MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Ja tof de Herreys. Top afsluiter.

Dus dit versloeg ooit het beste songfestivalnummer ooit. Dikke L zeg.

Heerlijke zelfspot in het Herreys optreden.

Poek schreef:
Dus dit versloeg ooit het beste songfestivalnummer ooit.

Je gelooft het niet nee. Dat beste nummer werd gedeeld vijfde.

Nog verrassend strakke pasjes

Die gast van Letland doet nu weer mee met de Herreys, best veelzijdige gast

Hahah toch nog ff Appie vol in beeld

Ik had het niet verwacht maar nu wil ik volgende week ook kijken...:)

Estland kan ik nog enigszins begrijpen dat die door zijn, maar Letland?????????? Nee, dat gaat er niet bij mij in.

Leuk optreden van de Herreys, btw.

Henk Jan Smits heeft ook een nieuwe kapper zie ik...

Poek schreef:
Dus dit versloeg ooit het beste songfestivalnummer ooit. Dikke L zeg.
Is dan ook geen terechte opmerking. Dus prima zo.

Vooral geen Botox bij Henk Jan trouwens. Die is in 20 jaar 40 jaar ouder geworden. Maar dat lijkt bij mezelf ook weleens.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Je gelooft het niet nee. Dat beste nummer werd gedeeld vijfde.
Tja... Blijft jammer. Maar alsnog wel een tof optreden, vraag me af of ze bij Italië op dit idee waren gekomen, dus dan hadden we er nog niks aan gehad

Onweerwolf
Ik was van te voren wel een beetje huiverig voor Europapa live maar dat het zo matig zou zijn viel me wel echt tegen. De act vond ik echt waardeloos en de zang was redelijk. Wordt zo een stuk minder spannend zaterdag.

Kanshebbers:

Kroatië
Italië
Noorwegen
Zwitserland

Ierland als outsider

Overigens waren The Herreys volgens mij de laatste ooit die openden en wonnen.

Porcupine Head schreef:
maar Letland??????????

Ondanks dat ik enorm verrast ben en het een vreselijk suf nummer vind snap ik het ergens ook wel.
Veel mensen hebben niks met al die kermisacts, en die zijn er volop dit jaar. Druk, drukker, drukst.

Deze meneer zong een rustig nummer, met een rustige staging. Op dat vlak viel er niet veel te kiezen dus dan stemmen de liefhebbers daar op. Straks gaat de jury ook nog eens meedoen.

Misschien wordt het nog wel wat met Letland

aERodynamIC schreef:
(quote)

Ondanks dat ik enorm verrast ben en het een vreselijk suf nummer vind snap ik het ergens ook wel.
Veel mensen hebben niks met al die kermisacts, en die zijn er volop dit jaar. Druk, drukker, drukst.

Deze meneer zong een rustig nummer, met een rustige staging. Op dat vlak viel er niet veel te kiezen dus dan stemmen de liefhebbers daar op. Straks gaat de jury ook nog eens meedoen.
Dat zou best eens goed kunnen. Met al die uptemponummers na elkaar kan zo’n ballad ineens opvallen.

Er kunnen wat mij betreft echt nog maar drie landen winnen. Als Kroatie de jury meekrijgt worden die het. Anders Zwitserland. Outsider is Oekraine. De rest geloof ik niet in voor de winst. Minder open dan het twee weken terug leek.

Zaterdag zal het gaan tussen Kroatië en Zwitserland (ja ja dat doen de bookmakers goed hé). Ierland en Oekraïne zullen ook van de partij zijn maar komen net iets tekort.

Daaronder verwacht ik dat Italië en Frankrijk het goed gaan doen. En Nederland? Werkelijk geen idee: in de zaal een enorm feest, maar dat is niet genoeg. Al die grappen op het scherm? Iemand daar iets van meegekregen? Beetje Euro roepen gaat niet iedereen overtuigen en de jury's zeker niet. Laat ik dan veilig voor alweer de elfde plaats gaan

Onweerwolf
Ik hoop toch echt niet dat het Zwitserland wordt. Best goed gedaan en ook best een okay nummer maar ik heb er gewoon weinig mee. Geldt overigens ook wel voor Oekraïne.

Deze keer had ik 1 fout in de voorspelling. Hier niet gepost want keek uitgesteld. Letland was toch echt niet beter dan België? Zeer vreemd

Djarune schreef:
Gokje semi’s

Halve finale 1:

Ierland
Kroatië
Oekraïne
Litouwen
Luxemburg
Portugal
Servië
Cyprus
Slovenië
Finland

Niet:

Polen
Australië
IJsland
Moldavië
Azerbeidzjan

Halve finale 2:

Nederland
Noorwegen
Israël
Zwitserland
België
Oostenrijk
Georgië
Armenië
Griekenland
Estland

Niet:

Albanië
Malta
San Marino
Denemarken
Letland
Tsjechië

Na 10/10 nu 9/10. Letland is wel een hele grote verrassing. Daarentegen was België wel erg slecht live. Eigenlijk verdiend Tsjechië de laatste plaats voor de finale.

Onweerwolf
Is die dikke van Idols tegenwoordig dakloos?

Het aanwezige boe-geroep bij Israël (tijdens de performance en de finale-aankondiging) werd dus wel degelijk weg gefilterd. Dat weten we dan ook weer. Case closed.

Van de niet rechtstreeks geplaatste kandidaten is Nemo nu mijn favoriet.

Zwaar fan van Griekenland en Italië trouwens. En Georgië kon ik ook smaken. Noorwegen ook geslaagde WT/Evanesence kloon. Estland en Nederland ook best leuk. Denk Nederland toch wel een hoge notering zaterdag.

Griekenland en Italië gaan helaas wel punten van elkaar pikken.

Deze wil ik jullie dan niet onthouden:

Belgie kan echt niet stagen. Vandaag echt Sennek all over again, al was dat een beter nummer. Vorig jaar droeg Gustaph een matig nummer naar grote hoogten door zang en stage presence. Die presence had Mustii niet. En zijn zang was niet de slechtste van de avond, maar ook niet goed genoeg voor een lied dat het vooral daarvan moet hebben.

Overigens hebben wij ook vaak zat een puinzooi van de staging gemaakt en vond ik dat ook bij ons weinig indrukwekkend na de geweldige clip. Maar het was wel feest. Nu hopen dat Joost tweede helft loot. Of desnoods producers choice, want die zetten ons ook niet vooraan.

aERodynamIC schreef:
Zaterdag zal het gaan tussen Kroatië en Zwitserland (ja ja dat doen de bookmakers goed hé). Ierland en Oekraïne zullen ook van de partij zijn maar komen net iets tekort.

Daaronder verwacht ik dat Italië en Frankrijk het goed gaan doen.

Ik denk dat Italië hoger gaat eindigen. Die krijgen heel veel jurypunten en in sommige polls krijgen ze meer publiekstemmen dan Zwitserland. Ik verwacht een 3e plaats voor Italië. Als Nederland het heel goed doet (concurrent van Kroatië) sluit ik Italië niet eens uit voor de winst, maar dan moet Zwitserland een tegenvallend aantal punten krijgen van de jury en dat zie ik niet gebeuren.

Voor mij is het vandaag juist zeker geworden dat Italie niet gaat winnen. Het optreden was best prima maar die laaste sparkle was er niet. Bij Zwitserland was die er wel en bij Kroatie dinsdag ook. Ik denk dat Italie ergens tussen de vierde en de achtste plaats uikomt.

Onweerwolf
starbright boy schreef:
Voor mij is het vandaag juist zeker geworden dat Italie niet gaat winnen. Het optreden was best prima maar die laaste sparkle was er niet. Bij Zwitserland was die er wel en bij Kroatie dinsdag ook. Ik denk dat Italie ergens tussen de vierde en de achtste plaats uikomt.

Ik had juist het tegenovergestelde. Ik vond Italië met dikke, dikke afstand het beste optreden geven vandaag.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:20 uur

geplaatst: vandaag om 08:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.