MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Onweerwolf schreef:
En laten we eerlijk zijn: dat gaat voor de carrière van Bambi Thug geen windeieren leggen.
Avada Kedavra, I seek to destroy.

Ik gok erop dat Israel uit het festival gezet wordt. En Nederland eruit blijft. Dat lijkt mij de minst erge optie voor EBU op dit moment. Alternatieven zijn slechter.

OMIT
starbright boy schreef:
(quote)

Als A nooit was uitgevonden hadden we het niet gemist want dan was het er niet geweest..

Op de plek van A kun je alles invullen. Kortom: Het meest inhoudsloze statement uit dit hele topic. En dat wil wat zeggen.

Nou, ik vond het wel een heel inhoudsvolle bijdrage. Je organiseert iets om de verbondenheid te vergroten, en juist datgene dat je organiseert zal altijd tot nationalistische gevoelens leiden, en nooit tot verbondenheid. Hooguit eens een jaartje sympathie voor dit land, en het volgend jaar weer voor een ander land.

Onweerwolf
starbright boy schreef:
Ik gok erop dat Israel uit het festival gezet wordt. En Nederland eruit blijft. Dat lijkt mij de minst erge optie voor EBU op dit moment. Alternatieven zijn slechter.

En op dat moment wordt het dus wel echt relevant of het incident van Joost wel of niet te maken had met iemand van de Israëlische delegatie.

OMIT
starbright boy schreef:

Nederland kan er gewoon niet meer in komen. De internationale stemmen worden al geteld, en daar zit natuurlijk niets voor Nederland bij.
Dan maak je het wel heel raar om Nederland alsnog toe te laten.
Dat er internationale stemmen naar Israel gaan, dat is net even iets anders, maar ook niet fijn, maar die kunnen gewoon geschrapt worden.
Kost dat nog iets, dat internationaal stemmen? Want dan zijn er uiteraard mensen die hun geld terug gaan vragen.

Onweerwolf
Er komt misschien ook nog wel een officieel statement vanuit Nederland waarvan de inhoud landen gaat triggeren tot een beslissing.

Als het inderdaad zo is dat het vergrijp van Joost nauwelijks ernstig is te noemen en Nederland gaat dat volledig uit de boeken doen dan komt daar een reactie op.

De internationale stemmen zijn wel het laatste waar EBU zich nu zorgen over maakt. Die kunnen ze gewoon cancelen. Dat bestaat pas sinds 2023.

AD:
De AvroTros laat ondertussen in een korte reactie van zich horen: ,,We streven ernaar jullie begin van de avond te woord te staan. Dank voor jullie geduld."

Onweerwolf schreef:
Er komt misschien ook nog wel een officieel statement vanuit Nederland waarvan de inhoud landen gaat triggeren tot een beslissing.

Als het inderdaad zo is dat het vergrijp van Joost nauwelijks ernstig is te noemen en Nederland gaat dat volledig uit de boeken doen dan komt daar een reactie op.

Ik denk dat dit klopt en dat het al speelt. Dat verklaart de crisisbijeenkomst en de verklaring daarvoor.

Onweerwolf
starbright boy schreef:
(quote)

Ik denk dat dit klopt en dat het al speelt. Dat verklaart de crisisbijeenkomst en de verklaring daarvoor.

Er zal dan wel een dreiging van meerdere jaren van uitsluiting bij zitten maar dan moet dan maar.

OMIT
starbright boy schreef:
De internationale stemmen zijn wel het laatste waar EBU zich nu zorgen over maakt. Die kunnen ze gewoon cancelen. Dat bestaat pas sinds 2023.

Ja, maar het bestaat. En dan kun je het niet gewoon cancelen. Maar daar ben ik misschien iets te ethisch in.

Onweerwolf
OMIT schreef:
(quote)

Ja, maar het bestaat. En dan kun je het niet gewoon cancelen. Maar daar ben ik misschien iets te ethisch in.

Dat kan prima. Er zijn vast wel ergens AV's te vinden waaruit blijkt dat je aan jouw sms geen rechten kunt ontlenen.

OMIT
Onweerwolf schreef:
(quote)

Dat kan prima. Er zijn vast wel ergens AV's te vinden waaruit blijkt dat je aan jouw sms geen rechten kunt ontlenen.

Ja dat kan, maar dat kan ook gevolgen hebben. Want als je moet betalen voor je SMS, dan zitten er altijd wel rechten aan, ook als je claimt dat die er niet zijn. Recht zit ingewikkelder in elkaar dan alleen maar roepen dat je gelijk hebt.

Onweerwolf
OMIT schreef:
(quote)

Ja dat kan, maar dat kan ook gevolgen hebben. Want als je moet betalen voor je SMS, dan zitten er altijd wel rechten aan, ook als je claimt dat die er niet zijn. Recht zit ingewikkelder in elkaar dan alleen maar roepen dat je gelijk hebt.

Nee, dus niet. Recht zit exact zo in elkaar.

Lol wat een zooi in Zweden.

Enfin, Kroatië of Armenië waren favoriet voor me. Laatste was fijne vrolijkheid.

Deranged
Tja ballencircus voor kermisklanten.

Vroeg of laat kan je dan toch iets als dit gaan verwachten.

Zou je bij de bookmakers kunnen wedden op afgelasting van het festival?

OMIT
Onweerwolf schreef:
(quote)

Nee, dus niet. Recht zit exact zo in elkaar.

Bij jou wel. Jij roept ook voortdurend dat je gelijk hebt.

Maar je kunt niet alles claimen, recht gaat altijd boven de claims van particuliere organisaties. Zelfs boven de claims van overheidsorganisaties.

Al is het hier natuurlijk iets ingewikkelder, hier is het internationaal.

Onweerwolf
Gerucht:

According to Norwegian press, the UK, Ireland, Portugal and Switzerland were considering withdrawing following the events of yesterday and held meetings with the EBU until late in the night.

Bijbehorende link (die ik niet kan lezen).

https://www.vg.no/rampelys/i/wgEVJG/eurovision-2024-finale-oppdateringer?pinnedEntry=44370

Onweerwolf
OMIT schreef:
(quote)

Bij jou wel. Jij roept ook voortdurend dat je gelijk hebt.

Maar je kunt niet alles claimen, recht gaat altijd boven de claims van particuliere organisaties. Zelfs boven de claims van overheidsorganisaties.

Al is het hier natuurlijk iets ingewikkelder, hier is het internationaal.

Hou alsjeblieft op met deze onzin.

starbright boy schreef:
Zou je bij de bookmakers kunnen wedden op afgelasting van het festival?

In Engeland ongetwijfeld, daar kun je op vrijwel alles wedden

OMIT
Onweerwolf schreef:
(quote)

Hou alsjeblieft op met deze onzin.

Houd alsjeblieft op met alles waar je geen argumenten tegen hebt als onzin weg te zetten.

Martin ligt er na vandaag uit. Dat is ook wel duidelijk. Die kan nu echt niet meer verder. Onmogelijk.

Jongens, op deze manier houd ik geen popcorn meer over.

Volgens de Nederlandse delegatieleider Twan van den Nieuwenhuijzen zou er helemaal geen crisisoverleg zijn bij de EBU en klopt de berichtgeving (in dit geval is de oorspronkelijke bron de SVT) dus niet.

OMIT schreef:
(quote)

Houd alsjeblieft op met alles waar je geen argumenten tegen hebt als onzin weg te zetten.

Sorry, maar jij praat hier de onzin. In de voorwaarden van het stemmen bij Eurovisie staan uitgebreid passages dat je geld niet terugkrijgt als de stemming om wat voor reden dan ook niet doorgaat, Dat is standaard bij dit soort stemmingen. Daar zijn zelfs standaard formuleringen voor. Elke claim zou kansloos zijn.

OMIT
starbright boy schreef:
(quote)

Sorry, maar jij praat hier de onzin. In de voorwaarden van het stemmen bij Eurovisie staan uitgebreid passages dat je geld niet terugkrijgt als de stemming om wat voor reden dan ook niet doorgaat, Dat is standaard bij dit soort stemmingen. Daar zijn zelfs standaard formuleringen voor. Elke claim zou kansloos zijn.

Jij snapt er ook niets van. Er kan van alles in passages geclaimd worden, maar dat maakt het nog niet wettig. Dat er nooit iets tegen gedaan is komt omdat de reden er nooit was, maar onwettige passages in regelementen blijven gewoon onwettige passages.
Misschien gewoon eens iets beter lezen wat iemand schrijft en begrijpen wat iemand bedoelt. Hier wordt wel heel snel alleen maar gereageerd vanuit het eigen idee.
Maar wetten en rechten gaan niet uit van jullie eigen idee.

Er was van mij de vraag wat je moet betalen om te stemmen. En die betaling zou bij het vervallen van de stem gewoon terug moeten, en ik denk dat daar wetten voor zijn. Anders licht oplichting wel heel erg gemakkelijk. Je kunt geen geld vragen voor een dienst die niet geleverd wordt.

En als je betaalt om een stem uit te brengen, en die stem wordt niet uitgebracht, dan lever je de dienst niet.

Onweerwolf
Is Frankrijk al gediskwalificeerd?

OMIT
Onweerwolf schreef:
Is Frankrijk al gediskwalificeerd?

Nee. Dat komt morgen pas. Zoiets duurt 24 uur.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:44 uur

geplaatst: vandaag om 10:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.