MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
dix
Slowgaze schreef:
Kan me trouwens ook moeilijk voorstellen dat Israël bij een eventuele overwinning, net als Oekraïne gaat zeggen: 'We hosten het Songfestival dit jaar niet in eigen land en co-hosten wel ergens anders.'

Dat is in 1980 wél gebeurd dus kan het in 2025 wederom zo gaan. Op naar Den Haag.

Onweerwolf
Ik ben überhaupt wel benieuwd welke landen in deze situatie in Israël aan een ESF gaan deelnemen.

Zelfs ik, als groot liefhebber, zou dat al een extreem onverantwoorde actie van mijn overheid vinden. De meesten mensen zullen het zonder blikken of blozen afkeuren.

Slowgaze schreef:
SanderT, veiligheidsredenen zouden inderdaad een oplossing kunnen zijn, om de apolitieke schijn op te houden. Volgens mij heeft de EBU het daar ook op gegooid toen Rusland uit het Songfestival werd gezet, omdat je een ontzettend veiligheidsprobleem zou krijgen als Russische en Oekraïense delegaties op dezelfde locatie zouden zijn.

Dit klopt trouwens niet. Rusland is niet uitgesloten vanwege de oorlog in Oekraïne en ook niet om veiligheidsredenen. De werkelijke reden dat Rusland is uitgesloten is dat de publieke omroep daar onder directe controle staat van het regime van Poetin. Juist omdat de EBU onafhankelijk moet zijn, is het belangrijk dat zijn leden niet beïnvloed worden door de politiek

Onweerwolf
Dat Is de formele reden ja.

dix schreef:
(quote)

Dat is in 1980 wél gebeurd dus kan het in 2025 wederom zo gaan. Op naar Den Haag.

Zeker niet ondenkbaar inderdaad, de aankomende premier by proxy is daar gek genoeg voor. Wordt het wel ook een puinhoop hier.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ik ben het gevoelsmatig wel met je eens maar verworven vrijheden en vergelijkbare zaken als gevolg van protest en demonstratie kwamen nooit tot stand na vriendelijk vragen. Zo werkt het gewoon niet.

Pardon? Intimidatie en wellicht zelfs geweld en vernielingen zijn een gerechtvaardigd onderdeel van protest? Was jij degene die gisteren met ammoniak aan het gooien was?

dix
herman schreef:
(quote)

de aankomende premier by proxy is daar gek genoeg voor.

Het wordt natuurlijk minder gek wanneer Joost Klein als tweede zou eindigen.

Onweerwolf
Chameleon Day schreef:
(quote)

Pardon? Intimidatie en wellicht zelfs geweld en vernielingen zijn een gerechtvaardigd onderdeel van protest? Was jij degene die gisteren met ammoniak aan het gooien was?

Intelligente reactie van je.

Nou jongens, ik vond het een leuke halve finale gisteren! Mijn top 10:

1. Israël (sorry not sorry: het nummer raakt me gewoon)
2. Armenië (ik ben op slag verliefd op die zangeres)
3. Noorwegen (dijk van een nummer gedragen door een dijk van een stem)
4. Nederland (feestje, heerlijk om te horen hoe de hele zaal meezong)
5. Georgië (brandalarm getest en goed bevonden)
6. Griekenland (tof nummer en leuke act)
7. Zwitserland (vind het nummer eigenlijk helemaal niet zo leuk maar kan er niet omheen dat Nemo ontzettend goed is)
8. Estland (ik moest lachen)
9. Malta (dude ze werd geblinddoekt over de kop gegooid!)
10. Oostenrijk (zang was erg dunnetjes, maar het nummer blijft gewoon tof)

Grootste tegenvaller van de avond: de matige zang en staging van België. Grootste verrassing: Letland door?!

Qua nummer is Israël gewoon prima maar laten we deze keer hopen dat jury's weinig punten geven aan Israël

Ik hoop het niet maar ik vind het eerlijk gezegd wel karma voor t songfestival mocht israel winnen. Ze hadden ze gewoon nooit mee mogen laten doen dit jaar. Ze wisten precies dat dit zou kunnen gebeuren. They made a big mistake.

Ook vreemd voor mensen uit palestina of families van, dat je israel ziet optreden en ze tegelijkertijd
bommen op onschuldige gooien. Voelt erg raar aan.
En nee, in dit geval kun je politiek en entertainment echt niet gescheiden houden vind ik.

Juul1998B schreef:
Ook vreemd voor mensen uit palestina of families van, dat je israel ziet optreden en ze tegelijkertijdbommen op onschuldige gooien. Voelt erg raar aan.
En nee, in dit geval kun je politiek en entertainment echt niet gescheiden houden vind ik.

Ja, maar dat geldt ook voor de mensen in Israël die hun geliefden op zo'n brute manier hebben moeten zien omkomen of die nog vermist zijn. Toch?!

aERodynamIC schreef:
(quote)

Ja, maar dat geldt ook voor de mensen in Israël die hun geliefden op zo'n brute manier hebben moeten zien omkomen of die nog vermist zijn.

Eens maar laten we wel eerlijk zijn dat israel de grootste boosdoener is. Daar zijn we het hopelijk wel over eens?

Onweerwolf
Tijd voor de jaarlijkse MusicMeter ESC poll met Scorewiz.

Op Scorewiz kun je zelf je punten (12-10-8-7-6-5-4-3-2-1) invullen en na afloop kun je een animatie zien van een ESC scoreboard waarin ieders punten één voor één worden opgeteld.

Je hebt tot morgen 18:00 de tijd om je punten in te vullen. Zorg wel dat je het in één keer goed doet want aanpassen kan niet en de website is niet al te stabiel dus doe het met beleid. Zorg tevens dat je als naam je exacte MusicMeter username invult, zodat iedereen weet waar de punten vandaan komen en ik je op de taglijst kan zetten voor volgend jaar.

Voor de duidelijkheid; het gaat om je persoonlijke smaak, dus niet om je voorspelling voor de winst.

Uitslag 2013 (17 stemmers)
Uitslag 2014 (23 stemmers)
Uitslag 2015 (14 stemmers)
Uitslag 2016 (18 stemmers)
Uitslag 2017 (18 stemmers)
Uitslag 2018 (22 stemmers)
Uitslag 2019 (24 stemmers)
Uitslag 2021 (37 stemmers)
Uitlsag 2023 (20 stemmers)

En hier de link voor dit jaar: Stemmen!

Tags voor eerdere deelnemers:

123poetertjes
aERodynamIC
Aoibhin
Arno
AstroStart
Ataloona
Ayreonfreak
catdog
Djarune
El Ninjo
Emile93
FinisTerra
Gretz
Hedser
Imawwful
jasper1991
jeroentjuhh
Joy4ever
JSPR_G
kaj_666
Karl
L_T_B
laxus11
madmadder
Masimo
Môrthul
motel matches
Mrs. Walker
musicborst
musicfriek
NewYorkCityLight
nico1616
Nicolage Rico
Onweerwolf
Pnoom
Poeha
Poek
Porcupine Head
ranboy
remcodulac
Rudi S
SanderT
sereen
Sgt. Revolver
SirNoodle
staralfur
starbright boy
stoepkrijt
Svendra
Teunnis
thelion
Urbanoetang
vigil

Heb je nog nog niet eerder meegedaan, dan ben je natuurlijk van harte welkom om dit jaar wél mee te doen.

PS: Je mag bij deze verkiezing gerust op je eigen land stemmen.

Wil je liever van bovenstaand taglijstje worden verwijderd stuur me dan even een pm.

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
(quote)

Ja, maar dat geldt ook voor de mensen in Israël die hun geliefden op zo'n brute manier hebben moeten zien omkomen of die nog vermist zijn. Toch?!

Omdat ze Eric Saade hebben gezien en die half-Palestijns is ofzo?

Of men gaat weer (definitief) terug naar 1972, een Eurovisie Songfestival met Europese landen.
Van Australië moeten we het qua kwaliteit dit jaar tenslotte ook niet hebben

Onweerwolf
EvilDrSmith schreef:
Of men gaat weer (definitief) terug naar 1972, een Eurovisie Songfestival met Europese landen.
Van Australië moeten we het qua kwaliteit dit jaar tenslotte ook niet hebben

Het is het Eurovisie Song Festival, niet het Europees Song Festival.

EvilDrSmith schreef:

Die had ik nog niet gehoord in het Midden-Oostenconflict: terug naar de grenzen van 1972.

Onweerwolf schreef:
Het is het Eurovisie Song Festival, niet het Europees Song Festival.
Mijn eerste pavlovgedachte was: "Ja, dus? Wat is het verschil?"
Maar, krijg nou wat? Er is wel degelijk een verschil: EBU.
Nooit geweten, al blijkt dus Australië door de mazen van deze regel te zijn geglipt. Thnx.
Evenzogoed zie ik nog geen reden om mijn opmerking te wijzigen.

Onweerwolf
EvilDrSmith schreef:
(quote)
Mijn eerste pavlovgedachte was: "Ja, dus? Wat is het verschil?"
Maar, krijg nou wat? Er is wel degelijk een verschil: EBU.
Nooit geweten, al blijkt dus Australië door de mazen van deze regel te zijn geglipt. Thnx.
Evenzogoed zie ik nog geen reden om mijn opmerking te wijzigen.

Elk jaar zijn er mensen die exact hetzelfde zeggen als jij. Waarom mensen hier zo'n probleem mee hebben heb ik nooit gesnapt.

Misschien zeg ik iets geks, maarreh...omdat ze geen lid zijn van de EBU, misschien?

Inmiddels op 26%.... weet dat bookmakers niet altijd gelijk krijgen maar ik vrees ervoor.

Onweerwolf
Kun je daar überhaupt lid van worden dan?

Anders zouden we met MusicMeter ook wel lid kunnen worden toch?

Onweerwolf schreef:
Elk jaar zijn er mensen die exact hetzelfde zeggen als jij. Waarom mensen hier zo'n probleem mee hebben heb ik nooit gesnapt.
EUROvisie. Euro. E-U-R-O. Zet die letters eens achter elkaar en denk eens hardop: "Goh, welke associaties krijgen mensen met die letters?"
Goh, gek dat mensen dan "exact hetzelfde zeggen".
99% van de kijkers, give or take, maak er 99,9% van, associeert het Eurovie Songfestival met een liedjeswedstrijd van Europese landen, waarbij Israël en sinds kort ook Australië aan mee mogen doen, om wat voor reden (geld) dan ook. Het EBU Songfestival bekt dan ook best beroerd.
Ik heb er an sich trouwens geen problemen mee. Marokko mag wat mij betreft ook weer meedoen, zeker als het net zo'n alleraardigste inzending was als destijds. Separate the art from the politics.
Dat is een EBU kandidaat-lid, zie ik trouwens. Misschien moet Palestina ook eens een abo bij de EBU aanvragen.

Onweerwolf
EvilDrSmith schreef:
(quote)
EUROvisie. Euro. E-U-R-O. Zet die letters eens achter elkaar en denk eens hardop: "Goh, welke associaties krijgen mensen met die letters?"
Goh, gek dat mensen dan "exact hetzelfde zeggen".
99% van de kijkers, give or take, maak er 99,9% van, associeert het Eurovie Songfestival met een liedjeswedstrijd van Europese landen, waarbij Israël en sinds kort ook Australië aan mee mogen doen, om wat voor reden (geld) dan ook. Het EBU Songfestival bekt dan ook best beroerd.
Ik heb er an sich trouwens geen problemen mee. Marokko mag wat mij betreft ook weer meedoen, zeker als het net zo'n alleraardigste inzending was als destijds. Separate the art from the politics.
Dat is een EBU kandidaat-lid, zie ik trouwens. Misschien moet Palestina ook eens een abo bij de EBU aanvragen.

Ik zeg niet dat ik de associatie niet begrijp ik zeg dat ik niet snap waarom mensen er problemen mee hebben.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ik zeg niet dat ik de associatie niet begrijp ik zeg dat ik niet snap waarom mensen er problemen mee hebben.

Ik snap het ook niet. In jouw favoriete sport zijn landen als Kazachstan en Israël ook aangesloten bij de UEFA. En doet Australië mee met de Azië Cup en Suriname met het Noord-Amerikaanse kampioenschap. Als het volgens de regels is toegestaan zouden mensen het gewoon moeten accepteren.

Had het wel leuk gevonden trouwens als de landen van het Verenigd Koninkrijk afzonderlijk zouden meedoen aan Eurovision, maar dan moeten ze de BBC ook eerst opsplitsen

Onweerwolf
Qua Schotland zie ik dat in de toekomst zeker wel gebeuren.

Eerst Kosovo maar eens hartelijk verwelkomen.

Tja, Kosovo mag wat mij betreft hartelijk verwelkomd worden maar dat kan alleen als ze volwaardig VN-lidstaat zijn en dat wordt in de VN-veiligheidsraad geblokkeerd door Rusland. Zo heeft Rusland daar, zonder dat ze zelf nog mogen meedoen, toch nog beslissende invloed op

Onweerwolf schreef:
Kun je daar überhaupt lid van worden dan?
Dat lijkt me wel:
Hoewel de naam van de unie doet vermoeden dat enkel Europese landen lid zijn, is dat niet het geval. Om in aanmerking te komen voor het EBU-lidmaatschap, dient een land aan minimaal een van de volgende twee eisen te voldoen:

Ligging in het gebied ten noorden van 30e breedtegraad en ten westen van de 40e lengtegraad (en ten oosten van de Atlantische Oceaan).[2]
Lidmaatschap van de Raad van Europa.[3]

Gretz schreef:
... zijn landen als Kazachstan en Israël ook aangesloten bij de UEFA. En doet Australië mee met de Azië Cup
Daar zit nu net de crux. Aangesloten= lid en Australië is geen lid.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:25 uur

geplaatst: vandaag om 02:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.