Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 10 mei 2024, 15:47 uur
Update van de verantwoordelijke omroep RAI rondom het Italiaanse lek, zoals door het AD beschreven:
In een verklaring laat Rai weten dat door een technisch probleem ‘sommige gegevens gedeeltelijk ten onrechte te zien waren in beeld’. ‘Rai heeft meteen zijn excuses aangeboden aan de EBU-leiders en is van mening dat de getoonde cijfers geen invloed hebben op de einduitslag. De gepubliceerde cijfers zijn feitelijk onvolledig.’
0
OMIT
geplaatst: 10 mei 2024, 15:47 uur
itchy schreef:
Bij mij is het precies andersom, ik hoor liever de stem van een vers talen dan van vastgeroeste echoputten als ikzelf.
(quote)
Bij mij is het precies andersom, ik hoor liever de stem van een vers talen dan van vastgeroeste echoputten als ikzelf.
Ja, mooi. Maar zo werkt het niet. Traditie en jarenlange bijdrage levert gewoon credits op. Het geeft een site als dit een bepaalde smoel. Ik heb hier ook de laatste jaren regelmatig wat meegelezen, tot ik me naar aanleiding van het laatste album van mijn favoriete band maar eens inschreef. Maar eerst de mores goed eigen maken, dan langzaam wat uit de schulp kruipen.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 15:48 uur
"Feitelijk onvolledig", dus ze zeggen niet dat het feitelijk onjuist is. Onvolledig betekent waarschijnlijk dat de stemmen die via de Eurovisie-app direct bij de EBU binnenkomen er niet in meetellen
1
OMIT
geplaatst: 10 mei 2024, 15:51 uur
Nog een dingetje, volgens mij zag ik dat in de link die aErodynamic postte.
Op de persconferentie krijgt Joost een vraag, waarop hij lang stil blijft, en vervolgens zegt dat ze dat maar aan de EBU moeten vragen. Vanwaar dan zijn reactie "Why Not" op de mededeling dat de Israëlische zangeres een vraag niet hoeft te beantwoorden? Blijkbaar wist Joost heel goed dat je een vraag niet hoefde te beantwoorden.
Op de persconferentie krijgt Joost een vraag, waarop hij lang stil blijft, en vervolgens zegt dat ze dat maar aan de EBU moeten vragen. Vanwaar dan zijn reactie "Why Not" op de mededeling dat de Israëlische zangeres een vraag niet hoeft te beantwoorden? Blijkbaar wist Joost heel goed dat je een vraag niet hoefde te beantwoorden.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 15:52 uur
SanderT schreef:
"Feitelijk onvolledig", dus ze zeggen niet dat het feitelijk onjuist is.
"Feitelijk onvolledig", dus ze zeggen niet dat het feitelijk onjuist is.
Of te wel een wollig lulverhaal waarna ze hopen dat het snel zal overwaaien.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 16:02 uur
OMIT schreef:
Het is louter interpretatie (en dus speculatie), maar op basis van zijn lichaamstaal kreeg ik het idee dat hij het eens was met de implicatie van de vraag.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2024, 16:02 uur
Wat ik lees is dat Joost ESC content van zijn Instagram heeft gedelete. Niet de reguliere posts maar recente 'stories' met highlights van het ESC zelf. Bron: allerhande fora enzo.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 16:11 uur
Volgens Aftonbladet gaat het om een ander incident (dan de persconferentie) dat zou hebben plaatsgevonden na de tweede halve finale https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/a/JbobGm/joost-klein-fran-nederlanderna-dok-inte-upp-i-eurovision-ebu-utreder-incident
0
OMIT
geplaatst: 10 mei 2024, 16:12 uur
Onweerwolf schreef:
Wat ik lees is dat Joost ESC content van zijn Instagram heeft gedelete. Niet de reguliere posts maar recente 'stories' met highlights van het ESC zelf. Bron: allerhande fora enzo.
Ik snap niets van dit moderne gepraat.
. Wat heeft Joost dan precies misdaan? Ja, ook SanderT komt met iets dergelijks, maar dat is Noors, dus daar begin ik al helemaal niet aan.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2024, 16:14 uur
OMIT schreef:
. Wat heeft Joost dan precies misdaan? Ja, ook SanderT komt met iets dergelijks, maar dat is Noors, dus daar begin ik al helemaal niet aan.
(quote)
. Wat heeft Joost dan precies misdaan? Ja, ook SanderT komt met iets dergelijks, maar dat is Noors, dus daar begin ik al helemaal niet aan. Niet dat hij iets heeft misdaan met zijn Instagram maar het zou kunnen duiden op het idee dat hij al klaar is met ESC.
0
OMIT
geplaatst: 10 mei 2024, 16:16 uur
SanderT schreef:
Nou, het is toch echt Zweeds hoor
ØK !Nou, het is toch echt Zweeds hoor
(Ja, ik weet dat net in Zweden die gestreepte O niet voorkomt
)
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2024, 16:16 uur
Wat ik lees aan geruchten is dat er wel degelijk een fysieke confrontatie zou zijn geweest gisteren tussen Joost en een stagemanager of tussen Joost en iemand (uit Israël) die hem uitlachte vanwege zijn vader. Maar dit zijn echt 100% geruchten zonder bron die ik echter wel op meerdere plekken zie staan.
0
OMIT
geplaatst: 10 mei 2024, 16:17 uur
Oh, dit gaat helemaal uit de hand lopen als het zo doorgaat.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2024, 16:19 uur
Die kans is aanwezig ja als hij wordt geweigerd van een repetitie. Misschien valt het mee.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 16:20 uur
Het kan dus zijn dat we gisteren Joost voor het laatst Europapa hebben horen doen. Ach, de morele winnaar is ie na die halve finale en die blunder van de RAI sowieso al.
0
OMIT
geplaatst: 10 mei 2024, 16:21 uur
Het is echt wel een ding om een deelnemer uit te sluiten. Is dat ooit eerder gebeurd? Dan moet er wel iets ernstigs aan de hand zijn. Zelfs uitsluiten van een repetitie vind ik al heftig, al is het me niet duidelijk of Joost uitgesloten is, of zelf besloten heeft niet de repetitie te doen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2024, 16:22 uur
OMIT schreef:
Het is echt wel een ding om een deelnemer uit te sluiten. Is dat ooit eerder gebeurd
Het is echt wel een ding om een deelnemer uit te sluiten. Is dat ooit eerder gebeurd
Niet tijdens het ESC nee, volgens mij.
1
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2024, 16:23 uur
Is wel kut want dat moet ik die Scorewiz dinges weer gaan lopen aanpassen. 

6
geplaatst: 10 mei 2024, 16:25 uur
Juul1998B schreef:
Eens maar laten we wel eerlijk zijn dat israel de grootste boosdoener is. Daar zijn we het hopelijk wel over eens?
Eens maar laten we wel eerlijk zijn dat israel de grootste boosdoener is. Daar zijn we het hopelijk wel over eens?
Nee dus, qua gradatie van wreedheid wint Hamas volgens mij. Niet dat ik voor Israel op de barricaden ga staan. Maar deze queer is in elk geval niet zo zot om met de Palestijnse vlag te gaan zwaaien...
Het protest werkt trouwens contraproductief, de kans is nu groot dat Israel bij de televoters wint.
Bij de jury is vriendjespolitiek van alle tijden, benieuwd wat dat gaat worden...
En die Joost Klein, benieuwd of hij werkelijk zo principieel zou zijn om het af te trappen. De organisatie zie ik niet meteen nu nog iemand uitsluiten.
12
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2024, 16:48 uur
Die hele versus-discussie is onzin. Zowel Hamas als de regering van Israël plegen misdaden. Wie of wat erger is of een grotere boosdoener is niet relevant. Wat wel relevant is dat zo goed als iedereen, in het westen, Hamas wel veroordeeld terwijl Israël in woorden (of juist het gebrek er aan) de hand boven het hoofd wordt gehouden en soms in daden in de vorm van wapens wordt bijgestaan. Er vallen veel burgerslachtoffers door toedoen van de Israëlische regering die dit als 'collateral' beschouwt.
Kinderen sterven.
Daar wordt tegen geprotesteerd. Voor vrede, niet voor Hamas. Tegen oorlog, niet tegen Joden.
Kinderen sterven.
Daar wordt tegen geprotesteerd. Voor vrede, niet voor Hamas. Tegen oorlog, niet tegen Joden.
6
OMIT
geplaatst: 10 mei 2024, 16:53 uur
En nu word ik wat harder: kan dat oordelen over de situatie in de Levant dan misschien in een apart topic verder gaan? Ik heb echt geen zin daarin, geen goede onderbouwde mening erover (en ja, ik doe al wat jaartjes mee), en wil hier gewoon lekker de roddels, schandalen en nieuwtjes over ESF lezen. Niet elke keer weer wie er in Gaza/Israël de grote boosdoener is.
Ik hoef niet per se ieders mening over elk conflict in de wereld te lezen op een muziekwebsite.
Ik hoef niet per se ieders mening over elk conflict in de wereld te lezen op een muziekwebsite.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 17:18 uur
Wel fijn om zoveel verontwaardiging te zien over het feit dat Mustii niet naar de finale is, uit zowat alle landen afkomstig.
Nu is er wel een heel dingetje gaande dat België zogezegd afgestraft werd door de peace-boodschap op de arm van Mustii (wat blijkbaar verboden werd door de organisatie) en de onderbreking van de VRT-vakbonden tijdens de uitzending, waarbij ze de schending van de mensenrechten door Israël veroordeelden.
Nu is er wel een heel dingetje gaande dat België zogezegd afgestraft werd door de peace-boodschap op de arm van Mustii (wat blijkbaar verboden werd door de organisatie) en de onderbreking van de VRT-vakbonden tijdens de uitzending, waarbij ze de schending van de mensenrechten door Israël veroordeelden.
1
OMIT
geplaatst: 10 mei 2024, 17:21 uur
Alles wordt verpolitiseerd. Maar Mustii was toch ook niet echt heel goed? Niet iedereen kan de finale halen. Volgend jaar beter, als er volgend jaar nog een ESF is, tenminste.
1
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2024, 17:21 uur
Ik denk dat België gewoon echt een slechte performance had. Het liedje an sich was zeker wel goed. De staging was gewoon heel erg slecht en de zang was matig. Ik denk dat België net niet door is. Van alle afvallers vind ik het op basis van de studioversies wel de grootste verrassing trouwens.
1
geplaatst: 10 mei 2024, 17:23 uur
OMIT schreef:
en wil hier gewoon lekker de roddels, schandalen en nieuwtjes over ESF lezen.
en wil hier gewoon lekker de roddels, schandalen en nieuwtjes over ESF lezen.
Nou, de deelname van Israël is hét ESC-schandaal van de afgelopen jaren, dus wat dat betreft word je op je wenken bediend.
België vond ik maar matig gisteren, maar niet zo matig dat ie bij de bottom 6 hoorde.
0
OMIT
geplaatst: 10 mei 2024, 17:25 uur
Arno schreef:
Nou, de deelname van Israël is hét ESC-schandaal van de afgelopen jaren, dus wat dat betreft word je op je wenken bediend.
(quote)
Ja, en als ze geweigerd waren van deelname was dat ook hét schandaal geweest.
Ik stop ook maar in dit topic, het is gewoon door al dat politieke geleuter niet leuk.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 17:32 uur
Onweerwolf schreef:
Ik denk dat België gewoon echt een slechte performance had. Het liedje an sich was zeker wel goed. De staging was gewoon heel erg slecht en de zang was matig. Ik denk dat België net niet door is. Van alle afvallers vind ik het op basis van de studioversies wel de grootste verrassing trouwens.
Een iets mindere performance in vergelijking met wat hij daadwerkelijk kan, eens, maar ver van slecht. Ik denk eerlijk gezegd dat weinig mensen over staging vallen, dat is meer voor de die-hards. Die viel trouwens best mee. Ik heb echt ondingen gehoord en gezien gisteren, Mustii hoorde daar absoluut niet bij. Hij werd op zoveel platformen als een absolute zekerheid voor het linkerrijtje in de finale gezien , bij critici en publiek. Dit is ook een algemeen een goed bevonden song. 't Is gewoon heel vreemd gelopen. 'k Ben er overigens niet zuur over, genoeg toppers die overblijven, maar de verbazing is wel aanwezig.
PS: Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat ik die zogenaamde afstraf-theorie geloof.

0
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2024, 17:34 uur
Mja, ik heb zelf ook jaren de kracht van staging onderschat. Ik denk dat jij dat ook doet hier.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.