Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2024, 00:59 uur
aERodynamIC schreef:
Ach Italië stemt meestal vrij afwijkend dus misschien maken we ons druk om niks en daarbij weten we ook niet of dit uitlekken ook wel echt klopt. Op naar zaterdag zou ik zeggen. Zien we dan wel weer verder.
Vannacht weten we de running order, maar dat lees ik later wel. Het is mooi geweest zo.
Ach Italië stemt meestal vrij afwijkend dus misschien maken we ons druk om niks en daarbij weten we ook niet of dit uitlekken ook wel echt klopt. Op naar zaterdag zou ik zeggen. Zien we dan wel weer verder.
Vannacht weten we de running order, maar dat lees ik later wel. Het is mooi geweest zo.
In ieder geval producer's choice voor Israël las ik.
1
geplaatst: 10 mei 2024, 01:00 uur
En 1944 was niet te verbieden omdat het was wat de voorvaderen van jamala hadden meegemaakt. Rusland heeft dat overigens wel geprobeerd.
Voorspelling: Israel wordt erg vroeg ingezet. Misschien zelfs als tweede. EBU wil niet dat ze het te goed doen.
Voorspelling: Israel wordt erg vroeg ingezet. Misschien zelfs als tweede. EBU wil niet dat ze het te goed doen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2024, 01:03 uur
starbright boy schreef:
Nou, die voorspelling durf ik niet meer te maken.

0
geplaatst: 10 mei 2024, 01:18 uur
En hier de stemming van Aftonbladet (Zweedse krant). Lijkt die Italiaanse uitslag wel zo. Nederland tweede met een enorm verschil.
https://postimg.cc/sGPFz5p0
0
geplaatst: 10 mei 2024, 01:22 uur
starbright boy schreef:
Ik heb niet zoveel met Noorwegen mee omdat ik niet van dat genre hou. Maar het is zo uitgesproken en in dat genre zijn er zoveel liefhebbers. Ik kan me echt niet voorstellen dat er in Italië zo weinig op gestemd wordt.
Ik heb niet zoveel met Noorwegen mee omdat ik niet van dat genre hou. Maar het is zo uitgesproken en in dat genre zijn er zoveel liefhebbers. Ik kan me echt niet voorstellen dat er in Italië zo weinig op gestemd wordt.
Onweerwolf schreef:
Italië is sowieso niet echt een metalland. Is het nooit geweest en dat geldt voor alle subgenres.
Huh? Ik vermoed dat je zelf geen metalliefhebber bent?Italië is sowieso niet echt een metalland. Is het nooit geweest en dat geldt voor alle subgenres.
Ten eerste is Noorwegens inzending geen metal, maar een mix van folk, electronic, gothic rock en hardrock - geen metal - en ten tweede heeft Italië na de USA, Duitsland en Brazilië de meeste metalbands ter wereld. In absolute zin zelfs veel meer metalbands dan de Scandinavische landen: landen waarvan het bekend is dat metal een populaire stroming is. En in Italië is juist met name gothic metal (een stijl waar Noorwegens inzending enigszins tegenaan schuurt) enorm populair. Alle redenen om te veronderstellen dat Noorwegen veel stemmen zou mogen krijgen van Italië. Mits liefhebbers hiervan naar het ESF kijken: dat is natuurlijk vers twee.
Gezien de odds is dat wel hard nodig.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2024, 01:24 uur
EvilDrSmith schreef:
Ten eerste is Noorwegens inzending geen metal, maar een mix van folk, electronic, gothic rock en hardrock - geen metal - en ten tweede heeft Italië na de USA, Duitsland en Brazilië de meeste metalbands ter wereld. In absolute zin zelfs veel meer metalbands dan de Scandinavische landen: landen waarvan het bekend is dat metal een populaire stroming is. En in Italië is juist met name gothic metal (een stijl waar Noorwegens inzending enigszins tegenaan schuurt) enorm populair. Alle redenen om te veronderstellen dat Noorwegen veel stemmen zou mogen krijgen van Italië. Mits liefhebbers hiervan naar het ESF kijken: dat is natuurlijk vers twee.
(quote)
(quote)
Huh? Ik vermoed dat je zelf geen metalliefhebber bent?Ten eerste is Noorwegens inzending geen metal, maar een mix van folk, electronic, gothic rock en hardrock - geen metal - en ten tweede heeft Italië na de USA, Duitsland en Brazilië de meeste metalbands ter wereld. In absolute zin zelfs veel meer metalbands dan de Scandinavische landen: landen waarvan het bekend is dat metal een populaire stroming is. En in Italië is juist met name gothic metal (een stijl waar Noorwegens inzending enigszins tegenaan schuurt) enorm populair. Alle redenen om te veronderstellen dat Noorwegen veel stemmen zou mogen krijgen van Italië. Mits liefhebbers hiervan naar het ESF kijken: dat is natuurlijk vers twee.
Nee klopt, metal is gay.
Wel vermakelijk hoe je jezelf hier in de hoek lult trouwens.
"Het is helemaal geen met0l!"
"Italië is wél een met0lland"
"En dus had Noorwegen stemmen van Italië moeten hebben"
Goed verhaal, lekker logisch.

0
geplaatst: 10 mei 2024, 01:24 uur
En stijgt zo snel dat letterlijk alle andere top 10 landen dalen. Ik vrees het ergste,
0
geplaatst: 10 mei 2024, 01:29 uur
Onweerwolf schreef:
Nee klopt, metal is gay.
Nou, leef je uit! Uit Italië: Into Gay Pride RideNee klopt, metal is gay.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 01:32 uur
Onweerwolf schreef:
Nee klopt, metal is gay.
Het is laat. Probeer morgen mijn verhaal nog eens te lezen. Misschien dat je het dan beter snapt.(quote)
Nee klopt, metal is gay.
1
geplaatst: 10 mei 2024, 01:34 uur
Gretz schreef:
De uitleg van de EBU waarom Belarus en Rusland wel geweerd zijn van het ESF, maar Israël vooralsnog de dans ontspringt is natuurlijk ook op allerlei manieren als hypocriet te beschouwen.
De uitleg van de EBU waarom Belarus en Rusland wel geweerd zijn van het ESF, maar Israël vooralsnog de dans ontspringt is natuurlijk ook op allerlei manieren als hypocriet te beschouwen.
EBU worstelt hier natuurlijk ook mee, al zijn er natuurlijk wel wat verschillen. Het ene land heeft een publieke omroep en het andere een staatsomroep, die het wel best vind om niet aan het ESC deel te nemen. En beide landen voeren weliswaar oorlog, maar Rusland deed dat niet in reactie op een grote aanslag.
Ben benieuwd hoe het zaterdag gaat lopen. Had sowieso wel verwacht dat Israël heel veel stemmen zou krijgen, maar de jury zal ze hopelijk niet al te veel punten geven. Zou wel een aanfluiting zijn als Israël wint in ieder geval.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2024, 01:34 uur
EvilDrSmith schreef:
Het is laat. Probeer morgen mijn verhaal nog eens te lezen. Misschien dat je het dan beter snapt.
Het is laat. Probeer morgen mijn verhaal nog eens te lezen. Misschien dat je het dan beter snapt.
Nee hoor, ik heb wel genoeg van je gelezen. Succes met met0l zijn morgen.
1
geplaatst: 10 mei 2024, 01:49 uur
Of het gelekte televote-resultaat van Italië nou echt is of niet (het is in ieder geval echt op de Italiaanse tv uitgezonden, maar of het het echte resultaat is of gewoon wat gemockte testdata is niet helemaal duidelijk): Israël is als een raket gestegen bij de bookmakers. Nu op 2 achter Kroatië
Israël zal vast de televote gaan winnen, maar bij de jury denk ik wat minder succesvol zijn. Ten eerste omdat de jury's een volledige rangschikking maken en een hoge notering van het ene jurylid wegstreept tegen een lage notering van het andere jurylid. En ten tweede omdat de jury's niet anoniem stemmen: achteraf kan iedereen precies zien wie wat gestemd heeft. Welk jurylid gaat Israël op 1 durven zetten en misschien wel bijdragen aan hun winst, wetend hoe gevoelig het ligt?
Israël zal vast de televote gaan winnen, maar bij de jury denk ik wat minder succesvol zijn. Ten eerste omdat de jury's een volledige rangschikking maken en een hoge notering van het ene jurylid wegstreept tegen een lage notering van het andere jurylid. En ten tweede omdat de jury's niet anoniem stemmen: achteraf kan iedereen precies zien wie wat gestemd heeft. Welk jurylid gaat Israël op 1 durven zetten en misschien wel bijdragen aan hun winst, wetend hoe gevoelig het ligt?
0
geplaatst: 10 mei 2024, 01:54 uur
Je verhaal is niet te begrijpen. EvilDrSmith .
Zo moeilijk is het niet, hoor. Gåte levert een nummer dat folkrock, gothic rock en hardrock mixt. Door de gothic- en hardrockelementen schuurt het dicht tegen de stijl gothicmetal aan (scheidslijn hardrock/metal is dun en soms transparant, zeker voor leken). En gothicmetal, met name female fronted metal, is een subgenre in de metal die enorm populair is in Italië. Dus dit nummer zal hen ook zeker (kunnen) aanspreken. Zeker aangezien er geen enkel land iets bracht wat ook maar enigszins hierop leek, laat staan van hetzelfde niveau was.
1
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2024, 01:57 uur
SanderT schreef:
Of het gelekte televote-resultaat van Italië nou echt is of niet (het is in ieder geval echt op de Italiaanse tv uitgezonden, maar of het het echte resultaat is of gewoon wat gemockte testdata is niet helemaal duidelijk): Israël is als een raket gestegen bij de bookmakers. Nu op 2 achter Kroatië
Dit is wel echt en gezien het huidige systeem kun je er dus wel vanuit gaan dat Israël wint want Oekraïne had twee jaar geleden maar iets van 30 punten ofzo nodig van de jury om te winnen en die wonnen de televote met 20%. Dit is 40% dus ervanuitgaande dat het representatief is en ik zie niet in waarom niet mag je dat in de finale ook verwachten en Israël gaat echt geen nul punten scoren bij jury's.
Als Israël het met alle geweld (too soon?) zelf wil hosten in 2025 dan gok ik dat dat helft van de landen afvalt. Wordt het in Duitsland of Frankrijk gehouden dan zie ik alsnog wel een stuk of 10 landen overslaan.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 02:00 uur
Van een kleine 3% kans om te winnen 2 dagen geleden naar ruim 21% nu. Ja, die oliedomme leak van de televotes van Italië heeft wel z'n impact gehad ja

0
geplaatst: 10 mei 2024, 02:01 uur
Hoe weet je dat? Is er een reactie van RAI? Overigens is de kans ook groter dat het echt is als er geen reactie komt want als het niet echt was had ik eigenlijk een snelle ontkenning verwacht,
Bij de bookmakers zie je aan de standen bij top 3, 5 en 10 dat daar nog wel twijfel zit.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 02:02 uur
Onweerwolf schreef:
Dit is wel echt en gezien het huidige systeem kun je er dus wel vanuit gaan dat Israël wint want Oekraïne had twee jaar geleden maar iets van 30 punten ofzo nodig van de jury om te winnen en die wonnen de televote met 20%. Dit is 40% dus ervanuitgaande dat het representatief is en ik zie niet in waarom niet mag je dat in de finale ook verwachten en Israël gaat echt geen nul punten scoren bij jury's.
(quote)
Maar vorig jaar had Finland 85% van de maximale score bij de televote en wonnen toch niet, ondanks dat ze bij de jury netjes 4e werden. Het ene jaar is het andere niet. Maar er is wel een ander land voor nodig dat echt goed scoort, dat zou dan van Kroatië moeten komen. Die gaan waarschijnlijk ook beter scoren bij de televote dan bij de jury, al zou het vrij allround moeten kunnen scoren
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2024, 02:03 uur
starbright boy schreef:
Hoe weet je dat? Is er een reactie van RAI? Overigens is de kans ook groter dat het echt is als er geen reactie komt want als het niet echt was had ik eigenlijk een snelle ontkenning verwacht,
Bij de bookmakers zie je aan de standen bij top 3, 5 en 10 dat daar nog wel twijfel zit.
(quote)
ik las verschillende mensen bevestigen dat ze dit op de Italiaanse televisie hebben gezien. Niet 100% betrouwbaar natuurlijk maar als dit een fake video was dan zou RAI het, neem ik toch ernstig aan, al lang hebben ontkracht.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 02:06 uur
Het is duidelijk dat de beelden echt zijn. Maar we weten niet of het echte cijfers zijn dus. Ik blijf ze onder de nummer 1 wat vreemd vinden (albanie en Noorwegen vooral), Het kunnen nog steeds cijfers zijn uit de repetitie ofzo. Daar doen ze bij de finale ook altijd een complete fake stemming met de hele serie 1 t/m 12 punten van alle landen en een publieksuitslag die nergens over gaat. Ik kan me voorstellen dat ze ook fake televote uitslagen per land hebben.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2024, 02:09 uur
SanderT schreef:
Maar vorig jaar had Finland 85% van de maximale score bij de televote en wonnen toch niet, ondanks dat ze bij de jury netjes 4e werden. Het ene jaar is het andere niet. Maar er is wel een ander land voor nodig dat echt goed scoort, dat zou dan van Kroatië moeten komen. Die gaan waarschijnlijk ook beter scoren bij de televote dan bij de jury, al zou het vrij allround moeten kunnen scoren
(quote)
Maar vorig jaar was de televote gewoon normaal, dus de nummer 2 had ook veel punten, en het liep langzaam af. Dat is nu bij de stemmen van Italië in de semi dus zeker niet het geval.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2024, 02:12 uur
starbright boy schreef:
Het is duidelijk dat de beelden echt zijn. Maar we weten niet of het echte cijfers zijn dus. Ik blijf ze onder de nummer 1 wat vreemd vinden (albanie en Noorwegen vooral), Het kunnen nog steeds cijfers zijn uit de repetitie ofzo. Daar doen ze bij de finale ook altijd een complete fake stemming met de hele serie 1 t/m 12 punten van alle landen en een publieksuitslag die nergens over gaat. Ik kan me voorstellen dat ze ook fake televote uitslagen per land hebben.
Mja, wat niet kan, maar geloof je hier zelf in?
En nogmaals: dan had de RAI toch al lang een statement gemaakt. Het is niet alsof alleen mensen op Internetfora het hier over hebben. Martin Österdahl is ook heus nog wel wakker.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 02:13 uur
Onweerwolf schreef:
Maar vorig jaar was de televote gewoon normaal, dus de nummer 2 had ook veel punten, en het liep langzaam af. Dat is nu bij de stemmen van Italië in de semi dus zeker niet het geval.
(quote)
Finland had 133 punten meer dan de nummer twee bij de televote: op Oekraïne in 2022 na het grootste verschil bij de televote sinds dit systeem geïntroduceerd is
0
geplaatst: 10 mei 2024, 02:14 uur
Onweerwolf schreef:
(quote)
439 / 2378 = 18,46% (van het totaal aantal mogelijke punten). Het totale percentage televotes (scores van alle landen eerst bij elkaar opgeteld i.p.v individueel scoren en daarna optellen) wordt vast iets anders berekend. Maar ga er vanuit dat die 20% dan wel een goede indicatie is.
Betekent dus dat Israël al een zeer goede kans maakt op de winst als de televotes percentages van de andere landen ongeveer 2x zo laag liggen als Italië.
Elk land kan 58 punten weggeven en er zijn 41 landen die stemmen. Er worden door de televotes dus 2.378 punten vergeven. Het enige wat je hoeft te doen is het aantal punten dat wordt opgenoemd steeds af blijven trekken van 2.378 en je weet al hoeveel punten we krijgen voordat het wordt opgenoemd. #eurovisionhack #toch10secondenminderspanning.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 02:21 uur
Gretz schreef:
Het totale percentage televotes (scores van alle landen eerst bij elkaar opgeteld i.p.v individueel scoren en daarna optellen) wordt vast iets anders berekend.
Het totale percentage televotes (scores van alle landen eerst bij elkaar opgeteld i.p.v individueel scoren en daarna optellen) wordt vast iets anders berekend.
Wat bedoel je hier precies? De punten voor de televote werken in principe met hetzelfde systeem als de punten voor de jury: ieder land geeft 12-10-8-7-6-5-4-3-2-1 punten. Het wordt in één keer gepresenteerd, maar onder de radar wel per land bij elkaar opgeteld. Dus of je de televote in een land wint met 20%, 30% of 40% is niet relevant: 12 punten is 12 punten
1
geplaatst: 10 mei 2024, 02:22 uur
SanderT schreef:
(quote)
Ja, alleen betekent de 85% waar jij op doelt toch niet in dat 85% van alle televoters op Finland heeft gestemd? Ze hebben dus enkel van de meeste landen douze points gekregen. Wanneer een andere favoriete zoals Zweden ook heel steady scoort bij de televotes dan geven de jury's alsnog de doorslag.
376 / 2378 = 15,81% van het max. aantal mogelijke punten bij de televotes. Landen die daar ruim overheen gaat zoals Oekraïne 2022 hebben een veel grotere kans om puur en alleen op televotes te winnen.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 02:25 uur
SanderT schreef:
Wat bedoel je hier precies? De punten voor de televote werken in principe met hetzelfde systeem als de punten voor de jury: ieder land geeft 12-10-8-7-6-5-4-3-2-1 punten. Het wordt in één keer gepresenteerd, maar onder de radar wel per land bij elkaar opgeteld. Dus of je de televote in een land wint met 20%, 30% of 40% is niet relevant: 12 punten is 12 punten
(quote)
Ja, ik ben bekend met hoe ze de punten precies optellen. Maar dat betekent dus dat je de 85% die jij noemt niet 1 op 1 kunt vergelijken met de gelekte 40% van Italië. Die 40% zorgt logischerwijs voor 12 punten. Een land dat bijna alle afzonderlijke televotes wint kan nog steeds buiten de top 3 vallen als ze bij de jury's dramatisch scoren. Want beide tellen in verhouding even zwaar.
1
geplaatst: 10 mei 2024, 02:25 uur
Gretz schreef:
Ja, alleen betekent de 85% waar jij op doelt toch niet in dat 85% van alle televoters op Finland heeft gestemd? Ze hebben dus enkel van de meeste landen douze points gekregen. Wanneer een andere favoriete zoals Zweden ook heel steady scoort bij de televotes dan geven de jury's alsnog de doorslag.
376 / 2378 = 15,81% van het max. aantal mogelijke punten bij de televotes. Landen die daar ruim overheen gaat zoals Oekraïne 2022 hebben een veel grotere kans om puur en alleen op televotes te winnen.
(quote)
Wat ik bedoelde is dat Finland 85% van de maximaal te behalen punten heeft gehaald, die ze hadden gehaald als alle landen 12 punten aan Finland hadden gegeven (ik bedenk me nu wel dat ik geen rekening heb gehouden met het feit dat Finland zichzelf geen punten kan geven, dan wordt het 87%).
Dat de jury's alsnog de doorslag kunnen geven als Kroatië overal tweede wordt bij de televote (zelfs al is het met een veel lager percentage van de stemmen) is precies mijn punt inderdaad
Gretz schreef:
Maar dat betekent dus dat je de 85% die jij noemt niet 1 op 1 kunt vergelijken met de gelekte 40% van Italië. Die 40% zorgt logischerwijs voor 12 punten. Een land dat bijna alle afzonderlijke televotes wint kan nog steeds buiten de top 3 vallen als ze bij de jury's dramatisch scoren. Want beide tellen in verhouding even zwaar.
Maar dat betekent dus dat je de 85% die jij noemt niet 1 op 1 kunt vergelijken met de gelekte 40% van Italië. Die 40% zorgt logischerwijs voor 12 punten. Een land dat bijna alle afzonderlijke televotes wint kan nog steeds buiten de top 3 vallen als ze bij de jury's dramatisch scoren. Want beide tellen in verhouding even zwaar.
Ja, precies
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.