MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Leuk ja!

Duitsland stuurt S!sters

Wat een prutnummer van Duitsland.

1. Italië
2. Verenigd Koninkrijk
3. Slovenië
4. Albanië
5. Estland
6. Tsjechië
7. Letland
8. Frankrijk
9. Spanje
10. Kroatië
11. Roemenië
12. Australië
13. Duitsland
14. Montenegro

1. Italië
2. Spanje
3. Estland
4. Tsjechië
5. Albanië
6. Australië
7. Letland
8. Roemenië
9. Verenigd Koninkrijk
10. Slovenië
11. Frankrijk
12. Montenegro
13. Duitsland
14. Kroatië

Dan heb je een aantal goede liedjes in je show. Kies je er een van de zwakste uit. Bedankt Duitsland.
Hopelijk komt RTBF met een pareltje zoals City Lights of Rhythm Inside., want in dit deelnemersveld moet je daar toch mee kunnen winnen.

Een oude bekende opnieuw voor Hongarije:

En Oekraïne:

Denemarken heeft gekozen voor Love Is Forever van Leonora:

aERodynamIC schreef:
En Oekraïne:

(embed)
Eindelijk eens een publieksfavoriet door, zou bij mij nu op 2 staan. Blij dat ze gewonnen heeft want dat Freedom Jazz (nipt 2e en jury-favoriet) vond ik maar niks, leek wel heel erg veel op het nummer van Moldavië van vorig jaar.

Litouwen:

1. Italië
2. Hongarije
3. Verenigd Koninkrijk
4. Slovenië
5. Oekraïne
6. Litouwen
7. Albanië
8. Estland
9. Tsjechië
10. Letland

11. Denemarken
12. Frankrijk
13. Spanje
14. Kroatië
15. Roemenië
16. Australië
17. Duitsland
18. Montenegro

Bedankt Litouwen en Hongarije. Jullie maken me toch weer wat positiever over het Eurovisie songfestival 2019. Run with the lions vind ik echt een tof nummer die hier al een half uurtje op repeat staat. Tussen Oekraïne en ik zal het wel nooit iets worden. Ik begrijp echt niet dat dat land altijd zo goed scoort.

1 Litouwen
2 Spanje
3 Hongarije
4 Italië
5 Tsjechië
6 Estland
7 Verenigd Koninkrijk
8 Frankrijk
9 Denemarken
10 Slovenië
11 Duitsland
12 Kroatië
13 Montenegro
14 Letland
15 Roemenië
16 Albanië
17 Australië
18 Oekraïne

Volgende week is Ijsland aan de beurt. Ik hoop zo hard dat dit wint.

1. Hongarije
2. Italië
3. Spanje
4. Estland
5. Tsjechië
6. Albanië
7. Litouwen
8. Australië
9. Oekraïne
10. Denemarken

11. Letland
12. Slovenië
13. Roemenië
14. Verenigd Koninkrijk
15. Frankrijk
16. Montenegro
17. Duitsland
18. Kroatië

Veel nummers liggen wel dicht bij elkaar. Ik ben wel blij dat er gisteren vier redelijk tot goede nummers zijn gekozen, want het algehele niveau was nog niet echt best.

Overigens zie ik het nog wel gebeuren dat Maruv gediskwalificeerd gaat worden in Oekraïne, want de omroep was not amused dat ze ook in Rusland optreedt en daar niets verkeerds in ziet. Het is eerder wel eens gebeurd in Oekraïne dat de NSF overnieuw werd gedaan omdat de winnaar de organisatie niet aanstond.

Zie hier een ongemakkelijk moment uit de show van gisteren waarin Jamala Maruv voor het blok zet:

Een andere deelneemster heeft ook de Russische nationaliteit en die moest kiezen of ze Oekraïne wilde vertegenwoordigen of die nationaliteit opgeven, want samen mocht niet. Lekker politiek boeltje daar.

Van wat ik tot nu toe heb gehoord is Slovenië mijn favoriet. Beetje The xx-vibes. Fijn, dromerig liedje. Ik vind wel dat de zangeres niet zoveel uitstraling heeft.

En ook de Litouwse inzending kan nog gediskwalificeerd worden aangezien het nummer al voor 1 september 2018 online stond volgens sommigen.

Oekraïne mag wat mij betreft echt wel eens hard gestraft worden. Laten we politiek en het songfestival gescheiden houden.

Van Cyprus is een teaser vrijgegeven. Ze gaan blijkbaar voor Fuego 2.0. Nu wordt het wachten op 28 februari dan weet ik eindelijk welk lied mijn land gaat vertegenwoordigen. Ik heb wel vertrouwen in de RTBF.

Iedereen jubelt nu al over dit nummer van Cyprus. Fuego 2.0 vind ik toch wel een beetje armoede eerlijk gezegd.

Vandaag is bekendgemaakt dat Maruv zich inderdaad terugtrekt als de Oekraïense inzending. Ze heeft geweigerd het contract met de omroep te tekenen (waarin o.a. bepaald werd dat zij zelf alle kosten moest dragen voor verblijf, act, etc.).
De omroep gaat de komende dagen in gesprek met overige deelnemers uit de NSF of zij eventueel wel willen.

Logisch dat Maruv zich terugtrekt ik zou zo'n wurgcontract ook niet tekenen. Ik hoop dat de EBU nu eindelijk tussenkomt en Oekraïne op de vingers tikt. Ik heb het echt wel gehad met de politieke spelletjes van dat land.

Krijgen we dan ook een ander lied of gaat iemand anders haar lied zingen?

Arrie schreef:
Krijgen we dan ook een ander lied of gaat iemand anders haar lied zingen?

Nee, het lied wordt ook anders. De omroep gaat nu in gesprek met andere NSF deelnemers en anders kunnen ze altijd nog intern een andere artiest aanwijzen.

Ik ben het ook wel zat met Oekraïne. Altijd gedoe en het is wel eerder voorgekomen dat de uitslag van een NSF werd gemanipuleerd en het zelfs over werd gedaan omdat de winnaar hen niet aanstond. Ik vermoed dat dit wurgcontract ook bewust zo is opgesteld, want vorig jaar golden al die rare eisen niet voor Melovin.

Jammer, ik vond het een sterke inzending. Ik hoorde wel dat ze evt voor een ander land zou kunnen deelnemen.

Arrie schreef:
Jammer, ik vond het een sterke inzending. Ik hoorde wel dat ze evt voor een ander land zou kunnen deelnemen.

Voor Rusland?

Poek schreef:

Voor Rusland?

Die kozen al voor Sergey Lazarev.

Freedom Jazz heeft ondertussen ook geweigerd.
Wat mij betreft wordt Oekraïne gewoon gediskwalificeerd. Dat had eigenlijk al moeten gebeurd zijn nadat ze de Russische deelneemster weigerden in 2017.

Cerclezot schreef:
Freedom Jazz heeft ondertussen ook geweigerd.
Wat mij betreft wordt Oekraïne gewoon gediskwalificeerd. Dat had eigenlijk al moeten gebeurd zijn nadat ze de Russische deelneemster weigerden in 2017.

+1

Stoer dat Freedom Jazz ook geweigerd heeft. Gewoon geen Oekraïne dit jaar.

Maruv was 1 van de grote favorieten hier

De Belgische inzending zal Wake Up heten en zal donderdagmorgen na het 8uur nieuws op MNM voor het eerst te horen zijn. De videoclip komt donderdag vanaf 12u30 online.

Als Conan Osiris voor Portugal doorgaat, dan weet ik mijn winnaar al, wat een belachelijk goed nummer en die show erbij!

Weet iemand wanneer de finale is van Portugal?

Zaterdag 2 maart is de finale in Portugal. Ik ben ook een fan van het nummer.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:10 uur

geplaatst: vandaag om 08:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.