MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Meer info over de ontbrekende landen in de vlaggenparade:
Erevtov reports that the representatives of Ireland, Greece and Switzerland complained about the Israeli delegation for filming without their permission

The designer of Eden Golan's Eurovision look, Itai Bezalali, tried to take a photo of Greek Marina Satti backstage, who responded by "showing an obscene gesture and screaming"

Most likely, they all were dealing with this situation, which was the reason behind their absence at the flag parade

Onweerwolf
kaj_666 schreef:
en ik zou niet weten op basis waarvan ik het een meer gewicht zou moeten toekennen dan het ander.

Op basis van de mate van kriebels in je onderbuik natuurlijk. Heb jij geen Facetwitter ofzo?!!

Joost was een hoogvlieger, alles of niets bij Joost. De natie in rouwstemming.

starbright boy schreef:

Wat Maas roept zegt mij niet zoveel. Wat is de bron van Cornald Maas? Heeft hij het gezien of gaat hij af op de lezing van Joost. Wat als de lezing van Joost nou helemaal niet klopt? Wat als er beelden zijn die op iets heel anders wijzen? Misschien blijkt het allemaal een overtrokken reactie van een medewerker van de productie en blijkt de diskwalificatie straks over de top. We weten het niet. Zo simpel is het.

No way dat Maas op Twitter en ver daarbuiten gaat roeptoeteren dat 'het incident nauwelijks iets voorstelt' als hij alleen de lezing kent van Joost. Ik vermoed dat insiders zoals hij dondersgoed weten wat er exact is voorgevallen, of er nu wel of geen beelden van zijn.

Dat het zo lang heeft moeten duren tot de officiële diskwalificatie een feit was is voor mij een sterk signaal dat er geen overtuigende zaak ligt. Anders was deze beslissing op zeker gisterenmiddag al genomen. Het kan niet anders dat de EBU intern ook zeer geworsteld heeft met het nemen van deze beslissing.

Ik kan mijn persoonlijke speculaties erin gooien, maar op dit moment weet ik net zoveel als ieder ander die hier niet bij betrokken is en dus voel ik me niet capabel om er een oordeel over te vellen. Er zijn dingen die me opvallen en er zijn reacties hier op MuMe waar ik me qua intentie in kan vinden, maar op dit moment is het beste wat we nu kunnen doen gewoon afwachten. Eerst kijken of de openbaar aanklager voldoende bewijs ziet om tot vervolging over te gaan en dan praten we verder, want dat is waarschijnlijk ook het moment dat er meer over de zaak Joost Klein naar buiten komt.

Onweerwolf
starbright boy schreef:
Meer info over de ontbrekende landen in de vlaggenparade:
(quote)

Gaat lekker. Ik ben blij dat ik mijn voorspelling voor vanavond nog niet heb gegeven.

OMIT
Het gaat maar door.

Nu.Nl:

"EBU houdt crisisoverleg, onduidelijk waarover
De EBU, de organisatie achter het Songfestival, houdt op dit moment een crisisoverleg. Dat melden de Zweedse omroep SVT en de Noorse omroep NRK. Waarover dat crisisoverleg gaat, blijft onduidelijk."

De middag van de finale is spannender dan de avond van de finale.

Dat betekent dat er nu al minimaal vier delegaties (deze drie en eerder al de Spaanse) zijn die klagen over het gedrag van de Israelische delegatie. Het schijnt dat het ook in Zweden in elk geval tegen de wet is om opnames te maken zonder toestemming van iemand.

Uiteindelijk roerend eens met je laatste post Porcupine Head. Het is dat ik vanmiddag ook niets beters te doen heb dan hangen op MuMe en ondertussen naar de finalisten te luisteren. Anders was er niet zo lang over doorgegaan.

Hopelijk snel uitsluitsel over wat Joost heeft gedaan (misdaan). Tot die tijd afwachten, hoe lastig dat ook soms is.

Onweerwolf
https://i.vgy.me/pRaPI0.png

Ze heeft zeker de tweet van Cornald niet gelezen.

OMIT
Haha, straks Israël ook gediskwalificeerd. Dan wordt het helemaal een gekkenhuis.

Onweerwolf schreef:
(afbeelding)

We weten de context helemaal niet van de quote.

starbright boy schreef:
Dat betekent dat er nu al minimaal vier delegaties (deze drie en eerder al de Spaanse) zijn die klagen over het gedrag van de Israelische delegatie. Het schijnt dat het ook in Zweden in elk geval tegen de wet is om opnames te maken zonder toestemming van iemand.
Dat is wetgeving die ik persoonlijk van harte toejuich.

Was het ook deze fotograaf die betrokken was bij het Joost-incident? Nou ja, we zullen het achteraf allemaal wel horen als ook de andere delegaties vrij zijn om een boekje open te doen.

Nu afgaan op de visie van Cornald Maas is natuurlijk een beetje tricky; die heeft er uiteindelijk toch belang bij het voorval zo klein mogelijk te maken. Zeker in een grijs gebied kan dat onbewust toch een rol spelen, zonder dat hij direct een leugenaar oid is.

Onweerwolf

As a result of no participation from the Netherlands in the Eurovision Song Contest Grand Final the following will take effect:

All contestants keep their number in the official Running Order. There will be NO song in position number 5.

The jury results, received after Dress Rehearsal 2 on Friday 10 May have been recalculated so that the Netherlands will not receive any points. This is why all jury members have to rank all songs from 1 to 26.

For example if the Netherlands was ranked 9th by a national jury in a country the 10th ranked song is now ranked 9th and will receive 2 points and the former 11th ranked song is now 10th and gets 1 point.

No points will be awarded to the Netherlands from the viewing public.

Viewers in the Netherlands are still allowed to vote in the Grand Final and the Netherlands Jury result in still valid.

The EBU will inform all telecommunications partners that the Netherlands is no longer participating, and we will endeavor to block the lines for Song 5. We ask that no one attempts to vote for Song 5. Should anyone try to vote for song 5 their votes will not count but there is a possibly viewers may be charged.

The Netherlands will not appear on the scoreboard.

Onweerwolf schreef:
(afbeelding)

Tja, ik weet niet of het juist is om iedere artiest naar de diskwalificatie te vragen. Tenzij ze getuige zijn geweest van het voorval weten ze waarschijnlijk evenveel als de gemiddelde kijker. Maar goed, het levert natuurlijk weer clicks op.

Onweerwolf
Porcupine Head schreef:
(quote)
Tja, ik weet niet of het juist is om iedere artiest naar de diskwalificatie te vragen. Tenzij ze getuige zijn geweest van het voorval weten ze waarschijnlijk evenveel als de gemiddelde kijker. Maar goed, het levert natuurlijk weer clicks op.

Klopt.

Oh shit. Net bij de NOS:

De Ierse deelnemer Bambie Thug is boos op commentaar over diens optreden op Israëlische tv. De deelnemer eist dat de EBU stelling neemt tegen het commentaar en vindt Israël moet worden uitgesloten van deelname.

Tijdens het optreden van Bambie Thug waarschuwde de de commentator van de Israëlische publieke omroep dat dit optreden eng zou zijn voor kinderen. De presentatoren stelden dat er "satanische symbolen, voodoopoppen en zwarte magie" in het optreden zouden voorkomen. Ook werden er opmerkingen gemaakt over de non-binaire identiteit van de artiest. De opmerkingen zijn volgens Bambie Thug in strijd met de regels van het songfestival.

Op het persoonlijke account van Bambie Thug spreken ze van een "situatie die de onmiddellijke aandacht van de EBU vereist". Vanwege het Israëlische commentaar heeft Bambie Thug niet meegedaan aan de laatste generale repetitie, de zogenoemde familieshow.

Lol, wat een ongelofelijke shitshow is dit aan het worden

Als binnen nu en een paar jaar de Derde Wereldoorlog is uitgebroken geven we gewoon de EBU de schuld

Onweerwolf
Ik ben benieuwd of er vanavond een songfestival is of niet.

Onweerwolf schreef:
Ik ben benieuwd of er vanavond een songfestival is of niet.

Ik inmiddels ook. Het is echt een enorme puinzooi en de diskwalificatie van Joost (al dan niet terecht) heeft nu al de gevolgen die ik in de toekomst verwachtte: Roepen om diskwalificatie van anderen.

OMIT
Gretz schreef:
Lol, wat een ongelofelijke shitshow is dit aan het worden

Als binnen nu en een paar jaar de Derde Wereldoorlog is uitgebroken geven we gewoon de EBU de schuld

Vanmorgen las ik al dat het ESF ooit was ontstaan uit de behoefte om na WOII de culturele verbondenheid van Europa te vergroten.

Ja, dan is een wedstrijd altijd het slechtste wat je kunt bedenken. Was het vanaf het begin gewoon een show met liedjes zonder punten en klassement geweest, dan was dit allemaal waarschijnlijk niet voorgevallen.

AD-berichtgeving:
De Zweedse publieke omroep SVT meldt in hun liveblog dat de EBU momenteel een crisisbijeenkomst houdt. Dat heeft alles te maken met de heftige reacties uit het Nederlandse kamp op het uitsluiten van Klein.

OMIT schreef:
(quote)

Vanmorgen las ik al dat het ESF ooit was ontstaan uit de behoefte om na WOII de culturele verbondenheid van Europa te vergroten.

Ja, dan is een wedstrijd altijd het slechtste wat je kunt bedenken. Was het vanaf het begin gewoon een show met liedjes zonder punten en klassement geweest, dan was dit allemaal waarschijnlijk niet voorgevallen.

Maar dan was het ook nooit populair geworden en was het bij een stuk of drie edities gebleven.

Porcupine Head schreef:
Net bij het AD:

(quote)

Ik heb gehoord dat om "de spanningen achter de schermen" zou gaan.

OMIT
starbright boy schreef:
(quote)

Maar dan was het ook nooit populair geworden en was het bij een stuk of drie edities gebleven.

Dan hadden we dat nu, 65 jaar later, ook helemaal niet erg gevonden. Net zoiets als die professionele schaatsbond van Ard Schenk, die ook nooit echt van de grond kwam. Of het regenboogschaatspak van Hilbert van der Duim.

Onweerwolf
Ik denk dat als Ierland de sprong waagt om zich terug te trekken dat Griekenland en Spanje, etc. dan volgen en dan is het wel gebeurd.

Porcupine Head schreef:
AD-berichtgeving:
(quote)

Ik denk dat wij hier op Mume dadelijk nog de schuld krijgen.

Onweerwolf schreef:
Ik denk dat als Ierland de sprong waagt om zich terug te trekken dat Griekenland en Spanje, etc. dan volgen en dan is het wel gebeurd.
Yep. Zeker als er een ultimatum gelijkwaardig aan 'zij eruit of ik eruit' geopperd wordt.

Onweerwolf
En laten we eerlijk zijn: dat gaat voor de carrière van Bambi Thug geen windeieren leggen.

OMIT schreef:
(quote)

Dan hadden we dat nu, 65 jaar later, ook helemaal niet erg gevonden. Net zoiets als die professionele schaatsbond van Ard Schenk, die ook nooit echt van de grond kwam. Of het regenboogschaatspak van Hilbert van der Duim.

Als A nooit was uitgevonden hadden we het niet gemist want dan was het er niet geweest..

Op de plek van A kun je alles invullen. Kortom: Het meest inhoudsloze statement uit dit hele topic. En dat wil wat zeggen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:03 uur

geplaatst: vandaag om 19:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.