MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
En het boegeroep toen bekend werd dat hij niet aanwezig was:

Eurovision crowd boos as Netherlands act banned from performing | Metro News - metro.co.uk

Zo, weten jullie ook weer dat dat geen onzin is.

Ben nou toch wel benieuwd wat er allemaal gebeurd is. Hij moet wel iets heel ergs hebben uitgevreten willen ze hem (mogelijk) diskwalificeren. Kan me niet voorstellen dat het om een klap of duw gaat. Zoiets is niet netjes, absoluut niet doen, maar een gewoon 'vechtpartijtje' lijkt me geen reden om een besluit als dit te nemen.

Onweerwolf schreef:
Ja, die was een paar pagina's terug al gepost door Meneer. Valt niet veel uit op te maken.
Ik switch tussen twee sites en ik heb even Netflix gekeken. Niet normaal hoe snel je overal dan weer achterloopt en het resultaat? We weten niks

Een man zingt een pro-europees lied met een brandende molen op de achtergrond in een stad die is veranderd in een moeilijk te nemen vesting om de stad en zijn bezoekers/inwoners te beschermen tegen.......... En dan verloopt het allemaal niet vlekkeloos...... je verwacht het wel.

chevy93 schreef:
Zou de organisatie bang zijn voor een enorme backlash als ze hem diskwalificeren?

Hangt dat ook niet af van de reden? Als zij een goede reden kunnen aangeven, zal het wellicht meevallen.

Ik vraag me af of ie inderdaad gewoon een irritante journalist een klap verkocht heeft. Niet oké natuurlijk. Maar vind ik zelf geen reden voor diskwalificatie.

Onweerwolf
Edgar18 schreef:
Ben nou toch wel benieuwd wat er allemaal gebeurd is. Hij moet wel iets heel ergs hebben uitgevreten willen ze hem (mogelijk) diskwalificeren. Kan me niet voorstellen dat het om een klap of duw gaat. Zoiets is niet netjes, absoluut niet doen, maar een gewoon 'vechtpartijtje' lijkt me geen reden om een besluit als dit te nemen.

Ik denk juist niet. Blijkbaar is het erg genoeg om hem te kunnen diskwalificeren volgens de regels maar niet erg genoeg om het zonder pardon te doen want het ligt allemaal nog open.

Dus het gaat iets sufs zijn waarvan je zegt "Foei, Joost!".

Edgar18 schreef:

Als het iets "heel ergs" is dan is hadden ze het toch gelijk gedaan lijkt me?

En als ik dan zie dat de persruimte los gaat bij het filmpje dan kan ik me toch ook niet voorstellen dat hij een klap(pen) heeft gegeven aan een journalist want dan zullen ze toch meer één front vormen ipv meedansen

Wat zijn eigenlijk valide redenen voor diskwalificatie? Politieke boodschappen, maar verder?

harm1985 schreef:
Wat zijn eigenlijk valide redenen voor diskwalificatie? Politieke boodschappen, maar verder?

Zelfs dat niet: want dan krijg je een foei veeg dat van je been af. Dus het moet dan toch best heftig zijn. Een klap lijkt me niet heftig genoeg, denk zelfs dat we daar waarschijnlijk niet eens iets over zouden horen.

Een klap aan een journalist zou ik wel apart vinden. Die zijn toch meestal met z’n allen waardoor zo’n bericht toch al heel snel bevestigd kan worden? En dan zou idd toch niet zo’n hele persruimte meedansen?

Er is een regel dat je het festival niet in diskrediet mag brengen of zoiets vaags, Dat heb ik weleens gehoord.

Onweerwolf

catdog schreef:
Een klap aan een journalist zou ik wel apart vinden. Die zijn toch meestal met z’n allen waardoor zo’n bericht toch al heel snel bevestigd kan worden? En dan zou idd toch niet zo’n hele persruimte meedansen?

Schijnt om een cameravrouw te gaan. Misschien eist Joost dat die weggaat, wat ze niet doen, en hij dan denkt 'dan niet, dan doe ik niet mee'. We weten het allemaal niet. We wisten om 15.00 uur niks en nu nog steeds niet. Dat is gewoon raar.

angelin schreef:
Een man zingt een pro-europees lied met een brandende molen op de achtergrond in een stad die is veranderd in een moeilijk te nemen vesting om de stad en zijn bezoekers/inwoners te beschermen tegen.......... En dan verloopt het allemaal niet vlekkeloos...... je verwacht het wel.
Aan de ene kant wil ik de geenpolitiekregel respecteren, aan de andere kant is dit zo wazig verwoord dat ik benieuwd ben wat je bedoelt.

Dat de set al bijna opgebouwd werd is en blijft ook vreemd. Dan denk ik toch eerder aan het feit dat Joost zelf niet is komen opdagen.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Schijnt om een cameravrouw te gaan. Misschien eist Joost dat die weggaat, wat ze niet doen, en hij dan denkt 'dan niet, dan doe ik niet mee'. We weten het allemaal niet. We wisten om 15.00 uur niks en nu nog steeds niet. Dat is gewoon raar.

Dat. Maar vraag me dan ook af hoe je in godsnaam in conflict met zo’n technicus raakt.

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
Dat de set al bijna opgebouwd werd is en blijft ook vreemd. Dan denk ik toch eerder aan het feit dat Joost zelf niet is komen opdagen.

Hij was er bij de vlaggenparade wel bij. Dat is vlak er voor.

aERodynamIC schreef:

Dacht ik ook….kom ik toch weer uit bij mijn “Gover Meit heeft dit allemaal bedacht” theorie.

vigil schreef:
Als het iets "heel ergs" is dan is hadden ze het toch gelijk gedaan lijkt me?
Als ie iemand neergestoken zou hebben of dat soort 'hele erge dingen' dan zou die uiteraard gelijk weggeweest zijn. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat het om een gewone duw of klap gaat, daarvan komt niet zoveel heisa lijkt me.

Chameleon Day schreef:
(quote)

Dacht ik ook….kom ik toch weer uit bij mijn “Gover Meit heeft dit allemaal bedacht” theorie.

Hij zingt morgen vanaf de maan: ja ja, dat doet ie goed hey!

Onweerwolf
Edgar18 schreef:
Maar ik kan me ook niet voorstellen dat het om een gewone duw of klap gaat, daarvan komt niet zoveel heisa lijkt me.

Dat denk ik wel.

aERodynamIC schreef:

Vind ik ook raar. Je werkt zo lang naar het Songfestival toe, je weet waar je aan begint en dat het een enorm circus is. En dan ineens afhaken op het moment supreme?

aERodynamIC schreef:
Wat Onweerwolf ook zegt, hij was wel bij die vlaggetjes vlak ervoor. Tis echt vreemd. We wachten af...

aERodynamIC schreef:
(quote)

Schijnt om een cameravrouw te gaan. Misschien eist Joost dat die weggaat, wat ze niet doen, en hij dan denkt 'dan niet, dan doe ik niet mee'. We weten het alelmaal niet. We wisten om 15.00 uur niks en nu nog steeds niet. Dat is gewoon raar.

Mijn indruk is dat de Zweedse pers eerst het over een journalist had, daarna over "iemand van de productie", dat zou een cameravrouw kunnen zijn. Weer later werden beiden weggelaten en hadden de Zweden het alleen nog maar over een niet nader gespecificeerd geweldsincident.

Arrie schreef:
(quote)

Vind ik ook raar. Je werkt zo lang naar het Songfestival toe, je weet waar je aan begint en dat het een enorm circus is. En dan ineens afhaken op het moment supreme?

Het is en blijft wel Joost hè

Maar ik kan me dat ook niet voorstellen. Tijdens de persconferentie zeiden de mannen uit Estland al dat Joost de winnaar was. Volgens mij vinden ze hem wel tof ook. Dat gooi je dan toch niet weg.

aERodynamIC schreef:

Aan de zogenaamde parade waar iedereen voorbij liep over het podum vlak voor de show deed hij nog wel gewoon mee.

Onweerwolf schreef:
Dat denk ik wel.
Hij zal toch niet de eerste deelnemer in de lange geschiedenis van het festival zijn die een klap uitdeelt? Terwijl wat er nu gebeurt (niet meedoen aan de repetitie) volgens mij uniek is in de geschiedenis van het festijn.

Is dit topic ooit eerder zo levendig geweest?

De European Broadcasting Union (EBU) is momenteel in crisisoverleg over Joost Klein, zo schrijft Aftonbladet. De internationale vakjury’s geven nu hun punten op basis van het optreden dat Klein donderdag gaf tijdens de tweede halve finale.

(bron: Telegraaf)

Het kan zijn dat er een incident was tussen de parade en zijn geplande optreden en niet eerder natuurlijk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:06 uur

geplaatst: vandaag om 13:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.