MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Niet echt. Ik begrijp absoluut het belang van staging. Alleen merk ik in mijn omgeving dat eigenlijk niemand, maar dan ook echt niemand, daar mee bezig is tijdens het kijken.

Ik denk dat je de massa wat overschat.

Wanneer ik een film bekijk, heb ik oog voor cinematografie, belichting, montage, aankleding, soundmixing ... enfin, het geheel. En probeer ik ook te begrijpen waaróm iets zo goed werkt of net niet. Omdat het nu eenmaal mijn ding is. Maar bij de massa gaat het vaak toch echt niet verder dan "Goed filmke" of "Saaaai", zonder meer, zonder dat ze daar verder echt voeling mee hebben. Volgens mij beleven de meeste kijkers EuroVision op die manier. En dat het dus meestal niet verder komt dan "mooi gezongen" en "wat vals" ... ze bekijken het oppervlakkig.

Of ik onderschat de massa, dat is eveneens mogelijk.

Ik denk dat je als kijker onbewust altijd bezig bent met de staging. Als de staging goed is komt een nummer automatisch beter binnen.

OMIT schreef:
Nog een dingetje, volgens mij zag ik dat in de link die aErodynamic postte.
Op de persconferentie krijgt Joost een vraag, waarop hij lang stil blijft, en vervolgens zegt dat ze dat maar aan de EBU moeten vragen. Vanwaar dan zijn reactie "Why Not" op de mededeling dat de Israëlische zangeres een vraag niet hoeft te beantwoorden? Blijkbaar wist Joost heel goed dat je een vraag niet hoefde te beantwoorden.

Aanvulling, hij heeft blijkbaar nog iets gezegd wat dan weer een heel ander licht hier op werpt, hij neemt het een soort van voo rhaar op.

Wat een shitshow is dit aan het worden zeg.

https://twitter.com/KritischK/status/1788928938229506185

Hedser schreef:
Als de staging goed is komt een nummer automatisch beter binnen.

Absoluut. Maar een staging moet echt al opvallend slecht zijn om het omgekeerde effect te hebben. En dat was niet het geval.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Aanvulling, hij heeft blijkbaar nog iets gezegd wat dan weer een heel ander licht hier op werpt, hij neemt het een soort van voo rhaar op.

Wat een shitshow is dit aan het worden zeg.

https://twitter.com/KritischK/status/1788928938229506185

Denk niet dat dat Joost was. Die zat op dat moment met een vlag over z’n hoofd;

https://x.com/eelehana_/status/1788720353964863680?s=46&t=YOdbKJlDv_FalFkVzm8Zbg

Inmiddels heeft de EBU ook een geplande persconferentie met de Big 5 en Zweden afgezegd. Volgens de organisatie omdat de artiesten zich willen ‘focussen op de repetities’.

Wtf is going on???

Hedser schreef:
Ik denk dat je als kijker onbewust altijd bezig bent met de staging. Als de staging goed is komt een nummer automatisch beter binnen.

Absoluut. Ik merk zelf dat ik een beetje moe wordt van al die chaotische en drukke staging (sorry Joost), ik vond die van Estland ineens heel aangenaam terwijl ik het nummer niks vind. Dat zegt wel wat (waarschijnlijk ook over mijn leeftijd haha).

Onweerwolf
Hedser schreef:

Precies dat ja.

esteban schreef:
(quote)

Absoluut. Maar een staging moet echt al opvallend slecht zijn om het omgekeerde effect te hebben. En dat was niet het geval.

Volgens was dat nou juist wel het geval.

Porcupine Head schreef:
Inmiddels heeft de EBU ook een geplande persconferentie met de Big 5 en Zweden afgezegd. Volgens de organisatie omdat de artiesten zich willen ‘focussen op de repetities’.

Wtf is going on???

En blijkbaar staat de Italiaanse zangeres daar in de persroom nu 'Imagine' te zingen. Wat zijn ze daar toch allemaal aan het doen?

België had ook een dun lied. Ze hebben denk ik nadeel ondervonden van het feit dat de jury in de halve finale is afgeschaft.

OMIT
Komt niet meer goed voor Joost. Geloof ik niet meer. Te veel buzz eromheen. Nederland klein landje, kan makkelijk weggepiepeld worden, al heeft Joost er zelf misschien ook wel iets mee te maken. Het ware verhaal komt nog wel, maar vanavond niet meer, ben ik bang van.

Net bij EenVandaag: een Zweedse bron meldt dat er een fysieke confrontatie was.

Edit: die confrontatie zou zijn geweest met een fotograaf.

OMIT schreef:
Komt niet meer goed voor Joost. Geloof ik niet meer. Te veel buzz eromheen. Nederland klein landje, kan makkelijk weggepiepeld worden, al heeft Joost er zelf misschien ook wel iets mee te maken. Het ware verhaal komt nog wel, maar vanavond niet meer, ben ik bang van.

Denk ook dat we het morgen zonder Joost gaan doen. Wat er ook gaande is, de vraag is of ie zelf nog wel wil.

Onweerwolf
Als Joost morgen niet meedoet dan mag hij ook niet in mijn Top 250 Aller Tijden.

Dus Joost als je dit leest en er is een kans, bv als je moet slikken en je excuses zijn nodig, dan zou ik het doen.

Het ziet ernaar uit dat het gaat om een mep die hij uitgedeeld heeft aan een fotograaf. Lijkt me ook logischer dan dat het naar aanleiding van de persconferentie van gisteren zou zijn.

Maar het blijft afwachten. Toch een spannend jaar zo, maar dan anders

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
Het ziet ernaar uit dat het gaat om een mep die hij uitgedeeld heeft aan een fotograaf. Lijkt me ook logischer dan dat het naar aanleiding van de persconferentie van gisteren zou zijn.

Maar het blijft afwachten. Toch een spannend jaar zo, maar dan anders

Ja, het vreemde is alleen wel dat dat dan blijkbaar pas tussen de vlaggenparade en het optreden in de dress rehearsal bekend is geworden.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ja, het vreemde is alleen wel dat dat dan blijkbaar pas tussen de vlaggenparade en het optreden in de dress rehearsal bekend is geworden.

Dat dacht ik dus ook. Want daar liep ie wel over het podium.

OMIT
Heel jammer dit allemaal. Ook voor Joost zelf natuurlijk, al had hij er, en dit zeg ik onder voorbehoud, er zelf een aanleiding voor gegeven. Maar je gaat als organisatie toch ook wel heel veel moeite doen om de boel te sussen, en uit de publiciteit te houden. Dit is toch hoe dan ook altijd anti-reclame?
Nou ja, nogmaals zeggen dat ik dus niet weet wat precies de reden is, dus een precies oordeel is ook niet eerlijk.

Onweerwolf
Kan natuurlijk zo zijn dat er weinig getuigen waren en dat er pas vanmiddag melding van is gemaakt bij de organisatie.

Waar gehakt wordt vallen spaanders?

OMIT
itchy schreef:
Waar gehakt wordt vallen spaanders?
ja, en waar gemalen wordt valt gehakt, maar dat is allemaal niet heel relevant, denk ik.

Onweerwolf
https://i.vgy.me/Ha7dCF.png

Dat wordt dan kantje boord met een idiote televoting voor Israel.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Denk ook dat we het morgen zonder Joost gaan doen. Wat er ook gaande is, de vraag is of ie zelf nog wel wil.

Dat denk ik ook. Maar dan heeft hij denk ik wel een heeeel groot probleem met AVRO/TROS. En met het thuispubliek….dan moet hij een heeeel goed verhaal hebben.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Precies dat ja.

(quote)

Volgens was dat nou juist wel het geval.

Volgens jou, bedoel je? Dan zijn we het daar niet over eens. En dat is OK.

Het is wel zo dat de Israëlische delegatie hem eerder deze week al zat te vervelen. Hij wilde niet op de foto en toen zijn ze (ik begreep de schrijfster van het Israëlische lied) hem stiekem gaan filmen en hebben dat ook gewoon gepost op twitter.

Vandaag circuleert er een filmpje van een verveel die vraagt waar Joost is, blijkbaar na zijn afwezigheid bij de repetitie, waarop iemand (beveiliging?) de verveel tegen houdt, Appie reageert daar ook op. Er is dus sprake van sarren, maar of dat hier mee in verband gebracht moet worden? Geen flauw idee. Denk dus wel dat Joost geïrriteerd is en als iemand dan vraagt waar zijn ouders zijn zoals nu het gerucht is.... Daar praat je geweld niet mee goed, maar het verklaart misschien iets.

Nieuwe update op de website van het AD:

Terwijl de Zweedse publieke omroep spreekt van een ‘fysieke confrontatie’ tussen Joost Klein en een fotograaf, stelt de krant Aftonbladet juist dat de zanger ‘gewelddadig’ zou zijn geweest tegen een vrouwelijke medewerker van de tv-productie.

En zo draait de geruchtenmolen door.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Absoluut. Ik merk zelf dat ik een beetje moe wordt van al die chaotische en drukke staging (sorry Joost), ik vond die van Estland ineens heel aangenaam terwijl ik het nummer niks vind.
Of bedoelde je mogelijk Letland Je weet wel, dat land dat er uitziet als een vlinder, zoals de zanger het placht te noemen.

Poeha schreef:
(quote)
Of bedoelde je mogelijk Letland Je weet wel, dat land dat er uitziet als een vlinder, zoals de zanger het placht te noemen.

Ja die, weet je wel hoe snel alles nu overal gaat

Wat ik trouwens wel raar vind: als Joost een fotograaf heeft gemept hoeft daar toch niet een hele persconferentie voor worden afgelast? Dan hoeft de Italiaanse zangeres toch niet dramatische een speech te houden gevolgd door het zingen van Imagine?

En ik maar mopperen dat het morgen misschien niet spannend zou worden 'want Israël'. Dit is veel spannender allemaal. Een dagje eerder dus

Maar misschien had Joost zelf geen zin meer. Hij volgt op Instagram ook het Eurovision Song Contest niet meer en alles stond al op het podium klaar voor hem.

Onweerwolf
Eric: "Wat een shitshow"

Ook Eric: "Dit is veel spannender allemaal"

Onweerwolf schreef:
Eric: "Wat een shitshow"

Ook Eric: "Dit is veel spannender allemaal"

Dat heeft toch met elkaar te maken niet dan? Het is toch een shitshow op deze manier. Je weet van gekkigheid niet meer waar je het moet zoeken. Shitshows zijn spannender dan waar alles tot in de puntjes goed gaat.

Uiteraard is het gewoon jammer na een geweldige aanloop.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:19 uur

geplaatst: vandaag om 02:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.