Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 mei 2024, 23:49 uur
Check dit dan:
https://twitter.com/ESCdiscord/status/1788681278142718097
Italië publiceert per ongeluk hun televoting punten. Bijna 40% voor Israël.
0
Een Italiaanse broadcaster van RAI heeft per ongeluk de televoting resultaten van het land bekend gemaakt:
De top 3:
1. Israël 39,31%
2. Nederland 7,32%
3. Georgië 6,64%
Dat belooft wat dan met zo'n nummer 1.
De top 3:
1. Israël 39,31%
2. Nederland 7,32%
3. Georgië 6,64%
Dat belooft wat dan met zo'n nummer 1.
0
Onweerwolf schreef:
Check dit dan:
Check dit dan:
Wat zijn we precies 
Nou dat gaat dan misschien Oekraïne 2022 all over worden.
0
geplaatst: 9 mei 2024, 23:52 uur
0
geplaatst: 9 mei 2024, 23:52 uur
Onweerwolf schreef:
Hij gaat wel door maar ik denk dat de top 10 nu moeilijk wordt.
Hij gaat wel door maar ik denk dat de top 10 nu moeilijk wordt.
Hij gaat 100% in de top 10 komen.
0
geplaatst: 9 mei 2024, 23:54 uur
Daarvoor is ook wat jurysteun nodig en ik denk dat we daar de 20 punten niet halen.
0
geplaatst: 9 mei 2024, 23:55 uur
De bookmakers waren niet onder de indruk. Nederland nu 8e en Israël stoot door naar de 5e plaats net achter Ierland. Ook Italië en Frankrijk zakken door die stijging van Israël nu.
Kroatië loopt daar verder uit.
Kroatië loopt daar verder uit.
0
geplaatst: 9 mei 2024, 23:56 uur
Israel zou ik afgezien van de poltieke laag de slechtste winnaar sinds 2009 vinden. En top 5 slechtste ooit.
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 mei 2024, 23:57 uur
Als Israël wint wordt het weer net zo'n suf jaar als toen Oekraïne won maar waar Stefania nog wel aardig was zou ik dit vermoedelijk wel de slechtste winnaar ooit vinden.
1
geplaatst: 9 mei 2024, 23:57 uur
starbright boy schreef:
Israel zou ik afgezien van de poltieke laag de slechtste winnaar sinds 2009 vinden. En top 5 slechtste ooit.
Even los van je smaak: het zou echt heel slecht zijn voor het Songfestival mocht dat gebeuren. Dat gaat me toch gezeik opleveren.
1
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2024, 00:00 uur
aERodynamIC schreef:
Even los van je smaak: het zou echt heel slecht zijn voor het Songfestival mocht dat gebeuren. Dat gaat me toch gezeik opleveren.
(quote)
Niet alleen dat, ik vermoed dat er dan aardig wat landen gaan afhaken in 2025.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 00:01 uur
Ik denk dat er geen halve finales nodig zijn als ze het zelf organiseren. Zo erg gaat het dan worden. Als het dan uberhaupt doorgaat.
2
geplaatst: 10 mei 2024, 00:02 uur
Gaat Nederland na een vrouw met een baard en worst nu dan weer onterecht verliezen?
Nee, ook Israël gaat het afleggen tegen Italië, Kroatië en Armenië. No worries.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 00:06 uur
Israel gaat toch niet winnen, zeg?
Best ok ballad en verdiend door maar verder denk ik zeker geen top-5.
Ik blijf Griekenland luisteren op repeat. Wat een aanstekelijke chaos is dat zeg. Vette dansbare beats. En Italië lijkt erop en gaat wellicht hoger eindigen (want meer structuur en dus behapbaarder).
Best ok ballad en verdiend door maar verder denk ik zeker geen top-5.
Ik blijf Griekenland luisteren op repeat. Wat een aanstekelijke chaos is dat zeg. Vette dansbare beats. En Italië lijkt erop en gaat wellicht hoger eindigen (want meer structuur en dus behapbaarder).
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2024, 00:07 uur
EvilDrSmith schreef:
Gaat Nederland na een vrouw met een baard en worst nu dan weer onterecht verliezen?
Ilse en Waylon mogen de glittertjes van Conchita's jurk nog niet poetsen, zelden was een uitslag tussen de nummers 1 en 2 zo terecht. Misschien wel nooit.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 00:10 uur
Ierland zo hoog bij de bookies ja?
Ik ben zelf wel fan, maar dat is toch wel erg ontoegankelijk voor ESC. Mijn vrouw gruwelde ervan in ieder geval. Wil het nummer zelfs nooit meer zien.
Ik ben zelf wel fan, maar dat is toch wel erg ontoegankelijk voor ESC. Mijn vrouw gruwelde ervan in ieder geval. Wil het nummer zelfs nooit meer zien.

0
geplaatst: 10 mei 2024, 00:12 uur
Sowieso een vreemde vote met Denemarken en Letland. San Marino en Albanië idem, maar logischer vanuit bevolkingoogpunt wellicht.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 00:13 uur
FinisTerra schreef:
Sowieso een vreemde vote met Denemarken en Letland. San Marino en Albanië idem, maar logischer vanuit bevolkingoogpunt wellicht.
Nederland is vooral verrassend, want de liefde vanuit Italië voor ons land is nooit zo groot.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 00:13 uur
Ik mag hopen dat Israel niet wint om politieke redenen. Kutpubliek. Stem godverdomme gewoon op het beste nummer.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2024, 00:14 uur
Nu Letland en Georgië door zijn is Denemarken het land dat het langst niet de finale heeft gehaald.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 00:14 uur
starbright boy schreef:
Puur op basis van de muziek gaat een doornee (niet uitzonderlijke) popballad natuurlijk nooit winnen , maar het is natuurlijk al zo vaak voorgekomen dat een onderliggende boodschap de doorslag geeft bij het stemmen.
Mocht Eden Golan alsnog de meeste punten halen dan zullen we ons ernstig moeten afvragen of dit wel beschouwd kan worden als een een (indirecte) steunbetuiging aan het land Israël en haar oorlogsdaden. Niet te vergelijken met de winst van Kalush Orchestra in 2022. Massale televotes op Israël (en specifiek het thema van dit nummer) zou je ook kunnen uitleggen als veroordeling van een terroristische aanval op onschuldige burgers. M.a.w. iemand die een 'sympathie votes' geeft aan Israël kiest niet automatisch partij in de verschrikkelijke oorlog die na 7 oktober is uitgebroken.
Disclaimer: dit is geen poging om een politieke discussie aan te wakkeren. Ik wilde alleen verklaren dat ik niet gek zou opkijken van een uitstekende score van Israël op deze editie.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 00:16 uur
EvilDrSmith schreef:
Armenië? Zwitserland.
0
FinisTerra schreef:
Ik mag hopen dat Israel niet wint om politieke redenen. Kutpubliek. Stem godverdomme gewoon op het beste nummer.
We weten hoe het in 2022 ging, dus tja.....
En vergeet niet dat het dun gezaaid is met ballads dit jaar. Dat de kermisacts het nu goed doen wil niet zeggen dat er geen liefhebbers meer zijn van ballads en als er dan nauwelijks keuze is.....
2
Hoe dan ook het zou een serieuze ramp voor het festival zijn als Israel wint.
Verschil is dat Kalush orchestra in elk ander jaar ook wel top 10 was geeindigd. Dat is bij Eden Golan zeker niet zo.
Verschil is dat Kalush orchestra in elk ander jaar ook wel top 10 was geeindigd. Dat is bij Eden Golan zeker niet zo.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 00:17 uur
starbright boy schreef:
De voorspelbare winst van Oekraïne in 2022 en Zweden in 2023 was al niet echt leuk voor wat betreft de spanning van de show, maar als we dit er dan ook nog overheen krijgen is dat zeer zeker een ramp.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 00:20 uur
aERodynamIC schreef:
Het nummer doet het redelijk in de polls en bij de bookmakers en ongetwijfeld speelt de hele situatie mee. Het zal sympathie-stemmen krijgen zoals Oekraïne dat kreeg, maar er zullen ook veel mensen totaal niet op dit nummer stemmen 'want Israël' terwijl ze het nummer an sich misschien wel goed vinden.
Het nummer doet het redelijk in de polls en bij de bookmakers en ongetwijfeld speelt de hele situatie mee. Het zal sympathie-stemmen krijgen zoals Oekraïne dat kreeg, maar er zullen ook veel mensen totaal niet op dit nummer stemmen 'want Israël' terwijl ze het nummer an sich misschien wel goed vinden.
En dit dus.
Zoals gezegd laat ik dat niet meespelen (want dan zou ik dat andere landen ook moeten doen) en dan scoort Eden prima bij mij dit jaar.
In een ideale wereld zou dit voor niemand moeten meespelen ja. Maar in een ideale wereld zijn er ook geen conflicten
Een Eurovisie dat volledig apolitiek wordt zal voor altijd een illusie blijven. Ben er eerder bang voor dat het festival met de jaren alleen maar meer politieke lading gaat krijgen (hetzelfde wat we ook al geruime tijd bij sportevenementen terugzien).
Overigens scoort het nummer an zich bij mij ook wel een voldoende. Toch wel top-12 in de jaarlijkse poll van OWW als ik nu moet kiezen (maar nog niet alle nummers gehoord).
1
geplaatst: 10 mei 2024, 00:21 uur
Onweerwolf schreef:
Ilse en Waylon mogen de glittertjes van Conchita's jurk nog niet poetsen, zelden was een uitslag tussen de nummers 1 en 2 zo terecht. Misschien wel nooit.
Haha, ik ben over het algemeen eerder van het rechterrijtje. Of de artiesten die de finale niet eens niet halen (of artiesten die überhaupt niet mee (willen) doen), dus ik kan je niet met gestaafde tegenargumenten om de oren wapperen, want de meeste winnaars vind ik geen ruk aan. Oh, wacht...dan zal jouw opmerking dus wel kloppen: Ilse & Waylon hadden wel wat beters te doen dan opgedirkte, aanstellerige dramaqueenglitters poetsen. Ilse en Waylon mogen de glittertjes van Conchita's jurk nog niet poetsen, zelden was een uitslag tussen de nummers 1 en 2 zo terecht. Misschien wel nooit.

Zwitserland was vocaaltechnisch, fysiek en visueel een sterk nummer. Compositorisch grijze middelmaat. En voor mij qua stijl veel te opzichtig gay. Of te non-binair, zo u wilt. Zal zaterdag evenzogoed wel Top 5 eindigen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.