MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Onweerwolf
Ik vind vooral die televoting van Italië een shitshow maar daar komt de RAI nu lekker mee weg wegens het volgende schandaal is groter.

aERodynamIC schreef:

Wat ik trouwens wel raar vind: als Joost een fotograaf heeft gemept hoeft daar toch niet een hele persconferentie voor worden afgelast? Dan hoeft de Italiaanse zangeres toch niet dramatische een speech te houden gevolgd door het zingen van Imagine?

Nee precies, dus ik denk dat andere landen twijfelen of ze nog wel door willen gaan als Joost wordt uitgesloten

Onweerwolf
SanderT schreef:
(quote)

Nee precies, dus ik denk dat andere landen twijfelen of ze nog wel door willen gaan als Joost wordt uitgesloten

Oh, dat zou wel eens kunnen ja.

SanderT schreef:
(quote)

Kan ik me bijna niet voorstellen. Misschien dat een artiest niet wil, maar ze vertegenwoordigen wel een land. Zoiets doe je niet zomaar lijkt me.

Onweerwolf
Nou, vergeet niet dat Martin O. al jaren verweten wordt dat hij slecht is voor het ESC en er zijn denk ik echt veel delegaties die het niet okay vinden dat Israël er is. Dit kan de druppel zijn.

Onweerwolf
Die gast met die pet heb ik eerder voorbij zien komen.

Wat ik niet snap is hoe het komt dat mensen ondanks, of dankzij de protesten tegen de deelname van Israël juist op Israël gaan stemmen. In Italië ruim de meerderheid blijkbaar.

En wat Joost betreft: hopelijk storm in glas water en gewoon deelname morgen.

Ik denk dat de gevolgen volgend jaar enorm kunnen zijn. Vergelijkbaar met de terugval na 1969. Die kans is forser dan nu naar huis gaan van andere delegaties.

Onweerwolf schreef:
Misschien heeft 'ie wel Corona. Je weet het niet.

Paul Elstak is een van zijn tekstschrijvers en dat is een bekende antivaxwap...

In dat geval is het Cojona.

Nou goed, als ie gemept heeft mag iemand anders Joost toch zeker wel vervangen? Volgens mij zit Glennis Grace al in het vliegtuig richting Malmö

Onweerwolf
Vogelgriep kan ook nog..

https://i.vgy.me/Szm3Ys.png

Kennen jullie de mop van Joost die naar de finale ging?

De Nederlandse vlag aan de deur van de Nederlandse kleedkamer is weggehaald

Onweerwolf
SanderT schreef:
De Nederlandse vlag aan de deur van de Nederlandse kleedkamer is weggehaald

https://i.vgy.me/qhAb2B.png

r.i.p

OMIT
Wie er ook wint, dit is het Songfestival van Nederland. Gekaapt door Joost. Dat is ook wel balen voor de anderen hoor. Songfestival 2024 zal toch altijd wel verbonden blijven aan Nederland.

harm1985 schreef:
Wat ik niet snap is hoe het komt dat mensen ondanks, of dankzij de protesten tegen de deelname van Israël juist op Israël gaan stemmen. In Italië ruim de meerderheid blijkbaar.

En wat Joost betreft: hopelijk storm in glas water en gewoon deelname morgen.

Oekraïne won ook door veel sympathie stemmen.

Menselijk trekje.

Onweerwolf
Had iemand trouwens al gezegd dat die beat van "Luktelk" vies lekker is?

harm1985 schreef:

Omdat zij die het meeste lawaai maken met al dat protest misschien niet de meerderheid vertegenwoordigen?
Mijn zus zei: 'die zangeres kan daar toch ook niets aan doen en ik vind het een mooi liedje'...
Ik denk dat het zo eenvoudig is.

nico1616 schreef:
(quote)

Omdat zij die het meeste lawaai maken met al dat protest misschien niet de meerderheid vertegenwoordigen?
Mijn zus zei: 'die zangeres kan daar toch ook niets aan doen en ik vind het een mooi liedje'...
Ik denk dat het zo eenvoudig is.

Ja, eens, die artiest kan er niks aan doen. Jammer dat dat dan leidt tot een niet representatieve stemming als tegenprotest.

Arno schreef:
(quote)

Nou, de deelname van Israël is hét ESC-schandaal van de afgelopen jaren, dus wat dat betreft word je op je wenken bediend.

Het is vooral een brakke timing. Als Eden Golan dit specifieke nummer pas in 2028 ten gehore had gebracht op het ESF was de ophef vermoedelijk zoveel minder groot geweest.* Muziek/films/boeken etc. die gaan over een ingrijpende historische gebeurtenis worden vaak pas na verloop van tijd uitgebracht, als het niet meer vers in het geheugen ligt van het publiek. Met een reden dus. Denk dat films als Apocalypse Now en Platoon ook minder goed waren ontvangen als ze al in 1975 waren uitgekomen. En Mulisch' bestseller De Aanslag was niet zo'n succes geworden als ie het al eind jaren 40 had uitgebracht in plaats van 1982.

[Nostramadus-modus]*In 2028, wanneer er hopelijk een "Oslo III"-akkoord is dat resulteert in langdurige vrede en substantiële verbeteringen voor alle onschuldige burgers die hebben geleden onder oorlog/terrorisme/onderdrukking. [/modus]

Onderstaande song is trouwens mijn favoriete nummer dat verhaalt over de impact van een verschrikkelijke terreurdaad (11/03/2004). Het kwam (gelukkig) pas in december 2008 uit, ruim 4,5 jaar later. Stel dat Spanje met deze inzending was gekomen voor Eurosong 2004, dan had iedereen het ook te vroeg gevonden.

TLDR: in hindsight was het voor zowel de organisatie, de Israëlische delegatie en het publiek de beste uitkomst geweest als Israël uit eigen initiatief had besloten om een jaartje te skippen. De algehele opinie had dan waarschijnlijk gesproken over een moedig en juist besluit.

https://media4.giphy.com/media/3o6Ztle2uNyeJI039C/giphy.gif?cid=6c09b95287tgrno1n8s5je3f53yjuv63chksdkdk8rxintp7&ep=v1_gifs_search&rid=giphy.gif&ct=g

Onweerwolf
Om 20.00 uur schijnt er een persco te zijn.

Gretz schreef:
(quote)

Puur op basis van de muziek gaat een doornee (niet uitzonderlijke) popballad natuurlijk nooit winnen , maar het is natuurlijk al zo vaak voorgekomen dat een onderliggende boodschap de doorslag geeft bij het stemmen.

Een kleine 24 uur verder heb ik Hurricane inmiddels meerdere keren gehoord en is mijn waarde-oordeel over de compositie wel een stuk gegroeid. Zoals al vaker aangehaald is het een van de weinige ballades van deze editie, en daar heb ik als fervent fan van zuchtmeisjes en popzangeressen toch een redelijke zwak voor. Ik ben ook wel een tekstenman en kan ervan genieten als lyrics op allerlei verschillende manieren te interpreteren zijn (dat is een kracht). Blijft frappant dat de oude tekst (m.n. de woorden October Rain) te expliciet werden geacht maar het vervangende woord Hurricane niet. Zit toch nauwelijks verschil in beide metaforen.

Hurricane heeft overigens precies de juiste mix van bombast en tederheid. Dus ik ga niet raar opkijken als ik er wel redelijk veel punten aan ga geven in de poll.

Er schijnt nu een 2e incident te zijn, fysieke confrontatie tussen delegaties van Spanje en Israël?

Zonde dat het zo loopt. Ben geen ESC-volger, maar Europapa vind ik erg leuk en ik was benieuwd hoever het zou komen. Heb gisteren een paar nummers gezien en Griekenland en Italië vond ik ook tof (moderne cumbia/reggaeton-achtige pop vind ik wel vaker leuk) en Zwitserland heeft ook wel wat.

Wat betreft Israël: die lijken maximaal van de ophef/polarisatie te profiteren. Ook als een meerderheid tegen hun deelname is, stemmen de fanatieke voorstanders op hetzelfde nummer, terwijl de stemmen van de fanatieke tegenstanders versplinterd zijn over de andere kandidaten. Dat kan je als tegenstander nooit winnen.

Onweerwolf
El Ninjo schreef:
Er schijnt nu een 2e incident te zijn, fysieke confrontatie tussen delegaties van Spanje en Israël?

WTF? Zorra?

yeahyeahyeah schreef:
Zonde dat het zo loopt. Ben geen ESC-volger, maar Europapa vind ik erg leuk en ik was benieuwd hoever het zou komen. Heb gisteren een paar nummers gezien en Griekenland en Italië vond ik ook tof (moderne cumbia/reggaeton-achtige pop vind ik wel vaker leuk) en Zwitserland heeft ook wel wat.

Wat betreft Israël: die lijken maximaal van de ophef/polarisatie te profiteren. Ook als een meerderheid tegen hun deelname is, stemmen de fanatieke voorstanders op hetzelfde nummer, terwijl de stemmen van de fanatieke tegenstanders versplinterd zijn over de andere kandidaten. Dat kan je als tegenstander nooit winnen.

Ah de aloude techniek Verdeel en Heers.

El Ninjo schreef:

Ow. Waar is dat te lezen?

Wordt grote bak popcorn

De EBU-website is uit de lucht

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:45 uur

geplaatst: vandaag om 03:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.