale repetitie in Ahoy), Ik ben Marco Mengoni live gaan zien na zijn deelname vorig jaar, ik koop albums van Mahmood en Ermal Meta & Fabrizio Moro behoren met hun Non mi avete fatto niente tot mijn favoriete Songfestival liedjes.
En dan is er nog dat favoriete Songfestival nummer aller tijden voor mij: I Treni Di Tozeur van Alice & Battiato, maar dat is dan weer oude tijd.
La Noia is gewoon een erg goed en lekker nummer. Mag van mij weer hoog eindigen. Forza Italia!
Verwachting: 3e-5e plaats
Mijn top 37:
1. Italië
2. Frankrijk
3. Zweden
4. Duitsland
4. Italië
Aantal deelnamen: 48
Aantal gewonnen: 3
Hoogste positie: 1ste (1964, 1990, 2021)
Laagste positie: laatste (1966)
Italië behoort tot mijn favoriete Songfestival landen. Zo dat hebben we dan maar even gezegd. Sowieso ben ik dol op Italiaanse pop.
Ik baalde dan ook enorm toen Italië in 1998 besloot niet meer mee te doen omdat San Remo nu eenmaal veel populairder is in dat land. Gelukkig kwam Italië terug in 2011 en niet zonder succes! Sindsdien elk jaar top 10, met uitzondering van 2014 en 2016. En vier keer top 3 waarvan winst in 2021 toen Måneskin won. Een band die misschien wel de grootste bekendheid is gaan genieten sinds de winst van ABBA en Celine Dion. Volle stadions overal ter wereld.
Dat succes gaat Angelina Mango vast niet behalen, maar wederom stuurt Italië een sterk nummer dat het ook goed doet bij de bookmakers momenteel (3e plaats).
En zoals gezegd: ik hou van Italiaanse pop en dit nummer mag aansluiten in dat lange rijtje nummers waar ik wel gek op ben.
Moet gezegd worden dat ik het wel een wat mindere inzending vind dan wat ze de laatste jaren gestuurd hebben. Maar ja ik was Måneskin supporter geworden toen ze nog niet eens gewonnen hadden (en wat heb ik ze aangemoedigd bij de generale repetitie in Ahoy), Ik ben Marco Mengoni live gaan zien na zijn deelname vorig jaar, ik koop albums van Mahmood en Ermal Meta & Fabrizio Moro behoren met hun Non mi avete fatto niente tot mijn favoriete Songfestival liedjes.
En dan is er nog dat favoriete Songfestival nummer aller tijden voor mij: I Treni Di Tozeur van Alice & Battiato, maar dat is dan weer oude tijd.
La Noia is gewoon een erg goed en lekker nummer. Mag van mij weer hoog eindigen. Forza Italia!
Verwachting: 3e-5e plaats
Mijn top 37:
1. Italië
2. Frankrijk
3. Zweden
4. Duitsland
1
geplaatst: 19 maart 2024, 18:19 uur
Oh grappig, deze luister ik al een tijdje maar had geen idee dat het een Songfestival-inzending was. Vind 'm erg fijn.
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 maart 2024, 18:20 uur
Italië
Ja, deze inzending is echt wel heel erg goed. Ontzettend verzorgd, modern, strak, een beetje denkend aan Konstrakta zelfs maar dan typisch Italiaans. Ik ben geen fan van Angelina's uitstraling en eigenlijk moet het kwartje ook nog een beetje vallen vwb het nummer zelf maar goed dit is onmiskenbaar getalenteerd.
01. Italië
02. Frankrijk
03. Zweden
04. Duitsland
Ja, deze inzending is echt wel heel erg goed. Ontzettend verzorgd, modern, strak, een beetje denkend aan Konstrakta zelfs maar dan typisch Italiaans. Ik ben geen fan van Angelina's uitstraling en eigenlijk moet het kwartje ook nog een beetje vallen vwb het nummer zelf maar goed dit is onmiskenbaar getalenteerd.
01. Italië
02. Frankrijk
03. Zweden
04. Duitsland
0
geplaatst: 19 maart 2024, 18:23 uur
Arrie schreef:
Oh grappig, deze luister ik al een tijdje maar had geen idee dat het een Songfestival-inzending was. Vind 'm erg fijn.
Wellicht hierdoor (het luisteren dan, het geen idee hebben wordt er niet door verklaard):
AstroStart schreef:
Wat vinden we van de Italiaanse inzending van het Eurovisie Songfestival?
Wat vinden we van de Italiaanse inzending van het Eurovisie Songfestival?
0
geplaatst: 19 maart 2024, 18:29 uur
Poek schreef:
Wellicht hierdoor (het luisteren dan, het geen idee hebben wordt er niet door verklaard):
(quote)
(quote)
Toegevoegd aan mijn playlist en de Songfestival-opmerking simpelweg vergeten

0
geplaatst: 19 maart 2024, 18:49 uur
Italië. De track doet mij onmiddellijk denken aan de muziek van Stromae. In positieve zin. Het is een goed nummer.
1. Italië
2. Zweden
3. Frankrijk
4. Duitsland
1. Italië
2. Zweden
3. Frankrijk
4. Duitsland
0
geplaatst: 19 maart 2024, 20:02 uur
1. Italië. Lekker nummertje hoor!
2. Zweden
3. Frankrijk
4. Duitsland
2. Zweden
3. Frankrijk
4. Duitsland
0
geplaatst: 19 maart 2024, 21:45 uur
Mijn vrouw noemt dit nummer consequent annoying. Maar ik ben vatbaar voor de energie van die meid, ik vind het een leuke meid. Leuk met dat haar ook.
1. Italië
2. Frankrijk
3. Duitsland
4. Zweden
1. Italië
2. Frankrijk
3. Duitsland
4. Zweden
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 19 maart 2024, 22:23 uur
In huize cosmic kid weten we het nog niet zo goed. Modern, strak, verzorgd en de meest originele inzending totnogtoe. Echte popmuziek anno 2024. Vinden we het daarmee ook een heel goed liedje? Daar slapen we nog een nachtje over.
1. Frankrijk
2. Italië
3. Zweden
4. Duitsland
1. Frankrijk
2. Italië
3. Zweden
4. Duitsland
1
geplaatst: 19 maart 2024, 22:49 uur
cosmic kid schreef:
Daar slapen we nog een nachtje over.
Daar slapen we nog een nachtje over.
En je kan je lijst gaandeweg altijd nog aanpassen. Doen we allemaal (neem ik aan)

0
geplaatst: 19 maart 2024, 23:03 uur
Ah, hier gaan we nog niet uit elkaar lopen.
Ik ben net wat minder een Italie liefhebber dan aERodynamIC. Al behoort I Treni di Tozeur ook tot mijn favoriete eurovisienummers ooit en is het sinds de herintrede nooit vervelend geweest en vaak erg goed. Met het liedje van vorig jaar had ik geen klik. Dat was voor mij Italiaanse ballade by the numbers zonder iets extra´s. Dit jaar was even wennen, maar groeit hier wel flink. Ik hoor een leuke botsing tussen moderne muziekstijlen en iets Italiaans dat verder gaat als de taal. Wat precies weet ik niet.
Staat wel erg hoog in de odds. Ik krijg hier geen winnaarsvibes bij. Maar Italie gaat het weer zeer goed doen. Ik denk de subtop. Ergens tussen de vierde en zevende plek.
We krijgen nog een nummer waarbij het kwartje een beetje begint te vallen en een nummer dat ik beter lijk te vinden dan veel volgers die er meer van verwacht hadden dan ik. Ik kan de conclusie wel trekken dat ik het best een goed big five jaar vind. Maar de jaren dat 4 van de 5 big five landen iets heel matigs inzonden liggen ook wel achter ons.
1. Italiè
2. Frankrijk
3. Zweden
4. Duitsland
Ik ben net wat minder een Italie liefhebber dan aERodynamIC. Al behoort I Treni di Tozeur ook tot mijn favoriete eurovisienummers ooit en is het sinds de herintrede nooit vervelend geweest en vaak erg goed. Met het liedje van vorig jaar had ik geen klik. Dat was voor mij Italiaanse ballade by the numbers zonder iets extra´s. Dit jaar was even wennen, maar groeit hier wel flink. Ik hoor een leuke botsing tussen moderne muziekstijlen en iets Italiaans dat verder gaat als de taal. Wat precies weet ik niet.
Staat wel erg hoog in de odds. Ik krijg hier geen winnaarsvibes bij. Maar Italie gaat het weer zeer goed doen. Ik denk de subtop. Ergens tussen de vierde en zevende plek.
We krijgen nog een nummer waarbij het kwartje een beetje begint te vallen en een nummer dat ik beter lijk te vinden dan veel volgers die er meer van verwacht hadden dan ik. Ik kan de conclusie wel trekken dat ik het best een goed big five jaar vind. Maar de jaren dat 4 van de 5 big five landen iets heel matigs inzonden liggen ook wel achter ons.
1. Italiè
2. Frankrijk
3. Zweden
4. Duitsland
0
geplaatst: 20 maart 2024, 00:12 uur
Italië komt met een catchy zomers popnummer. Niets mis mee. Het is niet mijn favoriete inzending van dit jaar, maar het is wel het eerste nummer dat voorbijkomt dat ik ook zonder aan het songfestival gerelateerde redenen op zou kunnen zetten.
1. Italië
2. Frankrijk
3. Duitsland
4. Zweden
1. Italië
2. Frankrijk
3. Duitsland
4. Zweden
0
geplaatst: 20 maart 2024, 11:39 uur
1. Italië 6,5*
2. Frankrijk 5,5*
3. Zweden 4,5*
4. Duitsland 3,0*
Het niveau gaat omhoog, fijn.
Frankrijk vind ik degelijk, maar wel wat saai. Italië heb ik toegevoegd aan mijn 2024.tiplijst en kan de komende weken nog wel gaan groeien, leuk nummer op het eerste gehoor.
2. Frankrijk 5,5*
3. Zweden 4,5*
4. Duitsland 3,0*
Het niveau gaat omhoog, fijn.
Frankrijk vind ik degelijk, maar wel wat saai. Italië heb ik toegevoegd aan mijn 2024.tiplijst en kan de komende weken nog wel gaan groeien, leuk nummer op het eerste gehoor.
0
geplaatst: 20 maart 2024, 13:19 uur
Heeft Poek eigenlijk al iets gezegd over het Poolse schaakbord?
0
geplaatst: 20 maart 2024, 16:37 uur
Frankrijk: Oerdegelijke Franse ballad, goed gezongen maar toch een tikkeltje saai
Italie: Is ook een van mijn favo esc landen en dat is dit jaar niet anders. Heerlijke song wat het ook goed gaat doen op het festival.
1. Italie
2. Zweden
3. Frankrijk
4. Duitsland
Italie: Is ook een van mijn favo esc landen en dat is dit jaar niet anders. Heerlijke song wat het ook goed gaat doen op het festival.
1. Italie
2. Zweden
3. Frankrijk
4. Duitsland
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.