MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Onweerwolf
Poeha schreef:
(quote)
Dat lijkt me wel:
(quote)

Maar je had het over mensen toch?

herman schreef:
Anders zouden we met MusicMeter ook wel lid kunnen worden toch?

Onweerwolf in een glitterjurk plz.

Waar lees je dat? Ik had het over Australië. Daar ging het over. Hoezo zou je het hier over mensen hebben? Het gaat over deelnemende landen.

Onweerwolf
Poeha schreef:
Waar lees je dat? Ik had het over Australië. Daar ging het over. Hoezo zou je het hier over mensen hebben? Het gaat over deelnemende landen.

Ik begreep je niet goed. Ik stelde dat ik niet snapte waarom mensen problemen hadden met deelname van landen die niet geografisch in Europa liggen en jouw reactie was "omdat ze niet lid zijn van de EBU". Ik had het niet specifiek over Australië.

Maar ik vind het nog steeds een raar antwoord want ik zie niet in wat het probleem is van het feit dat Australië niet lid is van de EBU. Kun je uitleggen wat iemand daarbij ervaart dat ze dat niet willen?

Ik denk dat Poeha bedoelt dat het raar is dat Australië als enige niet-EBU-lid toch mag deelnemen aan het Songfestival dat eigenlijk tussen EBU-landen gaat. Dat is inderdaad wel een beetje een rare uitzonderingspositie, al kan het me persoonlijk ook weinig schelen

Joost Klein ontbreekt bij dress rehearsal voor finale songfestival - ad.nl

Er zal vast niks ernstigs aan de hand zijn, maar vreemd is het wel.

Onweerwolf
Nou..

Onweerwolf
SanderT schreef:
Ik denk dat Poeha bedoelt dat het raar is dat Australië als enige niet-EBU-lid toch mag deelnemen aan het Songfestival dat eigenlijk tussen EBU-landen gaat. Dat is inderdaad wel een beetje een rare uitzonderingspositie, al kan het me persoonlijk ook weinig schelen

Eigen omroep eerst!

Kos
laxus11 schreef:
Qua nummer is Israël gewoon prima maar laten we deze keer hopen dat jury's weinig punten geven aan Israël

Die gaan gewoon winnen natuurlijk.

Mijn voorkeuren van afgelopen avond (gebaseerd op de optredens):

Door:

Armenië
Zwitserland
Nederland
Griekenland
Estland
Noorwegen
Oostenrijk
Tsjechië
Albanië
Israël

Niet door:

San Marino
Letland
Georgië
Malta
Denemarken
België

Ten opzichte van mijn mening na het luisteren van de studioversies, zijn vooral Griekenland en ook Nederland flink gedaald. Armenië en Zwitserland maakten de hoge verwachtingen juist wel enorm waar. Verder is Albanië flink gestegen en België enorm gedaald.

Kos schreef:
(quote)

Die gaan gewoon winnen natuurlijk.

Nou ik denk dat ze door de jury's genekt worden

laxus11 schreef:
(quote)

Nou ik denk dat ze door de jury's genekt worden

Ik denk het ook, al dan niet omdat er vast en zeker genoeg juryleden zullen zijn die voelen dat ze (impliciet) onder druk gezet worden om Israël laag in hun rangschikking te zetten. Los van de kwaliteiten van het liedje. Met de jurystemmen valt in feite nog te manipuleren. Kan me niet voorstellen dat ze in de buurt gaan komen van de 192 punten die Oekraïne had in 2022. Het worden er eerder 50-100 max, en dat gaat niet genoeg zijn wanneer Kroatië zoals verwacht bij het publiek overall ook zeer goed gaat scoren.

OMIT
Juul1998B schreef:
(quote)

Eens maar laten we wel eerlijk zijn dat israel de grootste boosdoener is. Daar zijn we het hopelijk wel over eens?

Ik ben niet zo heel lang lid hier hoor, dus ik houd me wat op de vlakte, maar zou dit pushen en opdringen van politieke meningen kunnen stoppen?
Ja, deelname van Israël kan als een politiek statement gezien worden, en ja, het verbieden van deelname van Israël kan ook als een politiek statement gezien worden. En als Israël zichzelf had teruggetrokken, nou dat had ook als een politiek statement gezien worden. En de 40 procent televoters in Italië die voor Israël kiezen, ook dat zal wel een politiek statement zijn.

Maar moet dat dan hier ook nog weer allemaal opgedrongen worden?

dix
Porcupine Head schreef:
Joost Klein ontbreekt bij dress rehearsal voor finale songfestival - ad.nl

Er zal vast niks ernstigs aan de hand zijn, maar vreemd is het wel.

Er wordt gesproken over een incident dat door de EBU wordt onderzocht.

Nogal kort door de bocht wat de verslaggever hier concludeert. Het belang van de volgorde wordt nogal overdreven nu er de gehele finale gestemd mag worden, ook tijdens de optredens. Bovendien doet ie net alsof een duidelijke meerderheid bij de televotes altijd de doorslag zal geven voor een overwinning, terwijl het verleden het tegendeel heeft bewezen.

dix schreef:
(quote)

Er wordt gesproken over een incident dat door de EBU wordt onderzocht.

Onderzoek naar 'incident' met Joost Klein op songfestival, voorlopig geen repetitie - nos.nl

Misschien gaat het om de WHY NOT? bij het interview na afloop?

dix
herman schreef:
Misschien gaat het om de WHY NOT? bij het interview na afloop?

Hij stond zo strak als een veer bij die gelegenheid, de lichaamstaal aan die tafel loog er niet om.

OMIT schreef:
Maar moet dat dan hier ook nog weer allemaal opgedrongen worden?

'geen politiek' is 1 van de huisregels hier.

OMIT
itchy schreef:
(quote)

'geen politiek' is 1 van de huisregels hier.

Dat weet ik wel, maar in het heetst van de strijd gaat dat niet altijd zo. En ik laat het dan maar liever even aan de oudgedienden. Officieel zal iedereen hier wel een gelijke stem hebben, maar ik vind op dit soort sites de stem van mensen die al tig jaar lid zijn gewoon belangrijker dan de stem van een vers talent als ik.

Onweerwolf
Ik baalde gisteravond wel van de punten van de Italiaanse televote en daarmee de kans dat er wederom een nummer wint dat niet zou winnen als het een jaar eerder had meegedaan, net als in 2022. Maar ik ben er inmiddels wel overheen. Ik ga lekker vanaf vanavond mijn blind gescoorde ESC Top 250 AT weer draaien (11e editie alweer) en morgen genieten van de show met hopelijk iets van ABBA er in (50 jaar na Waterloo). En wat er verder gebeurt dat neem ik dan maar aan. Ik geniet wel gewoon van de muziek. Ik hoop alleen dat we in 2025 hoe dan ook wel weer een volwaardig festival hebben want 2020 was echt ontzettend kut.

OMIT schreef:
(quote)

Dat weet ik wel, maar in het heetst van de strijd gaat dat niet altijd zo. En ik laat het dan maar liever even aan de oudgedienden. Officieel zal iedereen hier wel een gelijke stem hebben, maar ik vind op dit soort sites de stem van mensen die al tig jaar lid zijn gewoon belangrijker dan de stem van een vers talent als ik.

Bij mij is het precies andersom, ik hoor liever de stem van een vers talen dan van vastgeroeste echoputten als ikzelf.

OMIT
Hé, maar ik herinner me dat de stem van de vakjury wordt bepaald naar aanleiding van de repetities van vanavond. Dat kan toch nog wel een dingetje worden dus.

Onweerwolf
OMIT schreef:
Hé, maar ik herinner me dat de stem van de vakjury wordt bepaald naar aanleiding van de repetities van vanavond. Dat kan toch nog wel een dingetje worden dus.

Hoe bedoel je?

OMIT
Onweerwolf schreef:
(quote)

Hoe bedoel je?

Nou, bijvoorbeeld hoorde ik dat vorig jaar, of eerverleden jaar al, en even googlen leert me:

"De tweede repetitie op vrijdagavond is meteen een hele belangrijke. De internationale vakjury’s bepalen aan de hand van deze show welke landen ze punten geven. Deze stemmen tellen zaterdag voor de helft mee. De andere helft bepaalt het publiek."

Dan moet hij wel repeteren, natuurlijk.

Belangrijke repetities voor Joost Klein na behalen finale - Ditjes en Datjes - ditjesendatjes.nl

Overigens ben ik redelijk leek hoor, dus het kan best zijn dat ik gewoon onzin lees.

OMIT schreef:
(quote)

Nou, bijvoorbeeld hoorde ik dat vorig jaar, of eerverleden jaar al, en even googlen leert me:

"De tweede repetitie op vrijdagavond is meteen een hele belangrijke. De internationale vakjury’s bepalen aan de hand van deze show welke landen ze punten geven. Deze stemmen tellen zaterdag voor de helft mee. De andere helft bepaalt het publiek."

Ik denk dat de kans bestaat dat als Joost ook niet bij de juryshow mag optreden, dat dan de beelden van de tweede halve finale gebruikt gaan worden.

dix schreef:
(quote)

Hij stond zo strak als een veer bij die gelegenheid, de lichaamstaal aan die tafel loog er niet om.

"Over wat er aan de hand is, wordt druk gespeculeerd. Achter de schermen gaat het gerucht dat de zanger een statement had willen maken op het podium, maar is teruggefloten door de EBU. Dit is nadrukkelijk nog niet bevestigd. De Songfestivalorganisatie geeft verder geen commentaar na de eerdere verklaring. Ook het Nederlandse kamp is niet bereikbaar."

Dit zou wel een logische verklaring zijn. M'n hoop op een mooie top-5 klassering voor Joost is definitief vervlogen nu. Het juryresultaat zal ongetwijfeld teleurstellend zijn.

Onweerwolf
OMIT schreef:
(quote)

Joost bedoel je? Er zijn vandaag twee repetities. De generale vanavond en de dress rehearsal vanmiddag. Die van vanmiddag is in principe optioneel.

OMIT
Onweerwolf schreef:
(quote)

Joost bedoel je? Er zijn vandaag twee repetities. De general vanavond en de dress rehearsal vanmiddag. Die van vanmiddag is in principe optioneel.

OK, ja wat ik zeg. Ik ben redelijk leek. Mooi te lezen dat het dus niet helemaal desastreus hoeft te zijn. Al met al gaat dit wel weer een legendarisch songfestival voor Nederland worden hoor. En de naam Joost Klein wordt alleen maar groter op deze manier. Maar dat is zijn zaak. Ik vind dit een leuk nummer, maar een heel concert is me te veel. Jammer, want volgende week staat hij al hier in de buurt in Enschede.

Onweerwolf
Misschien heeft 'ie wel Corona. Je weet het niet.

Paul Elstak is een van zijn tekstschrijvers en dat is een bekende antivaxwap...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:49 uur

geplaatst: vandaag om 05:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.