Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 2 april 2024, 17:50 uur
https://postimages.org/
18. Azerbeidzjan
Eerste deelname: 2008
Aantal deelnamen: 15
Aantal gewonnen: 1
Hoogste positie: 1ste (2011)
Laagste positie: 14de (2023 HF)
Azerbeidzjan maakte een vliegende start toen ze in 2008 begonnen met hun deelname aan het Songfestival. De eerste zes jaar hoog in de top, waarvan in 2011 winst. Winst die mij niet beviel, want ik vind Running Scared nog steeds één van de minste winnaars ooit.
Het is sowieso niet echt een land waar ik een enorm supporter van ben als het om hun inzendingen gaat.
Bovendien worden er vieze spelletjes gespeeld: omkoperij of het niet toestaan om op Armenië te stemmen.
Ik vind de inzending vaak ook wat te glad.
Dit jaar glijdt de inzending langs me heen, best leuk hoor met die etnische invloeden, maar ik word er niet door geraakt. Slecht? Nee. Goed? Geen idee. Het beklijft gewoon niet.
Verwachting: niet door naar de finale.
Mijn top 37:
1. Kroatië
2. Italië
3. Litouwen
4. Spanje
5. Slovenië
6. Polen
7. Zweden
8. Frankrijk
9. Servië
10. Oekraïne
11. Ierland
12. Verenigd Koninkrijk
13. Azerbeidzjan
14. Cyprus
15. Duitsland
16. Moldavië
17. Finland
18. IJsland
18. Azerbeidzjan
Eerste deelname: 2008
Aantal deelnamen: 15
Hoogste positie: 1ste (2011)
Laagste positie: 14de (2023 HF)
Azerbeidzjan maakte een vliegende start toen ze in 2008 begonnen met hun deelname aan het Songfestival. De eerste zes jaar hoog in de top, waarvan in 2011 winst. Winst die mij niet beviel, want ik vind Running Scared nog steeds één van de minste winnaars ooit.
Het is sowieso niet echt een land waar ik een enorm supporter van ben als het om hun inzendingen gaat.
Bovendien worden er vieze spelletjes gespeeld: omkoperij of het niet toestaan om op Armenië te stemmen.
Ik vind de inzending vaak ook wat te glad.
Dit jaar glijdt de inzending langs me heen, best leuk hoor met die etnische invloeden, maar ik word er niet door geraakt. Slecht? Nee. Goed? Geen idee. Het beklijft gewoon niet.
Mijn top 37:
1. Kroatië
2. Italië
3. Litouwen
4. Spanje
5. Slovenië
6. Polen
7. Zweden
8. Frankrijk
9. Servië
10. Oekraïne
11. Ierland
12. Verenigd Koninkrijk
13. Azerbeidzjan
14. Cyprus
15. Duitsland
16. Moldavië
17. Finland
18. IJsland
1
Onweerwolf
geplaatst: 2 april 2024, 18:17 uur
Azerbeidzjan
Ik heb bij de inzending van Azerbeidzjan een beetje hetzelfde gevoel als bij Oekraïne; het is allemaal wat bij elkaar gezocht en het gaat ook niet echt duidelijk een kant op. Geen slechte zanger, ook geen slecht liedje maar het begeistert nergens. Dit was de laatst bekend gemaakte inzending en ik heb hem ook nog niet vaak gehoord. Kwartje kan dus nog wel vallen eventueel.
Tevens weer wat verschuivingen in de totaallijst:
01. Litouwen
02. Kroatië
03. Spanje
04. Italië
05. Slovenië
06. Frankrijk
07. Verenigd Koninkrijk
08. Azerbeidzjan
09. Ierland
12. Zweden
11. Oekraïne
12. Moldavië
13. Polen
14. Servië
15. Duitsland
16. Finland
17. IJsland
18. Cyprus
Ik heb bij de inzending van Azerbeidzjan een beetje hetzelfde gevoel als bij Oekraïne; het is allemaal wat bij elkaar gezocht en het gaat ook niet echt duidelijk een kant op. Geen slechte zanger, ook geen slecht liedje maar het begeistert nergens. Dit was de laatst bekend gemaakte inzending en ik heb hem ook nog niet vaak gehoord. Kwartje kan dus nog wel vallen eventueel.
Tevens weer wat verschuivingen in de totaallijst:
01. Litouwen
02. Kroatië
03. Spanje
04. Italië
05. Slovenië
06. Frankrijk
07. Verenigd Koninkrijk
08. Azerbeidzjan
09. Ierland
12. Zweden
11. Oekraïne
12. Moldavië
13. Polen
14. Servië
15. Duitsland
16. Finland
17. IJsland
18. Cyprus
0
geplaatst: 3 april 2024, 08:15 uur
Onweerwolf beschrijft het gevoel dat ik bij Azerbeidzjan heb prima. Geen vervelend nummer, maar hij gaat 't ene oor in en 't andere weer uit.
**
1. Italië
2. Spanje
3. Kroatië
4. Cyprus
5. Finland
6. Servië
7. Slovenië
8. Frankrijk
9. Polen
10. Duitsland
11. Litouwen
12. Ierland
13. Zweden
14. Verenigd Koninkrijk
15. Azerbeidzjan
16. Oekraïne
17. Moldavië
18. IJsland
**
1. Italië
2. Spanje
3. Kroatië
4. Cyprus
5. Finland
6. Servië
7. Slovenië
8. Frankrijk
9. Polen
10. Duitsland
11. Litouwen
12. Ierland
13. Zweden
14. Verenigd Koninkrijk
15. Azerbeidzjan
16. Oekraïne
17. Moldavië
18. IJsland
1
geplaatst: 3 april 2024, 09:29 uur
Moldavië
Ik vond het gek dat zo'n zoutloos nummer kan winnen in een nationale competitie. Wie stemt hierop? Maar toen ging ik de concurrentie beluisteren en werd mij veel duidelijk.
Hier mijn favoriete voorbeeld:
Azerbeidzjan
Ik ben het er wel mee eens dat het nummer niet meteen beklijft, maar toen ik het nummer probeerde te plaatsen in mijn lijstje, troefde het toch veel inzendingen af. Ik blijk het nummer beter te vinden dan dat ik in eerste instantie besefte. Ik ben eigenlijk wel aangenaam verrast.
1. Italië.
2. Litouwen
3. Slovenië
4. Servië
5. Azerbeidzjan
6. Cyprus (floept gewoon even over Kroatië heen)
7. Kroatië
8. Polen
9. Ierland
10. Frankrijk
11. Spanje
12. Oekraïne
13. Verenigd Koninkrijk
14. Duitsland
15. Moldavië
16. Zweden
17. Finland
18. IJsland
Ik vond het gek dat zo'n zoutloos nummer kan winnen in een nationale competitie. Wie stemt hierop? Maar toen ging ik de concurrentie beluisteren en werd mij veel duidelijk.
Hier mijn favoriete voorbeeld:
Azerbeidzjan
Ik ben het er wel mee eens dat het nummer niet meteen beklijft, maar toen ik het nummer probeerde te plaatsen in mijn lijstje, troefde het toch veel inzendingen af. Ik blijk het nummer beter te vinden dan dat ik in eerste instantie besefte. Ik ben eigenlijk wel aangenaam verrast.
1. Italië.
2. Litouwen
3. Slovenië
4. Servië
5. Azerbeidzjan
6. Cyprus (floept gewoon even over Kroatië heen)
7. Kroatië
8. Polen
9. Ierland
10. Frankrijk
11. Spanje
12. Oekraïne
13. Verenigd Koninkrijk
14. Duitsland
15. Moldavië
16. Zweden
17. Finland
18. IJsland
0
geplaatst: 3 april 2024, 09:59 uur
ilmrm schreef:
Moldavië
Hier mijn favoriete voorbeeld: (embed)
Moldavië
Hier mijn favoriete voorbeeld: (embed)
Ik ga stuk hier, eeuwig zonde dat deze 't niet geworden is!

0
geplaatst: 3 april 2024, 18:02 uur
https://postimg.cc/DmqT30HV
19. Australië
Eerste deelname: 2015
Aantal deelnamen: 8
Aantal gewonnen: 0
Hoogste positie: 2de (2016)
Laagste positie: 14de (2021 HF)
Australië, is dat niet het land dat 1 keer mee mocht doen en nu al hun 9e inzending presenteert?
Ja, dat land dus. Dit jaar horen we dan eindelijk een didgeridoo in een wat mij betreft best irritant nummer.
Het stel is geen liefdeskoppel, maar ze zien zichzelf als twee 'feminine brothers'. Ik hoor een deel van Europa al weer zuchten en het woord 'woke' tevoorschijn halen. Maar ja, het Songfestival wordt toch wel gezien als freakshow of nichtenparade, dus 'who cares?'.
Mij gaat het om het nummer en dat irriteert me een beetje. Ik denk dat het komt door de zang of zo.
Alleen in 2021 wist Montaigne de finale niet te halen en ik heb zo het vermoeden dat het dit jaar ook hangen en wurgen gaat worden voor One Milkali.
Mijn top 37:
1. Kroatië
2. Italië
3. Litouwen
4. Spanje
5. Slovenië
6. Polen
7. Zweden
8. Frankrijk
9. Oekraïne
10. Servië
11. Ierland
12. Verenigd Koninkrijk
13. Azerbeidzjan
14. Cyprus
15. Duitsland
16. Moldavië
17. Australië
18. Finland
19. IJsland
19. Australië
Eerste deelname: 2015
Aantal deelnamen: 8
Hoogste positie: 2de (2016)
Laagste positie: 14de (2021 HF)
Australië, is dat niet het land dat 1 keer mee mocht doen en nu al hun 9e inzending presenteert?
Ja, dat land dus. Dit jaar horen we dan eindelijk een didgeridoo in een wat mij betreft best irritant nummer.
Het stel is geen liefdeskoppel, maar ze zien zichzelf als twee 'feminine brothers'. Ik hoor een deel van Europa al weer zuchten en het woord 'woke' tevoorschijn halen. Maar ja, het Songfestival wordt toch wel gezien als freakshow of nichtenparade, dus 'who cares?'.
Mij gaat het om het nummer en dat irriteert me een beetje. Ik denk dat het komt door de zang of zo.
Alleen in 2021 wist Montaigne de finale niet te halen en ik heb zo het vermoeden dat het dit jaar ook hangen en wurgen gaat worden voor One Milkali.
Mijn top 37:
1. Kroatië
2. Italië
3. Litouwen
4. Spanje
5. Slovenië
6. Polen
7. Zweden
8. Frankrijk
9. Oekraïne
10. Servië
11. Ierland
12. Verenigd Koninkrijk
13. Azerbeidzjan
14. Cyprus
15. Duitsland
16. Moldavië
17. Australië
18. Finland
19. IJsland
0
geplaatst: 3 april 2024, 21:10 uur
Azerbeidzjan, lied met Oosters sfeertje en klinkt niet eens zo gek. Het blijft alleen niet hangen. De vervelende etnische beat wel, maar die maakt het nummer niet beter.
Australië, dit is een vrij stom nummer van een weinig charismatisch duo. De clip is ook niet best dus de kans dat ze live leuk zijn zit er waarschijnlijk niet in. Er zijn toch zat leuke artiesten te vinden tussen de 26 miljoen Australiers? Donny Benét ofzo
01. Italië
02. Spanje
03. Litouwen
04. Kroatië
05. Servië
06. Slovenië
07. Frankrijk
08. Zweden
09. Verenigd Koninkrijk
10. Azerbeidzjan
11. Oekraïne
12. Ierland
13. Polen
14. Moldavië
15. Finland
16. Cyprus
17. Duitsland
18. Australië
19. IJsland
Australië, dit is een vrij stom nummer van een weinig charismatisch duo. De clip is ook niet best dus de kans dat ze live leuk zijn zit er waarschijnlijk niet in. Er zijn toch zat leuke artiesten te vinden tussen de 26 miljoen Australiers? Donny Benét ofzo

01. Italië
02. Spanje
03. Litouwen
04. Kroatië
05. Servië
06. Slovenië
07. Frankrijk
08. Zweden
09. Verenigd Koninkrijk
10. Azerbeidzjan
11. Oekraïne
12. Ierland
13. Polen
14. Moldavië
15. Finland
16. Cyprus
17. Duitsland
18. Australië
19. IJsland
0
geplaatst: 3 april 2024, 21:51 uur
Tweemaal niet zo goed.
Azerbeidzjan is zoekende. Ze zijn wat afgestapt van de stevig geproduceerde popacts met dik aangezette act. Maar als ze hierbij uitkomen. Mwaoh. In de basis echt geen slecht nummer. Maar die productietrucjes doen denken aan die quasi wereldmuziek verzamelcd's die je in de jaren '90 had. Spirits of Nature enzo. Met van die goedkope beatjes . Dit haalt de finale niet. Volgend jaar maar weer alle popregisters open?
Dat Electric Fields ooit zou gaan voor Australie was te voorspellen. In 2019 waren ze al tweede in de nationale finale en mochten ze de punten geven. Het nummer is veel kleurlozer dan je bij de omschrijving zou verwachten. Misschien dat een briljante staging de boel naar een ander niveaiu kan brengen maar anders denk ik dat we deze ook niet in de finale zien.
Als we klaar zijn met semi 1 even kijken of ik het juiste aantal landen doorlaat. Ik heb geen idee eigenlijk.
1. Litouwen
2. Italië
3. Kroatië
4. Verenigd Koninkrijk
5. Slovenië
6. Polen
7. Frankrijk
8. Spanje
8. Servië
10. Oekraïne
11. Ierland
12. Moldavië
13. Zweden
14. Australië
15. Azerbeidzjan
16. Cyprus
17. IJsland
18. Duitsland
19. Finland
Azerbeidzjan is zoekende. Ze zijn wat afgestapt van de stevig geproduceerde popacts met dik aangezette act. Maar als ze hierbij uitkomen. Mwaoh. In de basis echt geen slecht nummer. Maar die productietrucjes doen denken aan die quasi wereldmuziek verzamelcd's die je in de jaren '90 had. Spirits of Nature enzo. Met van die goedkope beatjes . Dit haalt de finale niet. Volgend jaar maar weer alle popregisters open?
Dat Electric Fields ooit zou gaan voor Australie was te voorspellen. In 2019 waren ze al tweede in de nationale finale en mochten ze de punten geven. Het nummer is veel kleurlozer dan je bij de omschrijving zou verwachten. Misschien dat een briljante staging de boel naar een ander niveaiu kan brengen maar anders denk ik dat we deze ook niet in de finale zien.
Als we klaar zijn met semi 1 even kijken of ik het juiste aantal landen doorlaat. Ik heb geen idee eigenlijk.
1. Litouwen
2. Italië
3. Kroatië
4. Verenigd Koninkrijk
5. Slovenië
6. Polen
7. Frankrijk
8. Spanje
8. Servië
10. Oekraïne
11. Ierland
12. Moldavië
13. Zweden
14. Australië
15. Azerbeidzjan
16. Cyprus
17. IJsland
18. Duitsland
19. Finland
0
geplaatst: 4 april 2024, 07:28 uur
Irritant? Nee joh: juist een heerlijk nummer om mee te blèren: While entertaining the goooooooods!! En dat dát irritant is, dat wil ik gerust toegeven. De clip is nogal ongemakkelijk, maar zolang je je ogen dichthoudt is dit lekker vrolijke, aanstekelijke pop.
1. Italië
2. Australië
3. Spanje
4. Kroatië
5. Cyprus
6. Slovenië
7. Servië
8. Finland
9. Frankrijk
10. Polen
11. Duitsland
12. Litouwen
13. Ierland
14. Zweden
15. Verenigd Koninkrijk
16. Azerbeidzjan
17. Oekraïne
18. Moldavië
19. IJsland
1. Italië
2. Australië
3. Spanje
4. Kroatië
5. Cyprus
6. Slovenië
7. Servië
8. Finland
9. Frankrijk
10. Polen
11. Duitsland
12. Litouwen
13. Ierland
14. Zweden
15. Verenigd Koninkrijk
16. Azerbeidzjan
17. Oekraïne
18. Moldavië
19. IJsland
0
geplaatst: 4 april 2024, 18:06 uur
https://postimg.cc/9wqF1Lt6
20. Portugal
Eerste deelname: 1964
Aantal deelnamen: 54
Hoogste positie: 1ste (2017)
Laagste positie: laatste (1964, 1974, 1997, 2018)
Studioversie:
Portugal is een land dat inzendingen stuurt die trouw zijn aan de eigen muzikale traditie. Zo won Salvador Sobral ooit met wat ik toch wel één van de beste winnaars ooit vond.
Soms pakt het goed uit voor Portugal, maar meestal wordt het land een beetje ondergewaardeerd wat mij betreft. Hopelijk gebeurt dat dit jaar niet, want ik vind Grito van iolanda erg boeiend, zoals ik veel nummers die in het verleden werden uitgezonden boeiend vond.
Een mooie podiumpresentatie, goed gezongen en een interessant lied. Maar gaat Europa dit omarmen? Ik ben bang van niet en dat zou ik Europa dan heel kwalijk nemen.
Of het nu je kopje thee is of niet: dit steekt er kwalitatief toch echt wel bovenuit.
Mijn top 37:
1. Kroatië
2. Italië
3. Litouwen
4. Portugal
5. Spanje
6. Slovenië
7. Polen
8. Zweden
9. Frankrijk
10. Oekraïne
11. Servië
12. Ierland
13. Verenigd Koninkrijk
14. Azerbeidzjan
15. Cyprus
16. Duitsland
17. Moldavië
18. Australië
19. Finland
20. IJsland
20. Portugal
Eerste deelname: 1964
Aantal deelnamen: 54
Hoogste positie: 1ste (2017)
Laagste positie: laatste (1964, 1974, 1997, 2018)
Studioversie:
Portugal is een land dat inzendingen stuurt die trouw zijn aan de eigen muzikale traditie. Zo won Salvador Sobral ooit met wat ik toch wel één van de beste winnaars ooit vond.
Soms pakt het goed uit voor Portugal, maar meestal wordt het land een beetje ondergewaardeerd wat mij betreft. Hopelijk gebeurt dat dit jaar niet, want ik vind Grito van iolanda erg boeiend, zoals ik veel nummers die in het verleden werden uitgezonden boeiend vond.
Een mooie podiumpresentatie, goed gezongen en een interessant lied. Maar gaat Europa dit omarmen? Ik ben bang van niet en dat zou ik Europa dan heel kwalijk nemen.
Of het nu je kopje thee is of niet: dit steekt er kwalitatief toch echt wel bovenuit.
Mijn top 37:
1. Kroatië
2. Italië
3. Litouwen
4. Portugal
5. Spanje
6. Slovenië
7. Polen
8. Zweden
9. Frankrijk
10. Oekraïne
11. Servië
12. Ierland
13. Verenigd Koninkrijk
14. Azerbeidzjan
15. Cyprus
16. Duitsland
17. Moldavië
18. Australië
19. Finland
20. IJsland
0
geplaatst: 4 april 2024, 21:48 uur
Portugal heeft weer een prima liedje in eigen stijl. De live versie is helaas minder dan de studio versie. Ze zullen vermoedelijk een slachtoffer worden van de nieuwe regels voor punten / stemmen. Met slechts enkel televotes in de semi’s wordt het lastig om zo’n liedje op waarde te schatten tussen de spectaculaire inzendingen. Bij de bookmakers staat Portugal momenteel 2 na laatste 
01. Italië
02. Spanje
03. Litouwen
04. Kroatië
05. Servië
06. Slovenië
07. Frankrijk
08. Portugal
09. Zweden
10. Verenigd Koninkrijk
11. Azerbeidzjan
12. Oekraïne
13. Ierland
14. Polen
15. Moldavië
16. Finland
17. Cyprus
18. Duitsland
19. Australië
20. IJsland

01. Italië
02. Spanje
03. Litouwen
04. Kroatië
05. Servië
06. Slovenië
07. Frankrijk
08. Portugal
09. Zweden
10. Verenigd Koninkrijk
11. Azerbeidzjan
12. Oekraïne
13. Ierland
14. Polen
15. Moldavië
16. Finland
17. Cyprus
18. Duitsland
19. Australië
20. IJsland
0
Onweerwolf
geplaatst: 4 april 2024, 23:42 uur
Australië
De Australische inzending gaat op het eerste gehoor wat aan je voorbij maar ik moet toch wel zeggen dat ik dit wel een intelligent en aangenaam retro popliedje met moderne omlijsting vind. Ik hoor een beetje Level 42, een beetje 80's Peter Gabriel. Niet te moeilijk, vrolijk en met overtuiging gemaakt en gebracht. Ik heb een beetje hetzelfde gevoel als met Slovenië 2023 bij dit nummer, het heeft gewoon iets terwijl het strikt genomen geen hoogvlieger is.
01. Litouwen
02. Kroatië
03. Spanje
04. Australië
05. Italië
06. Slovenië
07. Frankrijk
08. Verenigd Koninkrijk
09. Azerbeidzjan
10. Ierland
11. Zweden
12. Oekraïne
13. Moldavië
14. Polen
15. Servië
16. Duitsland
17. Finland
18. IJsland
19. Cyprus
De Australische inzending gaat op het eerste gehoor wat aan je voorbij maar ik moet toch wel zeggen dat ik dit wel een intelligent en aangenaam retro popliedje met moderne omlijsting vind. Ik hoor een beetje Level 42, een beetje 80's Peter Gabriel. Niet te moeilijk, vrolijk en met overtuiging gemaakt en gebracht. Ik heb een beetje hetzelfde gevoel als met Slovenië 2023 bij dit nummer, het heeft gewoon iets terwijl het strikt genomen geen hoogvlieger is.
01. Litouwen
02. Kroatië
03. Spanje
04. Australië
05. Italië
06. Slovenië
07. Frankrijk
08. Verenigd Koninkrijk
09. Azerbeidzjan
10. Ierland
11. Zweden
12. Oekraïne
13. Moldavië
14. Polen
15. Servië
16. Duitsland
17. Finland
18. IJsland
19. Cyprus
0
Onweerwolf
geplaatst: 5 april 2024, 00:28 uur
Portugal
Portugal doet moeilijk. Want deze inzending is toch wel vrij hoekig en vergt volgens mij ruimschoots meer aandacht dan de meeste mensen hebben eer dit op waarde geschat kan worden. Ik denk zelfs dat er een reële kans is dat dit de finale niet gaat halen en dat het daarmee voor de die-hard fans in een historisch rijtje komt van 'beroofde inzendingen'. Maar wie weet verrast het Europese stempubliek me toch. Ik ga ook meteen eerlijk zijn en zeggen dat het kwartje voor mij ook pas net is gevallen bij deze inzending maar ik ben wel overtuigd van de kwaliteit hier.
01. Litouwen
02. Kroatië
03. Portugal
04. Spanje
05. Australië
06. Italië
07. Slovenië
08. Frankrijk
09. Verenigd Koninkrijk
10. Azerbeidzjan
11. Ierland
12. Zweden
13. Oekraïne
14. Moldavië
15. Polen
16. Servië
17. Duitsland
18. Finland
19. IJsland
20. Cyprus
Portugal doet moeilijk. Want deze inzending is toch wel vrij hoekig en vergt volgens mij ruimschoots meer aandacht dan de meeste mensen hebben eer dit op waarde geschat kan worden. Ik denk zelfs dat er een reële kans is dat dit de finale niet gaat halen en dat het daarmee voor de die-hard fans in een historisch rijtje komt van 'beroofde inzendingen'. Maar wie weet verrast het Europese stempubliek me toch. Ik ga ook meteen eerlijk zijn en zeggen dat het kwartje voor mij ook pas net is gevallen bij deze inzending maar ik ben wel overtuigd van de kwaliteit hier.
01. Litouwen
02. Kroatië
03. Portugal
04. Spanje
05. Australië
06. Italië
07. Slovenië
08. Frankrijk
09. Verenigd Koninkrijk
10. Azerbeidzjan
11. Ierland
12. Zweden
13. Oekraïne
14. Moldavië
15. Polen
16. Servië
17. Duitsland
18. Finland
19. IJsland
20. Cyprus
0
geplaatst: 5 april 2024, 07:28 uur
De Portugese inzending is erg mooi, maar ook een tikkeltje zwaar en je moet er dus voor in de stemming zijn. Ik vrees dat het de halve finale niet zal overleven, en dat zal totaal onterecht zijn.
1. Italië
2. Australië
3. Spanje
4. Kroatië
5. Cyprus
6. Slovenië
7. Portugal
8. Servië
9. Finland
10. Frankrijk
11. Polen
12. Duitsland
13. Litouwen
14. Ierland
15. Zweden
16. Verenigd Koninkrijk
17. Azerbeidzjan
18. Oekraïne
19. Moldavië
20. IJsland
1. Italië
2. Australië
3. Spanje
4. Kroatië
5. Cyprus
6. Slovenië
7. Portugal
8. Servië
9. Finland
10. Frankrijk
11. Polen
12. Duitsland
13. Litouwen
14. Ierland
15. Zweden
16. Verenigd Koninkrijk
17. Azerbeidzjan
18. Oekraïne
19. Moldavië
20. IJsland
0
geplaatst: 5 april 2024, 14:31 uur
Australië
Nee, dit is niks voor mij. Ik vind het vooral een erg schreeuwerig en daardoor vrij irritant nummer. Ik lees een aantal behoorlijk positieve reacties over deze inzending. Misschien heeft het nummer nog wat extra luisterbeurten nodig voordat ik de aantrekkingskracht ga begrijpen. Voor nu zetelt het nummer zich ergens in de achterhoede.
Portugal
Een lastig nummer om te beoordelen. Ik heb het verwarrende gevoel het nummer een stuk beter te vinden dan dat ik het leuk vind (waarbij moet worden aangetekend dat het nummer nog groeiende is). Voor nu slechts een negende plek, waarbij ik me ervan bewust ben dat die het nummer geen recht doet.
1. Italië
2. Litouwen
3. Slovenië
4. Servië
5. Azerbeidzjan
6. Cyprus
7. Kroatië
8. Polen
9. Portugal
10. Ierland
11. Frankrijk
12. Spanje
13. Oekraïne
14. Verenigd Koninkrijk
15. Duitsland
16. Australië
17. Moldavië
18. Zweden
19. Finland
20. IJsland
Nee, dit is niks voor mij. Ik vind het vooral een erg schreeuwerig en daardoor vrij irritant nummer. Ik lees een aantal behoorlijk positieve reacties over deze inzending. Misschien heeft het nummer nog wat extra luisterbeurten nodig voordat ik de aantrekkingskracht ga begrijpen. Voor nu zetelt het nummer zich ergens in de achterhoede.
Portugal
Een lastig nummer om te beoordelen. Ik heb het verwarrende gevoel het nummer een stuk beter te vinden dan dat ik het leuk vind (waarbij moet worden aangetekend dat het nummer nog groeiende is). Voor nu slechts een negende plek, waarbij ik me ervan bewust ben dat die het nummer geen recht doet.
1. Italië
2. Litouwen
3. Slovenië
4. Servië
5. Azerbeidzjan
6. Cyprus
7. Kroatië
8. Polen
9. Portugal
10. Ierland
11. Frankrijk
12. Spanje
13. Oekraïne
14. Verenigd Koninkrijk
15. Duitsland
16. Australië
17. Moldavië
18. Zweden
19. Finland
20. IJsland
0
geplaatst: 5 april 2024, 17:23 uur
https://postimg.cc/bGRgXdXq
21. Luxemburg
Eerste deelname: 1956
Aantal deelnamen: 37
Aantal gewonnen: 5
Hoogste positie: 1ste (1961, 1965, 1972, 1973, 1983)
Laagste positie: laatste (1958, 1960, 1970)
Het kleine landje dat net als Nederland vijf keer gewonnen heeft, waar twee enorme persoonlijke favorieten tussen zitten: France Gall in 1965 en Anne-Marie David in 1973.
Na 1993 hield het land het voor gezien, maar dit jaar zijn ze terug en krijgen ze de eer om de eerste halve finale af te sluiten. Het zal vast met opzet zo gepland zijn. Welkom terug Luxemburg.
Jammer dat ze dat doen met weer zo'n doorsnee Songfestivalnummer en waar we toch ook even Engels er doorheen gooien. Waarom????? Het heeft hier geen enkel nut.
Van die liedjes waar niks mis mee is, maar die het ene oor in en het andere weer uit gaan.
Best gezellig liedje hoor, maar bij mij breekt het geen potten en mag het gewoon in de halve finale blijven hangen. Zal vast niet gebeuren want het is toch wel leuk het landje er weer bij te hebben. Toch?!
Volgend jaar graag wat spannenders dan.
Verwachting: door naar de finale en daar 14e - 19e plaats.
Mijn top 37:
1. Kroatië
2. Italië
3. Litouwen
4. Portugal
5. Spanje
6. Slovenië
7. Polen
8. Zweden
9. Frankrijk
10. Oekraïne
11. Servië
12. Ierland
13. Verenigd Koninkrijk
14. Azerbeidzjan
15. Luxemburg
16. Cyprus
17. Duitsland
18. Moldavië
19. Australië
20. Finland
21. IJsland
21. Luxemburg
Eerste deelname: 1956
Aantal deelnamen: 37
Aantal gewonnen: 5
Hoogste positie: 1ste (1961, 1965, 1972, 1973, 1983)
Laagste positie: laatste (1958, 1960, 1970)
Het kleine landje dat net als Nederland vijf keer gewonnen heeft, waar twee enorme persoonlijke favorieten tussen zitten: France Gall in 1965 en Anne-Marie David in 1973.
Na 1993 hield het land het voor gezien, maar dit jaar zijn ze terug en krijgen ze de eer om de eerste halve finale af te sluiten. Het zal vast met opzet zo gepland zijn. Welkom terug Luxemburg.
Jammer dat ze dat doen met weer zo'n doorsnee Songfestivalnummer en waar we toch ook even Engels er doorheen gooien. Waarom????? Het heeft hier geen enkel nut.
Van die liedjes waar niks mis mee is, maar die het ene oor in en het andere weer uit gaan.
Best gezellig liedje hoor, maar bij mij breekt het geen potten en mag het gewoon in de halve finale blijven hangen. Zal vast niet gebeuren want het is toch wel leuk het landje er weer bij te hebben. Toch?!
Volgend jaar graag wat spannenders dan.
Verwachting: door naar de finale en daar 14e - 19e plaats.
Mijn top 37:
1. Kroatië
2. Italië
3. Litouwen
4. Portugal
5. Spanje
6. Slovenië
7. Polen
8. Zweden
9. Frankrijk
10. Oekraïne
11. Servië
12. Ierland
13. Verenigd Koninkrijk
14. Azerbeidzjan
15. Luxemburg
16. Cyprus
17. Duitsland
18. Moldavië
19. Australië
20. Finland
21. IJsland
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 5 april 2024, 17:30 uur
Azerbeidzjan vind ik best aardig. Nipt linker rijtje
Australie dan. Neeneenee, hier krijg ik heel erg kriebels van, de neiging om de deur uit te lopen en/of de tv uit te zetten.
Portugal kiest weer voor iets zwaarmoedigs wat ik nog lastig vind om te beoordelen. Mooi liedje maar hoe mooi?
1. Litouwen
2. Oekraïne
3. Kroatië
4. Frankrijk
5. Italië
6. Portugal
7. Ierland
8. Slovenië
9. Azerbeidzjan
10. Polen
11. Spanje
12. Servië
13. Moldavië
14. Cyprus
15. Zweden
16. Verenigd Koninkrijk
17. Finland
18. Duitsland
19. Ijsland
20. Australië
Australie dan. Neeneenee, hier krijg ik heel erg kriebels van, de neiging om de deur uit te lopen en/of de tv uit te zetten.
Portugal kiest weer voor iets zwaarmoedigs wat ik nog lastig vind om te beoordelen. Mooi liedje maar hoe mooi?
1. Litouwen
2. Oekraïne
3. Kroatië
4. Frankrijk
5. Italië
6. Portugal
7. Ierland
8. Slovenië
9. Azerbeidzjan
10. Polen
11. Spanje
12. Servië
13. Moldavië
14. Cyprus
15. Zweden
16. Verenigd Koninkrijk
17. Finland
18. Duitsland
19. Ijsland
20. Australië
0
geplaatst: 5 april 2024, 18:01 uur
Luxemburg
Best een leuk popliedje, maar het blinkt nergens echt in uit. In de videoclip vond ik de zangeres nog wel iets extra's hebben, maar dat vond ik live dan weer erg tegenvallen. Middenmoot wat mij betreft, maar leuk dat Luxemburg terug is.
(Ik luister trouwens ook graag naar het winnende nummer van France Gall. Dat was echt een leuk popliedje!)
1. Italië
2. Litouwen
3. Slovenië
4. Servië
5. Azerbeidzjan
6. Cyprus
7. Kroatië
8. Luxemburg
9. Polen
10. Portugal
11. Ierland
12. Frankrijk
13. Spanje
14. Oekraïne
15. Verenigd Koninkrijk
16. Duitsland
17. Australië
18. Moldavië
19. Zweden
20. Finland
21. IJsland
Best een leuk popliedje, maar het blinkt nergens echt in uit. In de videoclip vond ik de zangeres nog wel iets extra's hebben, maar dat vond ik live dan weer erg tegenvallen. Middenmoot wat mij betreft, maar leuk dat Luxemburg terug is.
(Ik luister trouwens ook graag naar het winnende nummer van France Gall. Dat was echt een leuk popliedje!)
1. Italië
2. Litouwen
3. Slovenië
4. Servië
5. Azerbeidzjan
6. Cyprus
7. Kroatië
8. Luxemburg
9. Polen
10. Portugal
11. Ierland
12. Frankrijk
13. Spanje
14. Oekraïne
15. Verenigd Koninkrijk
16. Duitsland
17. Australië
18. Moldavië
19. Zweden
20. Finland
21. IJsland
0
Onweerwolf
geplaatst: 5 april 2024, 18:10 uur
Luxemburg
Fijn dat Luxemburg terug is. Hopelijk blijft dat ook zo. De inzending van Luxemburg is een beetje chanson, een beetje latin en een beetje pop en het doet me denken aan Shakira. Persoonlijk vind ik het een leuk nummer al had er misschien wat meer ingezeten want het is ook weer geen zwaargewicht. Het nummer ligt lekker in het gehoor maar heeft, merk ik inmiddels, ook wel een houdbaarheidsdatum. Al met al een aardige comeback van dit land.
01. Litouwen
02. Kroatië
03. Portugal
04. Spanje
05. Australië
06. Italië
07. Slovenië
08. Frankrijk
09. Luxemburg
10. Verenigd Koninkrijk
11. Azerbeidzjan
12. Ierland
13. Zweden
14. Oekraïne
15. Moldavië
16. Polen
17. Servië
18. Duitsland
19. Finland
20. IJsland
21. Cyprus
Fijn dat Luxemburg terug is. Hopelijk blijft dat ook zo. De inzending van Luxemburg is een beetje chanson, een beetje latin en een beetje pop en het doet me denken aan Shakira. Persoonlijk vind ik het een leuk nummer al had er misschien wat meer ingezeten want het is ook weer geen zwaargewicht. Het nummer ligt lekker in het gehoor maar heeft, merk ik inmiddels, ook wel een houdbaarheidsdatum. Al met al een aardige comeback van dit land.
01. Litouwen
02. Kroatië
03. Portugal
04. Spanje
05. Australië
06. Italië
07. Slovenië
08. Frankrijk
09. Luxemburg
10. Verenigd Koninkrijk
11. Azerbeidzjan
12. Ierland
13. Zweden
14. Oekraïne
15. Moldavië
16. Polen
17. Servië
18. Duitsland
19. Finland
20. IJsland
21. Cyprus
0
geplaatst: 5 april 2024, 19:08 uur
Luxemburg, vind het wel een vrolijk popliedje. Jammer van dat Engels. Het is leuker zonder die paar zinnen.
01. Italië
02. Spanje
03. Litouwen
04. Kroatië
05. Servië
06. Slovenië
07. Frankrijk
08. Luxemburg
09. Portugal
10. Zweden
11. Verenigd Koninkrijk
12. Azerbeidzjan
13. Oekraïne
14. Ierland
15. Polen
16. Moldavië
17. Finland
18. Cyprus
19. Duitsland
20. Australië
21. IJsland
01. Italië
02. Spanje
03. Litouwen
04. Kroatië
05. Servië
06. Slovenië
07. Frankrijk
08. Luxemburg
09. Portugal
10. Zweden
11. Verenigd Koninkrijk
12. Azerbeidzjan
13. Oekraïne
14. Ierland
15. Polen
16. Moldavië
17. Finland
18. Cyprus
19. Duitsland
20. Australië
21. IJsland
0
geplaatst: 5 april 2024, 23:25 uur
Portugals eigenzinnigheid lijdt soms tot succces (2017), al zorgde het de twee jaar erna voor zeer onterechte tegenvallende resultaten. Nu hebben ze weer een gedurfde inzending. Geen popliedje met hooks maar soort intense filmische ballade. Ik vind het tot nu toe het allerbeste. Maar een groot eurovisiesucces zie ik niet voor me. Al denk ik wel dat het nipt de finale gaat halen. Het zou in elk geval moeten.
Luxemburg ben ik eigenlijk best aardig gaan vinden na aanvankelijke teleurstelling vanwege het zelfvertrouwen waarmee ze terugkwamen. Zeggen dat je al een locatie in gedachte hebt enzo. Mijn verweachtingen lagen vrij hoog en dit liedje is te gewoontjes en het Engelse refrein is jammer. Maar gek genoeg is het toch wel gegroeid en vind ik het nu leuke middenmoot. Ik voorspel een mooie finaleplek wegens de hoge gunfactor en de gunstige semiplek, maar vervolgens wordt het in de finale kleurloos 22e ofzo.
1. Portugal
2. Litouwen
3. Italië
4. Kroatië
5. Verenigd Koninkrijk
6. Slovenië
7. Polen
8. Frankrijk
9. Spanje
10. Servië
11. Luxemburg
12. Oekraïne
13. Ierland
14. Moldavië
15. Zweden
16. Australië
17. Azerbeidzjan
18. Cyprus
19. IJsland
20. Duitsland
21. Finland
Luxemburg ben ik eigenlijk best aardig gaan vinden na aanvankelijke teleurstelling vanwege het zelfvertrouwen waarmee ze terugkwamen. Zeggen dat je al een locatie in gedachte hebt enzo. Mijn verweachtingen lagen vrij hoog en dit liedje is te gewoontjes en het Engelse refrein is jammer. Maar gek genoeg is het toch wel gegroeid en vind ik het nu leuke middenmoot. Ik voorspel een mooie finaleplek wegens de hoge gunfactor en de gunstige semiplek, maar vervolgens wordt het in de finale kleurloos 22e ofzo.
1. Portugal
2. Litouwen
3. Italië
4. Kroatië
5. Verenigd Koninkrijk
6. Slovenië
7. Polen
8. Frankrijk
9. Spanje
10. Servië
11. Luxemburg
12. Oekraïne
13. Ierland
14. Moldavië
15. Zweden
16. Australië
17. Azerbeidzjan
18. Cyprus
19. IJsland
20. Duitsland
21. Finland
0
geplaatst: 5 april 2024, 23:35 uur
Even recaputuleren wat ik gegokt heb:
Door:
Ierland
Kroatie
Litouwen
Oekraine
Servie
Polen
Slovenië
Portugal
Luxemburg
Niet door:
Cyprus
IJsland
Finland
Moldavie
Azarbeidzjan
Australie
Ik heb er een te veel laten stranden dus. Ik denk dat Finland dan wel doorgaat bij nader inzien; Niet omdat ik dat wil trouwens.
Door:
Ierland
Kroatie
Litouwen
Oekraine
Servie
Polen
Slovenië
Portugal
Luxemburg
Niet door:
Cyprus
IJsland
Finland
Moldavie
Azarbeidzjan
Australie
Ik heb er een te veel laten stranden dus. Ik denk dat Finland dan wel doorgaat bij nader inzien; Niet omdat ik dat wil trouwens.
0
geplaatst: 6 april 2024, 10:06 uur
Leuk dat Luxemburg weer eens meedoet, jammer dat het met dit opgewarmd kliekje is. Deze topper uit 2006 komt in 2024 stevig in de middenmoot terecht.
1. Italië
2. Australië
3. Spanje
4. Kroatië
5. Cyprus
6. Slovenië
7. Portugal
8. Servië
9. Finland
10. Frankrijk
11. Polen
12. Duitsland
13. Litouwen
14. Ierland
15. Luxemburg
16. Zweden
17. Verenigd Koninkrijk
18. Azerbeidzjan
19. Oekraïne
20. Moldavië
21. IJsland
1. Italië
2. Australië
3. Spanje
4. Kroatië
5. Cyprus
6. Slovenië
7. Portugal
8. Servië
9. Finland
10. Frankrijk
11. Polen
12. Duitsland
13. Litouwen
14. Ierland
15. Luxemburg
16. Zweden
17. Verenigd Koninkrijk
18. Azerbeidzjan
19. Oekraïne
20. Moldavië
21. IJsland
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 april 2024, 13:57 uur
Finalistenvoorspelling:
Australië *
Finland *
Ierland **
Kroatië **
Litouwen **
Luxemburg *
Oekraïne **
Polen *
Servië *
Slovenië *
** Zeker door
* Vermoedelijk door
Niet door:
Azerbeidzjan *
Cyprus *
IJsland **
Moldavië **
Portugal *
** zeker niet door
* Vermoedelijk niet door
Ik twijfel met name tussen Polen en Azerbeidzjan als #10.
Australië *
Finland *
Ierland **
Kroatië **
Litouwen **
Luxemburg *
Oekraïne **
Polen *
Servië *
Slovenië *
** Zeker door
* Vermoedelijk door
Niet door:
Azerbeidzjan *
Cyprus *
IJsland **
Moldavië **
Portugal *
** zeker niet door
* Vermoedelijk niet door
Ik twijfel met name tussen Polen en Azerbeidzjan als #10.
0
geplaatst: 6 april 2024, 14:16 uur
Finalistenvoorspelling:
1. Kroatië
2. Oekraïne
3. Litouwen
4. Finland
5. Luxemburg
6. Polen
7. Servië
8. Ierland
9. Slovenië
10. Cyprus
Niet door:
11. Azerbeidzjan
12. Australië
13. Moldavië
14. Portugal
15. IJsland
Maar dit is gebaseerd op studioversies en we hebben nog geen idee van de staging.
1. Kroatië
2. Oekraïne
3. Litouwen
4. Finland
5. Luxemburg
6. Polen
7. Servië
8. Ierland
9. Slovenië
10. Cyprus
Niet door:
11. Azerbeidzjan
12. Australië
13. Moldavië
14. Portugal
15. IJsland
Maar dit is gebaseerd op studioversies en we hebben nog geen idee van de staging.
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 april 2024, 14:18 uur
We zijn trouwens al halverwege de besprekingen en al die users die afgelopen december in dit topic nog bij hoog en laag beweerden dat ze hier toch echt met serieuze intenties waren en niet om op vervelende wijze om aandacht te vragen hebben weer helemaal niets van zich laten horen. Wat verrassend toch weer.
https://i.vgy.me/vBrRMX.png
https://i.vgy.me/vBrRMX.png
1
geplaatst: 6 april 2024, 14:22 uur
Onweerwolf schreef:
We zijn trouwens al halverwege de besprekingen en al die users die afgelopen december in dit topic nog bij hoog en laag beweerden dat ze hier toch echt met serieuze intenties waren en niet om op vervelende wijze om aandacht te vragen hebben weer helemaal niets van zich laten horen. Wat verrassend toch weer.
Een aantal van de ergste verveelia's zijn niet meer actief, die kwamen elk jaar hun plasje plegen hier om te beweren dat het ze niet boeide, ze de muziek kut vonden en zeker niet keken maar elk jaar wel weer present waren hier.
Sowieso vind ik dit nu veel leuker. Samen lijstjes maken, en samen voorpret hebben. We weten heus wel dat het allemaal niet hoogdravend is, maar eet iedereen elke avond kaviaar? Dat dus.
Het had altijd iets heel sneus en ik was het op een gegeven moment echt zat om neergezet te worden als iemand die geen muzieksmaak had.
Houden zo deze sfeer

0
geplaatst: 6 april 2024, 14:31 uur
https://postimg.cc/MMqqVvKj
22. Malta
Eerste deelname: 1971
Aantal deelnamen: 35
Hoogste positie: 2de (2002, 2005)
Laagste positie: laatste (1971, 1972, 2006, 2023 HF)
Malta is ook zo'n land dat nog nooit gewonnen heeft. Ira Losco wist 2e te worden in 2002 met Seventh Wonder en Chiara met Angel in 2005 (in 1998 werd ze 3e en in 2009 22e).
Voor mij is het ook een vrij nietszeggend Songfestivalland. Het eindigt meestal in de middenmooit of onderaan bij mij. Het is het telkens net niet en dat is dit jaar niet anders. Loop is categorie Cyprus en Luxemburg dit jaar. Vlotte, vriendelijke radio-deuntjes maar totaal niet bijzonder om op te vallen.
Toch denk ik dat ze het met de hakken over de sloot tot de finale zou moeten weten te redden om daar roemloos ten onder te gaan.
Verwachting: door naar de finale en daar 20e - 26e plaats.
Mijn top 37:
1. Kroatië
2. Italië
3. Litouwen
4. Portugal
5. Spanje
6. Slovenië
7. Polen
8. Zweden
9. Frankrijk
10. Oekraïne
11. Servië
12. Ierland
13. Verenigd Koninkrijk
14. Azerbeidzjan
15. Luxemburg
16. Malta
17. Cyprus
18. Duitsland
19. Moldavië
20. Australië
21. Finland
22. IJsland
22. Malta
Eerste deelname: 1971
Aantal deelnamen: 35
Hoogste positie: 2de (2002, 2005)
Laagste positie: laatste (1971, 1972, 2006, 2023 HF)
Malta is ook zo'n land dat nog nooit gewonnen heeft. Ira Losco wist 2e te worden in 2002 met Seventh Wonder en Chiara met Angel in 2005 (in 1998 werd ze 3e en in 2009 22e).
Voor mij is het ook een vrij nietszeggend Songfestivalland. Het eindigt meestal in de middenmooit of onderaan bij mij. Het is het telkens net niet en dat is dit jaar niet anders. Loop is categorie Cyprus en Luxemburg dit jaar. Vlotte, vriendelijke radio-deuntjes maar totaal niet bijzonder om op te vallen.
Toch denk ik dat ze het met de hakken over de sloot tot de finale zou moeten weten te redden om daar roemloos ten onder te gaan.
Verwachting: door naar de finale en daar 20e - 26e plaats.
Mijn top 37:
1. Kroatië
2. Italië
3. Litouwen
4. Portugal
5. Spanje
6. Slovenië
7. Polen
8. Zweden
9. Frankrijk
10. Oekraïne
11. Servië
12. Ierland
13. Verenigd Koninkrijk
14. Azerbeidzjan
15. Luxemburg
16. Malta
17. Cyprus
18. Duitsland
19. Moldavië
20. Australië
21. Finland
22. IJsland
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 april 2024, 22:42 uur
Malta
Malta komt net als Cyprus met een slechte kopie van de Israëlische inzending van vorig jaar. Blijkbaar is het een Middellandse Zee dingetje ofzo. En hoewel de Maltese inzending net even wat meer inhoud heeft dan de Cypriotische is het niet goed genoeg voor het zijn van die uitzondering op de regel van een uitstekend nummer in een vervelend genre. Ga maar douchen.
01. Litouwen
02. Kroatië
03. Portugal
04. Spanje
05. Australië
06. Italië
07. Slovenië
08. Frankrijk
09. Luxemburg
10. Verenigd Koninkrijk
11. Azerbeidzjan
12. Ierland
13. Zweden
14. Oekraïne
15. Moldavië
16. Polen
17. Servië
18. Duitsland
19. Malta
20. Finland
21. IJsland
22. Cyprus
Malta komt net als Cyprus met een slechte kopie van de Israëlische inzending van vorig jaar. Blijkbaar is het een Middellandse Zee dingetje ofzo. En hoewel de Maltese inzending net even wat meer inhoud heeft dan de Cypriotische is het niet goed genoeg voor het zijn van die uitzondering op de regel van een uitstekend nummer in een vervelend genre. Ga maar douchen.
01. Litouwen
02. Kroatië
03. Portugal
04. Spanje
05. Australië
06. Italië
07. Slovenië
08. Frankrijk
09. Luxemburg
10. Verenigd Koninkrijk
11. Azerbeidzjan
12. Ierland
13. Zweden
14. Oekraïne
15. Moldavië
16. Polen
17. Servië
18. Duitsland
19. Malta
20. Finland
21. IJsland
22. Cyprus
0
geplaatst: 6 april 2024, 23:00 uur
Malta, doet me net als jullie denken aan Cyprus. Weer een Duo Lipa poging. Dit keer met wat Lady Gaga invloeden. Ik kan er zeer weinig mee. Wat is de laatste keer dat Malta een originele inzending had? Ik heb werkelijk geen idee.
01. Italië
02. Spanje
03. Litouwen
04. Kroatië
05. Servië
06. Slovenië
07. Frankrijk
08. Luxemburg
09. Portugal
10. Zweden
11. Verenigd Koninkrijk
12. Azerbeidzjan
13. Oekraïne
14. Ierland
15. Polen
16. Moldavië
17. Finland
18. Malta
19. Cyprus
20. Duitsland
21. Australië
22. IJsland
01. Italië
02. Spanje
03. Litouwen
04. Kroatië
05. Servië
06. Slovenië
07. Frankrijk
08. Luxemburg
09. Portugal
10. Zweden
11. Verenigd Koninkrijk
12. Azerbeidzjan
13. Oekraïne
14. Ierland
15. Polen
16. Moldavië
17. Finland
18. Malta
19. Cyprus
20. Duitsland
21. Australië
22. IJsland
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.